Iherb - kokemuksia?
Edulllista luonnonkosmetiikkaa, ravintolisiä jne...toimittavat jenkeistä.
Onko joku tilannut sillä halvimmalla lähetysmaksulla(muutama euro)?
Kuinka kauan kesti toimitus? Tuliko kirjattuna kirjeenä vai postilaatikosta sisään (jos mahtui)? Jäikö tulliin?
Kommentit (41)
Olen tilannut aina sillä halvimmalla tavalla, toimitus on kestänyt viikosta kahteen. Muistaakseni tulevat paketteina tai maksikirjeinä, joka tapauksessa postista on pitänyt hakea, koska pienetkin tilaukset ovat tulleet isohkossa laatikossa. Olen ollut ihan tyytyväinen.
Itse olen välttänyt tulliin jäämisen, vaikka tilaus olisi ollut isompikin, mutta se on ihan tuurista kiinni. Tullin nettisysteemi on nykyään ihan kätevä, joten se ei hirveästi haittaa muuten kuin hidasteena. Lisäravinteilla on muuten alempi alv-raja kuin kosmetiikalla ym, joten niitä pystyy alv-rajoissa vähän isommallakin summalla tilaamaan.
Nykyään postikulut määräytyy painon mukaan, ei ole enää sitä 4$ postimaksua. :(
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:10"]
[/quote]
mutta se alin postimaksu on silti tosi edullinen, muutama euro.
Osaako joku muuten sanoa onko kaikki tuolla myytävä "laillista" EU:ssa? Joku mainitsi että joissain jutuissa on jotain ainesosaa joka on EU:ssa kielletty, eli jos jää tulliin niin tuhoavat sen tai palauttavat lähettäjälle.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:10"]
[/quote]
mutta se alin postimaksu on silti tosi edullinen, muutama euro.
[/quote]
No riippuu tietenkin kuinka painavia tuotteita tilaat.
Tilaan Iherbista kaikki vitamiinit. Nykyisin saa tilata vähän yli 30e kuljetusmaksuineen ilman, että jää tulliin. Iherbissa on niin halpaa, että tuolla summalla saa jo vaikka mitä. Olen tilannut myös paljon Nubian Heritagen saippuapaloja, hennajauhetta hiusten värjäämiseen ja hoitoaineita. Kaikki on ollut parempia kuin mitä Suomesta saa.
Andalou Naturalsin ja Desert Essencen shampoot ovat ihan huippuja!
Osa tuotteista laittomia Suomessa. Pahimmillaan voi tulla tuomio lääkerikoksesta, jos ei ole tarkkana.
Vastuullinen kuluttaja ostaa toki kotimaista!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:22"]
Andalou Naturalsin ja Desert Essencen shampoot ovat ihan huippuja!
[/quote]
Desert Essencen Tea tree-shampoo auttoi vuosia kestäneeseen hiustenlähtöön ja hilseongelmaan. Nyt olen siirtynyt kosteuttavampaan Tea tree-shampoopalaan (joku Old fashioned shampoo bar). Mielellään kuulisin lisää suosituksia hyviksi havaituista tuotteista.
Elleissä on tosi pitkä keskustelu aiheesta, jos kiinnostaa...
http://keskustelu.ellit.fi/threads/iherb-com-kokemuksia.1809169/
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:25"]
Osa tuotteista laittomia Suomessa. Pahimmillaan voi tulla tuomio lääkerikoksesta, jos ei ole tarkkana.
[/quote]
Höpönlöpöä. Vuosia tilannut tuolta, koskaan mitään ongelmia.Googleta vaikka.
Vastuullinen kuluttaja ostaa laadukkaita tuotteita, joihin ei ole käytetty eläinkokeita...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:25"]
[/quote] joo, se kotimainen onkin tosi huikea...
Hehehh, kyllähän lääketiede ravintolisillä haluaisi netota riihikuivaa rahaa, muistan kun vielä apteekista 90-luvulla myytiin sikakallista benfotiamiinia Saksasta tuotuna, diabeteksen hoitoon. Nyt äskettäin vuoden 2010 jälkeen todettiin että benfotiamiinista ei löydy näyttöjä sen turvallisuudesta, joten sitä ei saa myydä Suomessa, ennenkuin joku tekee muutaman miljoonan tutkimuksen. Ilmeisesti patentti tai jokin yhteiskunnan tuki loppui, ja benfotiamiinilla ei voitu tehdä enää isoa rahaa, ja lääkeviranomaisia myös kismitti että Tohtori Tolonen teki siitä halpisversion. Tämä benfotiamiini lienee yksi tutkituimmista ravintolisistä maailmalla, se keksittiin jo 1950-luvulla Japanissa, ja sitä käytetään edelleen Saksassa ja varmaan muuallakin maailmassa. Suomessa nämä lääkeviranomaiset saavat perseillä ihan mielivaltaisesti, kiitos sen vuoksi että olette ihan ulalla, kuten aina. Tilasin kuitenkin itse benfotiamiinia Iherbistä, ja perille tuli. Mukavaa nautiskella edullisista ravintolisistä ulkomailta, vaikka niitä nyt en välttämättä tarvitse.
Vitamiinit ja melatoniinia olen tilannut. Eivät ole koskaan jääneet tulliin. Toimitusaika on vaihdellut kovasti; joskus ovat tulleet parissa viikossa ja joskus on mennyt lähes pari kuukautta. Paketti on ollut aina sen kokoinen, ettei ole postilaatikosta mahtunut vaan on pitänyt postista hakea.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:15"]
Vitamiinit ja melatoniinia olen tilannut. Eivät ole koskaan jääneet tulliin. Toimitusaika on vaihdellut kovasti; joskus ovat tulleet parissa viikossa ja joskus on mennyt lähes pari kuukautta. Paketti on ollut aina sen kokoinen, ettei ole postilaatikosta mahtunut vaan on pitänyt postista hakea.
[/quote]
sulle tiedoksi, että melatoniinia ei saa tilata iherbistä. jos se jää tulliin, niin joudut tullin kuulusteluun syytettynä lääkerikoksesta. ja se johtaa todennäköisesti sakkoihin. ei kannata pelleillä sen asian kanssa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:15"]
[/quote]
sulle tiedoksi, että melatoniinia ei saa tilata iherbistä. jos se jää tulliin, niin joudut tullin kuulusteluun syytettynä lääkerikoksesta. ja se johtaa todennäköisesti sakkoihin. ei kannata pelleillä sen asian kanssa.
[/quote]
Sitten kantsii tilata vain sitä 1 mg, jota meikäläisessäkin apteekissa saa vapaasti myydä. Paljonko se 1 mg muuten iHerbissä maksaa?
Tilaan aina Dr's Best Ubikinonit iHerbistä.
Tavallisella postikuljetuksella kuljetusaika on 1-2 viikkoa, pakettikortti tulee postiluukkuun ja haen sillä itse tuotteet lähimmästä postikonttorista. Toki postinjakaja pudottaisi tuotteetkin postiluukusta, jos ne siitä mahtuisivat.
Päivittelin blogiini tilausohjeet, sekä paljon muuta informaatiota liittyen tulli ja arvonlisäveroasioihin, toimitustapoihin- ja kuluihin. Blogista löytyy myös tietoa ongelmallisimmista lääkeluetteloon sisältyvistä tuotteista, joita tilataan. Blogista löytyy myös tietoa tilauksen tullaamisesta.
Täälläkin on keskusteltu ns. laittomista aineista ja kyllähän se fakta vain on se, että lääkeaineiksi luokiteltavia tuotteita ei saa tilata. Näitä ovat esimerkiksi melatoniini (yli 1mg) ja 5-HTP. Lisätietoa näistä löytyy blogista:
http://iherbtilaajat.blogspot.fi
Alennuskoodini on GGV176 jos haluat käyttää hyväksesi ensitilaajan edun ja saada 10 dollarin alennuksen. Minun koodiani ei tietenkään ole pakko käyttää!
Tulee sillä halvalla lähetyksellä tiettyyn painoon asti eli hyvin saa sillä ostettua. Toimitus kestää n. viikon joskus menee kauemmin ja ihan postilaatikkoon ovat aina sen paketin minulla tunkeneet. Max määrä minkä voi tilata ilman että jää tulliin taitaa olla se 25 egeä?