Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te perheelliset, jotka ette vietä joulua oman perheen kesken vaan isovanhempien luona!

Vierailija
05.12.2008 |

kun isovanhempia ei enää ole? Jos olette kaikki joulut viettäneet toisten kestittävinä. Miksi ette halua viettää edes aattoa oman perheen kesken ja luoda myös omia jouluperinteitä? Tätä ihmettelin kun luin tuota yhtä ketjua...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi läheiset välit sisarusten ja isovanhempien sun muiden kans. heitä nähdään ihan jatkuvasti siksi aattoilta ihana viettää rauhassa sen oman perheen kanssa, kun sitä hälinää (vieraita) on aina muulloin.

Vierailija
22/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävästään anopin luona mutta aattoillaksi tullaan kotiin. mulle on tärkeää että edes se aattoilta saadaan viettää oman perheen kesken ja kotona sitten vasta avataan lahjat jne..

en vois kuvitella vietäväni koko joulua sukulaisten kanssa. enkä ikinä jäisi kenenkään luo yöksi, en varsinkaan jouluna enkä muulloinkaan.

me rauhotutaan aattoiltana oman ihanan perheen kanssa, ei siihen muita kaivata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siinä ajassa ehtii rauhoittua ihan meidän pikku perheenkin kesken ihan riittävästi. Meilläkin mummolat on lähellä, niihin mennään jouluisin (aattona toiseen, joulupäivänä toiseen) iltapäivällä ja lähdetään kun lapsen nukkumaanmenoaika lähestyy.

kävästään anopin luona mutta aattoillaksi tullaan kotiin. mulle on tärkeää että edes se aattoilta saadaan viettää oman perheen kesken ja kotona sitten vasta avataan lahjat jne..

en vois kuvitella vietäväni koko joulua sukulaisten kanssa. enkä ikinä jäisi kenenkään luo yöksi, en varsinkaan jouluna enkä muulloinkaan.

me rauhotutaan aattoiltana oman ihanan perheen kanssa, ei siihen muita kaivata

Vierailija
24/29 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän kanssaanhan saa olla melkein joka päivä ympäri vuoden.

Meillä on joulu aina vietetty suvun kesken. Iso porukka nimenomaan nostattaa juhlatunnelmaa, ankea ajatus, että vain me 4 istuisimme keskenään kotona avaamassa lahjoja.

Vierailija
25/29 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi tällaisesta asiasta pitää kiistellä ja perustella? Harva se päivä riitelyä milloin mistäkin aiheesta av-lla tietenkin. Ollaan onnellisia, jos on vielä mummola, missä suku kokoontuu. Kukin tavallaan. Hyvää itsenäisyyspäivää.

Vierailija
26/29 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mieheni vanhempien, tai minun äitini luona. Aaton viettoon kokoontuu vielä enemmän ihmisiä, mieheni vanhempien luona miehen veli perheineen ja minun äitini luona siskoni ja kolme veljeäni.

Minusta Joulu on perhe juhla. Minun käsitykseni perheestä ei ole niin sulkeutunut, kuin nyky yhteiskunnassa useimmiten on. Minun perheeseeni kuuluvat myös isovanhemmat ja muu lähi suku, ei pelkkä ydinperhe. Ennen se oli normaali käsitys perheestä. Ei ihme, kun nykyään ollaan niin yksinäisiä.

Vierailija
27/29 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ratkaisinkin asian niin, että kutsun kaikki meille juhlimaan! :)

Vierailija
28/29 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on jo omia lapsenlapsia. Kun lapsia on monta, jotkut heistä varmaan haluavat meidän kanssamme jatkaa joulunviettoa. Niin että isolla porukalla saamme jatkaa. Omat vanhempani ovat aina viettäneet joulua sukulaisten kanssa yhdessä, ja ovat kohta 70, eikä vielä ole tullut ongelmia.

Minusta olisi surullista, jos perheellämme ei olisi ketään, joiden kanssa viettää joulua.

Vierailija
29/29 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa matkustamme anoppilaan. Minulla on kovasti töissä nyt kiireitä ja on ihanaa mennä rentoutumaan valmiiseen pöytään ja antaa isovanhempien taasen nauttia lastenlasten tuomasta tunnelmasta. Mielestäni on kiva, että lapseni kokee erilaisia joulupernteitä ja saa aikanaan ihan itse valita, mitkä ovat hänelle niitä kaikkein rakkaimpia ja haluaa niitä jatkaa. En pidä ihmisten ja asioiden karsinoinnista jäykästi, minä ja minun perheeni tekee näin tyyliin....ahdistavaa.