Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa minulle uutta ammattia,

Vierailija
04.05.2008 |

jossa on kohtuullinen palkka (min. 2200¿/kk), päivätyö ja hyvä työllisyystilanne. Koulutusaste saa olla mikä vain (amis, amk tai yliopisto). Yritän miettiä mahdollisimman avoimesti uutta ammattia. Nykyinen koulutus on yo ja sairaanhoitaja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: toinen sh

Vierailija
2/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae yliopistoon lukemaan terveystieteitä ja etenkin hallintoa tai opettajaksi. Työtilanne on hyvä, kun vanhat ylihoitajat ja opettajat jäävät eläkkeelle.

Terveisin TtM, terveydenhoitaja AMK (palkka 3500 e/kk päivätyöstä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olin luullut, että terveystieteiden maistereista on ylitarjontaa. Onko heillä kuitenkin ihan hyvät työllisyysnäkymät? Hallintotieteistä olen jo suorittanut appron.

Puheterapeutti olisi hyvin mielenkiintoinen. Voiko sitä opiskella vain Helsingissä, onnistuuko etäopiskelu?

Lääkäriksi en halua. Lääke-esittelijällä liian reissutyö.

Vierailija
4/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään työtöntä terveystieteiden maisteria. Tietenkään huipputyöpaikkoja ei riitä kaikille eikä etenkään opiskelupaikkakunnilla (Kuopio, Tampere, ym.). Tulevina vuosina alan kouluista ja hallintopaikoilta jää kuitenkin paljon porukkaa eläkkeelle, joten töitä kyllä piisaa. Jatkuvastihan on haussa esim. osastonhoitajia. Tosin niihin hommiin taitavat päästä/joutua ylemmän AMK-tutkinnon suorittaneet, sillä oh:n hommat ei tahdo nykyään enää kelvata maistereille.

t. Se valmis TtM

Vierailija
5/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittää myös puheterapeutin opiskelupaikat. Onko etäopiskelu miten hankalaa yliopistossa? Kiitos ideoista!

Vierailija
6/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etänä minä opiskelin sen appronkin, mutta miten etäopiskelu onnistuu pidemmänpäälle. Kuinka usein yliopistolla pitää fyysisesti käydä? Tietääkö joku?

Vierailija
7/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jotain kursseja toki, mutta monissa vaaditaan 75 prosentin läsnäoloa.

Vierailija
8/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapeuttien palkka ei muuten ole kovin hyvä. Mutta pulaa heistä on. Tosin kunnat säästää eikä palkkaakaan ketään... Mutta varmaan työllistyy!

Entä yrittäjyys? Jokin hoitoalaan liittyvä?

Mites jotain ihan muuta? Erityisopettaja tai luokanopettaja?

Vierailija
9/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ammatti ja tekijöistä pulaa...

Vierailija
10/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että palkka on vain hieman parempi kuin sh:lla. Osaako joku sanoa sosiaalityöntekijän hommista mitään hyviä tai huonoja puolia? Onkohan okl:ään hyvin vaikea päästä, jos ei ole taiteellisesti tai musikaalisesti lahjakas?

Vierailija
11/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae joensuun erityisopettajakoulutukseen, sinne pääsee joskus helposti, samalla voit tehdä luokanopeopinnot

Vierailija
12/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkuuden vaikutus sisäänpääsyyn riippuu ihan yliopistosta. Mun mielestä on mututuntumalla nykyään niin, että lähinnä pääsykoekirjat pitää osata ja se siitä. On haastattelu tai ryhmähaastattelu, mutta aika harvassa okl:ssa mitään laulaa tarvii pääsykokeessa! Kuka sellaista edes jaksaisi arvioida... Osassa testataan muuten enemmänkin matemaattisia kykyjä.

Vierailija
13/13 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä voi onneksi opiskella aika monia asioita ja Kuopioon on kohtuullinen matka. Jyväskylä tosin on aika suosittu opiskelupaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän