Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoasiaa! Av:llä ei ymmärretä sitä että esim. 70 kiloa

Vierailija
03.05.2008 |

painava (170 cm) on normaalipainoinen.

Normaalipainon rajat ovat tuossa pituudessa n. 58-71, mutta sitähän ei av:llä tajuta.

Tuo yksi ketju jossa mies oli käskenyt vaimonsa laihduttaa, mammat kilpaa huusivat että ylipainoa on 20 kiloa, mikä ei siis pidä paikkaansa. (10 kiloa on ylipainoa!)

Mikä siinä ei mene jakeluun?

Normaalipainon rajat tarkoittavat sitä että jos paino on rajojen sisäpuolella on NORMAALI!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutti

Vierailija
2/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168 cm ja painan 68 kg ja läski olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijottaa sitä painoindeksiä liikaa kun on yksilöllisiä eroja esim. luuston koon, painavuuden ja tiheyden suhteen ja rasvaprosentin/lihasten määrän suhteen. Jos olet sirorakenteinen ja liikuntaa harrastamaton, ilman lihaksia 70 kiloa painava 170 senttinen, olet kyllä läski.

Vierailija
4/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm ja 70 kiloa= painoindeksi 24 (normaalipainoisen ihmisen painoindeksi on 18,5-24,9)

joten 80 kiloisella on ylipainoa n. 10 kiloa, ei sen enempää!!!

Sanokaa mitä sanotte, tämä on totuus!

Vierailija
5/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa myös muistaa, että laiha ei automaattisesti kaunista eikä " läski" rumaa. Itse olen palstan mittapuiden mukaan läski 160cm/62kg. Omasta mielestäni ihan ok.

Vierailija
6/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei ole edes pyöreä! Ei millään ruuminrakenteella.

Vierailija
7/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella mammalla laihuusihannointi menee liian pitkälle, ei esim. tajuta asiantuntijoiden asettamia suosituksia normaalipainosta, jne. Netti on pullollaan painoindeksitaulukoita joissa voi tarkistaa että keskimäärin pituus miinus sata on vielä normaalipaino. eli

esim. 170 - 100 = 70 (eli normaalipaino)

Vierailija
8/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette? Olenko läski, hirmuisen läski vai toivoton tapaus? Onko tästä edes mahdollista enää päästä normaalipainon ylärajoille?

Vierailija
9/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vyötäröllä on sellainen ylimääräinen pelastusrengas.

Vierailija
10/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvät mahdollisuudet alentaa painoa, voisit ottaa tavoitteita pikkuhiljaa, esim. ensin alle sataan, siitä 95, 90, 85 jne.

Se että saisit pudotettua painostasi esim. 5-10 % olisi jo merkittävä parannus terveydellisiä seikkoja silmällä pitäen.

Esim. jos saisit painon n. 82-85 kiloon, sinulla ei olisi ylikiloja kuin kymmenkunta.

TSEMPPIÄ! Onnistut kyllä!

Aloita laihis vaikka askel kerrallaan jättämällä herkut pois. Siitä sitten kun saat muutaman kilon pois, niin inspiraatiota ja motivaatiota saat lisää ja jaksat jatkaa!

Vierailija
11/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että pitäisi olla kauniinpi ja hoikempi ja tissitkin ihan toisenlaiset. Silloinkin kun painoin vielä paljon vähemmän. Ja silloinkin, kun en ollut vielä synnyttänyt ja imettänyt kolmea lasta.

Nyt kun mietin taaksepäin ihmettelen miksi en ole kelvannut itselleni ja toisaalta miksi en kelpaisi näin? Elämä kulkee vääjäämättä eteenpäin jokatapauksessa.

Nykyisin meille naisille kaikki on periaatteessa mahdollista, mutta itse rakennamme melkoisia ehtoja ja ehdottomuuksia elämiimme.

Vierailija
12/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vyötärön ympärysmitta on huikeat 97 senttiä.

Läski mikä läski.

Vierailija
13/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista kannustavista sanoistasi. Ehkä tässä tosiaan on vielä toivoa. Itku kurkussa tuskailen kilojeni kanssa. Jotain on tehtävä tai lapseni jää orvoksi.

11

Vierailija
14/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun painoin 100 kg ja olen 164 cm pitkä, minulla oli sama vyötärönympärys. Tarkalleen tk:ssa mitatut mitat

Vierailija
15/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun tiedostat oman ongelmasi t. se ilkeä akka;)

Vierailija
16/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paasannut niistä vararenkaista t. 19

Vierailija
17/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa rötköttää pari kk synnytyksen jälkeen, koska vaatii aikansa ennen kuin lihakset palautuu

Vierailija
18/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisillä on nykyään kolme työtä: palkkatyö, kotityöt ja ulkonäkötyö

Vierailija
19/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet omasta mielestäsi ok. Tässä nähdään, että miten paljon ihmisen rakennekin vaikuttaa, ei pelkästään indeksi.

Nimittäin itse olen myös 162, ja nyt painan 50kg, ja jos painaisin 62kg, tiedän että olisin aivan hirvittävän näköinen ja yksinkertaisesti läski. Painoin raskauden loppupuolella 60kg ja risat. Ja en todellakaan ole mikään mieleltäni vääristynyt, kyllä sen sanoisivat ihan kaikki muutkin jos lihoisin.

Mutta siis, pointtini oli se, että uskon sinun olevan aivan normaalin näköinen eikä siis läski.

Vierailija
20/25 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl mä kässäsin mitä tarkotit. :)

Mut et en mäkään mielestäni laiha ole, vaan normaali.

26