Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^ Ensikot vk 18 ja 19 ^

28.04.2008 |

Noniin, nyt kaikki Enskat kuulumisia kehiin! :) Eilen illalla kirjoittelin omat kuulumiset, mutta eihän se viesti mihinkään lähtenyt... *murr*

Täällä täti häädetty, illalla katsomaan tyttöporukalla Suomen jääkiekkopeliä. Mulla on tuolla kaapissa yksi Clearbluen ovistesti jäljellä ja sen ajattelin tässä kierrossa käyttää... Kp 12 testaan, voi olla liian aikaista/myöhäistä, mutta ei se mitään! Olis kiva nähdä pitkästä aikaa o-viiva :)

Mitäs meidän Enska-odottajille kuuluu? Huhuu siis pariisitar ja Stiin@ :)

Hauskaa perjantaita & tulevaa vkonloppua kaikille!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Onnelliselle ja muille tädistä. Ja ihan kaikille hyvät vappupäivän lopun toivotukset, Ulliksella ainakin oli tosi ihana sää tänä vuonna, ja sen oli kyllä muukin pk-seutu huomannut!

Täti ei vielä ole tullut kylään, mutta periaatteessa lauantaista eteenpäin sitä edellisten kiertojen perusteella voisi odottaa. Koska vappuaaton testi antoi negan, vähän uskalsi kuohuvaakin juoda, vaikka tosi maltilla otti, kun mielessä on että jos tässä kuitenkin...

Jaksoittaista huonoa oloa on edelleen, samoin alavatsaan koskee välillä ja melkein koko ajan siihen yhteen ja samaan kohtaan. Enpä aiemmin muista tällaista olleen, mutta toisaalta oon niitä oireita ennenkin pystynyt kuvittelemaan ja liittämään näihin haaveisiin. Nyt väsyttää ja vähän viluttaa, mutta toisaalta usean tunnin Ullis-sessio saa aikaan samat oireet. Pakko kai se on vain odottaa ja kattoa mitä tapahtuu. Jos tätiä ei kuulu, niin ehkä sunnuntaina uusi testi...

marjapensas, kp 23/24-27

Vierailija
22/41 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täti tulikin vierailemaan, että uutta yritystä kehiin ensi viikosta lähtien sitten taas.

t. marjapensas 1/22-27, yk4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariisitar: kiitos lohduttavista sanoista. Tuo me varmasti kaikki halutaan kuulla, että kyllä se vauva saa lopulta alkunsa vaikka välillä tuntuu, ettei tästä mitään tule. Ja on tosi kiva kuulla sun alkuraskaus juttuja, se kannustaa ainakin mua:)

Meillä oli itseasiassa miehen kanssa sellainen suunnitelma, että häät ensin ja sitten vauva. Oltiin kuitenkin sen verran malttamattomia, että jätettiin jo ehkäisy pois maaliskuussa:) Varsinaista yrittämistä ei siis ole tarkoitus olla ennen suurta päivää. Mutta olishan se mahtavaa, että lapsi saisi alkunsa jo aikaisemmin:) Ehkä tuo ehkäisyn lopettamis päätös tuli juuri siitä kun eksyin näille sivuille ja ymmärsin, ettei vauva tule ihan sormia napsauttamalla..

pariisitar ja Lorelai_79: Heinäkuussa meillä on siis häät. Aika perinteiset pidetään; vihkiminen kirkossa ja juhlat maalaismaisemassa, n. 120 vierasta. Oon tyytyväinen meidän juhlapaikkaan, koska se on edullinen ja on hieno ympäristö järven rannalla. Lisäksi siellä on kaikille vieraille majoitustilaa puoli ilmaiseksi. Innolla jo odotan pippaloita ja rouviintumista:) Parhaimmat vinkit tulee varmaan häiden jälkeen (jälkiviisaus on parasta:) ), mutta mitä nyt tulee mieleen niin en neuvoisi tekemään itse ruokia. Olin yksissä häissä, jossa olivat itse tehneet ja hääväki odotti parisen tuntia ilman ohjelmaa nälkäisenä. Kannattaa myös paljon kysellä eri paikoista hintoja ja kilpailuttaa kaikki mahdollinen. Esimerkiksi kampauksesta, meikkauksesta ja kukista otetaan aika paljon " häälisää" ... Asun Tampereella ja täällä meikki ja kampaus on varmaan halvimmillaan molemmat 60 ¿. Me mennään maalla naimisiin, niin siellä saan samat 30 ¿ tai alle...Niin, ja paras vinkki jonka itse sain oli ostaa hääpuku www.kanacca.com sivujen kautta USA:sta. Sain puvun, alushameen, tiaran ja korut n. 300 ¿! Tosin en ole vielä saanut pakettia, joten voin vasta sen jälkeen kertoa, että kannattiko. Kyselkää vaan, jos tulee jotain hääjutuista mieleen;)

Plussaonnea kaikille piinailijoille/pian piinaileville! Oli kyllä itsellä niin rankka kokemus, että jälleen jälkiviisaana neuvoisin olla stressaamatta (helpommin sanottu kuin tehty!)

