Painoasiaa! Av:llä ei ymmärretä sitä että esim. 70 kiloa
painava (170 cm) on normaalipainoinen.
Normaalipainon rajat ovat tuossa pituudessa n. 58-71, mutta sitähän ei av:llä tajuta.
Tuo yksi ketju jossa mies oli käskenyt vaimonsa laihduttaa, mammat kilpaa huusivat että ylipainoa on 20 kiloa, mikä ei siis pidä paikkaansa. (10 kiloa on ylipainoa!)
Mikä siinä ei mene jakeluun?
Normaalipainon rajat tarkoittavat sitä että jos paino on rajojen sisäpuolella on NORMAALI!
Kommentit (25)
No jos elimistö tarvii hiukan rasvaa, se ei tarvi kuitenkaan mitään vararengasta tai roikkuvia läskipusseja. Hoikallakin naisella on tarpeeksi rasvaa kehossaan BMI 19-21
Viisi kiloa lisää niin vyötäröni on jo yli suositussenttien. Nyt 74 ja se kaikki lisäkilo lävähtää aina vyötärölle. Jos painaisin 20 kiloa enemmän (indeksin mukaan vielä normaalipaino, niin tasan tarkkaan olisin hervoton, hyllyvä läski. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Korostaisin vielä, että olen ollut tämänpainoinen lähes koko ikäni, arvoni ovat kohdallaan, menkat säännölliset jne... eli tämä on normaalipainoni, eikä yksikään lääkäri ole matkan varrella sanonut, että olisin liian laiha. Lihaksiakin jopa tähän tikkuun mahtuu, koska pyöräilen kaikki matkat ja lihaskuntoni on hyväksi todettu.
Nyt tuo mahalöllö tuossa edessä häiritsee aika pahasti tasapainoa :-)
olen 170 ja minulla kaikki ylimääräinen kasaantuu vyötärölle. jos painaisin 70 kiloa, vyötärönympärykseni ylittäisi kyllä sen 80 cm rajan. mitäs mieltä siitä?
Täällä tuntuu olevan paljon porukkaa, joilla " läskit" on korvien välissä. Selkeä ylipaino on tietenkin terveysriski. Samoin on alipaino.