Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin teen nyt näin, että kirjoitan ensin Wordiin. Eilenkin piti, mutta unohtui sitten ja kas vain, teksti katosi hevonkuuseen :(

Uskokaa siskot, että on ukkovarvas kipeä!!! Kaikki alkoi siitä, kun käytiin kävelyllä ja Prinsessa pian 4vee opetteli polkemaan pyörällä. Kun Prinsessalla ei sujunut, kuten hän halusi, päätti Prinsessa alkaa mököttää. Palattiin kotiin ja aloitettiin ruokahetki. Ensin Prinsessa valitti maistamatta, että ruoka on pahaa. Maistoi ja ruoka olikin hyvää, mutta sitten olisi Prinsessalle pitänyt olla piimää. Eipä ollut ja tuli huuto nro 1. Kun piimäkohtaus meni ohi, Prinsessa kiukkusi, että häntä pitää syöttää. Isi lupasi syöttää yhden lusikallisen ja asia oli ok. Mutta sitten Prinsessa kaatoikin maitoa puolitäyteen lasiin ihan nanosekunnissa ja kaikki hulahti yli. Tuli huuto nro 2. Ja kun minä menin maidosta litimärkää ja kiljuvaa Prinsessaa nostamaan pirtinpenkiltä, kaatui penkki varpaideni päälle ja osui kovaa! Nyt ainakin koskee niin kovaa, että varmaan murtunut on varvasparka ja ihan piti parkua miunkin. Aamulla pihalla kuopus törmäsi kiikkuun ja huulihan siltä aukesi, nyt on oikea pusukala. Mies meni verestä ihan paniikkiin, on se vaan niin hauskan näköistä, kun iso mies hätäilee. Ja hän on ensihoidon lähihoitaja :D Itse oon mielenterveys- ja päihdetyön, sivuhuomautus.

No joo, anteeksi tämä perhe-elämästä avautuminen :D Kauheasti ois pihahommia, keskeneräistä autotallia, maalaamatonta leikkimökkiä (nyt alkamassa kolmas kesä tässä talossa). Annoin tänään itselleni luvan pestä satsin vauvanvaatetta. Kuumuus ei ole kauheasti kiusannut, oon vaan nauttinut vähistä vaatteista, ainakin alkuviikosta pitäisi täälläpäin olla jo viileät kelit. Toki jalat ja sormetkin on kiitettävästi turvoksissa.

Nyt lopettelen ja toivotan kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa! Piia ja masu rv 32+4 (ja tämäkin on ISO maha, ainakin muiden silmissä)

Vierailija
22/38 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alfreedin hurjaa vappua. Toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä enää tarvitse pelästyä.

Mullakin nenä vuotaa verta koko ajan. Joka päivä niistän verta nenäliinaan ja muutaman kerran on yöllä alkanut vain valua. Viime yönäkin kun käänsin kylkeä niin tunsin vain kun nenästä holahti veret suoraan tyynylle... Parempi juttu tämä nenäverenvuoto kuitenkin on kuin verenvuoto alapäästä. Kerran olen jo pelästynyt kun vessanpönttö on ollut ihan punainen ja ajatelin jo melkein soittaa synnärille kunnes muistin että olin heittänyt juuri ennen wc-käyntiä niitä nenäverenvuotonenäliinoja sinne pönttöön. Sellaista sattuu..

Itse pesin ainakin jo vauvan peiton, reunapehmusteita ei (vielä) olekaan. Ei sitä varmaan olisi tarvinut pestä, mutta kun se oli niin pieni ja meni helposti samalla kun pesin muutakin. Millainen hattu vauvalle pitää olla kesällä? Meillä ei ole ainakaan toistaiseksi muita kuin äitiyspakkauksen myssyt. Joitain nättejä vauvan kesähattuja olen kaupassa nähnyt, mutta nekin ehkä isommalle vauvalle.

sroigh+ masuvauva 34+?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on tainnut tosiaan tulla tai ainakin on aika vakuuttavasti ilmoittanut tulevansa! Täällä on niin lämmintä, tähänkin aikaan vielä varjossa +23. Kyllä riittäis vähempikin lämpö - mulla ainakin on ihan riittävän lämmintä muutenkin :)

Koko ajan pitää ottaa rauhallisemmin. Meinaa hiukan turhauttaa. Tänäkin aamuna aattelin, että nyt kun on vapaapäivä, niin voisi vaikka taas yhden ikkunan pestä tai sitten alotella saunan pesua, mutta enpä sitten viitsinyt. Kovin kauaa en ehtinyt jalkeilla olla, kun alkoi supistella. Ei ne mitään kipeitä ollut, mutta kuitenkin supisteli aika pitkään. Aattelin sitten, että parempi ottaa rauhassa, kuin alkaa rehkiä. Saa jäädä sitten ikkunat pesemättä, jos ei tässä joku toinen päivä sitten urakois. Ärsyttää vaan, kun haluais tehä, mutta ei kykene. Äsken sentään kävin pienellä lenkillä, ettei ihan menny makoiluks koko päivä.

