****ENSKAT viikolla 18****
Hyvää vappuviikkoa enskoille ja enskavauvoille! Luulisin, että riittää yksi pino koko viikolle, kun saattaapa enskat olla vapun vietossa. No, tehdään toinen pinkka, jos näyttää venyvän.
Tässä viime keskustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12986645&p=1&tmo…
Kommentit (49)
Ihana uutinen täällä oli, kun pinon avasin! ONNEA Iida-Linnea pikkukakkosen tulon johdosta ja paljon tarrasukkia matkaan! Aivan ihanaa :))) Toivottavasti väsymys ja paha olo ei ihan täysin iske sua punkan pohjalle, että jaksat nauttia kevätsäistäkin.
Ja kaikille muillekin enskoille vilkutuksia. On niin upea keli, että tarttee taas kiiruhtaa pihahommiin. Uudet orvokit odottavat pääsyä multaan..
Gaiole ja piiperö, joka sanoo juuri pinniksestään " zzzzzzzz"
iida-linnealle onnittelut masuasukista, ihanaa!!! =)
Kiitos kaikille sympatia-harmitteluista mun hiusten suhteen. Mulla on edelleen niin paha mieli tästä mun epäonnistuneesta hiustenleikkuusta että soitin aamulla sinne kampaamoon ja tein ihan henk.koht valituksen. Ja itkuhan mulla pääsi :' (
Olivat ne kovasti pahoillaan mutta eipä se hirveesti lämmitä. Vähän ehkä helpotti omaa oloa kun sain valitettua!
Mies on ollut vapaalla nyt eilisen (luonnollisesti) ja tän päivän. Pihahommia tehty ja vähän kauppoja kierrelty. Aika menee tosi nopeesti.
MamajaJustus, mukavia ristiäisiä huomiselle!! ja kyselit maidontulosta jotain... Mun ei oo tarvinnut käyttää liivinsuojia varmaan ekan 2kk jälkeen ollenkaan. Niitä on käyttämätön paketti kaapissa. Rinnat on monesti ihan lättänän tuntuiset mutta kyllä sieltä silti on pojan tarpeisiin hyvin maitoa tullut.
Vilkutuksia kaikille ihanille enska-ystäville!!! Sorry kun en nyt kerkiä paremmin kirjoitella. Nälkä kurnii ja mies tuolla jo lämmittää uunia patonkeja varten, täytyy mennä kaveriksi. Eetu veti ihan hirmu satsin puuroa ja nukahti jo klo19. Taitaa raitis ilma väsyttää =)
h+e
Ihania uutisia iida-linnealta! Oikein paljon onnea teille odotukseen. Oikein kylmät väreet meni kun luin uutisen ja palautui mieleen oma plussauspäivä.
Pakko oli tulla onnittelemaan vaikka väkisin, hermot menee tämän palstan kanssa kun ei toimi kunnolla. Äskenkin vasta viidennellä kerralla kun kirjauduin, niin oikeasti päästi mut kirjoittamaan viestiä. Sitä ennen jätti kokonaan noteeraamatta kirjautumisen, tai sitten tuli herja että " jotta pääset vastamaan viesteihin, sinun täytyy kirjautua sisään" . No mitähän mä yritin juuri tehdä??! Aargh.
Aurinkoista viikonloppua kaikille enskoille!
Bianco+Kalle
mahtava ilma kyllä ollut, kaikki enskat taitaa olla ulkoilemassa niinkuin pitääkin. Mä oon aina tässä vaiheessa hetken koneella kun odotan että Eetu tossa viereissä huoneessa nukahtaa.
Jokeltamisesta oli ollut puhetta tässä viime viikolla. Eetukin höpöttää vaikka mitä, äitin suosikit on vau-vau-vau-va sekä en-en-en-en. Kiva aina kysyä että oletko sinä vauva? ja Eetu vastaa noin että vau-vau-vau-va. Tahattomasti tietenkin mutta kuitenkin. Tuleehan noita tavu-pätkiä muitakin mutta noi on mukavimmat =)
Toivotaan että huominenkin on yhtä aurinkoinen, vaikka mä en suoraan sanottuna nauti helteestä ja kuumasta ilmasta. Aurinkoinen ja viileä sää olis mulle paras. Siis että vois olla ulkona mut ei olis tukalan kuuma ja hiki.
hermione ja Eetu 7kk+
Iida-Linnea: Hurjasti onnitteluja täältäkin!! Toivotaan et kaveri pysyy mukana onnellisesti loppuun asti.
Ulkoiltu on hirmu paljon kun on niiiiiiin ihana ilma. Ihanaa kun voi alkaa olemaan ulkona pojankin kanssa. Uimassa käytiin aamulla ja nyt oli selvästi poika innostuneempi uimisesta. Aina on tykännyt, mutta ennen vain ihmetellyt sitä menoa. Nyt oikein hihkui riemusta!! ;)
Nyt tekemään jotain iltapalaa...maha kurnii...
Dragon ja Paul 5,5kk
Heipat enskoille!
Kaikki taitavat tosiaan olla ulkoilemassa, kun kelit suosivat!
Mama ja Justus: Miten meni ristiäiset?
Täällä ollaan kanssa nautittu keleistä pihahommissa. Piiperö vaan on ollut jokseenkin vaativalla tuulella ja sitä pitäisi viihdyttää koko ajan. Lisäksi nukkumaan käyminen tuntuu olevan hankalampaan suuntaan.. Joka ilta kauheat narinat päällä, tuttia saa nostaa koko ajan puolesta tunnista tuntiin ja tyttö vääntää itkua, vaikka väsyttää kamalasti ja silmät menisi kiinni.. Vaan ei kun herättää itsensä väkisin koko ajan. Itkukin on sellaista " tekoitku-narinaa" .
Hampaita on alas tulossa kaksi, voivatko nuo vaikuttaa nukkumaankäymiseen?
Nytkin päikkäreille ollaan tehty käyntiä jo yli puoli tuntia. Piiperö vaan narisee, eikä suostu nukkumaan, vaikka on ihan jo väsy. Toivottavasti tämä nukkumaankäyntitaistelu olisi nyt väliaikaista. Rasittava vaihe, kun pitää olla hollilla koko ajan. Ehdin jo tottua siihen, että piiperö nukahtaa omatoimisesti parilla tutinnostolla..
Mutta muuten sujuu elo, piiperö on pirteänä ollessaan aivan ihana hymytyttö. Mikäs tässä nauttiessa kesästä :)
Nyt taas hyssyttämään ja sitten pyykkiä taas koneeseen. Kotihommia tiedossa ja illansuussa tulossa vieraita.
G ja piiperö 4kk +
Ristiäiset on juhlittu ja Justuksemme sai nimen Juuso Pauli Viljami (terkut tutuille..). Justus (tekonimi edelleen lempinimenä kun sopivasti tuosta Juusosta ' vääntyy' ..) itki koko kirkkoseremonian ajan :( Oli juuri päiväuniaika ja autoon nukahtikin, mutta ei sitten kirkossa malttanutkaan kummin sylissä nukkua. Isä piti välillä olkapäällä ja loppuajasta rauhoittui minun syliin ' lentoasennossa' . Justus ei yleensä juurikaan viihdy sylissä, etenkään paikallaan selällään, muuta kun nukkuessaan. Siksi yritettiin osuttaa nuo päikkärit kirkon ajaksi, mutta ei tietysti vieraassa paikassa ja vieraassa sylissä osannut nukkua. Kotona vetikin parin tunnin päikkärit ja sen jälkeen jaksoi seurustellakin, mielummin kuitenkin lattialla kuin sylissä. Justus tuntuu olevan aika herkkä ihmispaljoudelle ja metelille. Vieraiden kanssa kyllä seurustelee jos niitä on pari, mutta selvästi pelkää, jos on enemmän ihmisiä ja etenkin äänekkäitä taaperoita. Seremonia oli kyllä oikein kaunis ja ilma täydellinen, ja kotona kahvittelut sujuivat mukavasti. Justus sai ihania ajatuksella hankittuja lahjoja muistoksi. :) Nimistä vielä sen verran, että Juuso oli mielessä jo raskausviikolta 20 jotain, löytyi ihan kalenterista ja miellytti heti meitä molempia. Pauli on minun vaarini ja yritin sitä vähän saada etunimeksikin, mutta mies ei lämmennyt. Ja itseasiassa poika onkin kyllä ihan Juuson näköinen. Viljami on väännös miehen Vilho-ukista.
Joketelusta on ollut puhetta. Meillä tulee erilaisia vokaaliäänteitä ja hauska on kysellä pojalta asioita, kun vastaus on usein ' ooo' (ihan selvästi joo, eikös?) tai ' eee' (eli ei). ;)
Iida-Linnealle hirmuisesti onnea masukista!!
Nyt jää muut kommentoinnit vähiin, mutta jospa ensi viikolla ehtisin taas enemmän palstailemaan.
Mama & Justus 2 kk
Tulin kurkkimaan tälle puolen Maman ristiäiskuulumisia, hyvin on juhlat teillä onnistuneet, vaikka vähän on seremonia itkettänytkin. Ja hieno nimi pojallanne! Juuri näitä suomalaisia perinteisiä nimiä, joiden tyyppisistä silloin töissäkin keskusteltiin, että sieltä ne varmasti löytyy. Minä täällä edelleen odottelen sitä omaa kastettavaa...ei vielä malta meille esittäytyä, vaan viihtyy edelleen masussa. Mutta jospa pian minäkin tälle puolen liityn... :)
Terveisiä kaikille ensikoille pienokaisineen!
Weera rv 40+5
Nou hätä! Kirjoitusvirheitä sattuu ja se on elämää vain! Kiitos onnitteluista. =) Tsemppiä töihin ja terkut Oonalle.
t. iida-linnea vähän pirteämpänä unien jälkeen ja tosi pirteänä naurava tyttönen
ps. Tosi rasittavaa tämä palstalle kirjottaminen nykyään, kun vaikka on kirjautunut sisään, niin vaatiin kirjautumaan jotta voi kirjottaa.... Ei riitä kärsivällisyys moiseen!