Pahoittelut marjapensaalle täti-pirulaisesta. On se kumma, että se jaksaa joka kuukausi vierailla, lähtis nyt vaikka pitkälle reissulle Espanjaan! Onnea uuteen yritykseen:)

Mekin aloitettiin grillikausi vapusta, niin kun moni muukin on tehnyt:) Vai oletteko grillailleet jo aikaisemmin? En mäkään jaksa enää ryypiskellä, ei kerta kaikkiaan edes kestä niitä krapuloita! Pari siideriä tai olut rentouttaa mukavasti.

24/41 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä hiljaiseksi täällä, toipuvatko kaikki kenties rankasta vapusta, hih ;p

Täällä lapissa oli mitä parhain vappusää ja grillailtiin ja muutenkin vietettiin aikaa ulkona; kutsuttiin myös " anoppikin" grilliruokia syömään. Illalla sitten saunoimme ja pelasimme pelejä (vanhaan kunnon tyyliin korttia ja lautapelejä!).

Perjantaina oli sitten viimeinen työpäivä ja nyt ollaan oloneuvoksena jonkin aikaa; maanantaina tosin pitää käydä työkkärissä joten saan nähdä mitä ne siellä mulle keksii :/ yleensä ei mitään hyvää...

Tänäänkin on ollut (ja on edelleen) todella hieno sää; olenkin lapioinut pihalla lunta tai no siis lumivalleja hajottanut ja levittänyt. Muutoin täällä ei sitten lunta olekaan mutta noi pukatut vallit vaan sinnittelee.. niin ja aikoinaan katolta pudotetut lumet ovat läjässä ikkunoiden alla. Nyt on kädet ja selkä ihan poikki mutta näillä keleillä noi lumet sulaa nyt ihan silminnähden =) Niin takapihalla kiviterassilla on todella kuuma paikka ja siellä vappuna grillasimme; emme siis lumihangessa ;p

Mutta nyt alan katsomaan lempparisarjaani siskoni on noita!

Danja, kp 6/n.29, yk9

Vierailija
25/41 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kp 1, vatsa on kipuillut ilkeästi aamusta asti... Eikä oloa paranna yhtään se, että pukkasi päälle pienenmoisen kevätflunssan :/ Kurkku on kipeä ja kohta varmaan nenäkin alkaa vuotamaan.

Ompas olo hehkeä; pihalla & sisällä on kuuma, olo inhottava ja vielä menkkakivut päälle! No, kyllä täältä noustaan... :)

-baulie-

Vierailija
26/41 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Terveisiä mökiltä, aivan ihana ilma sattui. Nyt on tullut urakalla oltua ulkona vähän jo varastoon, kun kerrostalossa asuessa se ulos lähteminen on aina hyvän tekosyyn takana ;)

Täti pirulainen rupesi oikuttelemaan, ja tässä koko viikonloppu oli sellaista onko-eikö leikkiä. Ehdin jo eilen tehdä toisen r-testin, kun ajattelin että oliko se torstainen ehkä vaan jotain valetta/kiinnittymisvuotoa, mutta negatiivisen testin jälkeen ei mennyt kauaa, että täti ilmeistyi ihan lopulliseti ovelle. Nyt sitten kp2, mutta tulipahan kierron pituudeksi 24, eli jos se siitä tasaantuisi, niin helpottaisi sekin jo vähän tilannetta.

Nyt täytyykin muistaa käydä tuolla kotitesti-osoitteessa, ja tilata ensi viikoloppua varten noita ovistestejä; katotaan mitä ne kertovat.

Onnellinen: onnea hääsuunnitteluun ja yritä pitää järki kädessä, homma lähtee nimittäin helposti hanskasta ;) meillä on tässä lähipiirissä kahdet häät kesällä, ja omat oli tuossa talvella, joten kokemusta riittää häiden järjestämisestä ja häästressistä :) meidän omat pidettiin aivan lähimpien seurassa, ja olihan siinäkin järjestämistä, mutta kun molemmat kesähäät on päälle sadan vieraan häitä, niin itse katselen tässä kauhuissani vierestä, että kyllähän me aika paljon helpommalla päästiin... ! =)

Vierailija
27/41 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille, rutistuksia tädin yllättäneille tai muuten niitä tarvitseville.

ON: Takana pitkä viikonloppu mökillä miehen kanssa, osuivat sopivasti oviksen kanssa samaan aikaan :D. Olen oppinnut jopa aidosti tykkäämään greippimehusta, sehän maistuu jopa _hyvältä_! Mistä johtuen sitä onkin tullut litkittyä aika lahjakkaasti (kunnes sitten mokoma oli päässyt loppumaan mökkipaikkakunnan kaupasta, höh). Vaikka toiveet tärppäämisestä ovatkin korkealla, pelottaa onnistummeko. En uskalla edes ajatella, millainen joulukuusta voi pahimmillaan tulla, erityisesti päivästä, jolloin piti olla la. Tieto siitä, miten yleisiä km ovat ei oikeastaan lohduta, lähinnä vain pelottaa. Täytyy yrittää olla stressaamatta ja nauttiä näistä ihanista kesäisistä säistä.

-Christina kp 15/28-33

Vierailija
28/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjapensas täällä taas häiriköimässä. Ja tällä kertaa vähän ällöjuttuja, saa jättää väliin...

Kun ei menkat vieläkään ole kunnolla alkaneet, ja se on todella epätavanomaista mulle. Koko ajan vain lähinnä sellaista ruskeaa tuhrua, verta on näkynyt vain muutamana päivänä (mutta kamalat kivut koko ajan). Nyt sitten tässä mietin, että kun epäilin että mulla jäi ovis kokonaan väliin, niin osaako kukaan viisaampi sanoa, että voisko niukka vuoto johtua oviksen puuttumisesta, vai sekoileeko vain kroppa? Kun nyt ei sitten tiedä, mistä pitäisi uuden kierron laskeminen aloittaa, jo torstaista, vai vasta paljon myöhemmin...

Kävin eilen kuitenkin tilaamassa niitä ovistikkuja, jos nyt sitten pääsisi kiinni siihen, että tapahtuuko sitä ovista, ja jos niin milloin. Ja greippimehuakin kävin ostamassa, joten melkein kaikki keinot alkaa olla käytössä ;)

Christina: kuulostaa hyvältä tuo teidän mökkiviikonloppu, ehkä maiseman vaihtamisesta oli apua! tiedän ainakin yhden pariskunnan, joilla tärppäsi suhteellisen lyhyelläkin lomalla, kun pääsivät pois oravanpyörästä ja keskittymään toisiinsa; toivottavasti näin teilläkin!

t. marjapensas, kp???/24-27, yk4

Vierailija
29/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjapensas: toivotaan parasta ja pelätään pahinta ;). Ällöjutut ovat täällä enemmän kuin sallittuja, voisin jatkaa samalla linkalla: Kuinka moni teistä tutkii kn? Millaisia muutoksia olette huomanneet oviksen jälkeen nega- ja plussakierroilla?

30/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

baulie: Flunssa on kyllä ikävä vieras, varsinkin jos se kestää ja kestää. Mites olo nyt, onko yhtään parempi tai parempaan suuntaan menossa?

marjapensas: Tuollainen onko-eikö on kyllä raivostuttavaa. Mulla on kans joskus ollut mutta on ne menkat sieltä sitten kunnolla alkaneet. Sinunkin vaan kannattaisi odotella niitä vielä kunnolla alkavaksi... eli sillon sulla ei ole kp:t vielä kääntyneet uuteen kiertoon. Tietysti itse parhaiten tiedät kuinka paljon sitä verivuotoa on tullut mutta harvemmin ne menkat on verta ja rusehtavaa samaanaikaan... esim. mulla on tullut rusehravaa tuhrua ennen ja jälkeen menkkojen :/

Koita saada stressi jollain purettua, vaikka kunnon hikirääkkilenkki tms.

Christina84: Myö mie olen alkanut tottumaan greippimehun makuun. Aluksi se oli aivan ällön pahaa mutta nyt sitä aivan keveästi litkii lasillisen päivässä. Kaikkeen sitä näemmä tottuu.

ON: Aloitin toisenkin projektin. Viikko sitten päätin TAAS kerran pudottaa painoa. Tavoite olisi pudottaa 8kg, aikarajaa ei ole. Historiastani tiedän kuitenkin että 4-5kg voi lähteä kohtalaisen helposti mutta sen jälkeen on yleensä tullut muutaman kuukauden seinä vastaan -> projekti päättyy turhautumiseen. Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt ja näytin sitä silloin terveydenhoitajalle joka ei sitten keksinyt miksi paino ei putoa :/

Mutta kerta vielä! Tänään jäi 1vko taaksen ja paino oli -0,4kg johon olen ihan tyytyväinen sillä tulos on tullut syömisten rukkaamisella! Tänään aloitin myös 2vk kestävän karkkilakon (=ei sokeria minulle). Saa nähdä miten leidin käy; sokeriholisti tunnesyöjä kun olen... Mutta riittää tuosta aiheesta tälle erää! Toivottavasti tuosta olisi hyötyä raskautumisenkin kannalta!

