Saako kerrostalossa tehdä remonttia sunnuntaina klo 12-18?
Meiltä on matkaa asunnolle 200 km, joten painetta olisi tehdä myös pyhisin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Joissain taloissa on kielletty sunnuntairemontit järjestyssäännöissä. Ei kuitenkaan kaikissa.
Ei tarvi noudattaa. Tuollaiset kiellot ovat kohtuuttomia ja niillä voi pyyhkiä persettä.
Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan tätä lappu-hommaa. Joo kyllä mä tajuan, että remonttia tehdään ilman lappuakin. Ja se ei vituta yhtään vähempää, vaikka siitä on lappu seinällä. Sama näihin tupareihin tai muihin juhliin... mikä helvetin funktio sillä lapulla on?
Ja sunnuntaina en tekisi remontia. Joku raja melullakin.
Vierailija kirjoitti:
Ääääääähhhh.....nyt nolottaa. Tämän kerrostalon järjestyssäännöt hankittu ja siellä tosiaan on kielletty remontti sunnuntaina ja pyhäpäivinä. Nyt nolottaa. Tahallaan emme tätä sääntöä rikkoneet, mutta hyvä tietää nyt. Kahtena pyhänä ehdimme sitten tehdä. No täytyy kai ilmoitustaululla pahoitella asiaa. Emmekä sitten jatkossa tee tuolloin remonttia.
Eikö tuo nyt ole ihan päivänselvää, että näistä asioista otetaan selvää ENNEN remontin aloittamista?! Kerrostalo ei ole itsekkäiden minäminä-ihmisten asuinmuoto muutenkaan, vaan siellä asuessa pitää ymmärtää ja osata ottaa muut ihmiset huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava asenne teillä. Olen itse tämä valittava naapuri joka on joutunut kärsimään joka aamuisesta kello 8 alkavasta porauksesta. Ihan järkyttäviä neuvoja täällä jaellaan, joilla varmasti saa naapurien vihat niskaan. itse en ole koskaan ennen valittanut mistään, mutta tämä on älytönä kun sunnuntaina aamulla herää siihen kun joku poraisi asfalttiporalla makkarin seinään. Joku hiljaisempi remppa ei häiritse, mutta juurikin se poraaminen. Ne jotka neuvovat olla välittämättä naapureista toivon teidän kokevan itse paljon paskaa ja häiriötä naapureilta, olette sen ansainneet.
Mitä olisin itse toivonut remontoijalta: lappu seinään johon kirjoitettu tarkat päivät ja tunnit kovalle metelille, ja niissä oikeasti pysytään. Jos ihan pakko sunnuntaina tehdä, niin ette helvetti soikoon aloita 8 aikaan aamulla. Eli hyviä tapoja ja järkeä saa käyttää. Jollekkin sunnuntai aamu on ainut ajankohta kun nukutaan univelkoja pois. Joskus siinä 12-17 välillä on hyvä.
No voi jeesus. Ei ne remontit niin pitkään kestä. Kyllä ne vaan pitää sietää.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenäiskulttuurin aika on ohi.
Sunnuntai on päivä muiden joukossa ja pyhä... siis vittu mikä sana: "PYHÄ".
Pyyhin perseeni pyhillänne ja teen remppaa silloin kun ehdin -en yöllä tietenkään.
Silloin sun pitää asua joko sellaisessa taloyhtiössä jossa kieltoa ei ole, tai vielä mieluummin omakotitalossa haja-asutusalueella. Silloin sä voit tehdä remonttia ihan milloin sua itseäsi huvittaa. Ei kerrostalo ole kaltaistesi itsekkäiden ihmisten asuinmuoto muutenkaan vaan siellä on järjestyssäännöt ja ne koskevat ihan jokaista. Myös minäminä-ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava asenne teillä. Olen itse tämä valittava naapuri joka on joutunut kärsimään joka aamuisesta kello 8 alkavasta porauksesta. Ihan järkyttäviä neuvoja täällä jaellaan, joilla varmasti saa naapurien vihat niskaan. itse en ole koskaan ennen valittanut mistään, mutta tämä on älytönä kun sunnuntaina aamulla herää siihen kun joku poraisi asfalttiporalla makkarin seinään. Joku hiljaisempi remppa ei häiritse, mutta juurikin se poraaminen. Ne jotka neuvovat olla välittämättä naapureista toivon teidän kokevan itse paljon paskaa ja häiriötä naapureilta, olette sen ansainneet.
Mitä olisin itse toivonut remontoijalta: lappu seinään johon kirjoitettu tarkat päivät ja tunnit kovalle metelille, ja niissä oikeasti pysytään. Jos ihan pakko sunnuntaina tehdä, niin ette helvetti soikoon aloita 8 aikaan aamulla. Eli hyviä tapoja ja järkeä saa käyttää. Jollekkin sunnuntai aamu on ainut ajankohta kun nukutaan univelkoja pois. Joskus siinä 12-17 välillä on hyvä.No voi jeesus. Ei ne remontit niin pitkään kestä. Kyllä ne vaan pitää sietää.
Muuta korpeen.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin perseeni pyhillänne ja teen remppaa silloin kun ehdin -en yöllä tietenkään.
Kirkkoon kuulumattomana minulla ei ole pyhäpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olisin itse toivonut remontoijalta: lappu seinään johon kirjoitettu tarkat päivät ja tunnit kovalle metelille, ja niissä oikeasti pysytään. Jos ihan pakko sunnuntaina tehdä, niin ette helvetti soikoon aloita 8 aikaan aamulla. Eli hyviä tapoja ja järkeä saa käyttää. Jollekkin sunnuntai aamu on ainut ajankohta kun nukutaan univelkoja pois. Joskus siinä 12-17 välillä on hyvä.No voi jeesus. Ei ne remontit niin pitkään kestä. Kyllä ne vaan pitää sietää.
Muuta korpeen.
Asunkin omakotitalossa. Kyllästyin kaltaisiisi kitisiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääääääähhhh.....nyt nolottaa. Tämän kerrostalon järjestyssäännöt hankittu ja siellä tosiaan on kielletty remontti sunnuntaina ja pyhäpäivinä. Nyt nolottaa. Tahallaan emme tätä sääntöä rikkoneet, mutta hyvä tietää nyt. Kahtena pyhänä ehdimme sitten tehdä. No täytyy kai ilmoitustaululla pahoitella asiaa. Emmekä sitten jatkossa tee tuolloin remonttia.
Eikö tuo nyt ole ihan päivänselvää, että näistä asioista otetaan selvää ENNEN remontin aloittamista?! Kerrostalo ei ole itsekkäiden minäminä-ihmisten asuinmuoto muutenkaan, vaan siellä asuessa pitää ymmärtää ja osata ottaa muut ihmiset huomioon.
Se on itsekästä jos kitisee jostain normaalista remontista. Muuttakaa korpee asumaan jos ette osaa olla ihmisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan jo hyviin käytöstapoihin kuuluu, että käyt naapureille kertomassa (tai laitat infolappua) rempasta. Tällä saa joo paljon anteeksi :)
Paskat. Silmätikuksi siinä joutuu ja kaikki meteli lapun laitosta eteenpäin on sinun syytäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain taloissa on kielletty sunnuntairemontit järjestyssäännöissä. Ei kuitenkaan kaikissa.
Ei tarvi noudattaa. Tuollaiset kiellot ovat kohtuuttomia ja niillä voi pyyhkiä persettä.
Ei sun ole mikään pakko asua taloyhtiössä jonka järjestyssäännöt ei sua miellytä. Herranjestas, eihän sun ole mikään pakko edes asua kerrostalossa. Ihan turha sun on muille itkeä ja vinkua, jos valitsemasi asumismuoto järjestyssääntöineen ei sua miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun ole mikään pakko asua taloyhtiössä jonka järjestyssäännöt ei sua miellytä. Herranjestas, eihän sun ole mikään pakko edes asua kerrostalossa. Ihan turha sun on muille itkeä ja vinkua, jos valitsemasi asumismuoto järjestyssääntöineen ei sua miellytä.
