Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kerrostalossa tehdä remonttia sunnuntaina klo 12-18?

Vierailija
15.12.2014 |

Meiltä on matkaa asunnolle 200 km, joten painetta olisi tehdä myös pyhisin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain taloissa on kielletty sunnuntairemontit järjestyssäännöissä. Ei kuitenkaan kaikissa.

Ja järjestyssäännöt eivät ole laki.

Vierailija
62/69 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin asunnon ostaneet remontoivat sijoittajat ovat tehneet remonttia jo melkein 11 kuukautta eikä loppua näy. He aloittivat pyhä päivänä ilman taloyhtiön lupaa ja tästä olivat muka pahoillaan aluksi, mutta ei tunnu olevan aitoa tuokaan pahoittelu, sillä ovat remontoineet aivan miten sattuu ja kaikesta tuntuu tulevan heidän kanssaan ongelma, esim. remontin valvojan hankkimisesta. Nyt koko sunnuntai-aamun taas porattu ja paukutettu vaikka talonyhtiön järjestyssäännöissä lukee, että sunnuntaisin ja pyhäpäivinä kielletty remontointi. Arkipäiviä on ollut ilman remontointia, mutta sunnuntait menevät paukutuksen sekä poraamisen melskeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:47"]

Pitää selvittää sitten nuo talon säännöt, kun naapuri eilen tuli valittamaan:-(

Valittajia löytyy aina. Niitä vastaan täytyy vaan pitää puolensa. Tosiaan, tarkastat talon järjestyssäännöt, ja jos siellä ei kielletä erityisesti mitään sunnuntaisin, sanot valittajille että järjestyssääntö ei tätä kiellä joten aion remontoida jatkossakin sunnuntaisin kun tarve on.

Itse en noita jonkun suosittelemia infolappuja laittaisi, tuppaavat vaan provosoimaan ammattivalittajia kuuntelemaan oikein erityisesti korvat höröllään että kuuluuko sieltä jotain josta pääsisi valittamaan. Eikä se sitä itse meteliä mitenkään pienennä.

Minä olen kyllä hyvä valittajien kanssa toimeen tulemaan. Kun muutin nykyiseen, varoitti edellinen asukas, kiltinnäköinen vaalea nainen, että hän muuttaa pois valittajien takia, ja varoitti minuakin että minua voidaan yrittää hiillostaa ulos. Olen sen verran vittumainen luonne, että ajattelin vaan että siinäpäs yrittävät. Yrittivät ne pari kuukautta, mutta kun mihinkään en taipunut ja tein turhasta valittamisesta ilmoituksen isännöintiin, niin totesivat törmänneensä vähän liian kovaan luuhun ;) Nyt valittaja-akkamafia tuijottaa minua pahasti kun kuljen alueella, mutta saanpa olla rauhassa.

Palsta on täynnä miinustavia valittaja-akkoja joiden mielestä kerrostalossa täytyy olla hiirenhiljaa 🤣

Vierailija
64/69 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin joku aloitti eilen aamukahdeksalta ja tänään sama juttu. Sahailua ja kopsutusta kuuluu. Onneksi ei mitään häiritsevämpää, kiviporan ääneen ei olisi kiva herätä.

Vierailija
65/69 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain ja juhlapyhien aikana remontoiti on yleensä kielletty.

Asiasta voi kysyä asunnon naapureilta etukäteen.

Jos heille sopii , niin sitten se on OK.

Vierailija
66/69 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä remontit on kielletty sunnuntaisin ja pyhäpäivinä. Hyvin hoidettu taloyhtiö, jossa on ilo asua.

Laillistahan ei ole järjestyssäännöissä kieltää käyttämästä pyykkikonetta tai porakonetta sunnuntaisin tai pyhinä. Eli jos järjestyssääntöihin kirjataan kieltoja käydä öisin suihkussa, käyttämästä pesukonetta sunnuntaina päiväaikaan, imuroimasta tai poraamasta, niin se on käytännössä vain toive - ei mitenkään juridisesti pätevä sääntö. Työssäkäyvät ihmiset yleensä joutuvat remontoimaan ja imuroimaan myös pyhinä ja sunnuntaisin.

Vierailija
67/69 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontia ei todellakaan saa tehä jouluna se häiritsee naapureiden joulurauhaa minä ainaski räjähtäsin jouluna jos remonttia pauketta ja meteliä jouluna joutus kuuntelee

Vierailija
68/69 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinku jumala sano sunnuntai on remonttia varten ja naapurit kitisköön

Vierailija
69/69 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurit alottaa arkena aamu7 poraamaan ilman huolta häivää, teen minä saman sunnuntaisin.