Danja, kp8/27-28 (30), yk9

Vierailija
31/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille vanhoille ja tervetuloa uudet kuumeilijat. Pahoittelut tädin kynsiin joutuneille ja onnea plussanneille!

Kävin sit siellä lääkärillä. No, kilpirauhasongelmia epäili ja kokeisiin siis passitti. Ultratessa näkyi kypsyvä munasolu ja ensi viikolla käyn verikokeessa ja siitä näkynee sit irtoaako se ollenkaan. Pieni epäilys on ettei irtoa =( Kuulemma näytti siltä että voisi olla mahdollisesti häiriö siinä hommassa. Tosin varmaa ei ole sekään. Mulla on vähän sekavat ajatukset nyt omassa pienessä päässäni.

Ei kai auta kun odotella ja toivoa parasta. Onneks tuo ukkokulta jaksaa olla positiivinen ja kannustaa ja halii ihan hulluna. Kilpirauhasen vajaatoiminnan olen kyllä saattanut periä äidiltäni ja toivotaan ettei se aiheuta vaikeuksia vauvahaaveisiin. Äidille ei ole näköjään ollut vaikutusta (meitä on 4).

Mutta, mutta.. Tulta päin! Raskautuminen ei ole kuulemma vaarallista ja lääkäri käski jatkaa harjoituksia. Eli tietää mitä tehdään meidän torpassa aika tiuhaan. Lääkärin mukaan on todennäköistä, että raskaudun ihan omin avuin, koska edellinen raskaus on lähtenyt normaalisti käyntiin ja vieläpä pian yrityksen jälkeen. Muistelin, että olis ollut kolmas yk kun plussasin. Nyt vaan jostain syystä antaa odottaa. Olen miettinyt, että josko mun pitää vielä surra menetystä kunnolla ja raskaus tulee kun asia on käsitelty kunnolla(keittiöpsykologi täällä). Voihan se olla niinkin. Nyt on ylitetty la ja itkut siitälin itketty.

Huh mitä omanapaista tilitystä.

Kesäisempää keliä kaipaillen Irish

Vierailija
32/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihanan pitkästä vappuviikonlopusta palattu taas arkeen :)

Kuulostaa tosi kivalta teidän tulevat häät Onnellinen84! Joo toi on varmaan totta, että kannattaa kysellä hintoja & kilpailutella niin paljon kuin jaksaa, lienee aika suuria eroja hinnoissa.

Juu ja Marjapensas, ällöjutut ihan kuuluu tänne, joten niitä voi ihan vapaasti jakaa :) En osaa kyllä auttaa asiassa, -mulle tuo tuhruttelu on itse asiassa aika tyypillistä.

Toivotaan Irish79 että verikokeissa kaikki on ok, ja toivotaan että raskautumisharjoituksetkin tuottaa pian tulosta :) Onkos Baulie kevätflunssasta parantunut?

Omaa napaa vähäsen: Ovista vasta odottelen, mun kiertoni tuntuu pidentyvän jostain syystä koko ajan...greippimehut on käytössä, ja odotukset tietysti korkeella :)

Mukavaa maanantai-illan jatkoa kaikille :)

Lorelai 16/29-35

Vierailija
33/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna oli vieraita, niin ajatukset pääsi hetkeksi muualle. Sen johdosta sitten meni oviskin kp 15 vähän ohi.. Ellei kp 13 sitten riittäisi! No 1,5 viikkoa kun jaksa(isi)n odotella, niin tietää. En kyllä aio testata ennen kuin menkat on myöhässä, kamalasti rahaa menee muuten :) Tai se on hyvä tässä vaiheessa sanoa, ens viikolla varmasti testit polttelee kaapissa!

Irish, hyvä että oot päässyt tutkimuksiin! Eikä toi kuulosta mitenkään toivottomalta. Kilpirauhasen toiminta kannattaa tosiaan tutkia jos epäilyä on, se voi vaikuttaa haitallisesti mahdollisen raskauden alkaessakin. Pääsisinpä mäkin jo tutkimuksiin :) Kovasti odotan, että kutsu kolahtais postiluukusta, pakko sen olis ennen kesää ehtiä!

Danjalle onnea karkkilakkoon! Varmasti sokerin rajoittaminen tekee hyvää terveydelle ja ehkä jopa raskautumiselle!

Marjapensas, ruskea tuhru voi olla sitä itseään eli raskausoire :) Toisaalta se voi ovulaation jälkeen johtua myös keltarauhasen vajaatoiminnasta (progesteroni). Myös ohuet limakalvot voivat kai aiheuttaa kipuja ja niukkaa vuotoa kuukautisten aikaan. Tai sitten jos et ole ovuloinut tässä kierrossa, niin vuoto voi olla juuri tuollaista niukkaa eikä varsinaista kuukautisvuotoa. Siinä tapauksessa uuden kierron voi varmaan laskea ekasta tuhrupäivästä. Muutenhan se lasketaan ekasta kunnon vuotopäivästä, vaikka tuhrua olisi tullut sitä ennen.

Baulielle paranemistoivotukset! Oon myös ollut kipeänä tosi pitkään ja se on hirmu ikävää. Nyt onneksi helpottaa ja aurinko paistaa!

Christina84, mulla on samanlaiset pelot onnistumisesta... Kuulostaa tosi tutulta. Itse ole koskaan saanut plussaa (onko se sitten helpompaa tai vaikeampaa, en tiedä). Entä jos en tule koskaan raskaaksi? Välillä olen ihan ok sen ajatuksen kanssa, että elämä jatkuu tällaisena vielä pitkään. Eihän tähän sitten enää ole takaisin paluuta ja nuoria ollaan (mikä on maailman ärsyttävin lohdutus) :) Mutta usein mietityttää, miten kauan tätä todella jatkuu. Ehkäisyä ei olla käytetty tänä vuonna ja nyt on jo/vasta toukokuu. En haluaisi, että tää asia vie näin paljon tilaa ajatuksissa! Jos se vauva meille joskus tulee, niin harmittaako vietävästi, että käytin viimeiset x rauhallista kuukautta lähes yksinomaan laskien kiertopäiviä ja kuluttaen testitikkuja :D

Mulla on tässä kierrossa ollut outoja oireita... Alavatsaa/kohtua nipistelee joka päivä: ensin vuodon aikana+jälkeen, sitten oviskivut monta päivää, sitten heti dpo 2 alkoi taas jomotella! Tosi inhottavaa, eikä tää voi olla hyvä juttu. Ja limaa löytyy nyt, viime kierrossa oli tähän aikaan kuin saharassa. Niska ja selkä on myös ihan jumissa. Voisinkin lähteä lenkille tästä valittamasta!

Tulipa taas omanapaista :) Onnea kaikille tasapuolisesti, tai ehkä vielä vähän enemmän piinailijoille!

syre kp 19/28-30

Vierailija
34/41 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja80: pitäisi kyllä kanssa koittaa saada vähän ylimääräistä painoa pois, mulla se on jäänyt kyllä pelkälle ajatus asteelle. Nyt vaan tulee vielä syötyä jätskiä ja makkaraa kaiken muun päälle, joten haastetta riittää. Täytyy keksiä jotain hyvää ulkoliikuntaa.:) Mitäs ne muuten siellä työkkärissä sanoi?

marjapensas: jos tykkäät koirista, niin kannattaa hankkia. Ei tarvi enää keksiä verukkaita ulos lähtemiseen;) Mulla on ollut nimittäin sama ongelma, mutta nyt on koira ensimmäistä kesää ja on viihdytty kyllä puistossa monta tuntia:D Ja kiitos tsemppauksesta. Kyllä tosiaan riittää hommaa, varsinkin kun ei osaa kauheasti jakaa töitä muille... Tuntuu, että muut saa vielä vähemmän mitään aikaiseksi joten on parempi tehdä itse (en ole ollenkaan kontrollifriikki;) )

Christina84: Hienoa, että oli onnistunut viikonloppu. Olis kiva ajatus, jos lapsi saisi alkunsa tollaselta mukavalta viikonloppureissulta! Toivottavasti tärppää!

marjapensas: en osaa ikävä kyllä auttaa, itse olin yhtä omituisessa tilanteessa vähän aikaa sitten. Mulla tuli sitä pientä tuhruvuotoa useamman päivän ja sitten vasta täti tuli oikeasti. Itse laskisin siis siitä " oikeasta" vuotopäivästä. Kannattaa varmaan siis odottaa, koska se täti tulee. Toivottavsti ei tule ollenkaan;)

Irish79: tosi hyvä, että kävit siellä lääkärillä. Nyt ainakin sitten selviää, jos jotain ongelmia on ja saat tarvittaessa siihen hoitoa. Mutta tosiaan, jos olet jo kerran raskautunut, niin sehän jo todistaa että se on mahdollista. Plussatuulia!

ON: Häät alkaa kyllä vähän stressaamaan, kun piti kutsut lähettää jo, mutta on ihan vaiheessa vielä. Aika menee niin nopeesti. Hääsuunnittelut aloitettiin muka ajoissa, mutta silti kaikki on vielä puolitiessä. Mutta mitäs pienistä! Aurinko paistaa ja täti lähti matkoihinsa, taidanpa kanssa hakea sitä greippimehua;) Miksiköhän pyörin täällä palstalla, kun pitäisi tosiaan niitä kutsuja tehdä...

Vierailija
35/41 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa jatkuu edelleen ja tätikin on vielä paikalla... No, kuivilla pitäisi olla suunnilleen huomenna/ylihuomenna, joten voiton puolella ollaan sen suhteen :) Nyt ei oo enää kurkku kipeä, mutta nenä vuotaa. Talouspaperia & Nasolinia siis kuluu, sekä punainen nenä, wihii! Olisi pitänyt käydä ostamassa ihan oikeita nenäliinoja, tavallinen papru on niin kovaa että kipeetä oikein tekee niistää... ;)

MARJAPENSAS: Missä vaiheessa kiertoa mielestäsi ovuloit, oletko löytänyt tarkan päivän? Sun kierto on kuitenkin aika lyhyt... Mietin vaan, että onko sun luteaalivaihe normaali vai (liian) lyhyt?

En osaa sanoa, voisiko niukka vuoto olla merkki siitä, että ovulaatiota ei ollut... Olen kuullut ainakin, että niukka vuoto kertoo siitä, että limakalvot on ohuet. Siis voi tarkoittaa ihan hyvin sitäkin. Joitkos sä greippimehua tässä kierrossa? Sen ainakin pitäisi paksuntaa limistä...

Mulle on kanssa tuo tuhru/veri tuttua, mutta ei samalla tavalla kun sulle. Eka tuhruttaa päivän-pari ja sit alkaa kunnon menkat ja taas viimeset pari päivää tulee ruskeaa vuotoa. Oon jo " hyväksynyt" sen, että mun menkat nyt sattuu olemaan tämmöset, jos joskus sattuisi silleen että vuoto alkaa heti kerrasta runsaana, niin sitä ihmettelisin. Itse lasken menkat alkaneeksi ekasta verivuodosta, mutta sulla on vähän eri juttu, kun tulee vuorotellen...

Välillä tietty mietityttää, että onko keltarauhasen toiminnassa jotain häikkää, kun vuodan tällä tavalla. Mutta ymmärtääkseni tuhruttelu ei ole tosiaankaan harvinaista. Tsemppiä sulle, yritä jaksaa♥

CHRISTINA: Onko teillä oma mökki? Alkoi naurattamaan, kun mainitsit että kaupasta on greippimehu loppu... :) Ootko itse ostellut ahkerasti, vai onko muillakin naisilla samat konstit käytössä, hih ;)

En ole koskaan tutkiskellut kn, joten on hiukan vieras aihe mulle...

DANJA: Onnea & tsemppiä uuteen projektiisi! Aurinko & tuleva kesä on osaltaan varmasti hyvä motivaattoreita :) Jos tuo sää nyt tajuaisi pysyä kivana... Mihin vuodenaikaan olet aikaisemmin ajoittanut tuon kuntokuurin? Paljon vaan hyötyliikuntaa kehiin!

Olen myös kuullut sokerin vähentämisen vaikuttavan suotuisasti raskautumiseen. Sitä en tiedä, että mihin perustuu... Itse olen jättänyt puolisen vuotta sitten kahvista sokerin pois ja karkkiakin syön vähemmän kuin ennen (en tosin tietoisesti ole vähentänyt). Kahvi maistuu muuten tosi pahalle, jos siihen vahingossa sokeria laittaa! Ja se on totta, että mitä vähemmän syö sokeria, niin sitä vähemmän sitä tekee mieli! Ennen saatettiin ostaa parikin karkkipussia viikossa, mutta nykysellään syödään mieluummin sipsejä, karkkia ehkäpä kerran kahdessa viikossa. Ja nykyään pienikin karkkimäärä riittää, suuremmasta satsista tulee vaan päänsärkyä.

IRISH: Kiva, että lääkärissä selvisi jotain! Kilpparin toiminta tosiaan voi vaikuttaa raskautumiseen (sekä raskauden etenemiseen), joten toivotaan sulle lääkitystä :)

Vajaatoiminta ainakin aiheuttaa häiriöitä ovuloimisessa, joten ehkäpä se syynä siihen, mitä lääkäri muniksesta totesi... Mun isällä & kaksoissiskolla on kilpparin vajaatoiminta, joten munkin voisi olla ihan viisasta käydä kokeissa... Vaikka mitään fyysisiä oireita en olekaan siihen viitaten havainnut.

Kokemanne menetyksen käsittelystä perinpohjin ei ole ainakaan haittaa... Asian läpikäyminen on varmasti kaikessa ikävyydessään ollut teille se teidän suhdetta vahvistava seikka♥

SYRE: Sun ajatukset on niin samankaltaisia kuin mitä mäkin mielessäni läpi käyn! Tuntemukset vaihtelee laidasta laitaan... Väillä tunne on musertava; entä jos en koskaan tule raskaaksi? Ja hyvinä hetkinä (joita on koko ajan enemmän!) kahdestaan eläminen tuntuu _niin_ hyvältä, ikäänkuin muuta ei kaipaisikaan. Oikeastaan enää vaan menkkojen alettua surettaa, aikaisemmin otin paineita jopa siitä, jos seksiä oli ollut vähemmän...

Oon jollain tasolla hyväksynyt tämän asian, eli nyt mennään näillä, mitä meille on annettu ja sitten kun aika on kummankin mielestä oikea, niin lähdetään viemään asiaa eteenpäin.

Tsemppiä & voimia sulle loppukiertoon♥

ONNELLINEN: Suunnitteleko ihan omannäköiset häät (tai siis tottakai häät on aina omannäköiset!) vai oletteko keksineet jotain ideoita esim. telkkarista/lehdistä?

Itse katselen ihmetyksellä noita telkkarin hääohjelmia (jenkeistä), kaikenlaista ne kyllä keksivät... :) Siellä ollaan kyllä aivan liikaa keskitytty itse häihin (ja usein ISOIHIN) ja naimisiin meno & toimiva avioliitto onkin sitten ihan toisella sijalla...

ON: Tänään on meidän kihlauksen 2-vuotispäivä♥ Oon yrittänyt miettiä, että tekisikö sitä jotain tavallisuudesta poikkeavaa, mutta en ole keksinyt. Mutta toisaalta, mieskin on puoli neljään asti töissä & minä kipeänä, niin tuskin tulee lähdettyä syömään ulos tms. Kotona voisi keksiä jotain pientä hemmottelua :) Uskon kyllä, että mieskin asian muistaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä!

Toisaalta pientä haikeutta ilmassa, koska kihloihin päätettiin mennä juurikin tämän perheen perustamisen takia... Toivottavasti vuoden päästä tilanne olisi jo toinen♥

36/41 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen: Työkkärissä ei oikeastaan sanottu mitään koska kävin vain päivystävällä virkailijalla; oma virkailijani oli poissa. Laitettiin vain minut työttömäksi ja ammattiliittoon lausunto, sit varattiin aika sille minun omalle virkailijalle eli abaut parin 2,5vk päästä uudestaan ellen sitten itse keksi mitään¿ Tällä hetkellä on kyllä aika heikko tilanne työsaralla¿ Olen kyllä miettinyt oppisopimustakin mutta siinä on niin monta juttua mistä pitää ottaa selvää; tietoa kun ei oikeastaan ole yhtään :/

baulielle pikaista paranemista! Ja hyvää kihlauksen vuosipäivää <3

Kiitos kaikille tsemppaajille!

ON:Toistaiseksi ei ole tehnyt heikkoa minkään suhteen. Kaupastakaan ei tarttunut mukaan mitään ¿kiellettyä¿. Heikkojen hetkien varalle ostin sokeritonta mansikkakeittoa; se on aika hyvää lämmitettynäkin ja se sopii myös kaurapuuron kanssa. Mukaan tarttui myös omenia, viinirypäleitä, porkkanaa, kasvissuikalepusseja ja lohikuutioita. Paistoin wokkipannulla rypsiöljyssä kasvissuikaleet ja lohikuutiot, hyvää oli :D

Vähän tässä on nyt vuorokausirytmi mennyt pieleen kun olen halunnut nukkua pitkästä aikaa niin pitkään kuin unta riittää, tai niin pitkään että koira herättää ;p Tänäänkin siis nousin ylös 10 aikaan ja käytin koiran ulkona, sitten menin sohvalle katsomaan telkkaria ja torkahtelin siinä vielä lisää¿ Joskus 1 aikaan vasta söin ensimmäistä kertaa tälle päivää, heh. Meni mulla kyllä aika myöhään eilen kun laitoin nukkumaan vasta suomen jääkiekkomatsin jälkeen, avokki jatkoi pelien kattomista ja mönki aamuyöllä viereen ja tietenkin heräsin siinä sitten, vähän aikaa meni että nukahdin uudestaan¿ Aika katkonaista oli siis nukkuminen ja pitäis muka jaksaa lähtee liikkumaankin =( Luntakin sataa, plääh¿ saa nähdä jaksaako tsempata itsensä kuntosalille¿

Tämä päivä on just tällanen ankea jolloin tekis mieli vetää peitto korviin, napostella herkkuja ja kattella leffoja¿ Noh, toivottavasti se tästä paranee; jos ei ilma niin mieli edes!!!

37/41 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

baulie: Yleensä noi kuurit on sijoittuneet heti uuden vuoden jälkeen. Viimevuonna aloitin heti uuden vuoden jälkeen ja jatkoin kesäkuuhun asti eikä pudonnut kuin max.5kg :( Sitten lähdettiin 2 viikoksi kyprokselle ja kotona odotti suru-uutisia jotka sitten katkaisi tuon kuurin kokonaan eikä myöhemmin ollut enää inspiraatiota aloittaa uudestaan.

Tänä vuonna aloitin myös uuden vuoden jälkeen ja jatkoin tammi ja helmikuun mutta en saanut mitään pois; 2kg heilu ylös alas ja taas into lopahti siihen :(

Vierailija
38/41 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

baulie: on joo, tai oikeammin se on siipan ja hänen isovanhempiensa vanha talo. Oikein ihana ja idyllinen rintamamiestalo Keski-Suomen järvimaisemissa -tosin tällä hetkellä remontissa. Ei ole poissuljettua etteikö saatettaisi rempan valmistuttua jonain päivänä muuttaa sinne. Saa nähdä, viihdyn kyllä erittäin hyvin täällä Uudellamaalla ja työssäni. Mäkin olen juonut greippimehua ahkerasti, mutta en sentään koko kaupan varastoa :D. Taitaa muillakin olla samansuuntaisia suunnitelmia kuin meillä.

onnellinen: tiedän miltä susta tuntuu. Mulla alkaa olla kaasostressiä. Perjantaina h-hetki polttareiden kanssa. Kaikki alkaa onneksi olla valmiina. Miten isot häät teille on tulossa?

).( Työkaveri jää ensi viikolla äitiyslomalle. Toisaalta olen iloinen ja onnellinen hänen puolestaan, toisaalta pelkään etten saa kokea koskaan itse samaa. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, ovis oli ainakin hyvin selkeä; pari tulista vihlaisua ja limat. Kyllähän sen tietää, ettei stressaaminen auta, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Onneksi on kaikenlaista tekemistä ja kiirettä vähän liiankin kanssa. Gradun loppuun vääntämistä, töissä arviointikokouksia, palavereja, vanhempainiltoja, numeroiden antamista jne ennenkuin oppilaat lähtevät kesälomille -mulla on tosin vielä kesänkin töitä.

Christina kp 17/28-33

Vierailija
39/41 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuolta, että ainakin pariisitar on plussannut! <3 Isosti onnea +++!!!

ON: Tätihän se sieltä pärähti kp 34, eli edellinen kierto olikin taas reilusti yli " normaalin" . Nyt kp 6/33 (25-33). En edes pahasti pettynyt, taaskaan. Tätähän tämä on. :(

-Koiruus-

Vierailija
40/41 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

baulie: Onnea kihlapäivästä!:) Onko hääpäivästä ollut vielä puhetta? Toivotaan tosiaan, että saatte viettää seuraavaa vuosipäivää pienokaisen kanssa!

Kauheasti ei olla saatu ideoita telkkarista tai lehdistä.. Ne telkkarin amerikkalaiset ohjelmat menee ihan överiksi eikä oikein sovi meidän makuun muutenkaan. Oikeastaan ideoita on tullut muiden kanssa jutellessa tai niistä häistä, joissa on itse ollut. Ja tietysti Naikkarien keskustelupalsta on korvaamaton tiedon lähde:) Meidän häissä on paljon perinteisiä juttuja, mutta myös joitain omia juttuja. Häävalssin sijaan on häätanssi eli tanssitaan Stellan " Häävalssi" , jonka esittää mun veli ja hänen tytöystävä. Myös jatkot saunalla ja järven rannassa on ehkä vähän normaalista poikkeavaa. Me tykätään mökkeilystä ja maaseudusta, joten otetaan pihapelit ja grilli mukaan;)

Danja80: ei ole kyllä helppoa löytää töitä. Olen koittanut välillä etsiä uutta työpaikaa, mutta hyvät paikat varsinkin on kiven alla:( Mutta onneksi saat olla nyt paljon ulkona ja nauttia auringosta (jos se suvaitsee pysyä näkyvissä) ja on sitten aikaa myös sille liikunnalle;)

Christina84: toivottavasti osuu hyvät ilmat polttareille. Minkälaista ohjelmaa teillä on tiedossa? Meillä on n. 120 kutsuvierasta, joten mun näkökulmasta ainakin aika isot. Ei ihan noin isot pitänyt olla, mutta on se silti kiva jos saadaan paikalle itselle tärkeät ihmiset.

Meillä on aika paljon naisia töissä ja vähän väliä huomaa jonkun olevan raskaana ja pian jo he lähtee äityslomallekin. Kyllä sitä haikeana niitä masuja kattelee.. Toivottavasti kukaan ei ihmettele, että mitä tuokin toljottelee:) Kyllä mä uskon, että teille niin kun meillekin joskus vielä tulee se ihana käärö. Täytyy vaan jaksaa uskoa ja odottaa;)

Pahoittelut Koiramammalle!:( Haleja ja tsemppiä!