Miten teillä on mennyt imetyksen lopetus keillä vauva ei juo pullosta/mukista/nokkiksesta?
Olen lopettamassa imetystä, poika 10kk. Ei suostu juomaan muualta kuin max pari kulausta ja lähinnä vain vettä.
Miten teillä on lopetus sujunut? Meillä on käytännössä jäänyt päivätissit pois mutta illalla ja yöllä imetän yhä, joskus aamulla/päivällä. Vähennän siis pikkuhiljaa. Olemme totutelleet korvikkeen/vellin/tavallisen maidon makuun, korviketta kyllä inhoaa enkä tiedä onko turha opettaakaan enää. Tarjoan ruuan päälle juomaa ja jos syö huonosti niin olemme ottaneet jopa ruiskulla hieman velliä-ottaa sen suosiolla mutta ei juo mistään suoraa.
Miten yöheräilyt meneet kun tissiä ei enää tarjolla?
Mistä alkoi juoda, minkä ikäisenä ja mitä? onko mitään kikkoja? Pillilläkään ei juo.
Tiedän että saa nestettä ruuista, mutta itsellä olis varmempi olo lopettaa kun sais juomaan hieman. olisin mielellään opettanut vielä pullolle mutta ei mene.
Olen sitkeästi (monta viikkoa) tarjonnut venttiilimukista tai normaalista nokkamukista vettä ja maitoa, kyllä ovat juomaan oppineet jommastakummasta. Toiset vaan juovat vähemmän kuin toiset, ja yksi lapsistani ei juo mitään muuta kuin vettä, eli on syönyt kalkkitabletteja 1-vuotiaasta alkaen (kun huomasin, ettei maitoa kertakaikkiaan mene). Vesimuki mulla on aina pikkulapsille tarjolla tuossa pöydällä, käyvät omastaan hörppimässä aina kun on jano.
Öisin meillä on imetykset lopetettu juuri tuossa 10 kk iässä ja parin ekan yön heräilyt on hoitanut isä (ei missään nimessä maidonhajuinen äiti!). Lapsesta riippuen viimeistän parissa viikossa ovat yöt alkaneet sujua ilman heräilyjä.
Tsemppiä ja älä stressaa! :-)
T: Neljän äiti