Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kerrostalossa tehdä remonttia sunnuntaina klo 12-18?

Vierailija
15.12.2014 |

Meiltä on matkaa asunnolle 200 km, joten painetta olisi tehdä myös pyhisin.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikataulu menee pahasti pieleen, mutta ei sille nyt sitten voi mitään kun se oli järjestyssäännöissä kielletty, niin ei sitten enää tehdä

Vierailija
2/69 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava asenne teillä. Olen itse tämä valittava naapuri joka on joutunut kärsimään joka aamuisesta kello 8 alkavasta porauksesta. Ihan järkyttäviä neuvoja täällä jaellaan, joilla varmasti saa naapurien vihat niskaan. itse en ole koskaan ennen valittanut mistään, mutta tämä on älytönä kun sunnuntaina aamulla herää siihen kun joku poraisi asfalttiporalla makkarin seinään. Joku hiljaisempi remppa ei häiritse, mutta juurikin se poraaminen. Ne jotka neuvovat olla välittämättä naapureista toivon teidän kokevan itse paljon paskaa ja häiriötä naapureilta, olette sen ansainneet.

Mitä olisin itse toivonut remontoijalta: lappu seinään johon kirjoitettu tarkat päivät ja tunnit kovalle metelille, ja niissä oikeasti pysytään. Jos ihan pakko sunnuntaina tehdä, niin ette helvetti soikoon aloita 8 aikaan aamulla. Eli hyviä tapoja ja järkeä saa käyttää. Jollekkin sunnuntai aamu on ainut ajankohta kun nukutaan univelkoja pois. Joskus siinä 12-17 välillä on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukee että meteliä aiheuttavaa remonttia saa tehdä arkisin klo 8-19 tms ja siitä erikseen ilmoitettava eli viikonloppuisin ei porata.

Vierailija
4/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mieli kyllä tuli, kun varmasti meistä saa jatkossa rauhalliset ja fiksut naapurit:-(

Vierailija
5/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista viesteistä:-)

Vierailija
6/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääääähhhh.....nyt nolottaa. Tämän kerrostalon järjestyssäännöt hankittu ja siellä tosiaan on kielletty remontti sunnuntaina ja pyhäpäivinä. Nyt nolottaa. Tahallaan emme tätä sääntöä rikkoneet, mutta hyvä tietää nyt. Kahtena pyhänä ehdimme sitten tehdä. No täytyy kai ilmoitustaululla pahoitella  asiaa. Emmekä sitten jatkossa tee tuolloin remonttia. 

Vierailija
7/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyviin tapoihin kuuluu antaa naapureille edes yksi vapaapäivä metelöinnistä. Joku naapurisi saattaa vaikka olla raksalla töissä ja haluaisi viettää hetken ilman remonttimeteliä. Mutta jos haluaa riidellä kaikkien kanssa, toki remontoikaa itsekkäästi kellon ympäri.

Vierailija
8/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö jokin asia, esim. budjetti tai aikataulu jotenkin pahasti ja peruuttamattomasti pieleen, jos sen sunnuntain jättäisikin tekemättä..?

Vierailija
9/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä. Ei ole mikään hiljaisuuden aika tuohon aikaan. Ei ainakaan missään talossa missä itse olen asunut, ole ollut mitään erityissääntöjä sunnuntaille. Nykyisessä on vain että klo 23-06 välillä on häiritsevää meteliä vältettävä, ei muuta.

Vierailija
10/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain taloissa on kielletty sunnuntairemontit järjestyssäännöissä. Ei kuitenkaan kaikissa.

Vierailija
11/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttia saa tehdä vaikka jouluyönä, kunhan ei pidä sellaista meteliä, että kuuluu naapuriin.

Vierailija
12/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan jo hyviin käytöstapoihin kuuluu, että käyt naapureille kertomassa (tai laitat infolappua) rempasta. Tällä saa joo paljon anteeksi :)

Vierailija
13/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää selvittää sitten nuo talon säännöt, kun naapuri eilen tuli valittamaan:-(

Vierailija
14/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan talosta. Joissain saattaa olla kielletty järjestyssäännöissä, mutta asukkaita ei voisi vähempää kiinnostaa. Toisaalta taas joissain taloissa taloyhtiö ei kiellä, mutta vanhat asukkaat ovat kehitelleet omat säännöt ja valittavat herkästi jos joku näistä kirjoittamattomista säännöistä poikkeaa. Näin meillä viime kämpässä :D

Vierailija
15/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko talossa on menossa putkiremontti.

Vierailija
16/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:47"]

Pitää selvittää sitten nuo talon säännöt, kun naapuri eilen tuli valittamaan:-(

[/quote]

Valittajia löytyy aina. Niitä vastaan täytyy vaan pitää puolensa. Tosiaan, tarkastat talon järjestyssäännöt, ja jos siellä ei kielletä erityisesti mitään sunnuntaisin, sanot valittajille että järjestyssääntö ei tätä kiellä joten aion remontoida jatkossakin sunnuntaisin kun tarve on. 

Itse en noita jonkun suosittelemia infolappuja laittaisi, tuppaavat vaan provosoimaan ammattivalittajia kuuntelemaan oikein erityisesti korvat höröllään että kuuluuko sieltä jotain josta pääsisi valittamaan. Eikä se sitä itse meteliä mitenkään pienennä. 

Minä olen kyllä hyvä valittajien kanssa toimeen tulemaan. Kun muutin nykyiseen, varoitti edellinen asukas, kiltinnäköinen vaalea nainen, että hän muuttaa pois valittajien takia, ja varoitti minuakin että minua voidaan yrittää hiillostaa ulos. Olen sen verran vittumainen luonne, että ajattelin vaan että siinäpäs yrittävät. Yrittivät ne pari kuukautta, mutta kun mihinkään en taipunut ja tein turhasta valittamisesta ilmoituksen isännöintiin, niin totesivat törmänneensä vähän liian kovaan luuhun ;) Nyt valittaja-akkamafia tuijottaa minua pahasti kun kuljen alueella, mutta saanpa olla rauhassa.

Vierailija
17/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen useamman kämpän rempannut ja ei ole tullut ongelmia kun ensiksi ottaa järjestyssäännöistä selvää, sitten infoaa naapurit. Muutaman kerran rempan aikana kyselet, että "eihän ole meteliä kuulunut" jne.. Kukaan ole kehdannut valittaa, kun itse on hoitanut asiat fiksusti ja samalla tutustuu naapureihin ja saa hyvät välit. Ikävää muuttaa, jos jo remppavaiheessa antaa itsestään kusipäävaikutelman.

Itselläni mm. eräs remppaa tekevä ystävä ei ymmärtänyt, että miksi vesikatkosta olisi pitänyt infota ja sitten päiviteltiin kun tuli valituksia. Järki käteen!

Vierailija
18/69 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:48"]

Riippuu ihan talosta. Joissain saattaa olla kielletty järjestyssäännöissä, mutta asukkaita ei voisi vähempää kiinnostaa. Toisaalta taas joissain taloissa taloyhtiö ei kiellä, mutta vanhat asukkaat ovat kehitelleet omat säännöt ja valittavat herkästi jos joku näistä kirjoittamattomista säännöistä poikkeaa. Näin meillä viime kämpässä :D

[/quote]

Ei noista omista säännöistä tarvitse välittää. Tietty naapurisopu voi olla vähän surkeaa sen jälkeen, mutta jossain tapauksissa tilanne on toivoton heti lähdössä.

Jos tuommoinen tulee ovelle valittamaan, nin kannattaa olla hermostumatta ja uhkailematta yms. Sanoo vaan asiallisesti ja itsevarmasti että täällä on nyt remontti käynnissä koska sitä ei muulloin kerkiä tekemään, se kestää ehkä jonkun aikaa ja valitan häiriötä mutta remontin teko on sekä sallittua että joskus pakollista. Hyvää pävänjatkoa...

Kannattaa kuitenkin olla aamulla aloittamatta aikaisin viikonloppuina, samoin ei ehkä viiden jälkeen illalla kannata tehdä ison metelin hommia kun ihmiset on kotona ja katsoo telkkaria yms. Tämä siis jos haluaa hieman edes ottaa naapureita huomioon.

Vierailija
19/69 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin ei ole lupa tehdä remonttia missään taloyhtiössä. Siis sellaista joka aiheuttaa häiriötä.

Onko tarkoitus suututtaa naapurit?

Vierailija
20/69 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäiskulttuurin aika on ohi.

Sunnuntai on päivä muiden joukossa ja pyhä... siis vittu mikä sana: "PYHÄ".

Pyyhin perseeni pyhillänne ja teen remppaa silloin kun ehdin -en yöllä tietenkään.