*** TOUKOTUHISIJAT Viikkoon 18***
Tässä linkki viimeviikkoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=ASC&m=12965296&p=1&tmo…
Kommentit (60)
Olen jo toista lauantaita äkäinen kuin mikä. Niinkuin tämä tila olisi muiden vika. Hontta, veit sanat suustani:
Nyt kun tietää, ettei koko kohdunkaulaa enää ole ja vauva laskeutunut ja pää kiinninnittynyt, niin sehän auttaa hirveästi siihen kärsivälliseen odotukseen ;))
Miten sitä voi olla näin kärsimätön, kun tavallaan kaikki on mennyt tähän asti niin nopeasti ja hyvin.
Mulla on jotain tiettyjä " vakiolausahduksia" kaikille niille kauhistelijoille, jotka eivät ymmärrä tai halua ymmärtää, että jotkut lapset ei vain synny laskettuna aikana. 1. Minä haudon. 2. Odotan, että vauva on yli 4kg. 3. Kyllä se sieltä tulee. 4. Tähän ei auta mikään, kaikki on jo kokeiltu, kiitos vain. 5. Kuulette kyllä, kun on syntynyt. 6. Tiedetään kumpi tulee ja te kuulette se sitten kun hän on syntynyt.
Näitä jakelen kuulijakunnan mukaan. Miten voinkin olla näin turhautunut?! Ärsytti eilen sekin, kun yritin näyttää pojalleni, miten tennispallo heitetään seinään ja otetaan kiinni, enkä saanut yhtään ainutta koppia. Meinasi pallo lentää pusikkoon, ei ole kivaa olla kömpelö norsu.
Sit mä soimaan itseäni koko ajan: tässä sitä nyt yritetään hoputtaa lasta maailmaan ja sitten jos joku meneekin vikaan, toivon, että olisi vielä pysynyt vähän aikaa tms. Sit päätän, etten enää mieti koko synnytystä ja olen vain tyytyväinen tähän tilaani.
Eilen luin täältä netistä jostain, että rentoutuminen olisi parempi keino saada synnytys käyntiin, kuin siivoaminen tai muu kova kuntoilu. Että pitäisiköhän tässä yritää kaiken uurastuksen jälkeen käydä makuulleen ja rentoutua...?
Anteeksi tämä omanapainen vuodatus, mutta en enää ilkeä muille valittaa. Ja jospa nyt jaksaisin hymyillä perheelle, onhan sentään lauantai ja saunapäivä :) Sitä näköjään muuttuu raskausaikana liian itsekkääksi: minä ja minun mahani.
Pikkupavulle voimia pojan tulosten odotteluun! Toivottavasti ei löydy mitään vakavampaa.
T: HugoX3
Limatulppa bongattu!! Joku joskus kyllä kirjoitti, et voi mennä 3tuntia, 3 päivää tai kolme viikkoakin siitä kun tuo ns. limatulppa ilmestyy, jos ilmestyy...joten ei pitäis liikoja innostua...
Hugolle rutistus! Mua niin nauratti sun juttus, kun ajatukset käy niin hyvin yhteen. Miekin taidan sanoa vaan, että minä haudon :DD
Jeps. Kylvettiin porkkanat ja kesäkukkia. Isäntä on hakemassa perunanistutuskonetta, laitetaan varhaisperunat maahan. Semmottista.
Supisteluja odotellessa ;)
Hönttä taas...raskausviikot samat kuin aamulla...
...Hönttä! Taidat siis hipsiä sinne laitokselle reilusti ennen meikäläistä. Limaista tulppaa täälläkin odotetaan kuin kuuta nousevaa, mutta eipä ole näkynyt... Laitahan nyt tiiviisti kuulumisia meille uteliaille!
Ihanaiset onnentoivotukset kaikille vauvaansa nuuskutteleville. Voimia vauva-arkeen!
Kyllä ne varmaankin sieltä yksitellen tulevat meillekin jotka vielä odottaa h-hetkeä. " Päivä vain ja hetki kerrallansa" on kyllä vaihtunut " Jokainen päivä on liikaa" -sävelmään... Mie en jaksaisi tässä jännityksessä enää hetkeäkään. Taysissa kävin mahakramppien takia yhden yön tällä viikolla, mutta eivät suostuneet tuuppimaan vauvelia maailmaan. Kaikki kanavasta jäljellä ja vauveli keikkuu ylhäällä. Istukka ainakin vielä keskiviikkona oli hyvässä kuosissa ja seuraavan kerran sitä tarkastellaan tiistaina. Hermot on riekaleina ja jokaista kipua kuulostelee korvat höröllä. Menisi ne vedet tai jotain, että pääsisi tästä pelosta!
