Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi annat vauvallesi velliä ? ov

Vierailija
05.12.2008 |

minä en ole koskaan ymmärtänyt vellipullon merkitystä, joten olisi oikeasti kiva tietää miksi näin tehdään. meillä on aloitettu kiinteiden anto perunalla, porkkanalla jne. sitten kun on vuorossa viljatuotteet olen eri puurohiutaleita kuivana sauvasekoitteimella jauhanut ja saanut tosi sileää velliä siitä tehtyä ja sitten sitä syotimme TIETENKIN lusikalla,. en voi ymmärtää, miten joku uskaltaa vauvan ja vellipullon jättää sänkyyn "nukutusrituaaliksi".

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hänen pinnansa riitä. Pulloa ei meilläkään sänkyyn ole ikinä annettu, mäkään en tuota tapaa tajua. Ja meillä kiinteät on aloitettu joka lapsella (3kpl) viimeistään 4kk ikäisenä, keskimmäinen aloitti jo 3kk ikäisenä, lekurin määräyksestä, joten lusikasta syöminen ei oikein vielä sen ikäisellä onnistu, kun on muutenkin hommat aikas hakusessa vielä tuolloin. Kuopuksella kesti 6kk oppia ylipäätään syömään lusikalla, kun peruna oli pakko sitten kuitenkin aloittaa 4kk ikäisenä ja se oli hänelle liian aikaisin.

Ja mikä niissä on vikana? Helppoa syödä, saa lapsen mukavasti syliin aterioimaan (siis läheisyys), ruoka on ravitsevaa ja osa niistä velleistä on oikeasti hyvänmakuisia.

Vierailija
2/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmalle lapselle annoin seitsemän vuotta sitten kun jotenki tuntu, että se on ihan itsestään selvää, että vauvalle "pitää" antaa velliä. =/

Toiselle ja tälle kolmannelle en oo antanu ku on ihan turhaa mahantäytettä (joka ei ees loppujen lopuks hirveesti täytä).

Ja ihan musta tuntuu -fiiliksellä heitän, että monet korviketta lapselleen antavat käyttävät velliä, että se täyttäis illalla mahaa paremmin ja vauva nukkuis paremmin. Ja ei tarvii ottaa nokkiinsa kenenkään, tää on ihan vaan mun typerä fiilis.

Mä on "vaan" imetetäny lapsia siihen asti ku on alettu antaa kiinteitä ja jossain vaiheessa on sitten tullu iltapuuro mukaan kuvioihin sitä mahaa yöksi täyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin vain sitä nukuttamisen kannalta ja toisaalta tietenki jos ei opi lusikasta syömään niin pakko kai se sitten onkin...meillä kun ei ole semmoista ongelmaa ollut ( ainakaan vielä....nuorin on nyt 3kk ) , vaan lusikka on kelvannut kahdelle ekalle ja toisaalta hyvin tämä 3kk ottaa ainakin d-tipat ja vesihömpsyt lusikasta nyt tällä hetkellä. ehkä meidän perheessä ei näitä vellejä ole sitten tarvittu kun se itsetehty vellipuuro on ajanut saman asian. t.ap

Vierailija
4/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten roikutaan tissi suussa koko yö. Mutta pullollinen velliä keskellä yötä auttaa nukkumaan. Ja kyllä syynä on lapsen nälkä ja oma mukavuudenhalu. Olen saanut oman osani valvomisesta. Aamulla velli on ihanan nopea ja kätevä aamupala, kun on kolme- ja kaksivuotiaat myös hoidettavana. Muutoin imetän, eikä lapsi ole saanut koskaan korviketta sekä teen kaikki lapsen muut ruoat. Olen oikeasti tosi onnellinen, että viimein tämä kolmas suostuu syömään velliä.

Vierailija
6/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten roikutaan tissi suussa koko yö. Mutta pullollinen velliä keskellä yötä auttaa nukkumaan. Ja kyllä syynä on lapsen nälkä ja oma mukavuudenhalu. Olen saanut oman osani valvomisesta. Aamulla velli on ihanan nopea ja kätevä aamupala, kun on kolme- ja kaksivuotiaat myös hoidettavana. Muutoin imetän, eikä lapsi ole saanut koskaan korviketta sekä teen kaikki lapsen muut ruoat. Olen oikeasti tosi onnellinen, että viimein tämä kolmas suostuu syömään velliä.

Vierailija
7/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan ymmärtänyt vellipullon merkitystä, joten olisi oikeasti kiva tietää miksi näin tehdään. meillä on aloitettu kiinteiden anto perunalla, porkkanalla jne. sitten kun on vuorossa viljatuotteet olen eri puurohiutaleita kuivana sauvasekoitteimella jauhanut ja saanut tosi sileää velliä siitä tehtyä ja sitten sitä syotimme TIETENKIN lusikalla,. en voi ymmärtää, miten joku uskaltaa vauvan ja vellipullon jättää sänkyyn "nukutusrituaaliksi".

Annoitko myös maitoa lusikalla? Ei hyvää päivää. Mutta mikäs siinä jos kärsivällisyys riittää. kyllä meillä oli yövellit käytössä pitkään, sen takia annettiin, että nukkui yöt paremmin.

Vierailija
8/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitko myös maitoa lusikalla? Ei hyvää päivää. Mutta mikäs siinä jos kärsivällisyys riittää. kyllä meillä oli yövellit käytössä pitkään, sen takia annettiin, että nukkui yöt paremmin.

[/quote]

Tarkoitin siis löysää puuroa eli velliä...toisaalta meillä aikuisetkin syö joskus pinaattivelliä, niin enpä oo nähny tuttipulloa kummallakaan :-) , että hyvää päivää sinnekin, vaikka täällä on jo ilta ja hämärää...t.ap

Vierailija
9/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS TÄMÄ OSA OLI LAINAUS...EI JOSTAIN SYYSTÄ TULLUT KURSIIVILLA. T. 13 ELI AP

Tarkoitin siis löysää puuroa eli velliä...toisaalta meillä aikuisetkin syö joskus pinaattivelliä, niin enpä oo nähny tuttipulloa kummallakaan :-) , että hyvää päivää sinnekin, vaikka täällä on jo ilta ja hämärää...t.ap

Vierailija
10/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuro ei mennyt lusikalla alas, ei sitten millään. Muut kiinteät kyllä. Sekoitin sitten puuron ja iltamaidon, josta sitten tuli velliä. Nopeampaa kuin väsyneen lapsen kanssa puurolusikan kanssa pelleily ja muksu sai sitten viljojakin. Hyvin sitten sai n desin verran puuroa menemään maidolla ohennettuna.

Vierailija
11/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kasvu hidastui ja suositteli neuvolassa. Alkoi heti kasvu nopeutua.

Tosin juotin sen siinä keittiön pöydän ääressä. Meillä ei ole ikinä mitään juomia omiin sänkyihin tarjoiltu.

Tissimaitoa saivat meidän sänkyssä.

Vierailija
12/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi esikoisella 8-9 kk iässä tulla hampaat, jolloin kieltäytyi lusikasta eikä vielä osannut itse syödä. Tein sitten joko sormiruokaa tai sitten velliä, mehukeittoa tms. jota saattoi tuttipullosta syödä.

Puurot eivät uponneet koskaan, en tiedä miksi. Muu perhe syö kyllä hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
13/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä sitä "lapsi sänkyyn vellipullon kanssa" -tyyliä, mutta iltavellin tosiaan annoin pullosta sylissä syöttäen.

Vierailija
14/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää pidempään nälkää. Annan lisäksi nykyisin myös puuroa noin puoli tuntia aikaisemmin.

Ja eipä herää lapsi yöllä nälkäänsä yöllä, ehkäpä 20 kertaa on herättänyt 1. ikävuotensa aikana sen jälkeen, kun velliin (ja puuroon siirryttiin). Ja silloinkin syynä on yleensä ollut hampaat tai sairaus yms.

Vierailija
15/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin meidän pojista velli oli hyvää.