Millaisia oireita teillä on ollut, kun hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on tapahtunut?
Mulla ovis oli viikko sitten perjantaina(eli 9vrkttta sitten), oli oikein selkeät nipistelyt ja limat ja kaikki sekä petipuuhat osuivat hyvin kohdilleen. Saatan olla kyllä ihan vainoharhainen mutta ihan kuin rinnoissa tuntuisi ihan pikkaisen arastusta(siis kun oikein painaa ja runnoo..hih hih, aivan hullua:).. HALUAN OLLA RASKAANA!!!!! HALUAN KOLMANNEN LAPSEN!!!!! EN KESTÄ ENÄÄ YRITTÄMISTÄ, pää alkaa olla koetuksella.... mutta nyt on toiveet korkealla taas... peukut pystyyn meidän kaikkien puolesta:) :)
Kommentit (35)
Edelliset olivat tosiaan raskausoireita, sillä plussasin tänä aamuna viikoilla 5+1. Eli ilmeisesti 8 päivää istukan toimintaa riitti siihen, että hormoniarvot näkyivät testeissä.
ONNITTELUT!
Mulla alkoi eka raskaus ihan järkyttävän kovilla alavatsakivuilla, jotka ei meinanneet edes rauhoittua. Nyt heti pillereiden jätön jälkeen muutaman päivän kivut vaivasi ja selitys tulikin ei raskaudesta vaan siitä että paikat ovat taas ottavat. Tänään tikutinkin oviksen :D Ja nyt vaan odotellaan nappaako.
Minulla ne alavatsakivut on kyllä järjettömän voimakkaita ja lääkärikin oli pitkään huolissaan ja juoksutti minua kaikenlaisissa testeissä mutta kunnossa kaikki oli ja alkujäristelyjä vaan. Kyllä vaan toissailtana tuli taas mieleen että mihinkä sitä taas on ryhtymässä kun ne kivut vihloi masussa ja itkin vaan lattialla kun en ylöskään päässyt....
Mutta onhan se kaiken tämän arvoista! Kun vaan nappais itelläkin!
On pakko tulla vielä spekuloimaan viestiä, sillä tein eilen positiivisen raskaustestin! Nyt voin omasta puolestani kertoa, miten itse tunnistin raskauden alkuun liittyviä oireita! Ovulaatiosta ja hedelmöittymisestä noin viikko rintani alkoivat selvästi turvota ja kipeytyä täysin kosketusaroiksi. Samoin alavatsa on todella arka.. ei minkäänlaista möyrintää tai muuta ihme kiertotouhuja :) Välillä tulee sellaisia ilkeitä vihlaisuja. Vatsan turvotus alkoi puolestaan pari viikkoa hedelmöityksestä, ei housut meinaa mennä enää kiinni. Nämä ovat minun oireitani..
TSEMPPIÄ KAIKILLE VAUVAKUUMEILIJOILLE!!
AP :)
Sanotaan, että n. viikko oviksesta en ole voinut sanoa, onko kyseessä alkavat menkat vai raskaus. Raskauden olen huomannut, kun "menkkaoireita" on ollut jo useampana päivänä, mutta mitään ei ole alkanut.
Meillä ovulaatio oli tossa muutama päivä sitten, ainakin oireista niin luulisin. Illalla oli mahassa kummallista vihlontaa, joka loppui seuraavana päivänä. Rinnat ovat olleet hieman arat. Toisaalta ne voivat olla kuvitteellsia oireitakin...Kun sitä niin kovasti toivoo. Nyt toivotaan ja odotellaan jos se vauva sieltä jo tulisi, yk 6 menossa meillä.
minulla oli ovulaatio juuri niinä päivinä,kun olimme yhdynnässä. Nyt siitä n. viikko eikä ole muuta,kun samanlaista vatsakipua kun kuukautiset alkaisivat,mutta kuukautisiin olisi vielä vähän yli viikko ennen kun niiden pitäisi alkaa.vatsan turvotusta minulla on kanssa.
No mulla oli ovulaatio viime viikolla, nyt muutaman päivän ajan vatsassa pientä nipistystä ja huomannut uuden oireen mitä ei ennen ole ollut, rinnat ovat arat. ei uskalla ajatella että siellä joku jo voisi olla, että ei sitten pety taas kun ne menkat alkaakin. toisaalta voi olla että ne ovat "kuvitteellisia" oireitakin. saapi nyt nähä miten käy, ensi viikolla pitäisi vasta alkaa menkat.