Voimia teille kaikille malttamattomille ja kärsimättömille mammoille! Toivottavasti masumme poksahtavat ennen pääkoppiamme!
Noora ja Taimi 38+4
Onkos Hönttä mitään uutta länsirintamalla?
Kävin tänään muuten kampaajalla eli nyt olis rouva valmiina hehkeänä synnärille. Kaksoset meni tätilleen yökylään eli pienellä porukalla vietellään iltaa. Käytiin harjussa oikein 1.5 tunnin lenkki ja saatiinkin aikaan muutama mojova suppari. Yritetään vielä ne muutkin konstit taas kertaalleen. Ei kai niistä ainakaan haittaa luulisi olevan!
Mites teitin viikonloppu sujuu? Ei kai kaikki ole karanneet laitokselle ja jättänyt mua tänne harjoittamaan säälittäviä kotikonsteja yksinään!!!!
Noora
Noora: Tällämenolla sie kyllä synnytät ennen mua... Tämä meidän härkävauva on oikein hidas hämäläinen eikä tajua S:stäkään mitään ;) Eilen saunan ja isännän käynnistystippojen jälkeen tuli pari kunnon supistusta, mutta siihen ne sitten jäikin. Täällä sitä nautitaan aamukahvia ilman supparin supparia.
Jahas, poika riisui vaippansa ja pissas tuohon lattialle...hohhoijaa tätä sunnuntaiaamun ihanuutta ;D
täältäkin, ei oo saanu aikaseks kirjotella, lukemassa käyn kyllä usein..
Mulla kans alkaa oleen hermot aika piukalla.
Oon monta kertaa huomannu että ihan kuin olis jossain omassa kuplassa eikä kuule eikä näe mitä ympärillä tapahtuu. ainoastaan mielessä on että joko joko. Ja jos pienikin tunne tulee niin " No, nytkö se alkais.. ja tuleeko niitä lisää jne..." raivostuttavaa!! Limatulpan pongasin jo tiistaina , eikä mitään vieläkään, ei ees kunnon suppareita oo tuntunu. Pääkin on jo kiinnittyny. terkkari meinaa ettei yli mennä, mut siihenkää ny ei kauheesti aikaa oo... kauheeta kun musta on tullu negatiivinen! :/ Niin ja yritettiin me miehen kans käynnistelläkki mut ei siitäkään mitää hyötyä ollu...
Oon kans kuullu että rentoutuminen käynnistäis synnytyksen ennemmin . siks on noita pitkiä lämpimiä suihkuja suositeltu jne. Mut eipä niistäkään mitään... NIIN ja se ottaa päähän kans ; " no ei sinne oo kukaan vielä jääny" - kommentti. IHANKO TOTTA?!?!
Niin enkä huomannu; siis todella paljon ONNEA niille jotka ovat vauvansa jo saaneet!!!! =)=)
Eipä mittään, koitetaanhan pärjäillä ja vauvoja tänne kiitos =)
Rv 39+4
Veit kyllä jalat suustani :)
" NIIN ja se ottaa päähän kans ; " no ei sinne oo kukaan vielä jääny" - kommentti. IHANKO TOTTA?!?!"
Siis tuo on niin ärsyttävää kuultavaa...ihanko tosissaan pidettäis jo hiukan höyrypäänä, joka kuvittelee ettei vauva muka ikinä syntyis... aaaarrggghh.
Hönttä tosi hyväntuulisena aloittelemassa päivää... ;)
Täällä SISU-08 myös hermoromahduksen partaalla, koko viikko mennyt ihan plörinäksi kun olen vaan odottanut synnytyksen alkua: Tiistain neuvolan jälkeen ( pää kiinnittynyt synnytyskanavaan, laskeutunut huimasti, ei kohdunkaulaa jäljellä, nyt on kysymys enää päivistä -kommentit alka tuntua sananhelinältä!!! Mulle tuli hyviä suppareita vappuna mutta torstain jälkeen ei sitten niin mitään...
Ketuttaa herätäkin aamulla kun saa taas todeta " ettei tullut lähtöä tänäkään yönä" Mulla on huomenna vyöhyketerapia joten toivotaan sen käynnistävän ( viime sunnuntain käynti ei kyllä auttanut ). Mitäs muita " apuja" olisi? Käyn nyt 30 min kävelyillä päivittäin, saunon melkein jokatoinen ilta, isäntä ei halua enää seksiä koska luulee sen vaurioittavan vauvaa joten se S täytyy unohtaa...onko vielä hyviä neuvoja?
Noh, täytyy yrittää nyt ottaa positiivisesti, mennä ulos nauttimaan hienosta ilmasta ja koittaa " käyttäytyä" kunnolla. Tämä meikäläisen olotila ja käytös on ajanut kyllä miehenkin psyykkeen aika tiukille...
SISU rv 38+2
Onnea vauvautuneille!
Ankkis, hienolta kuulostaa nopea toipuminen leikkauksesta. Onnittelut koko perheelle pikkuneidistä!
Tilderolle & muulle perheelle onnittelut tummatukkaisesta pojankoltiaisesta! Tsemppiä masuvaivojen kanssa, toivottavasti helpottavat pian!
Hugo: perustelet neuvolassa juuri noin, kuin täälläkin (että edelliset 40+ ja yli 4kg). Jollei suosiolla laita lähetettä kontrolliin, niin sitten nostat riittävän metakan. Kyllä tuossa mun mielestä on perustelut kontrollikäyntiin, kun itseä huolestuttaa riittävästi! Ja kyllä se vauva sieltä tulee, kun on valmis. Tiedän tunteen, ettei millään enää malttais odottaa & kaikki keinot koitettu ;)
Monella tuntuu menevän hermo kaupassa. Turvallisempi vaihtoehto, kuin mitä meikäläisellä. Mulla palaa pinna liikenteessä! En oo " epä-raskaanakaan" mikään pitkäpinnanen, nyt tuntuu, etten siedä yhtään törttöä kuskia hetkeäkään. Savu nousee korvista ja ärräpäät suusta. Ja kaiken kukkuraks se meidän ainoa ajokortti on mun lompakossa >:(
SISU: Masunasua ei oo juu näkyny. Tossa viimeviikonloppuna olivat mun tietääkseni suuntaamassa messuille. Oisko tullu messuilun ansiosta lähtö? Tosin oishan sillä vielä laskettuun aikaa, mutta mistäs sitä tietää. Toivottavasti ei mitään ikävää oo sattunu! Tuu masu kertoo pian kuulumisia, täällä hermostutaan!
Maria: meillä tasaseen tahtiin alko viiminen viikko sillä, että tuleva kummitäti lähetti viestin (:monessa koossa oot?) Ihan kuin en sitten ilmoittais, koska kummilapsensa on rantautunu.. Koitetaan kestää kyselyt!
Pikkupapulle pitkää pinnaa molempiin odotuksenaiheisiin!
Anonyymit limatulpanodottajat ry. sais meikäläisen jäsenhakemuksen samantien.. Ihmetyttää, kun tuosta esikoisesta se tulppa tuli pari päivää ennen leikkausta (siis jotakuinkin n 39+4) ja nyt ei oo näkyny. Voihan olla, että se tulppa on kuullu, ettei oikeasti mitään tulppia olekaan ja päättänyt haihtua vähin äänin paikalta..
Eilen tuli kyllä testattua ässät ja muutama muukin kirjain. Eipä ollut apua. Aamu aloitettiin Linnanmäkireissulla. Ihan kiva, mutta lasten rekkaralli-vekotin ja muutama muukin yli 100 senttisille tarkoitettu härveli aiheutti vaan ikäviä tuntemuksia pienellä tärinällään.
Päivä vietettiin pihahommissa, meillä oli talkoot sopivasti. Maalasin parit aidan pätkät ja haravoin oman osuuteni, eikä vaikutusta. Illalla saunottiin ja pitkästä aikaa nautiskelin kunnon löylyistäkin ilman ahdistavaa olotilaa.. Muutamia suppareita sain koko päivän saldoksi, että se niistä. Illan viimeinen s meni sivu suun, kun isännältä lähti talkoojuomien kanssa vähän mopo käsistä. Raivosin aikani, kuinka ajattelematonta on olla 2 viikkoa " lähes" selviste päin, minä kun en ole kuppia ottanut 9 kuukauteen.... Ja mitäs jos tarvii lähteä Jorviin keskellä yötä jne.. Toinen hermostu ja lähti kattomaan matsia, oli nähnyt joukkue-esittelyt ja sammahtanu sohvalle :) Käytin koirat ja menin nukkumaan. Edelleen ollaan yhdessä koossa. Kun ei kerta kuuluta siihen 5%:n joukkoon kuuluta, jotka laskettuna aikana syntyy, niin josko sitä vaikka ens viikolla tai sitten vasta seuraavalla, kunhan ei kovin kauaa enää tarttis odottaa. Vaan eipä näy eikä kulu.
Voikaa hyvin ja palatkaahan pian kertomaan vauvauutisia. Lohtua edes muiden vauvautumisista, vaikka kateutta onki havaittavissa :)
JN + masukaveri, joka ei tajua ulkoistua. rv 40 tasan
...ihan puolisekavassa mielentilassa täällä :o/ Mulla siis huomenna se suunniteltu sektio - pikkuinen häädetään ulos yksiöstään, tahtoi hän tai ei. Tää mamma ei olis tahtonu :o( Huoh. Sniif ja nyyh.
Perjantaina tosiaan oli uusintakäynti sielä äitiyspolilla, ja eri lääkärillä -onneksi- ku viimeksi. Tällä kertaa oli ihan mukava ja asiallinen lääkäri, mut eipä hänkää lupaa alatiesynnytykseen antanu :o( Mutta eipä sentään mua sterilisaatioonkaa kehottanu!?! Okei, mä ymmärrän, että pienessä sairaalassa minimoidaan riskit, ja siksi sektioon, vaikka olisin halunnu alakautta synnyttää. Taysissa mulle aikoinaan sanottiin, että mulla vois olla mahdollisuus vielä alatiesynnytykseen, mut eipä se ny auta, ku asutaan eri sairaanhoitopiirin alueella... Taitaapi olla sektiotilaston kärkipäässä tämä, että arvattavissahan se oli. Plääh.
Mä niin toivoin, että tää käynnistyis itestään ennen huomista, niin olis voinu koittaakki viedä läpi alatiesynnytyksenä, mutta ei. Pettynyt olo, ja hitusen masentunukki :o( Sektio kammottaa, en voi sille mitää.
Vaikka tottakai mä ymmärrän, että molempien parasta sillä haetaan, ja sehän on kuitenkin tärkeintä, että vauva saadaan turvallisesti maailmaan. Jep.
Moni tuntuu olevan jo kovin tuskastunu olotilaansa... Tsemppiä vaan kovasti kaikille!!! Mulla ei olis sillain mitää kiirettä luopua tästä masusta, mä nautin siitä ja olen tosi ylpeäki jollain tavalla. Ja ku mitää mainittavaa " kremppaakaa" ei just nyt oo, niin mikäs tässä ollessa ;o)
Haikea ajatella, että huomenna tämä odotusaika päättyy... Mut toisaalta, saanpahan sen ihanan palkinnon syliini :o) Eiköhän siinä sit unohdu nää mielipahat vallan.
Ja ONNEA kovasti jo nyyttinsä lunastaneille, niitä oli tässä välissä jokunen taas tullu!!! Nimimerkit vaan unohtuu...
Mies tulee mukaan sektioon, ja on jo melko jännityksissä... Sielähän sit täristään käsi kädessä ;o)
Suppareita ja " vesivahinkoja" kaikille haluaville, ja onnea itse koitokseen ku se kunkin kohdalle tulee!!!
*hivenen alakuloinen* KK ja AlmaElmeri rv 39+1 (huomennahan tuo selviää, onko hän Alma vai Elmeri, iiiks!)
Nyt on maaginen laskettu aika ylitetty (se oli eilen) eikä merkkiäkään synnytyksen alkamisesta ilmassa. Plääh.... Yritettiin eilen sanoa miehen kaa vauvalle, että tänään on sinun syntymäpäivä, mutta ei se sitten uskonu meitä ;) Kaikkia ässiä on täälläkin testattu -tuloksetta. Itellä on nyt mielessä uus aikaraja: ois mahtavaa jos äitienpäivänä ois äiti! Mutta voihan tämä mennä pitempäänkin. Onneksi vointi on kuitenkin aivan siedettävä, mitä nyt yölliset jatkuvat vessaramppaamiset ja pienet selkävaivat rassaavat nukkumista. Huomenna meen neuvolaan ja saan sieltä ilmeisesti ajan äitipolille.
Onnea jakautuneille ja jaksamista & kärsivällisyyttä meille muille!
riia75 rv 40+1
Asiaan. ;) Mukavaa huomata, että en siis ole yksin näiden hermoromahdusten kanssa.
Meillä oli muuten lauantaina Höntän kanssa samat meiningit: me myös laitoimme pihalle kukkia, porkkanoita ja perunoita. Lisään listaan vielä pari riviä herneitä ja papan istuttamat tomaatin taimet. Saapa nähdä mitä tuolta maasta alkaa kasvaa, olemme puutarhureita ensimmäistä kertaa :)
KisuKamelille tsemppiä huomiseen sektioon! Vaikka olenkin itse näin kärsimätön synnytyksen suhteen, niin ymmärrän varsin hyvin tuntemuksesi " ei vielä" . Se sektio kun on niin varmaa kellonaikoineen kaikkineen. Mutta huomenna saat vauvan syliin ja kaikki tämä jännitys on ohi. Pääset ihmettelemään täydellisiä sormia ja varpaita, pientä suppusuuta... Ihana ajatus!
Jettaneito, kiitos kannustuksesta! Pitää osata nyt vaatimalla vaatia sitä lähetettä, eikä vain kysellä mielipidettä. Nauratti muuten juttusi liikennekäyttäytymisestä ja olen hyvin samanlainen. Voisin puida nyrkkiä tai töötöttää pilliä ihan taukoamatta. Autoilijoille on erittäin hankalaa esim. laittaa vilkku ajoissa, vaihtaa kaistaa ajoissa, puhumattakaan sellaisista " meillä on koko päivä aikaa" -tirruttelijoista. Toisaalta liika kaasujalan käyttö saa minut myös näkemään punaista: ei se siitä kuskin ulkonäöstä tee yhtään sen seksikkäämpää, jos ajaa tällaisia pikkukatuja kaasu pohjassa (nämä kaasuttelijat on yleensä näitä 18-20v poikasia).
MussunMussun vielä, se " eipä kukaan ole jäänyt..." -kommentti saa minut täydelliseen raivoon. Siis hei, mieletön tietoisku, kyllä on pätevä ihminen, kuka tajuaa sen ekana sanoa.
Nyt lähden sunnuntain kunniaksi käymään apteekissa, joka sijaitsee kauppakeskuksessa. Siellä vastaan kävelee noin pari-kolme tuttua ja jokaiselle saan sanoa " ei, en ole vielä jakaantunut" lässyti lässyti.
Terkuin
HugoX3, rv:t 39+2
Ps. Rakenneultran mukaan la olisi huomenna maanantaina, mutta sitä ei korjattu neuvolakorttiin, kun päivä ei heittänyt viikkoa. Että sillälailla.
Oli ihanaa lukea että mua on kaivattu! Syy että mua ei oo näkynyt on se, että atk-insinööri mies ei saa korjattua tätä konetta=) Tai siis jaksa. Joku riivattu virus tekee tän käytöstä niiiin hidasta ja kokoajan aukeilee jotain fucking mainossivuja sekä ilmeisesti nää vauvalehdensivut ei muuten vaan toimi kympillä... Joten yritän nyt josko saisin tän vastauksen läpi.
Ekaksi onnea isosti vauvansa saaneille!!!!
Ja kyllä on näköjään sattunut ja tapahtunut kaikille kokoajan sekä hyvässä että pahassa. Ja tuntuu että kaikki alkaa olee valmiita synnyttämään=) Ei tää olotila kyllä kauheesti joo mieltä pidä iloisena...
Mun pitää heti leuhkia, että kaverit oli järkännyt mulle viime lauantaina vauvakutsut! Oli kaiken sorttista syötävää ja juotavaa, vaippakakku ja kasa lahjoja. Itkuksihan se meni, olin niin otettu ettei mitään järkeä ja en osannut yhtään aavistaa mitään... Sain lahjaksi mm. vapaalipun sinne vauvakutsuille ja kävin sunnutaina siellä pyörimässä. Ihan jees, sai mukaan kaikkea vaippaa ja liivinsuojusta etc. Ja pitihän mun käydä ihailemassa tietty koirien agility juttuja ja todeta miten kivaa olis jos sellasta harrastaisi!! Oikein harmittaa ettei olla koirien kaa koskaan sitä aloitettu, myöhäistä ei oo kyllä vielläkään. Kivat messut siis, ainoa mikä mua välillä riipi hermoja oli lapsiperheet=) Siis sellaset " ylileveet kuljetukset" johon kuului äitiä, isää, pari kakaraa, mummo, naapuri, viitostenrattaat, kasa kaikkea roinaa jotka tippu yksiteelen lattialle kun ne ajo varpaiden yli tällä kuormalla... ja koko remmi tietty möykkää ja mekastaa sekä irvistelee toisilleen ja muille=) Itse kuulun varmaan heihin ihan kohta...
Niin ja omaa napaa viellä, mulla tuli limatulppa, käsittääkseni kahdessa osassa pari päivää sitten. Eilen olin lähössä jo kovasti synnyttää, mutta supparit laantu yöllä. Eilen koko päivän supisteli kipeesti ja tuli sellasta ikävän näköistä verijuovaista limaa alakerrasta ja luulin oikeesti että lähtö tuli. Ihan hölmönä keittelin tuttipulloja ja tutteja sekä pakkailin sairaalaakassia. Yhtenä kappaleena siis ollaan, mutta uskon nyt enemmän niitä neuvolan tätejä kun sanoivat että tulee varmaan aikasemmin. Kauheeta kun ei tiedä koska se h-hetki tulee, mä oon kuin tulisilla hiilillä täällä!
Mä toivon suppareita niitä tarvitseville ja hyviä hermoja viimeiselle suoralle kaikille!!
T:Masunasu 37 tasan
Ihana kuulla, että teillä muillakin on pinna tiukalla. En siis mitenkään ole vahingoniloinen, mutta lohduttaa kummasti etten ole tässä veneessä yksin!
Eilisen harjulenkin jälkeen lähti kunnon suppareita aivan säännöllisesti 9 min välein. Saunaa, seksiä ja jopa lasillinen siideriä kokeiltiin toiveikkaina siihen päälle. Iltaa myöden harvenivat supistukset, kunnes yöllä klo 2 heräsin tosi repivään suppariin. Pari tuntia siinä kärvistelin miettien, että minne tuon pienimmän tuuppaan yökylään, kunnes nukahdin 4 jälkeen. Tänään ei sitten säännöllisistä ole tietoakaan. Hermot menee!
Sunnuntai on sikäli vähän ikävä päivä, että koko viikko kolmen lapsen kotiäitinä näine vaivoineni on edessä. Sekin ottaa päähän, että jokapäivä joutuu luomaan strategian sen varalle, että jos lähtö tulee. Ja tuo siivous ja jalkakarvojen ajelu ja kulmien nyppiminen ja lasten reppujen pakkaaminen ja ruuan suunnittelu etukäteen jne. Monestikohan ne vielä joutuu tekemään? Olen varma, että lähtö tulee vasta sitten kun hanskat on heitetty tiskiin ja kämppä on kuin hävityksen kauhistus. Onpahan sitten sillä, kuka hoitamaan saapuu ihmettelemistä! JO nyt tuo siivoaminen ei enää nappaa. Kyllä ne muut S:sät vielä hoitelee mieluusti, mutta siivoaminen ei kiinnosta enää yhtään. Hammashrjalla on kuurattu koko huuholli, mutta kun saisi jo aloittaa alusta...
Kisukamelille voimia huomiseen päivään ja ihanaa, että pääset nuuskimaan tulokasta!
Limaisia tulppia teille kaikille!
Noora ja Taimi 38+5
pikaisesti vilahdan pinossa kertomassa, että meidän Tiitiäiset päättivät ulkoistaa itsensä ma 21.4.2008, tasan kaksi päivää sen jälkeen kun olin julistanut, että olisi kiva, jos itse päättäisivät synttärinsä eikä lekuri. Tuolloin oli siis RV 36. " Aku" 2850g/48cm ja " Hilda" 2800g/48cm syntyivät siis kiireisellä sektiolla " Hildan" potkaistua lapsivedet lattialle aamulla. Kotiuduimme kaikki kolme yhdes koos eilen, kolmentoista sairaalapäivän jälkeen. Ensin juoksin keskolan ja synnyttäneiden osaston väliä ja yhden viikon ajan hoidettiin kaksosten keltaisuutta synnyttäneiden osastolla. Nyt kaikki on OK ja saamme pesiä kotosalla.
Malttamattomille haluaisin nyt omasta kokemuksestani sanoa, että kärsivällisyyttä vaan. Vauvat tulevat sitten kun ovat valmiita. Meillä oli Hilda valmiimpi maailmaan kuin Aku ja raskainta koko visiitissä oli huoli pienen voinnista. Mitä kauemmin majailevat masussa, sitä varmemmin ovat kunnossa.
Aurinkoista sunnuntaita!
Kyrk@ & Aku&Hilda melkein 2vkoa
Onnisttelut muillekin nyyttinsä saaneille.
Tyttö syntyi rv 37+0 27.4 yöllä. Synnytys kesti kokonaiset 4 tuntia ja tyttö syntyi pöydälle... Ei kerinnyt kätilö ottaa vastaan.
Painoa 2915g pituutta 47 ja pipo 33.5. Oli melkein kilon pienempi kuin kaikki veljensä ja tulla luiskahti nopsaan ulos.
Vauva narisi synnyttyään ja joutui 5 päiväksi antibiooteille osastolle. Nyt kuitenkin kaikki hyvin ja neiti kotona jo pari yötä. Viikko meni ajellessa kodin ja sairaalan väliä.
Sori etten ehtinyt lukea teidän muiden viestejä, mutta ajattelin vihdoin saada tiedon tytön syntymästä koneelle.
seppäskä kera neidin ja poikanelikon.
KisuKamelille onnea hurjasti huomiseen! Tulehan ilmoittelemaan kuulumisia, kunhan kotiudutte.. Sekava mieli mullakin oli, kun esikoisen leikkausta edeltänyttä päivää/iltaa vietettiin. Oli jotenkin tosi outoa, kun ties vauvan syntyvän seuraavana aamuna.
Onnea kyrk@lle kotiutumisesta! Ja toki synnytyksestä, vaikkei ihan toiveiden mukaisesti mennytkään. " Akulle" jaksamista, kovasti rakkautta kasvuun, " Hildaa" toki unohtamatta..
Seppäskälle & perheen miesväelle onnittelut pikkurinsessasta!
Kummallakin teistä oli mennyt kotiutumiseen oma aikansa, hienoa kuulla, että kotona olette pienten nyyttienne kera nyt! Parempaa vauva-arkea molemmille!
JN + edelleen kyydissä oleva masukaveri 40+0
Onnittelut Kyrkalle kaksosten syntymän johdosta! Onneksi kaikki on nyt kunnossa ja pääsette sitä vauva-arkea kotona jatkamaan.
Seppäskälle onnittelut prinsessasta! Hyvä kun teidänkin prinsessa on jo kotihoidossa.
KisuKamelille oikein paljon tsemppiä huomiseen! Ajattele, että huomenna saat maailman parhaan palkinnon syliin, etkä enää muuta murhetta muistakaan.
Riia75, mulla on sama tähtäin täällä. Jospa äitienpäivään mennessä tämä olisi jo ulos tullut ja vieläpä käynnistämättä.
Mä olen ihan Nordenskjöldin tapaan kypsä tähän siivoamiseen. Ensin sitä kuuraa ja puunaa hiki otsalla kämpän kuntoon vain aloittaakseen saman homman kohta uudestaan. Mä en kohta kans enää jaksa välittää onko paikat kunnossa vai ei. Tärkeintä olisi, että se poitsu tuolta jo tulisi. Eipä ole poitsu vielä toivomusta kuuleviin korviinsa ottanut...
Yksi ilon aihe sentään tälle päivälle. Olimme koko perhe tänään kaikki päiväunilla ja itse nukuin noin pari tuntia. Heräsin noin neljästi siihen, että kohtu supisteli ja supistuskipu säteili alamahaan ja alaselkään oikein lupaavasti. Heti kun poika heräsi ja miehelle kerroin niin ne haihtuivat samantien. Olin kyllä pettynyt. Kerkesin jo hetken ajattelemaan, että joko nyt...Mun taustalla kun tällainenkin on harvinaista " herkkua" . Piti oikein " nauttia" niin kauan kun sitä kesti. En seurannut niiden väliä enkä mitään kun ajattelin, ettei tästä kuitenkaan mitään seuraa. Eikä siitä seurannutkaan. Ilahduttavaa tässä on se, että antoi ihan pikkuisen uskoa siihen, ettei tällä kertaa välttämättä sinne käynnistykseen mennä vaan saisi mennä omalla painollaan. Pienestä on nämä ilonaiheet otettava näillä viikoilla. :)
Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa ja suppareita kaikille!
Pikkupapu ja poitsu rv 40+6
Eli ei tuu uni sitten millään. Tuossa illalla saunan jälkeen kun jääkiekkoa kateltiin niin alkoi supistella, jo aika napakasti. Kävin sitä ennen saunassa ottamassa pienet löylyt jos vaikka alkais jotain tapahtua...
Mentiin isännän kans yöpuulle (sen toisenkin ässän jälkeen;)) ja suppareita tullut sen jälkeen tasaisesti 5-10 min välein. Alkoi heikottaa ja nivusia särkeä. Sitten vessaan ja suoli tyhjäksi (ummetusta ollut pari päivää). Käväsin sitten tekemässä parit voileivät ku nälkä yllätti. Tässä sitä nyt istutaan. kohta pitäis tulla taas uusi suppari ja huomattavasti kipeämpiä ovat nyt, pitää nousta ylös sillä sängyssä ei pysty olla. Veristä vuotoakin tulee...
Saas nähdä loppuuko nämä tähän vai päästäänkö pian tositoimiin. Kovin kauan ei viitsisi kotona olla sillä viime viikolla neuvolassa olin jo kahdelle sormelle auki ja paikat pehmeät. Jännäks menee!!! HUI!
Jos yrittäis mennä hetkeks sänkyyn ja laittais tähän jonkun leffan pyörimään. Nyt yltyy suppari, pakko lopetella.... auuuuuuuuuuuu
amaria 39+3
Isot onnittelut kaikille pienen nyyttinsä saaneille! Nyt sitten on alkanut vauvoja tupsahtelemaan vaikka tää mun masuun koteloitunut yksilöni ei sieltä suostu hievahtamaan vaikka LA tuli ja meni...ei tulluna vappuvaavii ei:(... No, ehkä äitienpäivälahjaksi sitten toivossa on hyvä elää;)...
Kiitoksia kaikille myötätunnosta varastettujen avaimien ja kännyn suhteen! Ei oo löytyny ei tuskimpa löytyykään mutta kyllä se tästä...
Kyllä tämä mamma on nyt jo rauhoittunut jo tytönkin takia on ollut pakko! Hänelle se varmasti kaikkein pahin paikka oli monta päivää itki täällä kotona.Tytöllä nyt nimpparit onneksi tässä toukokuun puolivälissä ja ripillepääsy kesäkuussa niin isänsä on onneksi luvannut hankkia kännykän..se kun on niin tärkeä tuonikäselle!
Mitäs muuta ensi viikon torstaina on mullakin VIELÄ neuvola tasan rv 41+0 että huh huh...masu on jo vaaaltaaava ja ihan kova,pinkee ja painaa jo paljon...en tiedä sf-mittaa kun en ole neuvolassa käyny ny pariin viikkoon mutta ensi viikolla selviää:)...
Joku jutteli väsymyksesta..täälläkin sitä on nyt ruukannut tulemaan,on ollut ihan pakko alkaa ottamaan päivänokoset eikä oikein jaksa enää lähteä mihinkään:(... Ihan pakolliset päivittäiset kotihommat vaan,kaupat ja koirulin lenkitykset...
Päivä on kyllä taas mitä ihanin,tytöt isällään ja miäs nukkuu vielä taidan lähtee tuon pienen karvaisen ystäväni kanssa nuuhkuttelemaan metsän tuoksuja:))...Lämmintä viikonloppua kaikille!!!
T:Miiu ja Tyyne-Tellervo rv 40+2