****ENSKAT viikolla 18****
Hyvää vappuviikkoa enskoille ja enskavauvoille! Luulisin, että riittää yksi pino koko viikolle, kun saattaapa enskat olla vapun vietossa. No, tehdään toinen pinkka, jos näyttää venyvän.
Tässä viime keskustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12986645&p=1&tmo…
Kommentit (49)
..täällä yks häirikkö lisää, jonka kirjoittelua on yritetty rajoittaa... nyt kyllä väsyttää, koko päivä oltu pihalla, pakko mennä nukkumaan. kokeillaan jos huomenna pääsisi paremmalla ajalla kirjoittelemaan. aamulla tosin mennään 8kk neuvolaan (lääkäri), mutta ehkä sen jälkeen ehtii tulla kirjoittelemaan enemmän...
hannnah ja ella vajaat 8kk
Huomenia. Mulla vituttaa nyt niin että ei oo itku kaukana. Kävin eilen hiusten leukkauksessa ja lopputulos on kaukana siitä mitä halusin. Nyt kun oon yön sitä vielä miettinyt niin pakkohan mun oli palautetta laittaa sähköpostilla. Takaa pää ihan kynitty :' ( eilen ajattelin että no olkoon, kyllähän se kasvaa takaisin mutta kyllä tympäsee nyt!! Katsotaan vastaako ne sieltä mitään. Mä meinasin ensin että soitan sinne mutta kun mä olen tällainen itkupilli että olisin varmaan alkanut itkeen..
Eilinen päivä meni Eetulla ihan pepulleen, tais hampaat vaivata raukkaa. Saas nähdä miten nyt käy? eilen piti aamusta jo laittaa suppo kun ei syönti edes onnistut. Nyt ainakin sen puolesta näyttää paremmalta ja unillekin sain hänet jo nukahtamaan. Yöt kyllä nukkuu ihan loistavasti.
Meillä on nyt aamupäivällä viimeinen vauvavoikka ja iltapäivällä ajattelin käydä kaverin vauvaa katsomassa. Ja kaveria siinä samalla tietenkin. Sitten kun mies tulee töistä niin kauppaan pitää lähteä yms.
Voi olla etten paljoa jouda koneella olemaan.
Tipulle oikein ihania hetkiä miehen kanssa!!!
Heltsylle ja Kiialle vilkutuksia!!
Iida-linnea ja tyttönen on palautuneet reissusta, mun piti eilen huhuilla teitä mut en sitten muistanut..
Ja kaikille mukavaa vappuaattoa ja vappua myös! toivotaan että aurinko paistaa oikein lämpimästi =)
hermione ja Eetu
Eetu kiittää hampi-onnitteluista, Sara-Maria ja heltsy =)
Tökkii muuten välillä aika pahasti nää sivut...
Häiriköitä taidetaan olla koko sakki ;)
No ei vais taitaa olla vauvan sivuilla ongelmia... mutta josko nyt toimis.
Kiitoksia Iida-linnealle ja tyttöselle kyläilystä!
Sara-Maria: Meillä Saaga nukkui yhteenaikaan kanssa tosi vaihtelevasti, joko pitkään tai pätkissä. Melkeenpä joka toinen yö aina vaihtui, mut sit pikku hiljaa tasottu. Onneksi siihen että herää nykysin 5-6 välillä syömään ekan kerran. Nukkumaan menee 19-20 välillä.
Toivottavasti Tipun Sienna löytää taas päikkärirytminsä. Kivoja hetkiä isin kanssa myös toivottelen!
Heltsyn kiia päässy keinumaan. Hienoa että tykkäsi. Mäkin otin Saagan eilen syliin ja keinuttiin pikkasen. Harmiksi en nähnyt ilmettä ku istui kasvot musta pois päin, mut ei käyny itkeen tai ollu mitenkään järkyttyneen näkönen et kai oli sit tykänny.
Voi että ku hermionen Eetu kärsii hampaista, höh! Toivottavasti vappuhulinat sais Eetun " unohtaan" säryn!
Me lähdetään kohta perhekahvilaan jahka neiti herää päikyiltä ja tää mamma saa itseään edustuskuntoon.
Ja HYVÄÄ VAPPUA toivottelen kaikille, jos en enää tuu tänään häiriköimään tänne! :)
S&S
Täytyy tulla paremmalla ajalla sit muuta mutta pakko tulla lohduttaa hermionea. Voi itku että leikkaus ei mennyt toiveiden mukaan. Onneksi kuitenkin sait purettua mieltäsi sähköpostilla, olisi kyllä enemmän kuin suotavaa että vastaisivat sulle. Ja mä muuten löydän itsestäni samoja piirteitä kun sä, oon kanssa nimittäin oikee itkupilli jos vaan vähänkin harmittaa joku asia. Ja vaikka kuinka koittasin " kovettaa" itseni ja antaa esim. juuri palautetta niin eikös se aina nyyhkytykseksi mene. Ja vie pohjan koko hommalta. Ärsyttävää olla sellanen herkkis.
No mutta nyt kuuluu ääntä jo aika vaativaan sävyyn tuolta lattialta. Palataan myöhemmin.
h&k
Ärsyttäviä tosiaan nämä palstan ongelmat - liittyisikö jotenkin sitten tuohon sivujen uudistamiseen? Mä en edes jostain syystä pääse ollenkaan niille uusille sivuille, kone vaan lataa niitä ja mitään valmista ei koskaan tule.
Meillä oli aivan mahtava viime yö: Kalle heräsi vasta puoli 6 syömään ekan kerran, nukahti kahdeksan jälkeen illalla. Syömisen jälkeen nukkui vielä puoli 8 saakka. Ihan mainiota, jaksaa äiti sitten tänään illalla vähän riekkua. Meille tulee kavereita kylään, varmaan grillaillaan tms.
Voi Hermione sinun hiuksiasi :( Se on kyllä tosi ankeaa kun leikkaus menee pieleen! Itse vielä kestää siihen tottuakin - muuthan tottuu nopeammin kun näkee koko ajan, mutta itse katselee itseään peilistä tosi harvoin. Mutta hyvä kun laitoit palautetta, eihän ne muuten kampaajat tiedä ja pysty parantamaankaan! Hienoa, että Eetu nukkuu sisällä jo päikkäreitä, meidän kanssa pitäisi kaiketi siihen vähitelln opettaa mutta en oo vielä aktivoitunut. Ja onnea hampaista!
Ihania nuo Tipun ja Heltsyn tyttöjen jokeltelut! Tulee kiukutteluun lisää sisältöä kun voi tavuillakin ilmaista itseään :)
Susanna: ei ole menkkoja täälläkään näkynyt. Ihan hyvä vaan, ei mitään kiirettä!
Jaahas, jäi lyhyeen kommentoinnit, yltyy kitinä lattialla joten taitaa olla päikkäriaika. Rattoisaa vappua kaikille enskoille tasapuolisesti!
Bianco ja Kalle 6 kk
Saa nähdä, tuleeko tämä viesti perille, nimittäin monta kertaa kun yritin laittaa ' vastaa viestiin' piti kirjautua uudelleen ja uudelleen...
Pino on paisunut niin suureksi, että en ehdi nyt kaikille kommentoimaan, vaikka joka päivä olen pikaisesti käynyt kuulumiset lukemassa.
Hermione: Harmi, että petyit kampaukseen, mutta hyvä, että uskalsit laittaa palautetta! Mä oon kans ihan samanlainen, että alan itkeä just ton tyyppisissä tilanteissa. Käyttekö muuten kansalaisopiston jumpassa? Yhdeksän vai kahdentoista aikoihin? Minä kävin puoli yhden äitiysjumpassa ja olen siis se, joka aina etuajassa oli siellä töllistelemässä :)
Galluppiin sen verran, että mulla ei vielä ole menkat alkaneet, kun jälkivuotokin loppui vasta kolmisen viikkoa sitten. Toivottavasti ei kuulukaan pitkään aikaan. Aika edesvastuutonta kyllä lääkäriltä sanoa, että täysimetys riittää ehkäisyksi 6 kk! Koska tiedän kyllä äitejä, joilla on alkaneet menkat aikaisemmin. Sitähän voi tulla raskaaksi jo siitä ekasta kierrosta ennen menkkoja, kun ei vielä itse tiedä, että kierto on taas alkanut.
Sitten pistän galluppia kehiin maidontulosta. Ootteko esim. joutuneet käyttämään liivinsuojia koko imetysajan? Mulla on nyt maidontulo vähentynyt tosi paljon, liivinsuojat saattaa olla montakin tuntia kuivat eikä pariin päivään ole tullut sellaista pakottavaa tunnetta rintoihin ollenkaan. Poika kyllä näyttäisi saavan tarpeeksi ruokaa, mutta vähän huolestuttaa, jos maito vielä vähenee lisää.
Me ollaan vappuaatto ihan kotosalla. Sain eilen hankittua pari parvekekukkaa, jotka pitäisi istuttaa. Huomenna vapunpäivänä mennään torille vappukävelylle (tai vappuvaunuttelulle) ja iltapäivästä tulee pari kaveria käymään, jotka asuvat eri kaupungissa eivätkä ole vielä Justusta nähneetkään. Lauantaina onkin ristiäiset ja sunnuntaina vielä pari kaveria tulee kakun jämille. Ristiäiset pidetään ihan vaan sukulaisille. Innostuin eilen askartelemaan ristiäisiin menu-kortin pöytään ja koristeet kynttilöiden ympärille. Sitten meidän häissä oli sellainen pajukranssi, jossa oli sinistä silkkinauhaa ja hääaiheinen koriste. Vaihdoin siihen pienen nallen ja Justuksen jo pieneksi käymät tossut hääkoristeen tilalle ja laitetaan se ulko-oveen.
Aurinkoista vappua kaikille! Mama & Justus (lauantaina tulee 2kk täyteen)
Mamalle: Käsittääkseni rintojen normaalitilan kuuluu olla löysä lerppu eikä pinkeä rantapallo, harmi sinänsä ;). Kun maidontulo ja kysyntä on tasapainossa, tapahtuu juuri et tuntuu et rinnat on " tyhjät" , mut älä tosiaan huoli kyllä sieltä maitoa tulee jos Justus on tyytyväinen.
Itse tunnen nykyään kuinka maito rupee nousee rintaa vasta kun tyttö on jo rinnalla. Eli joutuu imemään hetken ennen ku maitoo alkaa tulemaan. Joskus ku onoikein nälkäinen ni saattaa pientä hermostumista olla havaittavissa. Mut esim aamusin ku pitkä syöttöväli ni sillo rinnat on kyl jo valmiiksi täynnä.
Kylläpäs hermionella oli huono kampaaja reissu. Mulla ku oli nuorempana lyhyt tukka ni monet kerrat itkeskelin ku ei tullu just sellasta tukkaa ku olisin halunnu! Kaipa osittain oli ni " uuden näkönenki" .
Biancon Kallelle onnittelut hienosta yöstä!!
Laitoinpa Saagan äsken partsille nukkuun lyhyhihases bodyssa ja collegeasussa. Mut kai se on uskottava et kuuma on. Sisälläki pelkässä vaipassa oli hikisen nihkee ku sylis pidin.
Jep, hiivin taas takavasemmalle...
S&S
Tulee varmaan megapitkä viesti, kun en ole pitkään aikaan päässyt pinoutumaan.. että sori vaan palstan tukkeuttamisesta :)
Eilen tosiaan kotiuduttiin reissusta ja ihanasti meni junamatkat! Ei kitinää, itkua tms. piiperön suunnalta, vaan ihmettelyä, hymyjä ja nukkumista. Nyt oli näköjään otollinen ikä matkustaa, kun piiperö ei vielä kaipaa niin kamalasti viihdytystä ja nukkuu pitkiä päikkyjä. Reissussakin nukkui upeita yli 4h päikkyjä, mutta se nukkumaanmeno iltaisin ei kyllä parantunut. Eilen illalla kotona ei tullut samanlaisia huutoja, toivottavasti ei tule jatkossakaan. Nukkui kyllä yöt hyvin, kunhan eka sai unen päästä kiinni.
Piiperölle on tuloillaan eka hammas alas! Pullottaa jo ien kovasti, mutta saa nähdä milloin puhkeaa.
Tipu olikin jo saanut infoa junamatkailusta. Tosiaan kerroin lippukassalla, että otan mukaan vauvan ja rattaat, niin täti myi mulle samantien perhelipun, eli pendolinoissa saa 2 vierekkäistä paikkaa sellaisesta vaunusta, johon voi ottaa rattaat. Paikkoja ei välttämättä saa siihen rattaiden viereen, eli jos meinaa esim nukuttaa lasta rattaissa matkan ajan, niin itse saattaa joutua istumaan monenkin penkkirivin päässä. Ja tosiaan invapaikan yhteydessä on toi rattaiden säilytystila. IC-junissa perhelippu taas oikeuttaa ihan omaan hyttiin, joka kuulosti minusta mukavalta vaihtoehdolta. Me tosin matkattiin molempiin suuntiin pendolinolla, mutta saatiin istumapaikat niin, että oli näköyhteys rattaisiin koko ajan. Ja tuo perhelippu ei käsittääkseni maksanut ekstraa, vaan ihan normaalin yhden aikuisen lipun verran. Kannattaa ajoissa varata paikka perhehyttiin, koska niitä on turkasen vähän ja viikonloppuisin varmasti menevät heti.
Ja vitsi, yösyötöt ovat teillä loppumassa :) Nyt vielä suojat pistorasioihin, niin ei Siennan näpit kärähdä :) Pienet on niin nopeita liikkeissään..
Butterfly: Teillä häät tuloillaan :) Kivaa varmasti suunnitella ihania juhlia. Hyvä, kun aloitat ajoissa!
Hannnah: Siellä viinimarjoja maisteltu. Varmasti tuo hapokkuus tuo hauskoja ilmeitä Ellan naamalle. Ja Ella on varppina söpö näky pieni pyöräilykypärä päässään :) Meillä ei ole vielä piiperöllä kenkiä olleskaan, mutta pitäisi jotkut söpöstelykengät hankkia, kun on kesäjuhlia tulossa. Sitten kun alkaa ihan kävely, aion kyllä hankkia ihan uudet popot, en käytettyjä. Siihen asti menee varmaan vanhatkin, kun eihän pieni niille painoa laita. Ei kai se silloin jalkaankaan vaikuta?
Hermionelle synttärionnittelut, myöhässä tosin! Ja Eetulle onnea hampaista! Toivottavasti niitä ei tarvitsisi kauaa kipuilla. Ja voi pee, että tukka meni pilalle! Hiukset on kuitenkin niin iso ja näkyvä osaa omaa itseä, että salettiin harmittaa :( Hyvä, että annoit palautetta!
Sara-Marialla on hienon kokoinen poitsu. Ikkunanpesu tuntuu ahdistavan jo ajatuksena sekä siellä että monessa muusakin paikassa, niin myös täällä... Onneks on sälekaihtimet, niin kaikki kökkökasat ei näy niin selkeästi. Ja jumppauksen olitte aloittaneet. Olis kyllä kiva mennä piiperön kanssa jumppaan tai muskariin. En vaan ole löytänyt sellaista, joka alkaisi nyt keväällä. Taitaa jäädä syksyyn harrastusten aloitus.
Heltsyn Kiia opettelee konttausta, wau! Meillä piiperö ei ole erityisemmin mun perään. Tai siis ollaan kyllä lähes aina yhdessä, mutta menee mielellään muiden ihmisten syliin eikä protestoi, jos katoan näkyvistä. Meillä iskäkin kelpaa tutinnostajaksi iltahuuteluihin.
" Edwina" oli saanut nätin nimen, taisin minäkin bongata ilmoituksen lehdestä :) Sopii hyvin nimi teidän tytölle! Kiva, että kastejuhla meni hyvin.
Dajm: Kiva kun olet päässyt shoppailemaan! Ja Pätkikselle maistuu kiinteät jo hienosi, hyvä. Upeita uniakin pätkis vetelee.
Mamaja Justus: Onko mummolaan sellainen matka, että poju nukkuisi autossa sen aikaa päikkäreitä? Omalla autollahan on aika kiva lähteä, voi huoletta ottaa niin paljon tavaraa mukaan kuin vaan haluaa. Bussissa taas voi keskittyä lapsen kanssa olemiseen, kun omat kädet eivät ole sidotut.. Hmm.
Justuskin vetelee hienoja yöunia! Ja oikein hyviä ristiäisiä sinne!
Susanna: Kiva tuo oma neuvolakortti lapsen kortin rinnalla :) Pitääkin etsiä mun neuvolakortti jostain kätköistä. Sain sen äidiltäni jo aikapäivää sitten itselleni. hauska seurata miten kehitykset menee äidillä ja lapsella. Ja Saagalle onnittelut 4kk täyttymisestä!
Ja Tipu, et sä mikään dinosaurus ole.. Tai sit meitä on kaksi. Kyllä sullakin on neuvolakortti ollut, sillä meillä ei taida olla paljoakaan ikäeroa, ainakin kun sun nimimerkkiä katsoo :)
Bianco oli tilannut Tripp Trappin Saksasta, eli tuli siis halvemmaksi kaikkien postikulujen jälkeen tilata sieltä? me kait hankitaan kanssa se Tripp Trapp. Ollaan kuultu niin hyviä " suosituksia" siitä. Ja kun melkein kaikki on muu käytettyinä hankittu, niin ostetaan nyut syöttis uutena. Kun ei meinaa käytettyinäkään saada mistään noita Tripp Trappeja. Tota ei pitäisi saada kaatumaan juuri mitenkään, siis lapsen toimesta. Tuttavapiirissä on aikamoisia syöttötuolissa äheltäjiä, joten jos piiperöstä tulee vähääkään samanlainen, niin on jakkara nurin koko ajan. ja musta kyseinen jakkara on kivan näköinenkin. Kallis kyllä kuin mikä..
Hyvä, että kaurapuuro passaa Kallelle.
Iida-Linnea ja tyttönen ovat olleet isovanhempia tapaamassa. Meillä kanssa mummolla oli tippa linssissä, kun läksimme takaisin kotiin. Mutta kesällä mennään taas uudestaan pitemmäksi pätkäksi, ja eivätköhän isovanhemmat tule tännekin käymään vielä sitä ennen. ja tosiaan ihanaa, kun mökkikausi pian alkaa!
G: Menkat ei oo alkaneet täällä, hyvä vaan. Mutta voisivat mun puolesta alkaa vaikka syksyllä, niin voisi ruveta suunnittelemaan piiperölle sisaruksia vaikka samaan syssyyn... :) Tietty heti huomenna alkaa.. toivottavasti ei, sillä kärsin aina niin kamalista kivuista ettei mitään rajaa.
Ja liivnsuojia joudun käyttämään 24h. Välillä ne pysyvät kuivempina, välillä taas herään siihen, että ovat ihan läpimärät. ja päivälläkin välillä pitää vaihtaa uusiin. Mutta älä huolestu, maidontuotannon kanssa sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä, että tiputteleeko maitoa suojiin vai ei. Välillä tuntuu, että rinnat on ihan tyhjät, mutta silti sieltä vaan sitä maitoa tulee ja riittää.
Huh, tuli taas romaani. Piiperö nukkuu päikkäreitä ja mun tarttis siivoilla vähän asuntoa ja pestä pyykkiä. Illalla lähdetään kylään viettämään vappua. Olisi kiva hankkia piiperölle jostain vappupallo :)
oikein hyvää vappua kaikille!
Gaiole ja piiperö - tänään 4kk
Täälläpäin on kanssa ollut ongelmia näiden sivujen kanssa, häiriköksi eivät kuitenkaan herjanneet. Toivottavasti tää ei nyt katoa bittitaivaaseen.
Kaikki jotka luulee nähneensä mitin kasteilmoituksen, niin kyllä se meijän oli.
Gallupeihin me vietetään tänään edwnan kanssa koti-ilta kahdestaan, isä on töissä. Mutta huomenna vietetään isän synttäreitä ja käydään vähän espalla vaunuilemassa.
Me ollaan maanantaina lähdössä edwinan kanssa kahdestaan Tampereelle mun vanhemmilla käymään,mietin että uskaltaisikohan lähteä pelkästään rintarepulla.. tyttö kuiteskin viihtyy siinä ihan hyvin.... Ei tarvis silloin miettiä miten vaunut saa junaan ja bussiin.
äitijaEdwina
Unohdin vastata toisen galluppiin...
Täällä on piruvie alkanut menkat, olisi voinut vielä muutaman kuukauden pysyä poissa.
