Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joille vanhemmat maksaa kuluja...

Vierailija
05.12.2008 |

Katsoitteko DR Philiä?? Naurettavuuden huippu olisi se että vanhemmat maksaisivat jo AIKUISEN lapsensa säännöllisiä menoja bensa,vakuutukset ym..

Eikö silloin jo pitäisi itsekin tajuta että itsellä ei ole varaa siihen elämäntyyliin ja ymmärtää itse sanoa vanhemmilleen että nyt riittää..

Ymmärrän jos loppukuusta on rahat tiukilla ja vanhemmat silloin tällöin osallistuvat ruokamenoihin.

Sekin on jo todettu että vanhempi joka on lähtenyt auttamisruljanssiin mukaan ei itse sitä halua katkaista koska kokee että hylkää lapsensa... ja puhun nyt vain niistä joita autetaan koko ajn ja säännöllisesti..

Miettikää hei te autettavat missä menee raja ja milloin voi sille omalle isäukolle sanoa että nyt riittää mä pärjään kyllä ITSE!!!!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntyyliä kuin taidat tarkoittaa.

Vierailija
2/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla pitää olla vähän väliä vippaamassa äitilleni rahaa...

Arvaa vaan ahistaako...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa maksaa bensaa niin ei aja....

Vierailija
4/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla ei ole toimivaa julkista liikennettä, kuten pk-seudun viherpiipertäjät kuvittelevat.

Vierailija
5/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan ahistaako...

Vierailija
6/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla ei ole toimivaa julkista liikennettä, kuten pk-seudun viherpiipertäjät kuvittelevat.

Tiedän perheen jotka ovat jatkuvasti ihan p.a. Vuodensta toiseen. Välttämätöntä heillä on paljon kaikenlaista ja sukulaiset niitä juttuja sitten maksaa. Selityksenä Milläs mää sen olisin maksanut?" Ja kyse siis todellakin jostain bensoista tms. Mun mielestä se on noin mitä tuo toinen kirjoitti, jos ei ole varaa bensaan ei aja ja piste. Pitää sitten miettiä pitäiskö itse mennä vaikka töihin tai jotain..?

Vierailija
7/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan ahistaako...

Kurja tilanne. Eikä varmasti helppo katkaista. Siinä se just on, sen pitäisi lähteä siitä joka aina on sitä rahaa pyytämässä.

Vierailija
8/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehdään miehen kanssa pätkätöitä, ja lapsella on sellainen sairaus jonka hoito maksaa paljon, eikä kela tai vakuutus korvaa kaikkea. Niinpä vanhempamme auttavat maksamaan sairaanhoitokuluja.

Tätäkö elämäntyyliä ap tarkoitit?

Vierailija
9/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäinen maksu ei ole paljoa, mutta vuosien aikana niistä kertyy jo aikamoinen summa - verottomana. Samaan aikaan voi omista tuloista laittaa normaalia enemmän sijoitukseen eli pitemmän päälle vähennetään perintöveroja ja ihan laillisesti.

Mitä pahaa siinä on _jos_ rahan antaminen ja maksaminen ei hetkauta niiden vanhempien taloutta mihinkään? Tilanne on aivan eri _jos_ vanhemmat repivät vähistä rahoistaan aikuisille lapsille bensarahoja ja nämä aikuiset lapset vain makaavat sohvalla ja syljeskelevät kattoon (näin kärjistetysti sanottuna).

Samoin asia ei ole ok _jos_ siihen sisältyy ehtoja tai rajoituksia, odotuksia.

terveisin hyvästä palkasta nauttiva, paljon töitä tekevä akateeminen, joka kiertää perintöveroa viikottain vanhempiensa kanssa

Vierailija
10/24 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehdään miehen kanssa pätkätöitä, ja lapsella on sellainen sairaus jonka hoito maksaa paljon, eikä kela tai vakuutus korvaa kaikkea. Niinpä vanhempamme auttavat maksamaan sairaanhoitokuluja.

Tätäkö elämäntyyliä ap tarkoitit?

Itsekin isovanhempana auttaisin tilanteessanne jos pystyisin ja täysin omasta tahdostani! Hyvä, jos saatte näin edes vähän apua varmaan muutenkin rankkaan arkeen.

Tarkoitan tilannetta missä otetaan omiin tuloihin nähden iso asuntolaina, ostetaan kaksi uutta autoa jne. Sitten opiskellaan, kehitetään itseään ja haaveillaan. Tulevaisuutta ei kukaan voi varmuudella ennustaa eikä siinä mitään jos vanhemmat tms. joskus antaa rahaa tai maksaa jotain, mutta jos omat tulot ei lähtökohtaisestikaan riitä perusjuttuihin (asuminen, ruoka, vaatteet, hygienia) on mielestäni jotain pielessä. Siis elämänhallinnallisesti.

7

Vierailija
11/24 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

My name is Sabrina and I'm new to this site.

Vierailija
12/24 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saamme toimeentulotukea ja äitini matkustelee pari kertaa vuodessa, joskus antaa pari kymppiä lahjaksi. Ei siinä että pitäisikään antaa enempää, olenhan jo itsekkin aikuinen, mutta kateellinen silti olen niille jotka saavat jotain isoa

Vierailija
13/24 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vanhemmat eivät anna suoraan rahaa, mutta työpanoksellaan rahoittaa lapsensa elämää?

Esim. kaveri jonka isä (sairaseläkkeellä rakennushommista) rakensi nuorenparin talon, jonka he myivät kun laskivat että kannattaa rakentaa uusi, jolloin laina pienenee paljon ja rakensi tuon uudenkin talon (vaikka ensin oli sanonut ettei jaksa). Äijä oli siis joka arkipäivä varmaan puolen vuoden-vuoden verran nuorenparin rakennuksilla taloa kohti...

Samaisen kaverin äiti taas jäi vuorotteluvapaalle töistään (lastenhoitaja), että voi hoitaa heidän ekaluokkalaistaan koulun jälkeen ja hoito-ikäinenkin saa olla kotona enemmän. Näin lasten äiti on saanut tehtyä pidempiä työpäiviä. Samoin äiti hoitaa tarvittavat loma-ajat vanhempien yhteisen loman jälkeen (eli lasten vanhemmat pitävät yleensä aina yhtäaikaisen kesäloman ja talviloman ja loput koulujen loma-ajat mummo hoitaa). Ja tottakai mummo hoitaa myös tarvittaessa vanhempien lomareissujen yms. ajan. Mummo siis järjestelee omia loma-aikojaan ja työkuvioitaan lastenlasten hoidon mukaan.

Minua hieman jo aikaisemmin säälitti nämä isovanhemmat, jotka ovat minusta molemmat todella mukavia. Mutta tuo tuntui jo lähes "hyväksikäytön" rajalta. Nyt onneksi perhe ei ole rakentamassa taas uutta taloa taloutensa parantamiseksi ja lapsetkin jo mummolle hitusen helpompia hoitaa, kun ovat isompia ja uusia lapsia mummon hoidettavaksi ei ole tulossa. Mutta kieltämättä perhe on saanut taloudelliset avut tuosta isovanhempien tekemästä työstä.

Ja eri asia olisi jos tuo tekeminen olisi vastavuoroista, mutta eipä tuo nuoren parin mies edes appiukkoaan mennyt auttamaan puun kaadossa pihalta (olin paikalla kun appiukko kävi lainaamassa/hakemassa peräkärryn, jotta pääsee puuta kaatamaan- avuksi kuulemma tuli naapurin saman ikäinen pappa, mutta eipä tuo nuoripari mitenkään).

Vierailija
14/24 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäinen maksu ei ole paljoa, mutta vuosien aikana niistä kertyy jo aikamoinen summa - verottomana. Samaan aikaan voi omista tuloista laittaa normaalia enemmän sijoitukseen eli pitemmän päälle vähennetään perintöveroja ja ihan laillisesti.

Mitä pahaa siinä on _jos_ rahan antaminen ja maksaminen ei hetkauta niiden vanhempien taloutta mihinkään? Tilanne on aivan eri _jos_ vanhemmat repivät vähistä rahoistaan aikuisille lapsille bensarahoja ja nämä aikuiset lapset vain makaavat sohvalla ja syljeskelevät kattoon (näin kärjistetysti sanottuna).

Samoin asia ei ole ok _jos_ siihen sisältyy ehtoja tai rajoituksia, odotuksia.

terveisin hyvästä palkasta nauttiva, paljon töitä tekevä akateeminen, joka kiertää perintöveroa viikottain vanhempiensa kanssa

Vierailija
15/24 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylläpitävät elitasoaan lahjoituksilla ovat loisia.

Vierailija
16/24 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkaa ei ole kauheasti enää eikä sitä paljoa ole ollutkaan.

Minä olen hoitovapaalla (lapset 8v, 4v ja 10kk) ja mies tekee rakennustöitä ja muita satunnaisia hommia kanssa.

Minun äiti laittaa ehkäpä joka toinen kuukausi mun tilille hieman rahaa... ihan omasta tahdostaan, koska tietää ettei se meillä puussa kasva. Ja sanoo, että mihinkäs hänkään sitä tarttee kauheasti kun kuitenkin hyvin hankkii töissään eikä ole velkaa tms.

Otan avun kiitollisena vastaan, tiedän ettei kaikilla ole mahdollisuutta siihen kuitenkaan. Ja meillä se raha menee ihan elämiseen ei mihinkään humputuksiin. =)

Vierailija
17/24 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat eivät osallistu lapsensa elämään millään tavalla taloudellisesti vaan sen sijaan jemmaavat kaiken jollekin tilille tai vastaavaan, että lapset joskus sitten perisivät varallisuuden. Siitä sitten maksetaan aivan hirvittävät perintöverot jne.

Mielestäni on järkevää, että vanhemmat osallistuvat aikuisten lastensa talouden tukemiseen vähitellen. Siten lahjan antajakin näkee, mihin raha menee.

Mun teinikapina ainakin on ohi, eikä mun tarttee toitottaa enää minnekään, että PÄRJÄÄN IHAN ITSE. Mun mielestä on tosi OK, jos saan vanhemmiltani jotain, vaikka vähän arvokkaampaakin. Oman perheeni ruokaan, vakuutuksiin, bensaa, omaan kampaajaan, omaan kosmetologiin, matkoihin jne. mulla on itsellänikin varaa. Ei se ole siitä kiinni.

Vierailija
18/24 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko oikeasti kateellisia?

Mun vanhemmat maksaa aina joskus jotain, esim kerran viime keväänä olin Pariisissa ja myöhästyin paluulennolta ja jouduin ostamaan uuden lipun niin sain sitten vanhemmiltani rahat siihen. Samoin maksoivat häitäni jne.

Vierailija
19/24 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia hyväksikäyttää ihmistä, jolla ei ole ylimääräistä rahaa, tai pyytää ja vaatia rahaa, kuin suostua järkeviin perintöjärjestelyihin varakkaiden vanhempien kohdalla.

Vierailija
20/24 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy sellainen esimerkki jossa vanhemmat kustantavat lapselleen jo aikuiselle aika tavattoman paljon...

Ja minä satun tietämään että niillä vanhemmilla ei siihen oikein olisi varaa..

Tämä tyty pärjäisi kyllä omillakin rahoilla jos vaan haluaisi.. auto pois.. kodin sisustamiseen vähempi ym josta hän voisi ihan huoletta karsia..

Se on mielestäni niin väärin kun todellista auttamisen tarvetta ei oikeasti ole..

Hän voisi auttaa esim itseään paljonkin menemällä töihin mut mitäs sitä turhia kun muut maksaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä