Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sissit vappuviikolla ma-ke

28.04.2008 |

Jesjesjes, mä olin EKA, pitkästä pitkästä aikaa =)

Heh, pienestä ne ilot tulee!

Tässä edelliset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12986663&p=1&tmo…

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas allergiaan liittyvistä kommenteista. Muistelin itsekin, että koivu-omena-porkkana ovat toisiinsa yhteydessä. Omenaa Jenni on kyllä syönyt enkä ole huomannut mitään reaktiota. Aika pieniä määriä tosin, sillä omena on ollut aina jossain valmis soseessa yhtenä aineksena. Onkohan jotain haittaa, jos antaa sitä porkkanaa silloin tällöin pienen määrän muun aterian osana? Ei siis joka päivä tai suuria määriä.

Aapo oli oppinut syömään kiinteitä hyvin, onnittelut! Meillä homma takkuaa edelleen jonkin verran. Aamupuuro on lähinnä vitsi. Tänäänkin sain syötettyä ehkä 4 teelusikallista... Juuri sen verran, että sain Rela-tipat ja Jekovitin annettua. Ei maistu kaurapuuro, vaikka on hedelmä- tai marjasosetta joukossa. Mitä muuta voisi antaa aamupalaksi? Kunhan porkkanan aiheuttamasta ihottumasta parannutaan, koitan ruispuuroa. Iltaisin syödään riisipuuroa ja se maistuu paremmin. Kokeilin myös sellaista valmista vadelma-kaurapuuroa tetrasta, mutta ei osannut Jenni arvostaa makeaa puuroa. Ehkä tyttö ei vaan ole " aamupala-ihmisiä" ... Tissi kyllä kelpaa, joten painosta en ole huolissani. Lähinnä rupeaa mietityttämään, että meinaako tuo vieroittua ollenkaan...

Ollaan illalla lähdössä viettämään vappua Vihtiin. Siellä meitä odottelee 1,5 v kummityttömme perheineen ja heidän kaksi ihanaa saksanpaimenkoiraansa. Tuskin maltan odottaa, että päästään pihalle grillaamaan ja nauttimaan säästä. Lupasin leipoa jälkiruuaksi juustokakun, joten pitäisi varmaan ryhtyä toimeen.

Mukavaa vappua kaikille!

Vierailija
22/25 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja allergioista halusin minäkin jotain sanoa :) Meillä Minjalla on myös tuollanen ristiallergia (koivu-omena). Ja kuten useammankin kerran on täällä todettu porkkana on yksi yleisimpiä allergian aiheuttajia, toisin kuin yleensä luullaan! Kantsii sitä porkkanaa minusta välttää kokonaan, eihän sitä tiedä tuleeko siitä vaikka lapselle maha kipeäksi. Joten miksi lähteä leikkimään tulella :) Loppujen lopuksi porkkanaa on helppo välttää. Ellei sitten syö lähinnä kaupan soseita, liharuuissa on lähes kaikissa porkkanaa :/

Mennillä on ollut ihottumaa poskilla ja kaulalla jo pitemmän aikaa - Luulin että reagoi vasta olleeseen flunssaan, kuten kävi viimeks. Nyt se ihottuma vaan ei ole lähtenyt. Alan varmaan kohta tekemään ruokapäiväkirjaa, jos sais selvitettyä johtuuko jostain ruuasta!

Mutta eipä kummempaa - Minja on siskoni luona leikkimässä ja ollaan Mennin kanssa siivoiltu partsia, yhden ikkunankin jopa pesin :P Kohta roudaan tavaraa varastoon, kunhan Menni menee unille. Ja kaivan kukkaruukkuja esille.

Dumle ja Menni jotka lähtee ripustelemaan pyykkejä narulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona tuossa järsii ensimmäistä serpenttiiniään ja isommat viuhtovat palloilla. Riittää neidillä katsottavaa. Ilmapallot ovat kyllä suosittuja!

Oikein mukavaa vappua kaikille. Täällä minä ja 2-vuotias kävimme läpi pikaisen oksutaudin. Vieläkin olo vähän hutera, vaikka oksensin vain kerran. Mietityttää lähinnä, maistuuko kuohuviini... =) Ja kaikki mieheni tekemät herkkuruuat!

Voikaa hyvin ja nauttikaa! Ja colis, kiva kuulla hehkutustasi, kiva että olet innostunut asunnosta! Peukut pystyyn. Ja typykälle onnea! Ja peikkoäetille piti jo aiemmin onnitella hyvistä uutisista Asmon patin suhteen! Mitäs Kiinaan?

apinaemo

Vierailija
24/25 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Porkkanasta ja allergiasta vielä. Hp kysyit asiaa josta edes allergialääkärit eivät ole yksimielisiä. Toiset ovat sitä mieltä että vain tiukka välttäminen on hyvästä. Toiset ovat sitä mieltä että täytyy altistaa hiukan. Eli revi siitä... Minä itse olen nyt päättänyt ryhtyä maistelemaan välttämiäni ruokia hiukan. Jos vaikka poikanen altistuisi niille hiukan rintamaidon kautta ja sitä kautta elimistö valmistuisi ottamaan niitä vastaan. Mene ja tiedä.

Nyt on munkit paistettu. Sujuipas vauhdilla kun on hyvä apurit. Tytöt olivat reijitystiimi. En päästänyt lähellekään kiehuvaa rasvaa. Nyt vielä isompi muskariin ja sitten alkaa vapun juhlinta.

Apinaemo, tuohan on suomalaiskansallista vapun viettoa tuo oksentelu. Noin se kuuluukin tehdä. ;) Minä oksensin viime vappuna.

Nyt poikanen itkee

Hyvää vappua.

peikkoäet

Vierailija
25/25 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen vapun toivotus:) eilen illalla käytiin syömässä hyvin siskoni ja hänen miehensä kanssa, kivaa oli! kahdeltatoista jo uni voitti ja adorakin nukkui aamulla kahdeksaan asti:) muutaman kerran kyllä yöllä heräsi.. juuri keitin uusia perunoita ja nyt ne tuolla vähän jäähtyvät, kohta menen tekemään perunasalaattia. iltapäivällä perheeni tulee meille grillaamaan, nam! kesä siis alkakoon!! toivottavasti kaikilla on vappu sujunut mukavissa merkeissä:)

aurinkoista vappupäivää toivottavat

ladorada ja adora 7kk