Pesin tänään sitten vauvan lakanoita ja reunapehmusteen suojuksen - jotakin on siis jo käyttövalmiina :) Vielä kun nuo vaatteet ja peitot tuosta pyöräyttäisi koneeseen, mutta aattelin, että jospa jättäis sen sitten äippälomalle. Enää 1½ viikkoa loman alkuun - kivaa.

Meillä nyt ei kauheesti olla synnytyksestä vielä puhuttu. Jossain sivulauseessa oon miehelle puhunut omia toiveita. Pitää varmaan jossain vaiheessa puhua enemmänkin.

Joku kyseli niistä vauvan myssyistä. Mulla on vauvalle muutama kesämyssy. Äitiyspakkauksen myssyjen lisäksi tosiaan sellasia samaa paksuusluokkaa olevia eli aika ohkasia myssyjä. Eiköhän niillä pärjää.

Tulevalla viikolla on sitten viiminen lääkärineuvola ja ultra. Vähän jännittää, että onko mitään tapahtunut kohdunsuulla. En ihmettelisi, jos olisi jotain enemmänkin, kun on ollut niitä vihlomisia ja näitä supistuksiakin. Pitäisi kysellä äiteeltä ja siskolta kuinka niiden synnytykset on alkanut, se oli terkkarin neuvo.

Kiva, että tänne on uusiakin uskaltautunut mukaan. Tervetuloa minunkin puolesta :)

Jaksamisia kaikille ja koitetaan selvitä helteistä! (kuulema viileämmät ilmat tekevät tuloaan, jes!)

makri, 33+3

Vierailija
24/38 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se toki kiva, kun nyt jo saadaan/saatiin nauttia näin kesäisistä ilmoista. Toisaalta muistuu mieleen, miten kuumaa ja hiostavaa kesällä tosiaan on päivin ja öin. Meillä on sisälläkin suorastaan inhottavan kuuma, vaikka päiväauringon puolella ei ole paljon ikkunoita, ja lämpöä karkaa yläkertaankin. Kauhistelen jo etukäteen, miten hikistä touhua mahtaa vauvan kanssa olla imetykset ym...

Turvotusta on tosiaan tullut mullekin. Tänään istuttiinkin autossa muutama tunti kun tultiin mummolasta kotiin, ja jaloissa olikin järkyttävät sukan painaumat (miksi edes pidin sukkia....) ja jalkaterät melkoiset patukat. Sitten isäntä tietysti grillasi, eivätkä ne grillieväät yleensä mitään vähäsuolaisia ole...

Oletteko muut tehneet havaintoja aamu- ja iltapainosta?! Mulla on siis aamu- ja iltapainon ero ollut jopa 1,5 kg! Eilen illalla kauhistelin, miten olinkin saanut painoa kerrytettyä tiistaisesta neuvolasta. Aamulla onneksi puntari näyttikin vähän siedettävämpää lukemaa. Mutta äsken taas oli paino pompannut hurjasti. Kai se on sitä nesteen kertymistä, toivottavasti. Iltapainon mukaan olisin nyt jo siinä painossa, mikä edellisessä raskaudessa oli se loppupaino. Pitäis hillitä syömistä ettei hirveesti tulis ylimääräistä, mut mitäs sitä vapun aikaan on tullut syötyä... munkkia tietysti, ja huomenna sitten kummitytön synttäreille herkuttelemaan... Voi sentään!

Turvonnein terveisin,

timaja 33+1

Vierailija
25/38 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut syöpöttelevä hormonihirviö!!! Olen tänään itkeskellyt ja raivonnut vuoronperään, ja koko muu perhe alkaa olla varmaankin aikas kyllästynyt ;) Mutta minkäs teet, kun tunteet heilahtelee laidasta laitaan. Sitten tulee huono omatunto, kun ajattelen, että mein lapset saa jotain traumoja kun äiti karjuu naama punasena jostain ihan älyttömästä aiheesta. Ja koko ajan pitäis jotain napostella, vaikka muakin närästää sitten koko yön.

Noh, tää varmaan johtuu väsymyksestä ainakin osittain. Ois taas näyttö huomenna, vaikka mies lupas mulle viikko sitten, ettei olisi. Viimeeks siivosin yksin lasten ' auttaessa' asunnon näyttökuntoon ja sairastin päälle siellä reissussa vatsataudin. Nyt sitten taas siivotaan. Alkaa olla ihan yks hailee miltä täällä näyttää.

Kävin hakemassa tänään vaunut, ja mies oli sillä aikaa laittanut vauvan sängyn valmiiksi. On kyllä tosi söpö tuolla makkarissa!!!

Olo on tukala. Ihanan lämmintä, muakaan ei se haittaa, mutta vauva on jotenkin hankalassa asennossa, ettei mitenkään ole hyvä olla. Ahdistaa ja särkee joka paikkaa. Voi että kun menis viikot nopeesti. JA toisaalta vielä niin paljon olis tekemättä, etten ole vielä ollenkaan valmis vauvan tuloon. Taitaa tulla loppuvaiheen paniikki!

