Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin hääkutsu miehen ja minun nimellä. Eikö olekin niin, että se ei silloin koske lapsia?

Vierailija
03.05.2008 |

Kutsu osoitettu meille kahdelle tyyliin " Matti ja Maija Meikäläinen" . Mies väittää, että se koskee lapsiakin. Hän sanoo, että koska on kyse lähisukulaisesta niin voi olettaa, että koskee myös lapsia. Minusta se ei koske, vain miestä ja minua.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota lapsia mukaan.

Vierailija
22/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon lapset ovat sukua ja eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvelin jo etukäteen, että meille se kutsu tulee vain minulle ja miehelle, kuten mielestäni tulikin. Mies haluaisi ottaa lapsetkin, kun muillakin on, mutta minusta kutsu EI KOSKE lapsia.

ap

Vierailija
24/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii jotenkin hienovaraisesti tarkistaa asia. Tai sitten vain hommata lapsenvahti ja meette kahden.

Hääkutsut todellakin ovat niin moniselitteiset....

Me laitettiin henkilökohtaiset kutsut kaikille täysi-ikäisille, siis jokaisen kutsutun nimi luki kuoressa. No, olin jättänyt kutsumatta isäni sisaruksista kaksi, koska en heitä tuntenut enkä muistanut edes miltä näyttävät (siihen vedettiin raja). No, yksi kutsutuista sisaruksista ilmoitti myös kutsumattoman siskonsa lapset häihimme. (Perui kyllä myöhemmin, eli en tutustunut täysin tuntemattomiin serkkuihini.)

Toinen kokemus....

Anoppini sai naapuriltaan hääkutsun " Pirkko perheineen" . Noh, anoppilassa asuu anoppi, appi, heidän tytär ja tämän kihlattu sekä heidän vauvansa. Kaikki muut paitsi mä ja anoppi olivat sitä mieltä, että kutsu ei koskenut mua ja miestäni, koska emme asuneet saman katon alla kuin " Pirkko perheineen" . Kutsujana oli siis naapuri joka tunsi kutsuttavansa ja tiesi tilanteet.

Oli naapuri sitten kyselly meiän perään, että eikö päästä tulemaan....

Et etiketti tai ei, koskaan ei voi olla varma mitä kukakin tarkoittaa perheellä tai kutsumisellaan.

Jos yhtään epävarmuutta, kantsii kysyy.

Vierailija
25/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen siskolta, että kuinka hänen kutsussaan asia oli ilmoitettu, jos hänen lapsensa kerran tulevat häihin. Kaikki eivät tosiaan tunne etikettiä ja kynäkäsi väsyy kun joutuu monta nimeä kirjoittamaan, joten lyhentelevät olettaen, että " kyllä ne tajuu" ... Mutta on myös erittäin mahdollista, ettei lapsia ole kutsuttu kun eivät ole ns. sukua. Kysy siltä siskolta, sanon minä! :o)

Vierailija
26/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä ihmeen hyötyä tuosta on?

Vierailija
27/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan " Pirkko perheineen" siis tarkoittaa Pirkkoa, hänen puolisoaan sekä heidän alaikäisiä lapsiaan. Tällä " Pirkolla" ei ole alaikäisiä lapsia....

Vierailija
28/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uusperhekasvattina ajattelen jälkikäteen, että jos minut olisi jätetty kutsumatta johonkin isäpuoleni suvun juhlaan siksi, etten ole hänen biologinen tyttärensä niin johan olisi ollut pöyristyttävää! Samaa perhettä olimme, isäpuoleni paljon läheisempi ja rakkaampi kuin oma isäni. Kutsumatta jättäminen olisi ollut karkea loukkaus minua, äitiäni ja isäpuoltani kohtaan. Kuin sanottaisiin rivien välissä, ettemme ole oikea perhe tai etten minä kuulu perheeseen, tai ettei uskota siihen, että äitini ja isäpuoleni suhde on vakaa ja kestävä.