Kohtuuton on kohtuuton, eikä sitä tarvi noudattaa. Sunnuntaikiellot menee samaan sarjaan öisen suihku- ja vessakiellon kanssa. Ei tarvi noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
No aikataulu menee pahasti pieleen, mutta ei sille nyt sitten voi mitään kun se oli järjestyssäännöissä kielletty, niin ei sitten enää tehdä
Ei sitten tullut ilmeisesti mieleenkään, että kerrostaloissa on järjestyssäännöt? Ja arvaapa muuten, miksi niissä sellaiset on? Ihan just kaltaistesi itsekkäiden ihmisten takia. Normaalit ihmiset kun osaa ottaa muut ihmiset huomioon ilman sääntöjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on itsekästä jos kitisee jostain normaalista remontista. Muuttakaa korpee asumaan jos ette osaa olla ihmisten kesken.
No nämä remontoijat ja muut meluajathan ne ei osaa olla ja asua ihmisten kesken. Kerrostalossa saa tietenkin tehdä remonttia, mutta se remonttiaikataulu on tehtävä niiden järjestyssääntöjen mukaan eikä remontoijan oman mielen. Ja jos sitä remonttia ei muka pysty/ehdi tekemään muulloin, kuin juuri silloin kun se on kiellettyä niin sitten se remontti pitää jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä remontoijat ja muut meluajathan ne ei osaa olla ja asua ihmisten kesken. Kerrostalossa saa tietenkin tehdä remonttia, mutta se remonttiaikataulu on tehtävä niiden järjestyssääntöjen mukaan eikä remontoijan oman mielen. Ja jos sitä remonttia ei muka pysty/ehdi tekemään muulloin, kuin juuri silloin kun se on kiellettyä niin sitten se remontti pitää jättää tekemättä.
Mielummin asun yhtiössä jossa ihmiset korjaa asunotojaan, kuin tiukkapipojen ränsistyneessä paskassa.
Voitte tehdä maalausta yms ihan hyvin
Korvatulpat päähän kerrostalossa.
Mukava asustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin perseeni pyhillänne ja teen remppaa silloin kun ehdin -en yöllä tietenkään.Silloin sun pitää asua joko sellaisessa taloyhtiössä jossa kieltoa ei ole, tai vielä mieluummin omakotitalossa haja-asutusalueella. Silloin sä voit tehdä remonttia ihan milloin sua itseäsi huvittaa. Ei kerrostalo ole kaltaistesi itsekkäiden ihmisten asuinmuoto muutenkaan vaan siellä on järjestyssäännöt ja ne koskevat ihan jokaista. Myös minäminä-ihmistä.
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta olen uskonnoton ihminen. Minulle on aivan herttaisen yhdentekevää, jos jonkun taikausko vaatii rauhoittamaan juuri tietyn/tietyt päivät.
Ihan yhdentekevää, remontoinko sunnuntaina vai esim. keskiviikkona.
En usko, että mikään oikeusistuinkaan enää vuonna 2016 Suomessa asettuisi sen kannalle, jonka uskonto oikein suuttuu siitä, että "pyhä"päivinä remontoidaan. Herätkää nyt ihmiset.
Taidanpa ryhtyä pastafariksi. Hollannissa se on saanut uskonnon aseman. Tulen esittämään teille vaatimuksia,juuri löytämääni uskontooni perustuen. Vapiskaa, ev.lut. urpot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuuton on kohtuuton, eikä sitä tarvi noudattaa. Sunnuntaikiellot menee samaan sarjaan öisen suihku- ja vessakiellon kanssa. Ei tarvi noudattaa.
Ei todellakaan ole sama asia. Siellä suihkussa, ja varsinkin vessassa käyminen voi olla ihan pakkokin eikä tuollaisia tietenkään voi kieltää. Sen sijaan remontin tekeminen sunnuntaina/pyhäpäivänä ei ole mikään pakko eikä sen kieltäminen kohtuutonta. Sellaiselle ihmiselle, jolle se ei sovi on olemassa muitakin asumismuotoja.
Meillä remontit on kielletty sunnuntaisin ja pyhäpäivinä. Hyvin hoidettu taloyhtiö, jossa on ilo asua.