Mutta valivalitekstiin päättyy siis tämäkin kerta, kiitos ja anteeksi.

Selma

Vierailija
26/38 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu kestoilijat, löytyykö teitä?

Sain tuossa juuri harsot pestyä ja laitettua hyllyyn valmiiksi käyttäjäänsä odottamaan kun huomasin ettei minulla ole jäljellä yksiäkään pöksyjä niille. Ruskovilloja olen aiemmin käyttänyt harsojen kanssa mutta nyt houkuttaisi kokeilla hahtuvia. Pitäisi siis tilata lankaa ja pistää puikot kiiruusti viuhumaan, mutta lyhytlahkeisten pöksyjen malleja kaipailen. Kestovaippasivuilta muutaman mallin löysinkin mutta jotenkaan ne ei ihan miellyttäneet silmää. Kellään antaa vinkkejä mistä löytyisi lisää ja muutenkin kuulisin mielelläni plussia ja miinuksia niin malleista kuin langoistakin. Ja muitakin pöksyjä saa suositella kuin hahtuvia, ruskovilloista olen kyllä tykännyt aina kovasti mutta kaveri juuri kehui hahtuvien pitävän kosteutta paljon paremmin

Ai piru - se sängynpehmustekin pitäisi ommella... ja jos nyt keksisi sen toisen muunkin nukkumapaikan vauvalle niin siihenkin kai jotain pehmustetta... miksei sitä ihminen ikinä opi aloittamaan näitä juttuja ajoissa??????

Vierailija
27/38 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni hikoillessa ja mummun luona vieraillessa. Illan aikana alavatsaa alkoi juilimaan oikein olan takaa ja kävin pariin otteeseen hotelli helpotuksessa, mitä lie...juiliminen oli kuitenkin sellaista tauotonta menkkajomottelua koko alavatsan alueella. Varmaankin kohtu alkaa väsymään tuon vauvelin poikkitilaan ja täytyy sanoa, että niin minäkin. Kääntyisi nyt oikeinpäin hyvän sään aikana.

Nappula kyseli hahtuvavillahousujen ohjetta. Tässä on yksi osoite, jonka olen joskus saanut ystävältäni. Muistahan, että se hahtuvalanka on melkoisen haasteellista kudottavaa, katkeilee helposti:

http://personal.inet.fi/yhdistys/kestoliinailijat/ottobre.pdf

Noista Ruskovillan housuista piti sanomani vielä, että vaikkei niitä tarvitse aluksi pestä, olen ne silti pessyt käsin villanpesuaineella ja käsitellyt lanoliinilla. Auttaa kummasti imukykyyn kun esipesee ne valmiiksi, lisäksi housuista tulee hyväntuoksuiset ja pehmeät :) En jaksa odottaa kun housut alkavat toimimaan, joten tuo pesu on ollut sellainen oikotie onneen :)

Ruskovillaahan ei tarvitse pestä, muuten kuin sitten jos ne tahriintuvat kakkaan. Sappisaippua on erinomainen aine tahraan kuin tahraan, eikä ainoastaan villan suhteen vaan vaatteissa yleensä. Pissan tullessa läpi, pelkkä tuuletus riittää ja niistä tulee oikeasti puhtaat, olen kerta toisensa jälkeen ihastunut villassa juuri siihen itsepuhdistumisen ominaisuuteen :) Meillä kuopus viihtyi villavaatteissa mielettömän hienosti, vaikka aluksi luulin, että ne vain kutittavat.

Nyt pitää kyllä mennä syömään taas jotakin. Onneksi saimme tämän asunnon jo jäähtymään. Olin aivan litimärkä koko päivän, tuskanhiki helmeili, eikä ainoastaan kasvoilla, vaan koko kroppa oli aivan hiessä, vaikka vain istuin paikoillani..- Olemisen sietämätön keveys tiivistyi...kerrassaan ;)

Kanelisokeri 35+1

Vierailija
28/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh helllettä. Tukala on olo ollut täälläkin jättimahan kanssa (sf mitta koko ajan mennyt yläkäyrillä vkolla 31 mitta oli jo 32..). Viikon verran on nyt sitten vaivannut nuha ja kurkkukipu ja mikään ei tunnu auttavan. Yöt on yhtä helvettiä kun nenä on täynnä räkää ja sitten kun hengittää suun kautta herään parin tunnin välein siihen kun kurkku on kuin raspiraudan jäljiltä, suorastaan V' *taaa jo tämän tauti.

Sain viime toissa vkon lopulla neuvolasta jo liikelaskenta laput. Hyvin maha-asukki on liikkunut mutta sitten alku viikosta oli yksi päivä että en tuntenut mitään liikkeitä koko päivänä (yleensä viimeistään puoleen päivään mennessä on hirmuinen jenkka menossa). Illalla yritin yli 3h ajan laskea liikkeitä mutta vain 5 hentoa liikettä tunsin. Soitin sitten äippäpolille ja käskivät sinne, jotta tilanne tarkistetaan. Kun menimme sitten polille (klo oli jotain 22) niin vastassa oli niin kärtyinen täti että...

Taisi olla tätillä huono päivä takana. Hirmuinen motkotus siitä, että miten sulle jo nyt nämä liikelaput on annettu, annetaan kuulemma näillä viikoilla vain erikoistapauksissa (taidan sitten olla erikoistapaus?). Tiedäthän että pitää vain se 10 liikettä tuntiin tuntea..jne. motkotukset...Joo-o kyllä tiesin sen ja alkoi vähän nyrppimään.

No vauvan sykkeet jne oli ok ja tietysti sitten siellä seurannassa makoillessa baby heräili ja antoi muutamat mojovat potkut. Itse olin vain huojentunut että kaikki ok, mutta kyllä jäi paskaolo tuosta ensimmäisestä kosketuksesta äippäpoliin...

Pihatöitä, siivousta, remonttia sun muuta olisi vaikka muille jakaa mutta ei pysty tekemään juuri mitään. Vielä kun tämä flunssa vie osan energiasta niin perfect....Pihaa olis yli 2000 neliöä haravoida ja miljoona perennapenkkiä läpikäytävänä (siirsin syksyllä penkkien läpikäynnin kevääseen kun sitten on enemmän aikaa..eilen kirosin ja mietin että IKINÄ ei pitäisi mitään hommaa siirtää..).

Neuvolassa oli sokeri yhdellä plussalla ja sain sokerinmittausmasiinan kotiin. Arvot olleet nyt parin mittauksen jälkeen ihan ok. Niin neuvolatäti kin kyllä sanoi, että ei varmaan arvot heittele, mutta antoi mittarin silti..

Huoh, kylläpäs tuli vuodatusta. Nyt panadol hottia nauttimaan josko se aukaisisi taas tätä oloa hetkeksi..

Mustikka ja maha-asukki vko 32 + 5

Vierailija
29/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten äitiysloman aloittajaiset ja ystäviä kylässä. Oli ihana ilta! Syötiin, juteltiin rauhassa kaikenlaista ja ihasteltiin vähän vauvanvaatteitakin, tosin niitä tietynvärisiä en tuonut näkösälle, ettei sukupuoli paljastuisi. Sitten sain kuulla yhden ystäväni olevan raskaana myös, heille vauva tulee marraskuussa! Lahjankin sain, hemmottelupaketin, jossa on luettavaa, suklaata, viilentävää geeliä jaloille sekä hellävaraista suihkusaippuaa. Mahtavia ystäviä minulla :).

Viime yönä vauva mylläsi tosi kovasti, ja heräsin kolme kertaa yöllä taas sellaiseen kovaan kipuun kuin kerran aiemminkin. En oikein tiedä, mistä on kyse, nyt vähän tuntui siltä kuin vauva painaisi itseään lantiooni niin kovaa, että se tuntuu aika epämiellyttävältä. Valvoin sitten viimeisellä kerralla melkein tunnin, kun kipu jatkui. Ajattelin jo toiveikkaana, että nyt vauva varmasti kääntyi ympäri, mutta tuntuu kyllä edelleen olevan poikittain (kai). En ole enää aivan varma, ja yöllä ainakin oli milloin mitenkin päin, kun mahassa kohosi isoja muhkuroita vaikka missä. Tuskin tuo kipu supistelua kuitenkaan oli, jatkui aina melko pitkään ja asennon muutos saattoi auttaa tai myös olla auttamatta. Aamulla olikin sitten pakko nukkua pitkään, kun olin poikki yöllisestä huonosti nukkumisesta. Muutenkin laiskottaa eikä yhtään jaksaisi käydä töiden kimppuun. Kunpa olisikin oikeasti jo aikaa jäädä lomalle!

rouva80:llä oli anoppi käynyt pesemässä ikkunat. Meillä äiti tulee huomenna tänne pariksi päiväksi pesemään ikkunat ja siivoamaan kunnolla¿ Vähän on huono omatunto, mutta en kyllä itse saa mitään tuollaisia enää tehtyä. Toki pyrin auttamaan, mutta selkäsärky ja supistelu saattavat lannistaa melko pian. Ja kun äiti mielellään auttaa, niin mikäpä siinä¿

alfreedilla oli tosiaan pelottavan kuuloinen vappu, onneksi päättyi hyvin. Itse olen nyt alkanut miettiä, mitä teen, kun synnytys sitten joskus alkaa. Menenköhän ihan sekaisin? Kättärillä käydessä sanottiin, että jos vauva on perätilassa ja lapsivedet menevät, pitää mennä heti pitkäkseen ja ambulanssilla sitten sairaalaan. Mietin nyt sitten jo, että pitääköhän ensin sitten soittaa Kättärille kuitenkin, sitten vasta ambulanssi. Ja miehellekin pitäisi soitella¿ Jos synnytys käynnistyy suppareilla, sittenhän tuollaista kiirettä tuskin tuleekaan :). Alkaa vain jo kovasti mietityttää tuleva. Ja konkretisoitua se, että toden totta, viimeistään seitsemän viikon päästä on vauveli sylissä, ja ehkä jo parin viikon!

mustikalla oli kurja äitipolikokemus, tuollaisessa työssä ei kyllä saisi näyttää, jos on herne nenässä. Sinä kuitenkin noudatit ohjeita, ja pääasiahan on, että kaikki on hyvin. Mie en oo saanut mitään liikeseurantalappuja, mutta kyllä miulle on kerrottu jo ajat sitten neuvolassa, että vauvan pitäisi liikkua se kymmenen liikettä tunnissa, ja jollei liiku, voi juoda jotain makeaa ja käydä kyljelleen seurailemaan, tuleeko niitä seuraavan tunnin aikana. Jollei tule, ohjeena on mennä käymään tarkistamassa tilanne, joten en ymmärrä, miksi täti mahtoi olla mustikalle niin kärttyinen.

Toipumista flunssasta kärsiville ja Selmalle tsemppiä asunnon myyntiin. Ei varmasti tosiaan kiinnosta siivoilla jatkuvasti! artillekin voimia muuttoon ja muuttohässäkän keskellä elämiseen, en kyllä itse enää varmasti jaksaisi tuollaista ruljanssia¿

Niina 35+2

Vierailija
30/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kukaan ei ole loukannut itseään meidän perheessä tänään. Eilen illalla kuopus vielä loukkasi kättään: unta etsiessä kierähti " väärinpäin" kätensä päälle, joka vääntyi ja oli hetken ihan veltto ja voi sitä itkua! Mulla meni yö harakoille, kun mietin, että meniköhän se ihan sijoiltaan. Aamulla heräsi iloinen taapero, eikä käsi ole kipeä, huh :)

Olipas Mustikalla ikävä polikäynti! Onneksi kuitenkin pikkuisella on kaikki ok. Pitää nyt ihan udella, asutteko minne suuntaan Joensuusta..? Myö 21km etelään päin (tai näin kuvittelisin!). Ja olikos täällä muita PKKS-synnyttäjiä???

Mulla ei, onneksi, ole nenä vuotanut verta. Edellisessä odotuksessa kaksi vuotta sitten näin keväällä lorisi veri nenästä harva se hetki - ja aivan yhtäkkiä tietty. Töissä oli lisäksi tosi kuiva sisäilma, kiva oli yöllä yksin mummoja käännellessä, kun nenä alkoi norona tiputtaa verta! Nyt on allergia alkanut vaivata hieman enemmän, eilen aivastutti mahdottomasti ja silmät hieman kutiaa.

Juu-u, täälläkin vaihtelee paino aamuisin ja iltaisin paljon. Huomaa sen jo jaloistakin, aamulla on niin sievät sääret, mutta illalla karseet pökkelöt. Vaa' alla en kauheesti ole käynyt, patterit alkaa siinä huonota, enkä jaksa ostaa uusia. Hih, meidän neuvolan vaaka näyttää aina 0,5kg vähemmän kuin omani, on tullut huomattua ;)

Jatkanpas tätä surffailua vielä hetken, sit menen jatkamaan projektiani nimeltä auton imurointi! Piia ja viikot 32+5

Vierailija
31/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävästi nämä sivut on temppuillut... kokeillaan josko nyt kirjoittaminenkin onnistuisi. Vaikkei minulla mitään ihmeempää asiaa olekkaan kirjoitettavana:D

Alfreed oli saannut kunnon säikähdyksen vappuna, onneksi selvisitte säikähdyksellä. Jaksamista loppuajalle:)

Lämpö ei ihan hirveästi ole haitannut, paitsi öisin on ollut kuuma ja täälläkin miehellä ja esikoisella on siitepöly allergiat, niin ei hirveästi viitsi pitää ikkunoita auki. Perjantaina kun olin paljon ulkona ja kävelin paljon, niin turposin ihan älyttömästi. Mutta sen jälkeen turvotus on pysynyt aisoissa, kun olen ottanut rauhallisemmin. Minullakin on aamu ja ilta painossa eroa vähintään 1kg. Yksi kerta oli 2,5kg!

Mä veikkaan että viimeistään kahdenviikon kuluttua kuullaan ensimmäiset vauva uutiset kesänupuilta=) Onneksi kaikilla loppukuun odottajillakin alkaa viikot olemaan jo niin hyvät ettei ihan pieniä keskosia tule, jos vaikka päättäisivätkin syntyä jo. Itse joudun luultavasti odottamaan synnytystä heinäkuun alkuun. 6.7. on ehdoton takaraja. Silloin on mennyt 17pvä yli niinkuin siskonsakkin. Toivottavasti syntyisi edes hieman aikaisemmin. Vaikka olenkin miettinyt että toisaalta on hyvä että viihtyvät mahassa eikä ole ennenaikaisuuden pelkoa. Minulla on yksi tuttu joka joutui makaamaan monta viikkoa sairaalassa ennen vauvan syntymää. Lapsi syntyi rv 31, jonka jälkeen oli pitkään keskoshoidossa. Nykyään on jo iso taapero:). Ja on yliaikaiset vauvat kuulemma useesti helpompi hoitosia. Meilläkin kumpikin tyttö on melkein heti synnyttyään nukkunut yöllä 6 tuntia putkeen.

ilonella 33+3

Vierailija
32/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona. Sentään tuulee edes vähän :)

Päivällä kävimme kaupassa ja pesimme auton. Sen jälkeen lähdimme Pyynikinharjulle kävelemään. Ostimme näkötornilta munkit ja keittelimme kotona kahvit. Nyt on sauna lämpiämässä ja olo on ihanan rento. Supisteli aikas paljon tuolla luonnon helmassa kävellessä, oikeastaan nyt on alkanut olla niitä menkkamaisia jomotteluja. Vauva on luultavasti kääntynyt vaihteeksi oikein päin. Pylly tuntuu ihan tuossa rintalastan alla ja pää liikahtaessaan tuntuu melko inhottavalta alhaalla. Pää ei missään tapauksessa ole vielä kiinnittynyt, vaan vauva oleilee korkealla vielä. Eipä minulla ole kukaan noista vanhemmista lapsistakaan ennen syntymäänsä laskeutunut saati kiinnittynyt, enkä usko, että tämäkään niin tekee.

Olen nyt kyllä tosi väsynyt tähän olotilaan. Tiedän, että vauvan olisi vielä hyvä olla kohdussa muutama viikko, eikä täällä ole muutenkaan tehty mitään hänelle vielä valmiiksi...

Tosiaan, kahden viikon kuluttua voin sanoa olevani jo viikolla 38...loppusuora häämöttää.

Tiistaina olisi taas neuvolakäyntikin. Tällä kertaa sentään inhimilliseen aikaan, yhdentoista nurkilla. Viimeksi olin varannut ajan aivan liian aikaisin, enkä meinannut ehtiä sinne ajoissa. Siellä sitten tilitetään Vappuna juodut simat ja syödyt herkut...

Iltapaino on minullakin 1-2kg enemmän kuin aamulla. Näin ei ole ainoastaan näin raskaana, vaan ihan normitilassa myös. Päivällä pystyasento tuo lisää kiloja kun kehoon kerääntyy nestettä ja totta kai kaikki syöminen ja juominenkin merkkaa iltapainoon.

Nyt menen katsomaan miten lämmintä siellä saunassa on...

Kanelisokeri 35+2

Vierailija
33/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan mennyt tässä viikonloppu..

Tai päivillähän ei ole periaatteessa mitään väliä kun on äitiyslomalla.. mutta kuitenkin.. :)

Eilen aamuna kirjottelin viimeks.

Mies ja pojat otti ja lähti mökkitalkoisiin eilen aamusta jo ennen 11. Mulla oli hyvin siinä pari tuntia aikaa raivailla paikkoja rauhassa ennen vauvakutsuja.

5 ystävää olin pyytänyt ja kaikki onneks pääs :) 13 jälkeen tuli eka ja vika lähti ennen 18..

Oli ihana istua tossa terassilla, syödä hyvin (liikaa kylläkin, yök..), jutella, nauttia upeesta säästä jne.

Sain heiltä lahjaks lahjakortin jalka- ja käsihoitoon, voi miten iiiihanaa!! :))On voimassa onneks vuoden. Sen vois vaikka käyttää syksyn pimeyksissä, pääsee hetkeks sitten hengähtämään kotoa.. ;)

Kiva Niina kun sullakin oli kivat ' bileet' eilen :)

Siinä sit eilen hetken kerkesin olla yksin kun mies ja pojat jo tuli takas ja kamala vauhti päällä pojilla..

Ne touhus pihalla kyllä vielä jonkun aikaa, sit saunaan ja sit ne simahtikin samantein.

Mäkin olin ihan poikki illalla vaikkakaan en mitään fyysistä puuhastellutkaan päivän aikana.

Yö meni ihan ok. Kuuma tietty oli ja hikeä pukkas ja turvotti ihan kamalasti taas kerran. Sit heräsin 2-3 välillä täystyhjennykselle :o

Ihan yhtäkkiä vaan piti rynnätä vessaan.. mietin että mitähän enteilee kun nyt suunnilleen joka toinen päivä viikon ajan ollut tuollaisia täystyhjennyksiä..

Ja sit mietin et kun eilen eikä tänäänkään ole oikeastaan supistellut (harvinaista!!!) että mitähän tyyntä tämä on ja minkä myrskyn edellä...? Hmm.. Saas nähdä..

Vauva on kuitenkin ollut laskeutuneena ja kiinnittyneenä ainakin viikon jo. Kamala painontunne ja pään siis tuntee niin alaalla.

Sen on huomannut että pahat olot hävis sen myötä kun vauva laskeutui viikko sitten su. Ei ole enää ylhäällä painamassa pahasti..

Lähettiin tänään sit aamusta taas mökille, siellä talkoot jatkui. Just äsken vasta tultiin kotia. Vietiin pojat eka ja nyt täs miehen kans taas kaksin. Mies simahti tonne sohvalle, kuorsaus kuuluu ;)

Oli aivan ihana sää ja mahtavaa saunoa rantasaunassa! :)

Ja mua taas turvottaa ihan hulluna :o

Sormet on nakit ja nilkat ihan turvonneet.

Vähän tuntuu alaselässä välillä ikävältä, varsinkin kun olen välillä kyykkäillyt kun esim.grilliä sytyttelin mökillä ja saunassa peseydyin.

Mä en iltaisin uskalla edes vaakaan mennä ;) Mä tunnen sen että iltapaino on todellakin paljon enemmän kun aamupaino. Olen siis tyytynyt käymään vaa' alla vain aamuisin, enkä edes joka aamu. Meilläkin kotivaaka näyttää enempi kun neuvolan vaaka..

Ja tosiaan ikävää että Mustikalla oli tyly täti vastassa äitipolilla. Ei sellaisen kuuluis siellä työskennellä!

Mulla(kin) on olllut nokka tukossa eilisestä lähtien taas :( Allergiaa allergiaa.. tylsää.

Menihän tossa jopa 1,5 viikkoa ilman mitään nenän tukkoisuutta.

Palataas taas!

a_j + pötkis 35+3

Vierailija
34/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Meillä oli ihana viikonloppu. Oltiin parisuhdeleirillä ja se oli ihan mahtava. Saatiin paljon eväitä kotiin ja molemmat tykättiin tosi paljon. Lapsi sai olla mukana, siellä oli järjestetty lasten hoito.

Mulla kans turvottaa ikävästi iltaisin. Kun painaa sääriä, niin vähäks aikaa jää painaumat. On kyllä niin painava ja ahdistava olo iltaisin. Aamulla olo on vielä ihan ok.

Eipä tämän kummempia tällä kertaa.

Tytteli-83 rv 35+6

Vierailija
35/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen niin stressaantunut joka asiasta, että piti nyt tulla kirjoittamaan kun on parempi mieli ;) Sain aamulla nukkua pitkään, kun mies nousi lasten kanssa. Olikin ihana nousta suihkun kautta suoraan valmiiseen aamiaispöytään. Ihania nämä kesäiset aamut, kun linnut laulavat ja ihanan lämpöinen jo heti aamusta.

Oltiin tänään koko perhe Särkänniemessä, ja siellä vierähtikin useampi tunti. Itsepä en paljon laitteisiin mahan kanssa päässyt, mutta oli mukavaa istuskella ja katsella kun lapset nauttivat (ja mieskin varmaan, ihan kuin pikkulapsi;)) Aurinko paistoi, eikä ihmisiä ollut niin paljoa, kuin sitten kesäviikonloppuina. Mutta jalat on kyllä turvoksissa... eikä tuo illemmalla haettu pizza paljon asiaa auttanut :)

Nyt rauha maassa, kun lapset nukkuu ja mies kattelee lätkää. Ajattelin, että jos huomenna käväisis uimassa ja sais toisen niistä jäljellä olevista esseistä väsättyä loppuun. Kovat on suunnitelmat, saa nähä miten käy... Oikein mukavaa sunnuntai-iltaa, tapaillaan uuden viikon listalla huomenissa!

Selma

Vierailija
36/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumVioletRed]Mutta aivan IHANA ILMA ollut tänäänkin! Minä niin nautin lämmöstä : ) Onneksi en ole mikään hikikalle, eli tuskaakaan ei liioimmin tee tuo kuumuus. No huomenna sitten palataan taas tähän SUOMEN KEVÄÄSEEN/KESÄÄN eli luvassa viilenevää...

Nyt on sitten meidän rakennuksella ikkunat pesty. Ihan säikähdin eilen kun katsoin ikkunasta, tuntui että naapuri talo oli tullut lähemmäksi : ) Reipasta väkeä oli muutenkin hommissa eilen ja tänään - oikein hirvitti pyöriä jaloissa. Itselläni menee aina aika 200% poikien vahtimiseen etteivät saa kovin kamalasti tuhoa aikaiseksi, niin en ehdi edes siivoilemaan mitään...

Parin viikonpäästä on loppusiivous ja sitten muuttotarkastus - eli loppu häämöttää tätäkin " evakkoa" .

Hassua ajatella, kun teillä on jo lakanat silitetty ja vaatteet viikattu (mikä on kyllä ihan hyvä) kun itselläni kaikki TÄYSIN TEKEMÄTTÄ! Mutta onneksi tämä on jo kolmas raskaus, niin osaan ottaa todella rauhallisesti - eli ehtiihän näitä ; )

Hui [b]Alf[/b] mikä vappu!!!! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppumetreille. Eli lepäile nyt sitten oikein urakalla!

[b]Painon vaihtelusta[/b] minulla ei ole mitään havaintoa, kun en omista puntaria. Tai siis se on JOSSAIN pakattuna :D Mutta mieluummin otan aina neuvolan aamulle, kun päivälle ; )

[b]Mustikka[/b] aikamoinen sf-mitta sulla (tai sitten minulla pieni). Viimeksi minulla oli rv35+1 30cm¿

[b]Niina[/b] ihania ystäviä sinulle ja juuri oikeanlaisia lahjuksia olet saanut ; )

Jotakin muutakin piti ¿kommentoida¿ mutta nyt kyllä unohtui¿ huomenna sitten paremmalla muistilla ; )

♥art rv35+6[/color]

Vierailija
37/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu ja viikonloppu menivät varsin rauhallisissa olosuhteissa. Kaverit oli tiistai-iltana käymässä ja mies rupes pikkusen oireilemaan sairastumista. Ke olikin jo kuumeessa ja siitä lauantaihin asti. Nyt kurkku hirmuisen kipeä ja sairaslomaa keskiviikkoon. Tyttö kävi pe vielä pari tuntia hoidossa (oli ainut hoitolapsi) ja sitten kotiin. Sillekin nousi lämpö eilen. Tänään onneksi jo parempi. Melkonen show oli tanssii tähtien kanssa ohjelman aikana, kun oli iltavilli ym.

Sää on kyllä ollut tosi hieno. Harmi kun ei olla voitu olla enemmän pihalla. Ihana kun meidän pihakin alkaa olla kuiva. Pihaa ei ole salaojitettu ja kuivuminen kestää turhan kauan ja lammikoita kertyy mm. marjapensaiden ja puiden juurille. Tänään pistin elämänlangat parvekelaatikoihin mutta en vielä uskaltanut jättää ulos. Ovat odottamassa autotallissa.

Mulla olo on vaihteleva. TOisaalta olen aika paljon saanut tehtyä kun mun äiti on ollu perjantiasta asti auttamassa. Toisaalta lonkkia ja alaselkää jomottaa välillä tosi paljon. Masuasukki tunkee jalkoja välillä rintojen alla tosi kipeesti.

Kävin tänään lyhyellä kävelylenkillä kun pelottaa vähän mennä ti neuvolaan. On tullu vähän mussutettua munkkia, tippaleipää ym. herkkuja :) Pitäs skarpata tämä loppuaika.

Hassu asia tuli esille kun puhuttiin viimesillään olevan naapurin kanssa. Sillä paino noussut puolet siitä mitä mulla mutta vauvan on ennustettu olevan isompi (n. 500g )kuin mulla :) ei kummallekaan kuitenkaan mitään jättivauvoja ole tulossa. Katotaan sitten mitä todellisuus on.

Huomenaamulla menen kampaajalle. Sitten olis kampaus kunnossa synnytystä varten. :)

t. SannaNu ja tiuhti rv 35+6

Vierailija
38/38 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.. täällä on aiheet vaihdellu, olen lueskellut mutten saanut aikaseks kirjottaa. Mulla oli mielessä kommentoida vaikka mitä mutta nyt pää tyhjää täynnä..

Rintapumpusta oli puhetta, ostin siskon kaverin kautta 20e elektronisen, monet kehuneet että on kätevä ja helpottaa kun isäkin voi syöttää.

Mullakin on kaurapussi ja sisko sitä suositteli otettavaks myös sairaalaan. Vaatteita en ole vielä pessyt enkä pakannut laukkua valmiiks, mutta ajattelin tehdä tulevalla viikolla.

Mies tulee mukaan synnytykseen ja on paljon puhuttu aiheesta, olen saanut paljon hierontoja jotka lievittää jo ennaltaehkäisevästi kolotuksia =) Myös hengitysharjotuksia oon tehnyt, ja olen painottanut miestä muistuttamaan tästä kaikesta koska varmaan unohdan kaiken sitten kun synnytys käynnistyy.

Rf-mitta oli mulla perjantain neuvolalääkärissä 32. Kohdukaula pitkä ja kohdunsuu kiinni eikä vauva ole laskeutunut kuten olin toivonut, lucky you a_j!

Minä ja Niina1983 treffattiin kätilöopistolla kun oli sattumoisin sama tutustumisaika. Nyt on kiva lukea kun on nähty =) Pidän peukkuja Niina että baby kääntyy oikein päin. Kivat juhlat sulla ollut, hemmottelu on tarpeen tässä tilassa, täytynee vihjasta omillekin kavereille...

Suppareita ei oo ollut, eikä muutakaan vaivoja, nyt kun kävelykään ei onnu kuten pari vkoa sitten. Eilen tehtiinkin pitkä kävelylenkki, ihanan lämmintä ollut. Tosin tuskan hikeä pukannut täälläkin. No ens viikolla taitaa jo viiletä. Seuraava neuvola torstaina. Nukkunut olen, vaikka usein tunne potkuja unen läpi, tosin eka kerran edellisyönä oli vähän menkankaltaista kipua mutta nukahdin pian uudestaan.

Nyt täytyy lopetella ja alkaa valmistautua yöpuulle.

Hyvät voinnit kaikille!

-Zurite 36+0