Vaatteiden pesusta..
olenko kenties aivan liian aikaisin hätiköiny, RV 22 ja pesin jo kaikki saadut/ostetut/vanhat vauvanvaatteet....Pitäskö lähempänä pestä vielä uudestaan?
Ensimmäistä odotan ja olen vaan kuullu juttuja että vaatteet on pestävä, mutta nyt sitten tuo hätiköintini mietityttää...
Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan! =)
Kommentit (3)
eli ei tarvii pestä uudelleen. Meilläkin esikoisen käytön jälkeen on pesty, laitettu muovipussiin ja kaappiin. Ja sieltä aion ottaa suoraan käyttöön uudelle vauvalle. Ei niihin ole mitään tahroja tullut, tai bakteereja pesiytynyt, kuiviin, puhtaisiin vaatteisiin, kun ne on vaan kaapissa olleet! Eli ei ole mitään syytä pestä uudelleen.
Mutta kaupasta ostetut pitää tietenkin pestä ennen käyttöä, kerran, koska kankaat sisältää kaiken maailman ihmisten pöpöt ja kankaan värjäämiseen ja muuhun sellaiseen käytetyt kemikaalit. Hyönteismyrkyistä puhumattakaan, jota käytetään esim puuvillaviljelmillä tai kankaan varastoinnissa ja kuljetuksessa tehtaalta.
Eipähän tarvii siis käydä samaa rumbaa läpi! =)
Kiitos varmennuksista! =)
Eihän ne vaatteet kaapissa tuossa ajassa miksikään mene. =)
Itse olen pessyt aina sitä mukaan kun olen saanut tai kirppikseltä ostanut pitkin raskautta ja kaappiin laittanut enkä aio uudestaan pestä. Uudet vaatteet on vielä pesemättä ja ne sitten pesen kaikki kerralla.
Esikoisen ja toisen lapsen välillä oli ikäeroa 11kk ja esikoisen käytön jälkeen olin aina pienet pessyt ja laittanut äp laatikkoon enkä niitä toista varten pessyt kun eivät kauaa olleet laatikossa olleet ja olivat kaapissa eikä missään kellarissa.
Tsirppana rv 28+5