Vierailija
29/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tähänkin joku etiketti...

että miten kauan esimerkiksi kälyt ja vävyt on eri suvusta, onko esim 5 vuotta kestänyt avioliitto riittävä, että ovat samaa sukua? vai ihan heti? ja jos heillä on edellisistä liitoista lapsia ja saavat näin uuden isän tai äidin niin onko se reilua että heitä ei oteta sukuun? tai onko heille koeaika?

tajuan kyllä sen että nykyään tykätään pitää vaikka millaisia häitä, mutta jotenkin vaan ajattelen, että jos niitä ruvetaan pitämään ja ihmisiä kutsumaan niin ei sitten tehtäis loukkaavia rajauksia. on eri asia rajata pois tuntemattomia vaikka läheisiäkin sukulaisia kuin kutsua osa perheestä ja jättää toinen osa kutsumatta.

Vierailija
30/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse uusperhekasvattina ajattelen jälkikäteen, että jos minut olisi jätetty kutsumatta johonkin isäpuoleni suvun juhlaan siksi, etten ole hänen biologinen tyttärensä niin johan olisi ollut pöyristyttävää! Samaa perhettä olimme, isäpuoleni paljon läheisempi ja rakkaampi kuin oma isäni. Kutsumatta jättäminen olisi ollut karkea loukkaus minua, äitiäni ja isäpuoltani kohtaan. Kuin sanottaisiin rivien välissä, ettemme ole oikea perhe tai etten minä kuulu perheeseen, tai ettei uskota siihen, että äitini ja isäpuoleni suhde on vakaa ja kestävä.

Vierailija
31/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli mitä ihmeen hyötyä tuosta on?

Minusta - jos mies, joka siis on sukua tälle parille, jotka menevät naimisiin, on sitä mieltä, että hänen puolisonsa lapset ovat yhtä vahvasti perhettä hänelle kuin hänen siskon lapsensa ovat hänen siskolleen, niin mitä sinä olet siihen sukulaisuutta vetämässä? Adoptiolapsetko pellolle myös, kun eivät ole verisukulaisia? Minusta tässä pääasia on se miten lapset on kutsuissa kutsuttu, ei se mitä lapsia kullakin kutsutulla on.

Vierailija
32/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolison lapset eivät ole. Jos heidät adoptoi, sitten tietenkin ovat. Muuten eivät, eivätkä sellaisiksi muutu.

Vierailija
33/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitenhän kauan niitten lasten pitää olla sitten vieraita...

onko tähänkin joku etiketti...

että miten kauan esimerkiksi kälyt ja vävyt on eri suvusta, onko esim 5 vuotta kestänyt avioliitto riittävä, että ovat samaa sukua? vai ihan heti? ja jos heillä on edellisistä liitoista lapsia ja saavat näin uuden isän tai äidin niin onko se reilua että heitä ei oteta sukuun? tai onko heille koeaika?

Vierailija
34/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat solmineet avioliiton ja avioituneet sukuun ja päätös tästä on heidän.

Uuden puolison lapset ovat alaikäisiä, jotka eivät tätä päätöstä itse tee, eivätkä he mitenkään siihen sukuun liity.

Vierailija
35/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puolison lapset eivät ole. Jos heidät adoptoi, sitten tietenkin ovat. Muuten eivät, eivätkä sellaisiksi muutu.

Vierailija
36/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heitä ei ole mainittu kutsussa, kutsu ei koske heitä.

Vierailija
37/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun setä otti ottotytökseen lastensa sisarpuolen, vaikka ei ollut mitään sukua ko. tytölle. Aivan ihana juttu! Tyttö oli kärsiny tosi paljon äitinsä ja isänsä takia. Ja me kutsuttiin tämä tyttö meidän häihin, kun kerta kutsuttiin tämän sisarpuoletkin, vaikka tämä tyttö ei ollut mulle eikä sedälleni oikeesti mitään sukua.

Isä on se, joka kasvattaa ja hoitaa, ei se joka siittää ja hylkää.

Vierailija
38/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos heitä ei ole mainittu kutsussa, kutsu ei koske heitä.

Nimimerkillä, monta erittäin moniselitteistä kutsua saanut...

Vierailija
39/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/58 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se isäpuoleus silti sinusta hänen sukulaistaan tee.

39

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi