Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oviksesta kierron pituus?

18.09.2006 |

eli mulla on epäsäännöllinen kierto (28-40) ja bongasin elämäni ensimmäistä kertaa tänään tikuttamalla oviksen. Pystynkö tuosta oviksen ajankohdasta päättelemään yhtään kierron pituutta, lähinnä sitä, milloin kannattaisi malttamattomana ruveta tekee mahdollista raskaustestiä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse lasken gynen ohjeisen mukaan viimeisimmän kierron mukaan. Eli mulla kp:t vaihtelevat 26-31. Viime kierrossa 26. Ovis tuli sitten kp 13 (tikulla vamistettu sekä ultrattukin). Nyt kp 23 ja toivon, että täti ei saavu torstaina kp 26. Toivottavasti tästä oli apua.

-Omppumamma-

Vierailija
2/3 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuukautiset alkavat n. 14 vrk ovulaatiosta jos ei ole hedelmöittynyt tai alkio ei ole kiinnittynyt kohtuun. Tämä ns. luteaalivaihe kyllä vaihtelee aika paljonkin yksilökohtaisesti, mutta sinuna siis jos raskauden mahdollisuus on, eli oviksen aikaan pupuiltu, ja oireita vähänkään ilmenee, eikä vielä 14 vrk oviksesta ole täti tullut, uskaltaisin jo ensimmäisen testin tehdä :O) Itse tässä ihmettelen kaikenlaisia kipuiluja, alavatsassa sekä rinnoissa, melkoista väsymystä sekä kohonnutta lämpöä ja mietin, että onkohan haikara käynyt, nyt kp 24/28, joten jännää on täälläkin ja mietin, että uskaltaisikohan testata jo 26/28, ihan vain " harjoituksen" vuoksi. Oireet tuntuvat niin vahvoilta..

Joten ei muuta kuin rauhoita mielesi pari vkoa ja sit ilman muuta testaileen jos tätiä ei näy!

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ote pesun sivuilta:

Mitä sinun tulisi tietää kehostasi voidaksesi tulla raskaaksi? Voit tulla raskaaksi vain 5 tai 6 päivänä kuukautiskierron aikana. On erittäin todennäköistä, että voit tulla raskaaksi ainoastaan kuukautiskierron 2-3 päivänä (edellämainituista 5-6 päivästä). Halutessasi tulla raskaaksi on sen vuoksi tärkeää, että sinulla on yhdyntöjä näiden kaikkein otollisimpien 2-3 päivän aikana, jotka ajoittuvat lähimmäksi ovulaation ajankohtaa. [b]Normaalisti ovulaatio tapahtuu 14 vrk ennen kuukautisten alkua.[/b]

Mutta kai tuo on myös aika yksilöllistä - joillakin voi olla esim. 16vrk tuo väli jne.

Ja ajatellen tota sun mahdollista testaamista - varminta ois odottaa vaikka vähän kauemmin kuin tuo 14vrk (vaikka 15 tai 16) Näin on testituloskin varmempi :)