Miten teette ruokaa alle vuoden ikäisille lapsillenne?! ov
Eli miten käytännössä järjestätte pienten lapsienne ruokailun? Otatteko joka päivä pakkasesta jotain ruokaa, vai teettekö päivittäin ruokaa? Entä pienemmille, keitättekö päivittäin perunaa tms. soseisiin vai pakastatteko valmiita soseita?
Kommentit (13)
jätän jääkaappiin sille päivälle ja seuraavalle ja loput pakkaseen. sieltä sit aina aamulla purkit sulamaan ja ehtii sulaa ennen ruoka aikaa, kun aamulla lapsi syö puuron. kun taas loppuu niin teen uuden satsin.
ap:lle: itse teen pakkaseen valmiita annoksia muksulle. välillä teen ruoan samana päivänä. ja käytän aika paljon piltti/bona-ruokia.
jaksaisitteko laittaa esimerkkejä että mitä ruokia teette lapsellenne pakkaseen? t. mielikuvitukseton uusavuton ap
perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, omenaa, lihaa, kalaa, tomaattia, paprikaa, pastaa.
Vierailija:
jaksaisitteko laittaa esimerkkejä että mitä ruokia teette lapsellenne pakkaseen? t. mielikuvitukseton uusavuton ap
yksi aika tavallinen oli perunasose porkkanan ja lohenpalojen kanssa.
Meillä 8 kk ikäinen ei kyllä voi syödä samaa ruokaa kuin me.
mitä te sitten syötte? Pelkkää suolaa ja kermaa ja pinaattia, vai?
Kyllä meillä 8kk jo söi esim:
perunaa, pastaa, riisiä, muita viljoja, lihaa, kalaa, kanaa ja vihanneksia.
Eihän 8kkLta enää puutu mitään merkittäviä ruoka-aineita (paitsi just maito ja suola ja pinaatti tai nitriittinakit ). Kyse ole muusta kuin siitä, että ne pienitään tarpeeksi pieniksi paloiksi. Jauheliha on valmiiksi kätevää, mutta kyllä ruodottoman kalankin helposti haarukalla pienentää. Vihannekset samoin.
10kk lapsi. Syöminen ollut todella hankalaa kun vanhemmat eivät ole valmistaneet vauvaa päivähoitoon. Jos viet lapsesi alle 1v päivähoitoon niin totuta ajoissa tavalliseen kotiruokaan (huomion toki kielletyt ruoka-aineet). Tai hoida itse ja syötä mitä tykkäät.
Aloiteltiin kiinteät hitaasti allergioiden pelossa.
tekee 6 viikossa (eli ajalla 6,5kk-8kk) kuusi ruoka-ainetta. Jos ne nyt on aloitettu järkevästi perusaineista niin kyllä siinä jo pitäisi kotiruokaa mennä.
Esim. kalakeittopäivinä keitin vauvalle pienemmässä kattilassa oman keiton ilman suolaa ja lanttua, makaronilaatikkoa tehdessä tein vauvalle oman laatikon korvikkeeseen, paistoin samalla kertaa pienemmässä astiassa. Helpostihan ne tulee siinä sivussa, samoista aineista kuitenkin. Tein aina sen verran että riitti pakastimeenkin ja sitten käytin sieltä jos meidän ruoka ei sopinut vauvalle.
voi tehdä myös lapselle, tietenkin ilman mausteita. ne vaan soseeksi (jos tarvii) esim. peruna ja jauhelihaa. tai jos laiskottaa niin perunaa ja lisukkeeksi voi laittaa jotain valmista vauvan purkkiruokaa.
meillä vauva alkoi nukkua koko yön syömättä kun aloin tekemään itse ruoat. enkä anna enää kaupan vauvanruokasoseita kuin harvoin, niillä ei kyllä lapsi kauaa jaksa touhuta. valmiita hedelmä soseita annan esim puuron kanssa. kasvis soseetkin voi tehdä itse tai lisätä kasviksia perunan kanssa.
t. 5
perusraaka- aineista. Silti kumpikaan lapsi ei tykännyt näistä. En ymmärrä kuinka toisten lapset syö innolla sellaisia. Onneksi mössöajat on ohi.
syöttänyt pakastimestä itse tehtyjä " vauvanruokia" , lisäksi ruoan valmistusvaiheessa olen ottanut sivuun sellaisessa vaiheessa olevan ruoan missä ei ole " kiellettyjä" ainesosia, ja tämän ohella käyttänyt myös kaupan valmisruokia.