Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä isovanhempia jotka muuttavat

Vierailija
05.05.2008 |

pieneen kerrostaloasuntoon kun omat lapset aikuistuvat. Se on suora signaali, että lapset ja lapsenlapset eivät ole tervetulleita kuin korkeintaan kahvipöytään.

Omilla vanhemmilla on onneksi iso talo, minne on mukava mennä, ja omakin mummola oli ihan kohtuullisen suuri.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä isovanhemmilla on oikeus vaihteluun ja vaihtaa vaikka paikkakuntaa. mun vanhemmilla suurin syy, miksi harkitsevat kerrostaloa on se, että silloin ei tarvi tehdä pihatöitä, esim. kolata, se on aika kovaa hommaa vanhuksille. ja toisekseen hissillisesssä kerrostalossa ei ole asuminen kahdessa kerroksessa, portaiden kiipeäminen on hankalaa jos polvet tai lonkat hajalla.

Vierailija
2/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko elämänsä kítuuttaneet että ovat saaneet asunnon maksettua ja lapset maailmalle niin ymmärrän hyvin että muuttavat pienempään ja käyttävät välirahan itse. Niin mekin aiomme tehdä. Ehkä vois olla yksi ylimääräinen huone lapsenlapsia varten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isovanhempani ovat aina asuneet pienissä kaksioissa ja hyvin minä sinne mahduin.

Vierailija
4/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella itsekästä jos aikuiset lapset vaatisivat että meidän pitää asua tietyllä tavalla siksi että se olisi heille helpompaa... Eikä tosiaan auttaisi vaatiminen tässä asiassa. Asukoon itse niin kuin haluavat, minä teen samoin.

Vierailija
5/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhempiemme taloon asumaan perheineen. Vanhuksille tehtiin oma puoli talosta, jossa oma keittiö ja pesutilat, sekä makuuhuone ja olkkari.

Isovanhemmat saattoivat sitten kykyjensä mukaan osallistua askareisiin ja olla ihmisten seurassa. Ei sitten ollut isoisäkään niin yksin leskeydyttyään. Asuivat näin liki kymmenen vuotta ennen kuin isoisäkin sitten kuoli.

Vierailija
6/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin montaa päivää ole mukavaa. Jos pitää aina hotellissa yöpyä, niin kyllä ne kyläilyt vähenee, ei sille mitään voi.

Vierailija
7/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon sijainti korvessa vai kaupungissa lähellä kaikkea? voi kiesus mitä itsekeskeisyyttä. Muuta sinä niin isoon taloon että voitte kutsua vanhemmat teille kyläilemään useammaksi päiväksi.

oletko ajatellut että vanhemmat ovat jo lapsiarjen eläneet? lapsia on kiva nähdä silloin tällöin mutta kuka niitä montaa päivää haluaa nurkissaan pitää, saati aikuisia ihmisiä passattavana. hotellit on sitä varten.

Vierailija
8/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä en ymmärrä, miksi sitten naristaan kun ette käy kylässä tai kun aina viivytte niin vähän aikaa. Eipä todellakaan huvita siinä pienessä kaksiossa olla lapsilauman kanssa kovin pitkään. Tulisi itse kylään meille!

Vierailija
9/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua mielestäni ja ei ole estänyt meitä vierailemasta.

Vierailija
10/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, ei sitten pidä valittaa, jos kylässä ei niin usein käydä tai ei pitkään olla.

Vierailija
11/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse hanki niin isoa asuntoa johon mahtuivat ystävät ja sukulaiset ja vielä kummin kaimatkin?

Ihmeellistä itsekeskeistä ajattelua, ei mikään muu merkitse kuin minä itse ja minun hyvinvointi, viis muista ja muiden tarpeista!

Vierailija
12/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosta talosta keskeltä korpea ei saa muuttaa palvelujen lähelle, kun lapset lähtevät pesästä?

Vierailija
13/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varten, samoin vanhemmillani, useita, ja omilla isovanhemmillani. Ja on kiva käydä kylässä puolin ja toisin. Arvostan sitä vanhemmissani, että heille vieraiden mukavuus on tärkeää, ja siis meidänkin.

Vierailija
14/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitääkö toisen luona voida asua??

Vierailija
15/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

varten, samoin vanhemmillani, useita, ja omilla isovanhemmillani. Ja on kiva käydä kylässä puolin ja toisin. Arvostan sitä vanhemmissani, että heille vieraiden mukavuus on tärkeää, ja siis meidänkin.

Ja sinä et sitten ymmärrä ja arvosta sellaisia ihmisiä!

Rahaako ainoastaan arvostat?

Sanoisin että kodin tunnelma on monta kertaa arvokkaampi ja tavoiteltava asia kuin yksi tai kaksi vierashuonetta.

Sopu sija antaa, kateelliselle ei riitä kartanokaan.

Vierailija
16/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään vaiheessa sanonut, että ihmisten pitää hankkia iso talo. En vain ymmärrä, että se myydään velattomana pois juuri silloin kun tarve sille olisi suurin, jos siis kuitenkin valitetaan, että lapset lapsineen eivät käy tarpeeksi usein.

Ja tiedän yhdet isovanhemmat, joilla on sijoitusasuntoja joka sormelle, ja silti ei tilaa lapsenlapsille, ja siitä jaksetaan valittaa, ettei tarpeeksi usein kyläillä. Minusta silloin ei vain osata ottaa toisia ihmisiä huomioon.

Eikä nykyiset isovanhemmat enää missään korvessa keskimäärin asu, omat vanhempani ja isovanhempani ovat kaupunkilaisia, ja monet noista asuntonsa myyneistä on kyllä ihan kaupungissa asuvia ihmisiä.

Ja ei tarvitse olla samaa mieltä. Minä en vain ymmärrä. Minä haluan, että kun omilla lapsillamme on perhe, kotimme on sellainen turvapaikka, jonne aina mahtuu, ja jonne aina saa tulla, vaikka sitten asumaan, jos ei muuten kattoa pään päälle löydy. Toivottavasti se on mahdollista. Oma lapsuudenkotini on ollut sellainen paikka, ja siitä olen iloinen.

ap

Vierailija
17/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on todennut että asia on aivan päinvastoin! Perhehän suurenee kokoajan. Ennen kun oli vain vanhemmat ja 2 lasta, nyt löytyy sitten lisäksi vielä 2 vävyä ja 4 lapsenlasta! Ollaan siis aika usein yökylässä koko komppanian voimin eli lisäsiipi olisi ajankohtaisempaa kuin kaksioon muutto! Vanhempien autokin on pahasti pieni, aina joutuu lähtemään useammalla autolla.

Vierailija
18/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmiset ovat ilmeisesti erilaisia.

Vierailija
19/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne ei tarvitse jäädä yöksi.

Jos taas välimatkaa on tyyliin Helsinki-Oulu, niin väitän että aika harvoin perhe sinne asti menee. Eli jos siellä sen noin viikon vuodessa olisi, niin kyllä nuo yöt hotellissa tulee samanhintaisiksi/edullisemmaksi mitä siitä ylimääräisestä huoneesta 52vko/vuosi koituvat yhtiövatikkeet (varsinkin kun huomioi taloon ajan mittaan tulevat korjaukset ymv. mitkä neliöiden mukaan maksetaan, putki ymv-rempat)

Ja kyllä yleensä se normi perhe jossa 2aikuista+2lasta mahtuu ihan hyvin nukkumaan siskonpetiin olohuoneen lattialle tmv. Ylipäätään harvalla on mahdollisuus majoittaa esim. 6 henkinen perhe...!

Meillä esim. 2 vieraspatjaa, sohvalla voi yksi nukkua, +pari uimapatjaa/aurinkotuolin pehmustetta tmv. saattaa parille vielä patjoiksi löytyä... Peittoja ei ylimääräisiä ole kun 2kpl (+meidän omat peitot joista 2 aina käyttämättä kun erikseen kesä-ja talvipeitot) muille saisivat jotkut torrkupeitot tmv. kelvata. Tyynyliinoja ja pussilakanoita ehkä juuri kuudelle ylimääräiselle riittäisi... Mutta tyynyjä on vain 3. (No sohvankoristetyynyistä voisi pari kelvata yöksikin...;)

Vierailija
20/41 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä kylässä käydään.

Mutta 22, jos sinun lapsellasi olisi 6-henkinen perhe, niin luulenpa, että hankkisit tyynyt ja peitot lapsenlapsillesi. Meillä on molempiin mummoloihin pinnasängytkin hankittu.

Mutta tosiaan kyse on siitä, kuinka paljon sukulaisten kanssa haluaa olla tekemisissä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme