** ELOKUISTEN VIIKONLOPPU, la-su **
Aurinkoista huomenta!
Ihanan näköinen ilma ulkona. Kivaa, että viikonloppuna on aurinkoista. Voiskohan pian jo grillailla ensimmäistä kertaa.. ;)
Tässä linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9890943&p=1&tmode=1&smode…
Tytär heräsi kuudelta. Auts. Mutta huomennahan niitä kelloja taas siirretään joten ens viikkolla pitää kuitenkin opetella herämään kesken unien.
Mukavaa lauantaita!
Västis ja Taimi 19+1
Kommentit (9)
poteeko kukaan muu työmotivaation puutetta?
mä oisin ihan täysin valmis jäämään töistä pois jo. ehkä mulla tosin on se etten vuorotyön tekemisestä tykkää sitten yhtään pätkää, joten osaltaan vaikuttaa hyvin pitkälle se.työstäni tykkään,mutta työajat ovat peestä.enkä samaan työpaikkaan aio palatakaan jos samasta yksiköstä saa esim. pelkkää päivävuoroa.aika näyttää.ehkä mun unelmatyö on jossain muualla...
odotan niin kotiin jäämistä, olen muutenkin kotityyppiä, tykkään kyllä huinia ulkona ja kaupungilla mutta muuten ihan kotiäiti tyyppiä, en mitenkään uraa uurtava laisinkaan.mies hoitakoon sen puolen.
mulla kans vasta rakenne ultra 5.4 joten kyllä meitä täällä jäljellä vielä on =)
mulla tyttö ja poika ajatukset menee ihan ristiin rastiin, aiotaan kyllä kysyä ultrassa kumpi on,muttei paljasteta sitä kenellekään ennen syntymää.
olo on tosi reipas ja ihanaa kun se kevät vahvasti koittaa taasen tulla =)
mulla oli reipas aamu, olin aerobicissa vielä pyörälla menin,sen jälkeen kävin äitini kanssa kaupoilla huinimassa.
mulla on rauhaisia viikonloppu,mies ja poika lähtivät eilen mummulaan,ja tulevat vasta maanantai iltana takasin.saan kotona olla ihan omissa jutuissani,levätä.paitsi töitä on joka päivälle tiedossa.
joku on jo jäämässä piakkoin lomalle..voi pjuuh..mun lomat alkaa kesälomalla ja siitä suoraan äippälomalla 12.6, ja sitä ennen pari vapaata joten 9.6 päivää odottelen kuin kuuta nousevaa. viikkoja silloin 29+5.että 11vkoa tässä ois jäljellä.
pitänee varmaan tehdä joku viikkokampa,kun tuppaa niin paljon kypsyttämään nämä työpäivät.
esioisesta jäin saikkarille rv 25, saa nähdä miten nyt käy.
mukavaa viikonloppua!
neitiniiskunen rv 18+2
On kyllä niin ihana päivä ollut tänään, että harmittaa kun täytyy tenttiin lukea. Aamulla herättiin miehen kanssa molemmat kerrankin ajoissa ja lähdettiin kävelylle. Hienosti jaksoin kävellä, vaikka välillä supistelikin.
Onko muilla ilmennyt paikkojen puutumista? En saa enää kunnolla nukutuksi, kun herään aina siihen, että kädet ovat ihan puutuneet. Viimeiset kaksi yötä herännyt tunnin välein. Tänään on kyllä kädetkin olleet niin turvoksissa, että ei meinaa nyrkkiin saada sormia.
Eilen tuli vihdoista viimein epikriisi Tays:ista. Siihen oli merkitty, että sikiö vastaa raskausviikkoja 19+4 (eli tänään olisi 20+1), mutta eivät sitten viitsineet sitä minulle mainita tai merkitä neuvolakorttiin, vaikka pyysin. Menen ensi keskiviikkona yksityiselle, joka sitten ultraa vauvan ja katsoo täsmääkö viikot ja samalla selittää, mitä vaaraa munasarjakystasta voisi olla raskauden aikana. En päässyt omaan neuvolaan ultraan, kun ei ole aikoja. Alkaa tämä julkisen terveydenhuollon taso nostaa rumaa päätänsä...
Viikko vielä koulua ja sitten alkaa työharjoittelu. Hieman jännittää, miten jaksan työharjoittelussa, kun menen terveyskeskuksen vuodeosastolle. Täytyy vain yrittää ottaa rauhallisesti, kun pienimmistäkin ponnistuksista tulee heti suppareita. Täytyy kesälomakin töistä pitää jo huhtikuussa, kun on harjoittelu. Hieman harmittaa, mutta kohtahan alkaa jo äitiyslomakin.
Viime pinossa oli keskustelua vaunuista. Emme ole vielä ollenkaan miettineet minkälaiset vaunut ostamme. Mies kyllä haluaisi mustat, mutta mielestäni ovat hieman synkkä väri vauvan vaunuiksi. Tietysti, jos niissä olisi jotain kirkkaampaakin väriä. Täytyy nyt ensin katsoa minkälainen auto ostetaan tuon vanhan tilalle, niin tietää kuinka isoja vaunuja alkaa katsomaan.
Nyt täytyy jatkaa tenttiin lukemista. Harmi, kun tenttikirja on netissä, niin keksii aina kummasti jotain muuta tekemistä:)
maakuli ja Toukka 20+1
Minulla alkaa loma 1.6. :o) Nimittäin työsuhteeni loppuu 31.5 ja tuskin enää jatkavat kun en varmaan jaksa jatkaa perhepäivähoitajana viiden oman ja kahden vieraan kanssa : omatkin kun ovat ympäri päivää kesällä kotona...
Seuraava neuvola on 4.4. ja silloin täytellään KELAn paperit, äitiyspäivärahahakemus ja lapsilisä jne. Meil annetaan aina aika neuvolaan kun viikkoja on täysi se 22.
Sydän lyö vauvalla tasaisesti sen 140 / min. Onkohan eka poika tulossa tyttökatraaseemme : se selvinnee rakenneultran uusinnassa ensi viikon keskiviikkona. Vähän pelottaa mikä on tuomio !
Nyt saunaan, vesi alkoi kiehumaan : meillä vesi lämpee aurinkoenergialla tai puulla ja nyt ei oo vesikiertoo päällä, kamala mekkala kuuluu padasta.....
Rapuäiti ja Lahja 20+4
Aurinkoista sunnuntaita!
Ihanat ilmat, kyllä nautin täysillä auringosta. Harmi vain, että samalla tajuaa selvästi, kuinka likaiset ikkunatkin kaipaisivat pesua.. Eilen ulkoiltiin jo paljon ja mietinkin, että joko siitä auringosta saa tarpeeksi d-vitamiinia vai pitääkö niitä d-vitamiineja syödä niinäkin päivinä, kun saa auringon valoa vielä näin maaliskuussa?
Tämä kellojen siirtäminen on kyllä tosi turhauttavaa lapsiperheissä. Saisi loppua koko Euroopasta moinen käytäntö.
Työmotivaatio vaihtelee itselläkin. Kesäkuussa työmotivaatiota on tuskin enää lainkaan, onneksi silloin pääsekin jo aikaisin lomalle. Nyt on vielä vähän painetta, että saa tehtyä kaikki työt ennen lomalle menoa. Vauvan liikkeet kyllä joskus jo heikentävät selvästi keskittymiskykyä ja tästä ne vain vahvistuvat.
Onko kukaan muu (kuin minä) lihonut/turvonnut jo niin paljon, että pian täytyy luopua sormuksista sormissa? Jalat ei minulla levene ollenkaan, mutta yläkroppa lihoo. (Pitäisi kai jättää herkuttelutkin pois..)
Västis ja Taimi 19+2
Ihanaa keväistä sunnuntaita!!! Muistakaapas siirtää kelloja!!!!
Maakuli: täällä ei ainakaan enää rakenneultrassa siirrellä laskettua aikaa, sillä np-ultra on tuon raskauden keston määrittämisessä tarkempi ja mitä pidemmälle raskautta mennään niin alkaa vauvan yksilölliset kokoerot ja kasvu sekoittaa eli jospa tuossa olisi syy siihen, etteivät neuvolakorttiin merkinneet???
Rapuäidille: Ajatella, jos teille nyt se poika tulisi. Meillä siis kolme tyttöä ja kyllä se olisi ihmetyksen aihe täälläkin. Itse koko ajan miellän tulokkaan tyttönä, ei sitä osaa kai muuta edes ajatella. Kovasti tsemppiä uusintaultraukseen ja toivotaan, että kaikki on siellä kunnossa.
Työmotivaatiosta oli puhetta ja lomista, itse teen tuntityötä päivän kaksi viikossa ja olen ajatellut jatkaa tuonne kesäkuun lopulle, jos verenpaineet sen sallii. Edellisissä raskauksissa olen ollut ihan kokopäivätöissä ja nyt nautinkin tästä tilaisuudesta tehdä näin töitä. Tuo mukavaa vaihtelua kotiarkeen, sillä työ on mukavaa ja työkaverit ihania. Mutta kyllä sitä työpäivän jälkeen on aina tosi väsynyt, kun syöminen tahtoo jäädä väliin. Heinäkuussa sitten lopettelen, kun päiväkoti on heinäkuun kiinni.
Tänään ajateltiin tehdä retki leikkipuistoon eväiden kera, kun on niin hieno päivä. Sitä ennen laitan nuo ruukkunarsissit parvekkeelle.
wintergirl h 17+5
Västäräkille piti vielä kommentoida. Ensinnäkin kiva juttu, että käynti kätilön luona pelkopkl:lla oli antoisa ja rauhoitti mieltä! Tuosta d-vitamiinista, olen ollut aina vähän huono muistamaan nuo d-vitamiinit, hyi minua! Viime aikoina olen kuitenkin aika säännöllisesti ottanut, mitään haittaa ei ole siitä, että näinä aurinkoisina päivinä ottaa ne d-vitamiinit. Itse kyllä kyllästyin eilen noihin tablettien nappailuun, joten voipi olla, että minun osalta loppui siihen. Aluksi kun otin noita inkiväärikapseleita, b-vitamiinia, minisunia ja primaspania, niin nyt on mukava kun ei ole kuin tuo yksi tabletti aamuisin nieltävänä.
Meillä oli eilen hulina päivä kun vietettiin pojan 4v. synttäreitä. Oli kyllä kivaa kun oli ihmisiä käymässä. Tällä kertaa porukkaa tosin oli vähemmän kuin yleensä kun kaikki kutsutut eivät päässeet mutta oikeastaan näin olikin mukavampi.
Kerroin sitten vanhemmillenikin raskaudesta vaikka piti vasta rakenneultran jälkeen kertoa. Oli melkeen pakko kun isäni kysyi suoraan että vieläkö aiotaan lisää lapsia tehdä enkä kehdannut valehdella. Nyt ei sitten enää ole kamalasti paineita asian kertomisesta muille eli ei haittaa jos paljastuu. Appivanhemmille pitäisi vaan saada vielä kerrotuksi.
Ensi viikolla on pojan neuvola jossa samalla katsotaan että vauvalla kaikki hyvin kun ollaan sinne reissuun lähdössä. Virallinen seuraava neuvola onkin sitten vasta reissun jälkeen rv22 paremmalla puolella. Uskomatonta että kohta saa jo naita tukia hakea. Ultrsa olisi 2.4. ja jo alkaa sekin jännittämään. Hammaslääkärissäkin käynti edessä ensiviikolla ja mietin josko varaisin ajan kampaajalle. Parit synttärit olisi myös tiedossa ja sitten tosiaan 8.4. lähdetään sinne etelään että tuntuu et hyvä kun kaiken ehtii ennen reissua tekemään kun niin paljon on ohjelmaa.
Minähän olen kotona eli lomalle jääntejä ei tarvitse miettiä. Se hiukan tosin kaihertaa että tiedän jo nyt että joudun menemään töihin heti kun vanhempainvapaa päättyy vauvasta ja säälittää kovasti laittaa pientä hoitoon alle vuoden vanhana. Ei vaan tunnu olevan muuta ratkaisua vaikka miten asiaa mielessä vääntelen. Meitä kun on sitten jo niin monta että muutaman sadan euron kotihoidontuki ei riitä millään ja kunnassamme on kuntalisän suhteen hölmö sääntö että olisi pitänyt olla 43 viikkoa töissä ennen äitiyslomaa että kuntalisää saisi ja en tässä olisi millään ehtinyt saada noita viikkoja kasaan vaikka olisin löytänyt työpaikan heti plussattuani.
Tulipas nyt paljon kirjoitettua. Joten lopetan tähän ja menen suihkuun jotta pääsen kuopuksen kanssa ulos kun on noin ihana ilmakin taas tänään. Eilen kun ulkoilut jäivät juhlien takia väliin.
aliisa ja ylläri rv 18+6
Onpa siitä aikaa kun viimeksi kirjoittelin. Silloin olinkin vielä ton pahan olon kourissa. Nyt 2 viikkoa oon ollu töissä ja vain kerran noussut ruoka ylös =D !!!! Energiaa alkaa olla ja niin on ollu kaikkea puuhaakin, että ei koneen ääreen oo malttanut tulla.
Meillä on rakenneultra huomenna ja onhan sitä taas jo odoteltukin. Ajateltiin että kysytään sukupuolta, jos se siinä sattuu selkeästi näkyvillä olemaan.
Äitiysloma mulla alkaa 9.7, mut jään lomille jo 15.6. Joo ja täälläkin alkaa tuntumaan pieni motivaatiovaje. Kai tässä iskee joku pesänrakennusvietti ja olis niin kiva häärätä kaikkee kotona ja tehdä valmisteluja tulevaa perheenjäsentä varten. Aamukampa on mullakin käynyt mielessä, josko yhtään helpottaisi odottamista. 14.4 onneks on viikko lomaa, mennään Roomaan miehen kanssa. Onpahan joku hengitysreikä tässä keväässä.
Turvotuksista puheen ollen... Vaikka ei kiloja vielä kovin paljon oo kertynyt, niin aamulla sormukset puristaa sormissa, sen verran on kädet turvoksissa. Just päätin, että pitää ottaa yöksi pois. Töissä en niitä voi käyttääkään, kun teen potilastyötä osastoilla.
Vaunut ollaan hankittu alkukevään alesta. Ne on mustat.. mies tykkää ja itse oon samaa mieltä kuin joku tossa mainitsikin, että on vähän synkkä väri, mutta kun muuten lähti hyvät vaunut alvalla, niin päätin olla nirsoilematta värin kanssa.
Ultra uutisten kanssa ensi kerralla. Keväistä alkuviikkoa kaikille
MamaAfrica 19+6
Paljonhan teitä olikin, joilla uä-aika oli vielä minun jälkeeni, eli aika eri viikoilla eri paikoissa noita ultria tehdään.
Onalle ja vauva2006:lle onnittelut ultrakuulumisista. Vauva2006: jos eivät laskettua aikaa muuttaneet, niin minä laskisin tuon lasketun ajan mukaan. Harvemmin tuon rakenneultran takia enää muuttavat laskettua aikaa, koska näillä viikoilla jo alkaa tulla hieman niitä yksilöllisiä vauvakohtaisia kokoeroja ja virhemarginaalikin on isompi.
Mökkyräinen: Multa puuttuu juuri nuo mammafarkut, joita kyllä kaipailin ja kävin jo jokin aika sitten katsomassa noita ja mulle nyt tämä kapea muoti on kyllä kauhistus, sillä mulla on suht kapea lantio, mutta oikein kunnon pohkeet. Mitkään farkut eivät istuneet, joko jaloista liian tiukat tai sitten liian löysät lantiosta, joten ilman täytyy selvitä. Onneksi noita muita vaatteita on jäänyt ihan kivasti, toivottavasti niillä selviää.
Nani76: ihan kiva tuo neuvolakuulumisista kertominen ja loppuraskaudestahan niitä sitten alkaa tällä porukalla tulla päivittäin, aina on joku neuvolassa:)
Teresa81: sinä sitten jäät ensimmäisenä lomalle, sinulle jääkin hyvää aikaa nauttia keväästä ja raskaudesta. Joo, kyllä se syke yleensä hidastuu raskauden myötä. Ekalla alkuraskauden käynnillähän nuo sykkeet huitelevat usein siellä 160-170 ja sitten raskauden myötä laskevat. Tosin jos vauva on kovin aktiivisella tuulella niin ne sykkeet ovat sitten taas korkeammat.
Tänne ei kuulu sen kummempaa, tänään pitäisi lähteä huonekalukauppoihin kiertelemään, kun täällä täytyy tehdä hieman huonejärjestelyjä. Esikoinen, joka syksyllä aloittaa koulun saa oman huoneen ja tarvitsee kirjoituspöydän. Kuopus siirtyy sitten samalla nukkumaan keskimmäisen kanssa samaan huoneeseen, että kerkeää hyvin tottua uuteen osoitteeseen, ennen vauvan tuloa. Täälläkin ruukkunarsissit tulossa parvekkeelle, meillä on nuo lasit, joten tarpeeksi on lämpöä ainakin, että selviävät, vaikka säät hieman kylmenevät. Ihana kun noin monella on pihaa, meillä täytyy tuo kuoputteluinto säästää mökille, johon on onneksi reilun puolen tunnin matka vaan ja kesällä mies pääsee sieltä myös nopeasti töihin, joten sen puolesta voidaan kesää viettää siellä. Vielä kun saisi netti yhteyden... mites sitä kesällä muuten selviää, kun ei sitten tiedä, kuka on jo nyyttinsä hakenut, siis miten niin nettiriippuvainen!!!!