Edwina oli 7 vkoa kun menkat alkoi =(
Sienna teki juuri uuden päikkäritappeluennätyksen: laitoin sen kolmelta sänkyyn ja kello oli 16.10 kun tytöstä vihdoinkin loppui virta. Huoh. Se oli ihan väsynyt silloin kolmelta, en tajua mitä sitten tapahtui. Kävin sen huoneessa about miljoona kertaa laittamassa mobilea soimaan ja toivottamassa kauniita unia ja joka kerta tyttö oli mahallaan kurkkimassa sängyn reunan yli kamalan huudon säestyksellä. Ei siis koko tuntia itkenyt, mutta möykkäsi hirveästi ja protestoi.
Heltsy: joo, mä olen kanssa välillä kuulevinani " enenenen" ja myös " emmää, emmää" huudon seasta, hassua. Ja tänään Sienna sanoi lounaalla selvällä ruotsin kielellä " nej" ja laittoi suunsa tiukasti kiinni, maha oli siis täynnä. Ruotsi on oikeasti meidän toinen kotikieli, mutta ihan sattumahan tuo oli.
Kiitos Gaiolelle lisäinfosta junien suhteen, enpä ollut tietoinen perhelipusta. Pitää kysellä sellaista sitten kun päätän reissuun lähteä.
Mies tulee tosiaan parin tunnin päästä kotiin ja päästään vapun viettoon, tänään tosin ihan kotosalla. Voi olla että tulee taas pientä palstataukoa, varsinkin kun lähdetään sunnuntaina sinne Tukholmaan, mutta palaan sitten viimeistään viikon päästä.
Voikaa hyvin ja hauskaa vappua!
Tipu & Sienna 7,5kk ja vihdoinkin zzz
Oikein ihanaa ja lämmintä vappua kaikille enskoille perheineen!
=) Pore&Noora
kaikki enskat taitaa olla vapun vietossa.
Aivan mahtava sää ja ulkoiltu on täälläkin =)
Palailen taas paremmalla aikaa, nyt täytyy laittaa miehen kans herkku iltapalaa..
h+e
Hermione: Mulle tuli niin ihana olo kun sanoit et oot meitä mietiskellu:) Onhan nuo pojat juu jo niin isoja. AIka menee nopeesti...
Lohdutushali hiuksien puolesta=) Olit kyllä tosi rohkee kun uskalsit antaa palautetta kampaajallesi. Mä aina annan olla ja sit myöhemmin harmittaa kun ei tullu mitään sanoneeks. Sillä nyt ei oo mitään väliä et menee palaute perille sähköpostin kautta vai naamatusten.
Ai niin ja onnea Eetulle hampaista:)
Sara-MAria: Saitkos mitään ostettua lastentarvikeliikken loppuunmyynnistä? Tuollaset pitää aina hyödyntää, kun nuo liikkeet tuppaa olee aika hinnakkaita:)
Iida-linnea: Minkäslai mökki teil on? Onks se sellai talviasuttava vai ihan kesäkäytössä?
Tipu: Hauskaa Tukholman reissua:)
Heltsy: Kiva et Kiia on viihtynyt keinussa=)
Bianco: Siellä grillaus suunnitelmia kavereiden kanssa. Kuulostaa kivalta:)
MamajaJustus: Hauskaa risitäispäivää:)
Gaiole: Siellä reissu sujumut hyvin=) Kauas te olittekaan siellä?
ÄitijaEdwina: Onnea Lotalle ihanasta nimestä=)
ON: Täällä ollut hirveä kiukkupäivä. Mä oon ollu niin väsynyt etten jaksanu lähtee vaunulenkille poikien kaa niin eiväthän he oo osanneet pitkii päikkäreit nukkuu sisällä. Nyt ollaan sit niin yliväsyneitä et äitin ja iskän korvat on koetuksella.
Meillä oli alkuviikko ohjelmaa täynnä niin en ehtinyt ku tänään ekaa kertaa palstalle. Laurin kummi oli meillä kylässä sunnuntaista tiistaihin ja oli tosi kivaa. Hän menee kans samana kesänä naimisiin kun mekin niin juttua riitti. Käytiin myös hääpukuliikkeessä kattelees pukuja ja kaveri sovittikin muutamaan päälleen:) Mullekin alkaa pian iskee häähullutus päälle, vaikka en oo oikein koskaan hirveesti häitäni suunnitellut.
Häistä tulee sellaset keskikokoset. Varmaan joku 60-70 henkee (en oo viel laskenu). Koht pitäs vissiin kirkko varata ja juhlapaikka et saa mieleisen päivän ja paikan. Hääpuvun aattelin teettää ja siit tulee varmaan aika yksinkertainen valkonen puku.
Tiistaina heitettiin sit kaveri Heinolaan ja jäätiin äitin luo yöks. Eilen tultiin kotiin ja vappu on menny ihan normaaleissa merkeissä. Ollaan siis vaan oltu ja möllötetty kotona. Mä nukuin tänään reilu kolmen tunnin päikkärit ja tehny kasan kotitöitä. Muuta ei oo sitten ehtinytkään. Äsken kävin ostaa vähän herkkuja kaupasta:)
Pitää kai lopetella et ei tuu romaania... Hauskaa vappua kaikille:)
-Butterfly & Lauri ja Leevi ma 3kk-
.. eilen illalla täällä naputtelin pitkät pätkät ja kaikki tekstit katos taivaan tuuliin, kun kone herjas et otsikko puuttuu ja pyysi palaamaan edelliselle sivulle lisäämään otsikon, samalla vaan katos kaikki tekstit... nyt täytyy muistaa tallentaa tää sepustus johonkin ennen ku yritän lähettää, ku nää ei tosiaan tunnu toimivan nää sivut, sen takia mua ei oo paljon tällä viikolla täällä näkynytkään. tietokoneet on ihan kiva juttu silon ku ne toimii mut sit jos ei toimi ni mulla menee hermot ihan totaalisesti, mies aina välillä naureskelee mun tietokonekiukuilleni...
eilen siis tosiaan käytiin aamulla neuvolassa/lääkärissä, mitat oli 7850g ja 68cm, oisko pää ollu 44cm, ellen ihan väärin muista. eipä siä nyt mitään kummempia sit ollu, kaikki oli ihan kunnolla, tohtori kehui että ellan käsien motoriikka on kuulemma tosi hyvä, nyt vasta itsekin huomasin katsella että aika näppärästihän se tuntuu noita sormiaan käyttävän, enpä vaan ollut aikaisemmin tullut edes ajatelleeksi koko asiaa.
eilen illalla käytiin sit mun isän luona saunomassa ja syömässä, joten siinähän se vappu sitten menikin suht rauhallisissa merkeissä. ja tänään ollut vielä rauhallisempi päivä, kun taisi tuo ellan isi useamman saunakaljan ottaa, joten on tänään ollut hyvinkin väsyneen oloinen.
pari päivää ollaan ellan kanssa pääosin majailtu ulkona, kun on ollut niin nättiä keliä, on keinuttu, istuttu hiekkalaatikolla sekä peiton päällä nurmikolla, lenkkeilty koiran kanssa, " oltu piknikillä" eli syöty ulkona ja " käyty ulkohuussissa" eli istuttu potalla auringonpaisteessa :) kummasti on itsekin ollut ihan väsynyt iltaisin.
jaa niin vapun kunniaksi ellan toinenkin alahammas puhkesi eilen, joten nyt sitten vain ylähampaita odottelemaan. ei vaan, koska imetän edelleen en niin pistäisi pahakseni vaikka niitten hampaitten tulon kanssa kestäisi vielä pidemmänkin aikaa.
huomenna en varmaan ehdi koneelle, aamulla pitäisi käydä kaupoilla ja iltapäivällä lähteä ajelemaan kohti taipalsaarea, siellä on yks sellainen koirajuttu, jonne mennään viikonlopuks ellan ja toisen koiran kanssa. mutta koitan palailla taas mahdollisimman pian, toivottavasti nämä sivutkin saadaan taas toimintakuntoon.
hannnah ja ella vajaat 8 kk
Nyt tulee pikaiset terveiset. Oon niin väsynyt, että pakko mennä nukkumaan kunhan saan viestin lähtemään.
Tipu, oikein ihanaa risteilyä teille! Meidän tyttönen viihtyi ainakin laivalla tosi hyvin. Tukholmasta ei hänelle jäänyt juurikaan muistoja, koska saatuaan massun täyteen ruokaa nukkui kunnes oli aika palata laivalle.
Hermione, hitsin kampaaja kun ei osannut tehdä työtään! Hyvä kun palautetta annoit. Eräs tuttavani, joka on ammatiltaan kampaaja, sanoi kerran että ihan niin kuin viallisista tavaroista/vaatteista yms tehdään reklamaatioita niin samalla lailla pitää antaa palautetta käsillä tehdystä työstä. Toivottavasti reagoivat palautteeseen!
Butterfly, mökki on minun vanhempieni, mutta siellä ollaan niin paljon kuin mahdollista. Se on järven rannalla ja mökin lisäksi siellä on aitta nukkumista varten. Ja kesällä siellä yötä on mukavinta olla. Tie kyllä aurataan talvisinkin. Vanhempani kävivät tänä talvena hiihtelemässä ja nauttimassa luonnosta mökillä. On sen verran lähellä heidän kotia, että päiväseltään käyminenkin onnistuu.
Sitten tyttösen kuulumisia. En tiedä mikä kausi on nyt meneillään, mutta eilen illalla saatiin tyttö tainnutettua vasta 22.30 nukkumaan ja klo 4 alkoi kauhea itkukohtaus. Meni aika kauan ennen kuin tyttö rauhoittui ja nukkui sitten klo 7 asti. Edellinen yö oli myös todella risainen. Kävin ainakin 5 kertaa rauhoittelemassa neitiä. Ehkä lisää hampaita tulossa. Tai sitten kaikki uudet taidot ja liikkumisen ilo häiritsee yöunta.
Tässä on vaan sellainen tilanne, että mun karmea väsymys johtunee isoksi osaksi pikkuisesta masuasukista... Outo olo jatkui, joten viime viikon perjantaina ennen reissuun lähtöä tein uuden testin ja siihen ilmestyi kauniit kaksi viivaa. =) Ollaan miehen kanssa varovaisen onnellisia. Ei olla vielä kerrottu kenellekään läheiselle, koska halutaan viikkojen olevan turvallisemmilla lukemilla ennen kuin kerrotaan. Eilisestä on ollut mahakipuja, jotka toivon mukaan liittyy onnistuneeseen raskauteen eikä enteile pahaa... Oli tarkoitus pitää matalaa profiilia täällä palstallakin, mutta kerron nyt kuitenkin, koska voi olla että palstailu vähänee entisestään jos päivät menee köllötellessä sohvalla...
Nyt unille, kun tyttönenkin nukkuu. Hyvää viikonloppua kaikille!
T. iida-linnea rv 7+2 ja tyttönen 11 kk
Olitte mielessäni jo tuossa aamupäivällä kun kävin taaperoiden puolelle skriivaamassa kuulumisia! ONNEA IHAN HIRMUISASTI MASUASUKISTA! Toivotaan tarrasukkia pienelle ja voimia kukistamaan äipän väsymystä! :)))
Jospa tosiaan Ainolle on tulossa hampaita tai sitten uudet taidot tulevat uniinkin. Meillä Oona on alkanut kävellä ihan kunnolla viimeisen viikon aikana ja todellakin, Viime yönä ihmettelin kun kuului ihan outoa ääntä neidin sängystä, siellähän se tutti suussa ja pupu kainalossa silmät ummessa piti pinnoista kiinni ja käveli paikallaan.. heh. Toivotaan että teidän tyttöselle taas alkaisi uni maistumaan.
Voikaa hyvin!
Ja terkut & huiskutukset myös kaikille muillekin!!!
Mammis töistä & Oona mummolasta
IIDA-LINNEA - nolottaa.. Mähän menin kirjoittelemaan ihan täysin vääriä nimiä tänne kun piti kirjoittaa tyttönen.. Juuri meilasin yhden A-tytön äiteelle ja menee jo nämä lapset ihan sekaisin.. =P
Pahoittelee Mammis tosi nolona :( (jonka ei pitäisi kiireessä kirjoittaa yhtään mitään - toivottavasti työhommat eivät ole samalla tavalla retuperällä kun tämän mamman muisti)
..tämä vieläkään????
hannnah