~~Torstai turinat HEINÄHELISTIMET~~~
Onnea kaikille uusille plussanneille... Sikkaralla?Meillä on sama laskettuaika :0) Minkälainen on vointisi?
On(.): Maha tuntuu turvonneen??? Mieskin sanoi eilen saunassa, että ihan kuin maha olisi kasvanut....Hmmmm... taitaa herkuilla olla asiaa!
Muuten olo on ihan samanlainen kuin eilenkin...ei muutosta. Toivottaasti kaikilla pysyy pienet mukana menossa heinäkuulle!!!
Millainen ruokavalio teillä nyt on?Onko muuttunut raskauden myötä?
Minulla on tullut hedelmät,marjat ja salaatit ykkösasemaan ja maustamaton jogurtti. Aivan ihana " pirtelö" ohje on :
*maustamaton jogurtti
*pakastemarjoja, hiukan jäisiä
*sokeria maun mukaan(ei pakollinen)
Kaikki sekaisin sauviksella, ja eikun nauttimaan, NAMIA JA RAIKASTA!!!
Tekee aina ruoa jälkeen mieli jotain makeaa, tuosopii maínioksi jälkkäriksi!
Hyvää päivän jatkoa kaikille odottajille ja masuasukeille!
Terv.sadetar 5+0 ja tyttö03
Kommentit (13)
Miten sait tuon la ja raskusviikkosi...ovat vähän ihmeelliset.. Minulla la 19.7 ja 5+0viikkoa nyt....
Käyppäs sivulla http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111 tekemässa raskaukiekko, niin tiedät tarkat ajat...
Yst.terv.sadetar 5+0 ja tyttö03
onkohan mulla hormoonit laittaneet pään sekaisin, vai sinä katsonut väärin :O)
Kun mulla 6+2 menossa ja LA: 10.7 ..sinul kuitenkin 2 viikkoa mun jälkeen la niin viikkoja pitäs olla vähemmän ;)
Tarkistat täältä, on aika hyvä antamaan viikkojen määriä:
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
toivottavasti oikea linkki :O)
Onnea plussalle silti!!
Siis kiitos vaan tarkaavaisuudestanne. Olin jo kanssa ihan äimänä että miten niin, mitä hä...!! Siis laskettuaika on pe 13.7.! (Ei 31.7.) Olen siis aika sählääjä!
Sori vaan!
muutenkin olen vähän aloittelija näissä hommissa :)
Tässä siis " oikoluettu" versio uudestaan ;
Nimimerkki: beebebeebe
Ikä: 29 kummatkin
Lapsia: ensimmäinen tulossa
Asuinpaikka: Satakunta
Synnäri: Satakunnan keskussairaala, Pori
LA: 13.7.07 näillänäkymin
Tervehdys kaikille!
Yllättäen minäkin jo ravaan täälä palstalla minkä kerkeen, esikoisesta olin kans ihan koukussa palstailuun. Mutta mikäs siinä, musta on ihanaa ku täälä saa vaihtaa kuulumisia ja fiiliksia about samoilla viikoilla olevien kanssa. :)
Kirjotinkin tonne yhteen listaan tietoni mut sitä ei oo päivitelty ja silleesti joten pikasesti tässä; ollaan siis miehen kanssa molemmat 28v, ja esikoinen (ja toistaiseksi ainokainen) on maailman ihanin uhmaikäinen poitsu jolla on huomenna 2v synttärit ja niitä tässä pitäis jaksaa laitella... <3 Asutaan Kanta-Hämeessä ja synnyttään mennään K-HKS:aan, sikälimikäli kaikki menee hyvin!
Mullon tää raskaus ollu aika erilainen ku edellinen (mitä nyt oon kerenny vertaileen ku testasin sunnuntaina...); hirvee palelu jatkuvasti, aamusin on ihan järjettömän paha olo, rinnat kipeet, valkovuodosta ei tietookaan, väsymys ei ainakaan vielä vaivaa... ja edellisessä raskaudessa kaikki oli toisin. Hmm...tuliskohan tyttö?!?! No ihan sama kuhan kaikki menee hyvin!!!!
Jahas, nyt on pakko mennä ku mölli kiukuttelee jaloissa, pitää mennä jelppiin palapelin tekemisessä. Se kun ei hirveesti ikinä mamman nöräilystä tykkää...
Onnellista alkuodotusta kaikille ja toivotaan että kaikki pysyisivät matkassa mukana!!!!!!
-Tini78 rv 5+4
En oo pariin päivään tänne naputellukkaan, ko oon puolittain eli melkein kokonaan siirtynyt tonne " suljetulle osastolle" eli MSN:n Heinähelistimien suljettuun yhteisöön. Alkaa näköjään tää raskaus tuoda esiin lievää sekopäisyyttä ;) Oon siellä avustavana valvojana ja toivon, että kaikki kynnelle kykenevät Helistimet " rekkaantuvat" sinne :) Olette erittäin, ko enemmän tervetulleita sinne :) Jos jollain on ongelmia sinne pääsyssä, nii ilmotelkaa täällä mailiossunne, niin teät kutsutaan sinne :) Ite käyn päivittäin siellä ja täällä.
Tänään pääsenkin alkuraskauden ultraan, JES! Pelonsekaisin tuntein sinne mennään, mutta ainakin tän oman masun " esiin pomppaamisen" myötä ajattelen, että siellä on elämää ja rääpyskä kasvaa. Farkut ei meinaa enää mennä suosiolla kii ja jää pömpöttävän vattaan alle.
Noista oireista: ite meinasin tänään aivan oikeesti kyöstiä, aikasemmin se oli vaan sellasta etomista. Ei mulla esikoiselta kyllä näin vistoa oloa ollu, mutta jos tää oiski nyt se kauan kaivattu tyär :)
Ja kaikille uusille Helistimille: Sydämmellisesti tervetuloa :)
t.Amalia-Joel ja rääpyskä 6+6
Olisiko mahdollista et aina kirjoiteltaisiin kuulumisia kyseisen viikonpäivän pinoon, eikä edellisiin :O)
Helpompaa lukea kun kaikki omissa päivissä... ?
Laittelin eilen jo kysymystä mutta kukkaan sitä ei tainnut löytää..eli uudestaan :)
Ultrasta kysymyksen tynkää...
Te kellä mahdollinen LA kesäkuun lopussa/heinäkuun alku viikoilla, niin joko olette saaneet NP ultriin aikoja? Itse vaan mietin kun just noihin aikoihin sattuu joulu - uusi vuosi jne.. niin vaikuttaako mitenkään aikojen saamiseen? Vai kaikki päivät silti ultrien suhteen käytössä?
Kiinnostus eniten kättäriä kohtaan....
Itse odotan aikaa saapuvaksi jännityksellä ;)
3:sen odotus ja jännitykset samat kuin aiemminkin :O)
sitä samaa olen minäkin miettinyt..siis sitä npultran ajankohtaa...milles viikoille se yleensä tulee...??? mulla on eka neukkari 12.12 ja silloin on viikkoja se n.8 kasassa. Mulla varmaankin menee npultra joulun yli...mennenekkö jopa ensi vuodelle? Miten muuten onkos se npultra jokaisella käytävä..siis todella haluan sinne mennä, mutta kutsutaanko sinne..vai pitääkö itse hoitaa se?
t.sadetar(kylmissään)5+0 ja tyttö03
ultra käydään viikoilla 12-14 niin nähdään turvotus niskassa.
Ajan saanti riippuu missä asuu ja millainen käytäntö neuvolalla/sairaalalla on.
Esim pääkaupunki seudulla jorvin sairaalaan varataan itse aika soittamalla sinne ensin, esim: juuri nyt jos ei ole varannut vielä.
Ja kun me haluamme kättärille niin sinne menee neuvolasta paprut ja sit tulee aika kotia, jota siis odottelemme kuumeisesti :O)
Siis toi ohjeistus annettiin ainakin vantaan puolella ultran varaamiseen...
Soittakaa neuvolaan niin tiedätte ;)
Toivottavasti vähän selkeytti :O)
kappas, joo, samana päivänä laskettu. :) kai se tosta vielä muuttuu... kunhan nyt kyydissä pysyisi...
(.) turvotusta ja kuvotusta ilmassa, väsyttää myös kovasti.
alkuraskauden ultraan haluaisin, kun toi aiempi keskenmeno pelottaa niin kovasti. tarttee varmaan soitella neuvolaan ja kysellä, josko sen saisi ihan kunnallisen puolelta. tai sitten yksityiselle.
samaa neuvolantätiä en halua, joka oli ' ekan' raskauden aikaan. olin ekalla käynnillä (ja esikoista odottamassa, eli kaikki uutta...) ja mua pelotti keskenmenot ihan kamalasti. noh, tää täti sitten väittämään, että ' ei niitä nyt niin paljoa kesken mene, hyvä jos hällä muutama vuodessa...' että näin. ja kun todellisuus on aika karu, eli n. 30% menee kesken. :(
en siis oikein osaa vielä täysin iloita tästä asiasta, sallittakoon se mulle.
t. sikkis ja toukka 5+0
NP-ultrasta. Sitähän ei jokapaikassa edes saa, ainakaan esim Oulussa ei ole aiemmin ollut.
Täällä se varataan itse sairaalasta.
Me asutaan Kanta-Hämeessa ja saadaan valita synnytämmekö Kanta-Hämeen keskussairaalassa vai Hyvinkään sairaalassa. Itse olen kolme aiempaa synnyttänyt Hyvinkään sairaalassa ja sinne haluan taas, jos vaan pääsee (on HUSin aluetta, eli ei meidän omaa sairaanhoitopiiriä).
Hyvinkäästä on vain hyvää kokemusta meidän perheessä, joten sinne hingun.
Itse ajattelin varata ekan neuvolan ensi viikon jälkeen. Saan meinaan ensi torstaina seuraavan 6 viikon työvuorot ja täytyisi neuvolakin saada sinne vapaapäiville tai iltavuoroille. Samoin se ultra, meillä kun ei työaika kyllä jousta.
Itsekin haluan np-ultraan mennä, tarkistamaan la-aikaa, koska olen pitkäkierron ihminen.
Seulontoihin emme halua osallistua (meillä on jo yksi kehitysvammainen lapsi, joka on koko perheen aurinko).
Tänään tuli käytyä lasten kanssa kirpparilla. Matkaan tarttui muutamat puolipotkarit halvalla. Meillä ei ole mitään tallessa aikaisemmilta vauvoilta, joten pinnasänkyä ja vaunuja myöten on kaikki uudestaan hankittava. Toisaaltaan ihan kiva ;)
Isommille sisaruksille kerrotaan vauvasta vasta np-ultran jälkeen. Haluan tietää ensin että vauva on hengissä. 6v esikoinen kovasti odottaa vauvaa, mutta luulee ettei meille tule, kun isä ei halua. Joskus vuosi sitten mies sanoi, että meille tule enempää ja esikoinen muistaa sen. Mahtaa olla yllätys, kun joskus vauvasta kerrotaan!!
Muille sukulaisille kerrotaan myös sitten. Parhaalle ystävälleni laitoin tänään tekstiviestin testin teon jälkeen. On sitten joku joka on alusta asti mukana ja tukena, jos vauva ei kyydissä pysykään.
mutta ilmottaudutaan nyt tämän päivän listaan.
Ikä 25v
mies
tyttö 2001
poika 2002
tyttö 2003
viime keväänä tuulimunaraskaus
la 10.7.
rv 6+3 (viimeisestä luvusta en mene takuuseen)
tässä siis historia..
Todella onnellinen olen tästä olosta, vaikka kaikki vaivat onkin jo päällä. Oksettaa, väsyttää, palelee, itkettää, rinnat arat, vatsa koko ajan kipee ja turvonnut.. Tuulimunaraskaudessani koin ihan samat oireet ja vasta vk 12 ultrassa selvisi missä mennään, oli melkoinen järkytys..
Toivon todella, että jokainen meistä saisi sen heinävauvan eikä kenenkään tarvisi kokea keskenmenoa!!
Yhden olen heinäkuussa synnyttänyt ja voin sanoa, että se on ihana aika saada vauva!!
Teen ympärivuorokautista työtä, joten saatan välillä olla pois, mutta yritän roikkua mukana, olisi mukava pitää yhtä teidän kanssa kesään saakka ja jakaa kaikki kivistykset sekä odotuksen ilo!
Päätin myöskin avata sanallisen arkkuni. Plussasin maanantaina (clearblue).
Nimimerkki: beebebeebe
Ikä: 29 kummatkin
Lapsia: ensimmäinen tulossa
Asuinpaikka: Satakunta
Synnäri: Satakunnan keskussairaala, Pori
LA: 31.7.07 näillänäkymin
Vielä ei kovasti mitään oireita. Rinnat vähän arat. Raskausviikolla 6 mennään. En ole ottanut vielä yhteyttä neuvolaan. Mutta alkuraskaudenultra yksityisellä suunnitteilla, mutta ei varattuna. Tässä oon nyt muutaman päivän aika ihmeissäni ja ajatukset harhailee. Olen vielä asiakaspalvelussa töissä ja koko ajan pitää olla skarppina ja iloisena. Pelottaa miten jaksaa jos alkaa voimaan pahoin, vielä ei onneksi merkkejä siitä.
Kavereiden pikkujoulubileet tulossa rv 10, en haluaisi vielä silloin pajastaa, mutta voi olla vaikeeta, kun ei pysty nauttimaan alkoholia (enkä yleensä ole lasiin sylkenyt) neuvoja? vinkkejä? Tietysti jos narraisin meneväni sunnuntaina töihin...
Sellaiset torstai fiilikset täällä. Tänään onkin vapaapäivä ja saan koko päivän vaan surffailla vauvasivuilla :)