Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä imetys on helppoa silloin, kun se sujuu..

Vierailija
05.05.2008 |

Tämän toisen lapsen kohdalla olen oppinut että imetyksen onnistuminen on paljon kiinni äidin korvien välistä. Kun vain luottaa siihen että oma maito riittää, kun vain antaa vauvan imeä. Ensimmäisinä päivinä sairaalassa vauvani sai kyllä lisämaitoa 2 kertaa, mutta se jäi siihen. Ja täysimetyksellä mennään eteenpäin.

Ja hyvää imetystietoutta olen saanut imetystukilistan sivuilta, joita olen koittanut soveltaa.. luultavasti sen tiedon ja tietysti aikaisempien kokemusten ansiosta imetys on tällä kertaa onnistunut hienosti. Onneksi luotin itseeni ja tietoihini tällä kerta, enkä kuunnellut kehotuksia korvikkeen antamisesta, että saisin itse nukuttua alussa vauvan tiheän syömisen takia. Se kuuluu asiaan, että vauva syö alussa tiheään. Kuuluu myös asiaan että äiti on väsynyt, siihen täytyy vain asennoitua. Sitäpaitsi sen ansiosta, etten antanut pullosta maitoni riittää niin hyvin, ettei vauva syö kuin kerran yössä ja välillä nukkuu jopa 7 tuntia yöllä putkeen :) Vauvani on kuitenkin vain niin vähän aikaa vauva, että haluan nauttia hänen imettämisestään niin kauan kuin mahdollista

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun imetykseni (ja mielenterveyteni) pelastus on ollut se, etten ole lähtenyt mukaan mihinkään puoliuskonnolliseen fanatismiin. Olen suhtautunut asiaan alusta asti täysin luonnollisena osana vauvan hoitoa, tekemättä siitä sen isompaa numeroa.

Esikoisella ilmenneitä alkuvaikeuksia lukuunottamatta imetys on sujunut kuin huomaamatta. Meillä on ollut tarvittaessa käytössä imetyskumit, pullot ja korvikket, ja silti on maito riittänyt loistavasti eikä ongelmia ole tosiaan tuon yhden alun jälkeen ollut.

Ihan taatusti olisin ressannut paljon enemmän, jos olisin vielä ruvennut jotain imetystukilistan pyhiä kirjoituksia opiskelemaan ja noudattamaan.

Vierailija
2/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta imetys onnistuisi kuten ap mainitsi.

Omia kokemuksiani:

Ensimmäisellä lapsella oli se vaikein tehtävä. Kaksi seuraavaa ovat saaneet helpommat tissit ja kokeneemman äidin. Nyt on ihanaa, kun maitoa riittää kolmannelle lapselle hyvin. Illalla vauva ahmii vähän liikaakin tankatakseen maitoa ja läheisyyttä yötä vasten. Olen oivaltanut, että voin säännöstellä maidon määrää antamalla illalla aina vain samasta eli tyhjemmästä tissistä, jotta pulauttelisi ahneena vähemmän. Aina sitä oppii jotain uutta imetyksestäkin. Eipä muita ongelmia tällä hetkellä. Yöllä syö kerran ja hyvin saamme nukuttua. Imeväiseni on nyt 2 kk vanha. Ehkä imetän häntäkin kaksi vuotiaaksi niinkuin alun vaikeuksien jälkeen imetin vanhempiakin lapsia. Tämä ei ole nyt raskastakaan. Olen aika hyvässä kunnossa ja kuntoahan kysytään kolmen lapsen äidiltä=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sujuu myös nyt toisen lapsen imettäminen paljon paremmin kuin ensimmäisen. Ensimmäisen lapsen kanssa oli moni asia vähän harjoittelua. Oikea imetystieto tukee maidontuotannon kasvamista lapsen tarpeisiin sopivaksi.

Mielestäni esim. Imetystukilistan lukemisessa ei ole mitään uskonnollisuuteen viittaavaa tai fanaattista, vaan ihan normaalia tiedon etsimistä. Järjestetäänhän neuvoloissakin jo odottaville äideille imetysvalmennusta.

Vierailija
5/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan niitä mollataan fanaattisiksi. Luin sieltä tietoa raskausaikana ja sain sieltä sen vakuutuksen, että kyllä luonto ja vauva hommat hoitaa kun äiti ei turhia hötkyile, ja sillä tiedolla ensimmäisenkin lapsen imetys meni hyvin.

Vierailija
6/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi pitäis antaa pullosta jos äiti jaksaa imettää ja maito riittää. Hyvää tarkoittava ystäväni neuvoi minua antamaan lapselle pullosta yöksi, että saisin itsekkin nukuttua, mutta sanoin, että jaksan kyllä imettää öisin. Olen samaa mieltä, että asenne täytyy olla kohdallaan, jos aikoo jaksaa yölliset heräilyt. Yöimetykset on tärkeitä maidon tuotannon kannalta.

En voinut imettää esikoistamme allergioiden takia.

Vierailija
7/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vika?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä