Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeistä, miksi ette eläkkeitä tule koskaan saamaan.

Vierailija
15.12.2023 |

Eläkekassan varoja käytetään hyvin vähän eläkkeiden maksuun. Pääasiallinen rahoitus tulee palkansaajien eläkemaksujen kautta. 

Voitte syyttää itseänne koska ette ole lisääntyneet samalla tavalla kuin parhaimpina vuosina -40 luvulla, jolloin vuodessa syntyi yli 100 000 ihmistä. 

Sen takia heillä oli eläkemaksut pienemmät koska eläkkeellä oli pienempi kansanosa kuin rahoittajia. Tällöin voidaan pitää matalampia eläkemaksuja. 

Nyt tilanne on eri kun eläkkeellä on Suomen suurin ikäluokka ja maksajia liian vähän. On todennäköistä että yksikään teistä ei tule eläkettä saamaan koska syntyvyys laskee vuosi vuodelta - kuka teidän eläkkeet maksaisi? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rahat revitään tavalla tai toisella, kuten boomeritkin tekivät ja jättivät lapsilukunsa yhteen tai korkeintaan kahteen.

Vierailija
2/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Jään eläkkeelle kun täytän 40. En tarvitse valtion rahaa siihen ja ihmeen moni loinen tarvitsee. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä pärjäämään omillaan ilman valtion holhousta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat revitään tavalla tai toisella, kuten boomeritkin tekivät ja jättivät lapsilukunsa yhteen tai korkeintaan kahteen.

Toki, eläkemaksut nousevat 20-40%. Yksikään ei mene töihin. Eli valtio lähettää sotajoukot jokaisen työikäisen asuntoon ja ottaa kaiken mitä irti saa?

Vierailija
4/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, eläkemaksut nousevat 20-40%. Yksikään ei mene töihin. Eli valtio lähettää sotajoukot jokaisen työikäisen asuntoon ja ottaa kaiken mitä irti saa?

Vaikka sitten niin, minua ei kiinnosta muu kuin eläkerahat tililläni kerran kk.

Vierailija
5/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en elä niin vanhaksi M51

Vierailija
6/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis loinen. Odotat saavasi rahaa vastikkeetta. Eiköhän siihen mennessä eläkkeisiin tule että täytyy tehdä viikossa esim. 30 tuntia töitä. 

Vierailija
7/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että maksajia on liian vähän, on kylläkin suurien ikäluokkien omaa syytä, koska he tekivät hyvin vähän lapsia, meitä 60-luvun lopulla ja 70-luvulla syntyneitä. Me puolestamme olemme tehneet heitä enemmän lapsia, joten meidän eläkkeidemme maksamisessa ei tule olemaan samaa ongelmaa. Varsinkin, kun eläkeuudistuksessa meidän ikäisillemme tuli takkiin niin että soi.  

Vierailija
8/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis loinen. Odotat saavasi rahaa vastikkeetta. Eiköhän siihen mennessä eläkkeisiin tule että täytyy tehdä viikossa esim. 30 tuntia töitä. 

Miten niin vastikkeetta? Olen saatana maksanut eläkeläisten eläkkeitä jo 30 vuotta, joten todellakin odotan saavani myös itse eläkkeeni. 

Vierailija
9/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vastikkeetta? Olen saatana maksanut eläkeläisten eläkkeitä jo 30 vuotta, joten todellakin odotan saavani myös itse eläkkeeni. 

Olet maksanut toisten eläkkeitä. Se on silti loisimista aivan kuin työttömyystuet. Jatkossa työtä tehtävä jos haluaa eläkettä saavan ellei kansa aloita lisääntymään.

Vierailija
10/10 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vastikkeetta? Olen saatana maksanut eläkeläisten eläkkeitä jo 30 vuotta, joten todellakin od

Niin, se on eläkkeensaajien loisimista, joita minä olen elättänyt. Koska olen ollut vuosikymmeniä maksajana, aion olla myös saamapuolella ihan oikeutetusti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi