Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Pojallanne on tyttöjen paita" - Arg!

28.04.2008 |

Hitsi kun ärsyttää vieläkin, eli oli pakko " avautua" ;)

Olimme lauantaina Korkeasaaressa eläinvauvoja katsomassa, niinkuin suurin osa muistakin pääkaupunkiseutulaisista :)

Lapset odottivat retkeä kovasti ja saivat itse valita vaatteensa, poikamme (arvatusti) otti kaapista eläinkuvioisen t-paidan (hänen lempparinsa) ja onnellisena puki päällensä pitkähihaisen kera.

No ruokailessamme sitten Karhulinnassa, tuli yksi ylipirteä äiti sanomaan meille, että " hih, pojallanne on tyttöjen paita" . Mieheni siihen vain tokaisi " niin" , mihin nainen jatkoi " niin, tiedän tuon olevan tyttöjen paita, kun meidän tytöllämme on sama. Mutta hienoa, että jotkut ovat niin ennakkoluulottomia ja käyttävät pojilla tyttöjen vaatteita" . Arg, mikä idiootti!

Eipä siinä sitten mitään :) Emme naiselle enää mitään vastanneet, tyttärellemme selitimme, ettei ole oikeasti tyttöjen/poikien värejä, kun tyttö tuojotti silmät pyöreinä ihmetellen. Poikamme on onneksi niin pieni, ettei tuota ymmärtänyt/välittänyt.

No, ehkä tummanruskea paita (missä on aniliininpunaiset tereet) on todellakin tyttöjen paita, mutta mitä sitten. Ja on pojallamme muutakin pinkkiä (sattuu olemaan pikkuherran lempiväri) ;)

Sanokaapas nyt mitkä ovat " tyttöjen värit" ja mitkä " poikien värit" .

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joskus miettinyt, että tuleeko sitä äitinä hieman herkkänahkaisemmaksi (varsinkin kun arvostelu osuu omaan lapseen), vai valuuko joillain äideillä vaan osa aivoista äidinmaidon mukana pois ;) Sen verran typeriö kommentteja olen itsekin kuullut.

Viimeisin on tältä keväältä, kun yksi puistomme " vaki" äideistä kommentoi lastemme kevätvaatetusta (ja kyse on ihan normaalista kosteussuojavaateuksesta, tosin yhteen sopivin asustein yms.). Hän totesi, että kivat vermeet, mutta hän käyttäisi niihin menevän rahan ennemmin vaikka ulkomaanmatkaan...

Vierailija
22/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ylipäänsä kuuluu kenellekään, millaiset vaatteet päällä on? Minäkin menisin kyllä ihan sanattomaksi, jos joku tuollaista tulisi sanomaan. Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses, mikä lehmä, sanoisin. Onneksi poikasi ei ymmärtänyt. Meidän poika 3v tykkää myös vaaleanpunaisesta ja pinkistä.... Ja arvaatte varmaan mitä kaverit sanoi tarhassa. Poika sanoi heille takaisin, etten mä välitä ja minä tykkää tästä väristä. ja äiti oli NIIIIN ylpeä.

mä en voi tajuta, miten ihmiset kehtaa tuolla lailla kommentoida tuntemattomille. Pitäis ajatukset päänsä sisällä. Tuolla lailla opettaa kivasti myös lapsille omia ennakkoluuloja ja kiusaamistapoja.

Vierailija
24/25 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

qvasi

" Tuolla lailla opettaa kivasti myös lapsille omia ennakkoluuloja ja kiusaamistapoja"

Tuo on ihan totta... omassa ammatissani törmään päivittäin kotoa opittuihin " ääliömäisyyksiin" ja vanhemmat eivät vaan tajua kuinka hyvin lapset peilaavat heidän käytöstään...

Vierailija
25/25 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti häkellyttävä tilanne, että jollakin on pokkaa noin tulla sanomaan ventovieraalle ihmiselle, ja menee varmasti ihan mykäksi tuommoisen kuullessaan.

Mikähän tarve hänellä oli moista tulla kommentoimaan? En ymmärrä, -meitä on moneksi-.

Ei tulis mieleenikään mennä kenellekään nälvimään kenenkään vaatteista, positiivisia kommentteja voin päästää pyytämättäkin, mutta mollaavat kommentit pidän sisälläni.

Mielenkiintoinen aihe, just vastasin tällä palstalla kysymykseen mikä liippasi tätä aihetta...

meidän kolmella lapsella on kaiken väristä vaatetta, ja kun esikoinen (tytär) oli pieni (nyt jo miltei täysikäinen) oli etenkin yksi äiti aivan kauhuissaan, että " mitä, pidätkö teidän tyttärellä sinisiä/vihreitä vaatteitakin, kun ne ovat poikien värejä?" ;O

Mainittakoon, että hänen samanikäisellä tyttärellään KAIKKI vaatteet olivat pinkkejä ;O

Meidän kaksi nuorempaa ovat poikia (5 v ja 4 v nykyään), ja tykkäävät kovasti " joulunpunaisesta" , ja punaisiakin vaatteita löytyy ;)

Anoppini kauhisteli ja säälitteli kuopusta, että " voi raasua, onko äiti ostanut sulle tyttöjen kumisaappaat?" , kun olin ostanut YKSIVÄRISET joulunpunaiset Nokian kumpparit :/

Ja kauhistus :D ....

ostin vasta miehelleni vaaleanpunaisen puvunpaidan...siitäkös anoppi kauhistui, kommentoi, että " mikäs puppelipaita sulla oikein on?" :/

Just!

Ihmiset ovat tavattoman tahdittomia kommentteineen ja ennakkoluuloineen....

Meidän esikoisella oli vaaleansiniset yhdistelmät, joista ihmiset usein kommentoivat: " oi kuinka söötti poika teillä on" ;O

Minä aina, että " juu, söötti on, mutta hän on kyllä TYTTÖ" ;)

" No, olette tainneet toivoa poikaa, kun on siniset vaunutkin?" :/, oli hyvin yleinen kommentti.

Jösses!

Nyt odotan vauvaa, puoliväli raskaudesta menossa, eikä tietoa sukupuolesta, kaiken väristä vaatetta olen haalinut ;)

En anna ihmisten typerien kommenttien lannistaa, mutta ärsyttäväthän typerät kommentit aina välillä.