Kuinka nopeasti raskaustesti näyttää plussaa, jos niin käy että olisi raskaana nyt? Pitääkö odottaa tasan siihen päivään kun menkat pitäisi alkaa?
ovulaatioplussasta 6 päivän kuluttua tuntui illalla kaksi tosi kovaa vihlaisua kohdussa. Kuin joku olisi veitsellä vetänyt. Siitä seuraavana päivänä tuntui pari kertaa siltä kuin joku olisi rutistanut kohdusta. Pari päivää tuosta vihlaisusta kipeytyivät rinnat tuolta sivuilta, oikein tosi kipeiksi. Näistä päivistä eteenpäin tuntui vähän väliä munasarjoissa nipistelyä ja menkkajomotusta. Menkat eivät kuitenkaan alkaneet vaikka sellaisia kipuja olikin. 14dpo testasin sitten selkeän plussan =)
Että mulla kuopusta odottaessani ne ovislimat ei loppuneetkaan ovikseen niinkuin normaalisti, vaan limailu jatkui pitempään. Nyt yritämme kolmosta ja ovislimat oli viime viikolla, nyt pari päivää sitten limaa tuli taas, sellaista vaaleanpunaista. menkkojen pitäis alkaa vatsa viikon päästä. En tiiä voisko liman erityksestä arvella, että hedelmöittyminen ois tapahtunut, se nähdää sitte viikon päästä. Toivotaan parasta!
Hei!
Mulla kans on ollut oireita... Tai sitten luulosairautta (niin kuin pelkään omassa tapausessani olevan)...
Kävin gynellä alavatsakipujen vuoksi, ja juuri silloin sattui olemaan ovulaatio, kun se sanoi et näkyy oikein hyvin sieltä ruudusta. Sanoi että sen takia voi olla kovia kipuja kun se on ensimmäinen ovulaatio ilman e-pillereitä.
No minä sitten kerroin miehelle, ja heti koitettiin ja saman toistoa vielä muina päivinä. Tein oikein ovulaatiotestejä että varmistuisi että nyt se todella tapahtuu (se kylläkin näytti vahvempaa plussaa vasta muutaman päivän jälkeen).
No sitten meni muutama päivä ja alkoi tulla kaikenlaisia oireita, jotka yleensä tulee ennen (!) ovulaatiota mulla.
Rinnat turpos ja oli kipeet, nyt nännipihat suurentuneet. Vatsassa oli kipeää nipristelyä, ja pahaolo tuli.
Muutaman päivän jälkeen tästä posket kuumotti ja oli flunssanen olo, kauhean kuumeinen olo, lämpö oli kuitenkin normaali, 36.2.
Hajut tekee pahaa-- olen sairaalassa töissä, tuntee ettei pääse edes sisälle välillä töihin kun alkaa etomaan... Kuuma on ja vuoroin kylmä. Välillä vatsa ummella ja välillä löysänä.
Eilen sain kamalan raivokohtauksen, mies meinasi laittaa jääkaappiin rauhoittumaan, sanoi etten ennen oo huutanut noin.
Kuukautisten pitäisi alkaa viikon päästä, mutta toivon kamalasti ettei ne alkaisi, ja vihdoin olisi tärpännyt (yritystä takana sitten tuli keskenmeno, ja aloitettiin hetkeksi e-pillerit, nyt ne tosiaan lopetettu ja taas yritetään).
Jotenkin vaan kammoksuttaa jo etukäteen jos menkat alkaakin,miten sitä pettyy ja pahasti. No ei voi muuta kuin yrittää sitten taas uudelleen, mutta kovasti toivoisi että siellä masussa nyt vihdoin asuisi joku pieni nuppu...
Tsemppiä muillekin yrittäjille:)!
Mulla sama tilanne, eli hysteeristä mohdollisten oireiden tarkkailua. :-(
Tänään 10 tai 11 päivää oviksesta. Aamulla tuli vähän ruskeaa tuhrua, päivällä kerran pyyhkiessä pieni tippa verta, mutta siitä on nyt jo mooooonta tuntia, eikä siis mitään vuotoa varsinaisesti ole. Rinnat on kipeet olleet jo viikon ja maha jotenkin "outo". Alkais nyt menkat jos on alkaakseen, tämä on todella ärsyttävää touhua..
Jaahas, ja nyt sitten rinnatkin pääsi mukaan...Nännipihaan on ilmeistynyt valkoisia "pienen pieniä nytstyröitä."
En auttaasenikaan muista tuliko niitä ennen menkkoja kun olen unohtanut täydellisesti ne oireet ja kyttän koko ajan raskausoireita, mutta nyt niitä on tullut ja toivon että liittyy raskauteen.
Rinnat on auttamattoman kipeät ja väillä hieman helpottaa, mutta sitten ne taas kiepytyy ja pitäisi olla joku turvaväli kaikkeen ettei sattuisi niin hemmetisti.
Onko muilla ollut rintaoireita (tuollaisia kuin mulla?)
alkoivatko kuukautiset, kiitos kun vastaat täällä.
Mikä on "aikaisin" päivä, jolloin raskaustesti on näyttänyt teille edes hitusen plussaa? Tiedän toki, ettei kannata tehdä testiä ennenkuin sinä päivänä, jolloin menkkojen pitäisi alkaa, mutta onko jollain kokemuksia tai tietoa, että VOIKO periaatteessa testissä näkyä raskaus jo ennen tuota päivää?
Tein positiivisen raskaustestin kp 24, eli todella aikaisin. Kierto normaalisti 29 päivää aika tarkasti. Omat raskausoireet olivat niin selvät ja voimakkaat että sen takia uskalsin testata niin aikaisin. Tosin minulla on keskenmeno parin kuukauden takaa ja jälleen plussaan, joten oireet ovat olleet suht samat. Erona ovulaatioissa, että jälkimmäinen oli todella kivulias. Aloin palella aivan hirveästi n. viikko ovulaatiosta, olin todella herkässä mielentilassa (räjähtelin asiasta kuin asiasta) :D ja ne rintakivut väsymykset!! Toisaalta nyt olen saanut osakseni nyt myös pahoinvoinnin, joten se ainakin kuvastaa hyvin tätä raskautta ja mielelläni nämä kaikki kivut ja etomiset koen! Tsemppiä kaikille odottajille!!
G.. jälleen!
Minulla ei ollut mitään oireita kiinnittymisestä. Oikein koitin tarkkailla olisiko jotain pientä mahakipua tai verenvuotoa, mutta ei. 12 vuorokauden kuluttua ovulaatiosta alkoi ensimmäinen oire kiinnittymisestä: hirvittävä pahoinvointi. Ja sitä on sitten jatkunut päivään 9+1
...että onko mulla jotain erittän varhaisia oireita raskaudesta vaiko vielä ovulaatio-oireita... Laskureiden mukaan parhaat päivät olivat 26.7-31.7 kp 28 ja odotetusti menkat alkais 14.8...puuhastelimme viime to ja nyt tänä maanantaina..viikonloppuna oli kyllä melko limainen olo ja alapää semmonen turta :D nyt nipistelee vasemmalta puolelta ja muutaman kerran aika reippaastikin.. epäilen kuitenkin, että taitaa olla vain jotain muuta. Ei tahtoisi liikaa pohtia vaan mihinkäs ne aivot laittais! vaan taitaa aivot tän asian suhteen olla hetkittäin narikassa :D
Siis lopetin e-pillerit kuukausi sitten, viikko siitä alkoi rinnat aristamaan kovasti (hyvä että kärsi paitaa edes pitää päällä) ja niistä tihkui sellaista harmaan kellertävää vuotoa.. alavatsa alkoi tuntumaan "oudolta", aivan kuin menkat olisi olleet alkamassa muttei ole näkynyt eikä kuulunut.limoja en sen tarkemmin ajatellut silloin. oiskohan mahdollisesti ollut ovis kyseessä sitten kuitenkin vai mitähä kropalle on tapahtunut.. nyt on sitten housun vyötärö alkanu painamaan ikävästi, mieliala vaihtuu sadasosa sekunnissa ja mikä "hauskinta" lihan haju yököttää.. oonkoha ihan vainoharhanen jos testin kävisin hommaamassa vaikkei kiertopäivistä tms ole mitään hajua ollut vuosiin ( ensin oli kierukka ja sen jälkeen noi pillerit kummankaan aikana ei menkkoja tullut kertaakaan) vai onko tää vaan jotain "elimistön toipumista vuosien menkattomuudesta"
Hei,
minulla oli ovulaatio ilmeisesti sunnuntaina 4.5 ja kaksi päivää sen jälkeen alkoi tuntua vihlontaa munasarjoissa. Se oli päivittäistä, välillä melko rajuakin, mutta lueskelin joltakin foorumilta, että se saattoi johtua siitä, että munasarjat tuottavat keltarauhashormonia, joka ylläpitää raskautta, kunnes istukka alkaa hcg-hormonin tuotannon. Tämän viikon tiistaina vihlonta loppui kuin seinään, joten oletan istukan alkaneen silloin toimia. Tänään on kp 33/32, joten en ole vielä testaillut, mutta olen aikas varma, että raskaus olisi alkanut.
Saattaa olla, että tunsin munasarjojen toiminnan niinkin hyvin, koska minulla oli km maaliskuun puolessa välissä viikoilla 11+0 ja sen jälkeen ensimmäinen ovulaatio oli hyvinkin kivulias.
-Peragriina