Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia synttäreitä pidätte 5-6 vuotiaille lapsillenne?

Vierailija
23.04.2008 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset itse keksii tekemistä. Kuusvuotiaamme kutsui kaikki kahdeksan eskarilaista. Koristeltu oltiin oveen tervetuloakyltti ja ilmapalloja roikkumaan. Pöytäliina oli paperilakana, mukit ja kertakäyttölautaset ostettiin tähän tilaisuuteen. Kakun lisäksi tarjolla oli pipareita ja sipsejä ja irtokarkkeja. Lopuksi annettiin pieni läksiäispussukka (tikkari, tarroja ja pari namia). Kesto 2 tuntia.

Vierailija
2/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko järjestäneet jotain ohjelmaa tms. vieraille? Meilläpäin ollut tapana vain laittaa tarjottavaa ja lapset ovat saaneet leikkiä keskenään, mitä leikkivät. Nykyisellä asuinpaikallamme poika on ollut muutamilla syntymäpäivillä ja siellä juhlilla on olleet teemat, ohjelmaa ja lapset ovat saaneet mukaan pienen pussukan karkkia/pientä tavaraa tms. Onko tämä nykyään yleinenkin tapa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan 4-vuotissynttärit ja tuntuu, että meidän tarhalaisten mammat pistää vimosen päälle kun on nyt poika kolmilla kesteillä käynyt! Jokaisesta on tullut jotain kotiin, jotain pientä kuten tarroja, ilmapallo, kuppi...

Mulla on oikeesti paineita! Varmaan vaan annan leikkiä keskenään...

Vierailija
4/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että viitsiikö sinne edes ketään käskeä, jos ei ole viimeisen päälle järjestetyt. Mutta pojalle tärkeät ja eipä missään sanota, millaisia lasten syntymäpäivät PITÄÄ olla, joten pidetään kai sit omanlaiset = vaatimattomat.

Vierailija
5/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka tahansa osaa ostaa tiimarista lahjoja lähtiäiseksi! Eurolla saa jo monta näpsäkkää pussukkaa kotiinvietäväksi. Mä en ymmärrä tätä hässäkkää ja kauhua?!

Meillä oli merirosvoteema 5 vuotiaalla, hui! Kutsukortit olivat merirosvolaivan muotoiset. Teimme itse. Kakku oli musta (päällä lakua), piilotin pesukoneeseen kultarahoja (suklaakarkkeja) ja lapset etsivät tuota aarretta, annoin pari vinkkiä. Hui kun näin paljon vaivaa!!!!! Kertakäyttölautaset ostin tiimarista (merirosvoaihe). Ilmapalloja ostin mustia ja punaisia, niitä oli pitkin kämppää.

Ei se ole kuule niin vaikeata järkätä omalle muksulleen teema (hui)synttärit!!!

Vierailija
6/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on hakusessa jotain pientä aarteenetsintään. Jotain

Kaikkien kavereiden synttäreillä on ollut joku teema eikä poika enää halua sellaisia perinteisiä synttäreitä ja se onginta tms. on ollut kaikilla, joten oma poikakin sen haluaa enkä henno kieltää

Vierailija
7/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisia joskus nähnyt mutta nyt kun niitä tarvis ei tunnu löytyvän mistään.

7

Vierailija
8/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika täytti 6v. Vieraita oli muistaakseni 10. Olen aina pitänyt pihajuhlat, sää onkin aina suosinut, viikkoa ennen juhannusta.

Tarjottavana on ollut kakku, keksejä ja pikkusuolaista sekä limsaa ja mehua. Olin suunnitellut jonkin verran ohjelmaa, kilpailuja, polttopalloa, hippaa ja lopuksi arteenetsintä. Jokaiselle oli piilotettu aarre (karkkikäärö), kartta oli mahdollisimman yksinkertainen. Ohjelmaan ei ollut pakko osallistua, muutama lapsi tyytyi vaan kiikkumaan ja hyppimään ilmapatjalle. Juhlien kesto n. 2,5h.

Vierailija
9/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen pidetty juhlat eka- ja tokaluokalla. Tytöllä ensimmäiset synttärit todennäköisesti ensi syksynä, kun täyttää kohta eskarin alettua 6. Kotona pidetty luokan pojille (tytön kohdalla tytöille) ilman varsinaista teemaa. Jonkun leikin, kuten aasinhännän kiinnityksen, olen leikityttänyt välillä, kun on pitänyt vauhtia rauhoittaa. Lahjoja meillä saanut vain päivänsankari. Korkeintaan pääsiäiseksi sattuneella synttärillä suklaamunasta löytynyt lelu lähtenyt kotiin mukaan.

Minusta ei kannata lähteä kilpavarusteluun mukaan, jos ei nimenomaisesti sitä halua.

Vierailija
10/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme tosi harvoin karkkia eikä koskaan ole tullut liiteerin karkkihyllyä vilkuiltua

Vierailija
11/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on nukuttamassa lapsia joten en henno nyt häiritä. Voin kysästä myöhemmin.

Niin meillä oli siis tuo aartenetsintä ja lisäksi sellainen " meressä on hai leikki" . Samanlainen kuin musical chairs, mutta siinä piti musiikin pysähdettyä olla seisomatta lattialla (lattia oli meri jossa hai-kaloja).

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän