Lue keskustelun säännöt.
Oi hitto mikä krapula
31.05.2026 |
Mie haki minulle loiventavia juomia. Ja tänään suomi voittaa kultaa joten menee tämäkin päivä juhliessa.
Kommentit (4)
Join eilen yhden (1:den) oluen. (IV)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Krapula saa tulla mutta minä määrään päivän. :-)
Krapulat on niin syvältä ettei mitään rajaa. Juo jotain 5 - 8 tölkkiä että olet normaali ja pystyt tekemään jotain. Sitä ei edes huomaa kun on juonut määrän josta pitäisi tulla nousuhumalaan. Tulee vasta se ikään kuin normaali selvinpäin olo. Vasiten olen kokeillut niin kun lopettaa juomisen niin krapula alkaa 5 - 6 tunnissa. Fyysiset oireet krapulassa helpottuu kun juo lisää. Kovilla huumeilla on sama ominaisuus.
Järvenpään sosiaalisairaalasta oli taannoin juttua, olisiko ollut Seura lehdessä. Siellä äärimmäisen alkoholisoituneita potilaita hoidettiin ainakin aiemmin titraamalla, koska suora katko olisi ollut hengenvaarallista.
Kyseessä on lääkärin seuraama erittäin tarkka toimenpide henkilön ollessa tiputuksessa ja fyysisestä tilasta riippuen tarvittaessa myös narkoosissa.
Alkoholia annostellaan suoraan verenkiertoon erittäin hitaasti jolloin saadaan pahimmat vieroitusoireet ja jopa äkki kuolemanvaaran todennäköisyys vähitellen pudotettua alhaisemmalle tasolle.
Akuutti hoito vie päiviä jopa viikkoja ja kokonais hoitoaika on kuukausia.