Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Joulukuun tähtöset viikkoon 18*

28.04.2008 |

Uusi viikko,uudet kujeet=)

En osaa niin hienoilla tähdillä pinoa koristaa,kuin Naranja,mutta toivotaan että kelpaa!

Kaikki hip ja hop,kuulumisia kertomaan!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meinasi sitten tulla ykä kun tulin töihin. Oli koko aamun jotenkin huono olo ja kun pääsin tähän työpisteelle, niin tuntui leukaperissä että nyt tulee.. Ei sitten kuitenkaan mitään tullu. Tulipa vaan kyllä sellanen paniikki, et mitä teen jos alan tosiaan oksentelemaan töissä.. Meillä on sellainen työtila ja vessa että varmasti kaikki kuulee jos menee sinne ykäämään ;) Ja jos kauemmas lähtee vessaan, niin voipi tulla jonnekin muualle kuin pönttöön :D Eihän siinä muuta, mutta en vielä haluais että töissä arvaillaan tätä tilaa.

Mutta kiva että aurinko paistaa ja vapaa on tulossa :) Nautitaan!

PS. Muuten, siitä neuvolasta.. Mulle se terkka ei sanonu mitään, mutta jos siellä otetaan pissanäyte, niin pitäiskö sitä aamupissaa sitten pidätellä sinne asti (sori jos kysyn ihan pöllöjä)? Piti soittamani tänään sinne tästä, mutta unohdin tietysti ja nyt se on sitten myöhäistä.

Vierailija
22/53 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pari riviä, nyt jäävät enimmät kommentoinnit väliin - palaan niiden kanssa paremmalla ajalla! Eriskummalliselle piti vaan tulla kertomaan saamani info, kun soitin yksityiselle ja varasin aikaa + samalla vähän kyselin. Nämä varhais- eli raskauden varmistamisultrat kuulemma Kela edelleen korvaa, samoin kuin myöhemminkin jos on jotain syytä ultrata. Eli pelkkiä hupi-4D-käyntejä ei korvata mutta jos epäillään jotain, mitä ultralla sitten täytyy tsekata, niin korvataan kuulemma edelleen jopa 4D-ultria. Riippuu siis siitä, mitä lääkäri kirjaa käynnin syyksi.

Itsellä tänään sattunut mahaan kohdun ja munasarjojen tienoille. Olin jo aivan maani myynyt kunnes muistin, että näihin aikoihin mulla olis ollut ovis jos en olisi edelliskierrosta tullut raskaaksi. Ja esikoisen odotuksessa mulla aina niihin aikoihin kuusta, jolloin olisi normaalisti ollut menkat, sattui menkkamaisesti vatsaan. Ehkä nyt tekee samaa ovisaikaan? Toivottavasti ainakin, ettei siis mikään muu syynä...

Viuha, riittää kun et nyt ihan viimeiseen tuntiin pariin ole käynyt pissalla! Valkuaista ei ehdi alle tunnissa muodostua pissaan, pidemmässä ajassa kyllä (jos valkuaista on muodostuakseen siis, sen runsas esiintyminen virtsassa voi tarkoittaa raskausmyrkytystä, siksi sitä kontrolloidaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hämääntykö nimimerkistä, Gnatte siis on sama asia kuin tuo Kissantassu! Olen kirjoitellut vauvapuolelle eri nimellä (vaihdoin tänne odottajiin uuden nimimerkin kun tuo on minusta niin hölmö :/ ) mutta näköjään syystä tai toisesta heittää mulle Tassun tänne nimimerkiksi vaikka olin kirjautuneena sisään Gnatte-nimellä. Saa nähdä, millä nimellä tämä viesti tulee... On kyllä ollut kovasti häikkää sivuilla viime aikoina, esim. aamulla kun yritin kirjoittaa tänne niin herjasi vain että ip-osoitteeni on bannattu häiriköinnin takia :DD!

Vierailija
24/53 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Yritinkin tänne jo aikaisemmin tänään kirjoitella, mutta viestiä ei näy, ehkäpä nyt onnistuu.. :)

Meillä nyt siis ensimmäinen vaavi tulossa, kovasti jännittää mutta hyvällä tavalla! :) Pahoinvointia riittää, alkoi jo pari viikkoa sitten, mutta onneksi varsinaista oksentelua ei (ainakaan vielä) ole ollut, pelkkää etovaa oloa. Omituista on se, että heräilen aamuisin kumman aikaisin ja tosi virkeänä, sunnuntainakin oli jo klo 7.30 ylhäällä ja iski outo siivousvimma. :) Todella epäluonteenomaista meikäläiselle, mutta ehkä se johtuu vain hormonimyllerryksestä tai siitä, että on pää niin täynnä ajatuksia.

Mutta tsemppiä kaikille, nautitaan ihanista ilmoista!

Vierailija
25/53 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatka mitä, musta on ihana ajatella, etä vielä sitten kun vauvat on vaikkapa yksi vuotta, niin voidaan samalla porukalla vaihdella kokemuksia!

Viuha ja s@s@, minusta saatte totisesti myös kohtalotveri. Eli naama kukkii kaikenlaisia finnejä aivan liikaa. Mutta ei menetetä vielä toivoa, kunhan alkuraskauden hormoonihöyryt tasoittuu, niin sitten meillä on iho kuin vauvan peppu, vais mitä!

Pikku-puhi, lasten suustahan se totuus kuullaan :) Mutta teidän tapauksessa voivat tosiaan olla hölmistyneitä, että eivät ainakaan uskoneet naperon juttuja todeksi.

Ja sitten yleisisiin keskustelunaiheisiin:

VAPPU

Meillä olikin tuossa yhdet juhlat, joissa oltiin mentelmälä " olen autolla" + miehen kanssa salaa vaihdettiin alkukuoharimaljat, ja olin muka hörppivinäni lasista. Vappu menee varmaan samalla meiningillä. Plus koululainen mukana, joten en muutenkaan mitään useita laseja vetelisi. Mutta kaippa se herättäisi huomioita, jos ei yhden yhtään maljaa nostaisi. Eipäs ole kovin kummallisia vappu suunnitelmiakaan. Että sen seuhteen tuskin tulee mitään ongelmia salailun kanssa.

**

ÄITIYSPAKKAUS

Jota en aio nyt ottaa. Syy: vinot pinot vaatetta muutenkin ja 14o eurolla ostaa kummasti kylpylämpömittarin, harjan ja ja paljon muuta. Olihan se jännittävää avata sitä esikoisen pakkausta aikoinaan. Ja kerran luin AV:lta, että jonkun äiti oli säilönyt ä-pakkauksen täydellisenä odottamaan, ja oli kuulemma olut tosi mukava saada se oma vanha pakkaus käyttöön ku sai oman lapsen. No mutta, meillä ei ole mitään mahista säilöä tuollaisia pakkauksia. Ja vanhempien vintillä odottaa varmaan seitsemän vauvan makuupussia (äitini on himo ompelija) jne.

Ja esikoisen pakkaukseen olin pettynyt. Siihen aikaan kaikki vaatteet oli 70 cm kokoa ja vieläpä hehtosuuria. Joten ne sopi rimppakinttiu-infektiokierre-allergikolle vasta yksi-vuotiaana. Oli sairastelun takia kyllä hidastunut kasvukin. Mutta eipä sitä tullut potkuhousuja paljon juoksevalla lapsella käytettyä. Nykyäänhän siinä on pieniäkin vaatteita. Mutta kun toppupukua en tarvii, niin muuten uskon ostavani tarpeellisempaa vaatetta sillä rahalla.

Erittäin muotitietoinen ystäväni muuten ottaa esikoiselleen pakkauksen. Ihan siitä syystä ettei tiedä yhtään mitä vauva tarvitsee, eikä siten osaa kirppreitakaan kiertää. Niin ajatteli, että siinä on ainakin joku perussetti ja lisää sitten varmaan käytettynä kavereilta. Fiksusti ajateltu mielestäni.

TOPPAPUVUSTA

oli ihana lukea teidän ajatuksia tarvittavasta toppapuvusta. Siinä oikein konkeretisoitui, että ihan oikeesti, sitten kun pakkaset koittaa, nin meillä tuhistaan! Aattelin, että ensi viikot varmaan selivtään äp-pakkauksen hehtaari suurella puvulla. Joka todellakin on aivan järkky-suuri joulukuiselle. Ja sitten heti tammi aleista osten ihanaisen 56 cm puvun. Vitsit, kun tulis jo joulu :DDDD

Tämä toppapuku asia oikeesti piristi mua. Aloin ajatella taas enemmän sitä vauvaa. Nyt oon nimittäin laahustanu monta päivää aivan siipimaassa ja voivotellut kurjaa oloani. Tekisi vain mieli itkua tuhertaa peiton alla. Niin jotenkin sitä muisti, että en nyt enää surkuttele, vaan muistan minkä ihanaisen asian takia on näin kurja mieli! No km vielä pelottaa, niitä kun on lähipiirissä ollut aivan liikaa. Vaikka nneksi en ikinä itse ole joutunut kokemaan. Suurin osa täällä alkaa olla jo hyvillä viikoilla, ja eihän tässä muuta voi ku odotella ja leävätä.

**

TUNTEISTA VAAVIA KOHTAAN

Ai niin, ja sitten vielä tästä asiasta. Rakkaus oli ehkä vähän hassu sana tässä vaiheessa. Mutta kun katsoo tuota esikoista, niin sitten tulee heti mieleen, että millainenhan se vauva sitten on ja millainen sen luonne on ja mitä kaikkea sen kanssa tehdään. Asia tulee konkreettisemmaksi ja sitten on ehkä helpompi sanoa, kuinka jo sitä rakastaa. Mutta esikoista odotellessa en tuntenut tälläista. Itseasiassa, nyt kun muistelen, niin silloin olin aivan ihastunut omaan pallomahaani (heh, voiko enää olla itserakkaampaa? ei varmaan!). Ja sekin siis sitten vasta puolen välin jälkeen.

**

Varhaisultra on sitten viikon päästä perjantaina, jolloin 7+0. Ja varasin tänään neuvolan, ja se th tuntui tosi mukavalta puhelimessa, oikein innolla odotan. Eli perästä tullaan me joulukuun hännähuiputkin.

Canttarelli rv 5+4

Vierailija
26/53 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten sivut tökkii tosi pahasti.Eli siis kävin eilen eka kertaa neuvolassa ja tänään kävin jo sitten lääkärillä,yllätys oli suuri kun ihana mies lääkäri ottikin ultran käteensä ja kurkkasi kohtuun,siellähän se pikkuinen köllötteli ja sydän sykki.Toinen yllätys oli että ultran mittojen mukaan raskaus olisikin viikon pidemmällä eli voip olla että joudun vielä lähtemään täältä joulukuisista marraskuisiin,parin viikon päästä olis sit varsinainen ultra jolloin tarkistetaan vielä LA.En tiedä kuinka tarkkoja täällä ollaan eli pidetäänkö menkkojen mukaan katsottu LA vai muuttuuko ultran mukaan viikkoa aikaisemmaksi.

8+4 tai 9+4???

Vierailija
27/53 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kuokkimaan teidän ketjuunne, kun en viitsi itselleni perustaa tammikuisten ketjua. Toki sinne muita alkaa tulemaan pian..

Kaksi positiivista raskaustestiä tehtynä ja nyt taitaa siis olla viikot 5+3 jos osaan oikein laskea.. Ihan hillitön ja mitään tajuamaton fiilis.

Oireita ei oo paljon mitään ja koko ajan on olo että kuukautiset alkaa.

Vierailija
28/53 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sulla on laskelmiesi mukaan laskettu aika? Mulla nimittäin on rv 5+5 - ihan neuvolan laskelmienkin mukaan - ja LA 26.12., niin ihmettelin jos sulla 5+3 menee tammikuun puolelle. Sain täältä listalta vinkin tämmöisille sivuille:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Tosi hyvät laskurit.

No mutta, miten vaan, tervetuloa fiilistelemään tänne joulukuisiin ja onnea plussauutisista.

Canttarelli rv 5+5

Vierailija
29/53 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu on lähtenyt hyvin käyntiin...mitä nyt vähän yökötystä! Monella tuntuu tuo naama kukkivan ilmoittaudun niihin onnekkaisiin mukaan=) Antaa hormoonikukkien kukkia vaan...lauleskelee=)

Tänään aamukaffilla mietin koska sitä kertoisi omalle esimiehelle, että olisin loppuvuodesta jälleen jäämässä äippälomalle...Olen siis hoitovapaalla tällä hetkellä. Taitaa tulla aika sotku, mitenköhän kaikki mahtaa mennä...!

Ens viikolla olisi ultra yksityisellä...pääsee kurkkaamaan mitä masusta löytyy. Jännittää hirveesti. Minulla oli yksi keskenmeno ennen viimeistä raskautta ja jotenkin pelkään ihan kamalasti. Tuntuu, että ei uskalla vielä oikein nauttia tästä raskaudesta ihan täysillä!

Itkeskelen vähän väliä...lapsetkin nauravat jo! Vanhin lapsista tuumasi eilen ehtoolla kun katsottiin telkkaria " voi sua äiti raukkaa, eihän tämä ohjelma ole tosikaan" =)) Nooh kaipa sekin siitä.

Vappu menee miehellä töissä ja huomenna käydään vaan pikaisesti mummilassa. Palloja ja serpenttiiniä on laitettu ja munkit on paistettu ja melkeen jo syötykkin. Siinä ei sen kummempaa.

Täältä ei siis sen ihmeempää.

Toivottelen omasta puolestani oikein hyvää vappua kaikille. Nautitaan aringosta, munkeista ja simasta sekä tietysti raskaudesta.

Terveisin Leppis_78

Vierailija
30/53 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyty. Eipä siellä mitään uutta, mut jotenkin se teki vähän konkreettisemmaksi tämän asian. Huvikseen yritettiin kuunnella sydänääniä, mut eihän ne vielä kuulu. Sai se sinne doppleriinsa välillä lukemat 150 ja jotain, joten kyllä se siihen viittais, että siellä joku olis.. Kahden viikon päästä sitten ultra. Miten jaksaa sinne asti odottaa??

Ihanaa, kun alkaa pitkät vapaat!

Hauskaa vappua!!!!

Iiiik ja Hippunen 8+3

Vierailija
31/53 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirulainen, miljoonaan kertaan sai yrittää kirjautua!

Ei okseta, huolestuttaa. Noista edellisistä tenavista on ollu reippaampaa oksentelua ja kai mieleen vaan painautunu neuvolan huojentelut: " pahoinvointi vaan kertoo että sulla on raskaushormooneja tarpeeksi" .

EIKÖ NYTTEN OLE?

Joo, ihmiset selittää että ei syytä huoleen. Perkeles ku ultra on 11. KESÄkuuta! Mää ehdin saamaan hermoromahduken sitä ennen! :D

Neuvolassa kävin toissapäivänä, ja täti ilmotti että tolla laitteella ei saa sykkeitä kun lähempänä viikkoa 12. JOTEN päivää ennen ultraa on neuvola-aika, jossa kuullaan toivottavasti sykkeitä.

Itte meinaan ottaa np mittaukset. Sitä varten se tehdään! Katsotaan mikä lapsen tilanne on. Joskus joku selitti että JOS lapsella on turvotusta niin se ainakin tiedetään, parempi olla varautunut. Myös sitä varten jos tulee jotain sairaalassa eteen.

Kaikki mittaukset on vapaaehtosia, mutta se että jotain löytyy, niin eihän sitä mihinkään ole velvotettu! Ei mennä jatkoon, ei tehä aborttia.

Musta mittaus on siis LAPSEN kannalta tärkeää.

Ja onhan se huojentavaa itsellekin kun tietää että turvotus on kunnossa.

Vappuna me taidetaan käydä torilla hakemassa pallot lapsille. Esikoinen (3 vee) on kattellu kaupoissa jo aika monta jonka haluaa: mä haluun ton, ton, ton! Saas nähä miten pärjää kun pitää valita 1 niistä ihanista.

Kerroin työkavereille raskaudesta viimeviikolla. Ajatukset on vauvassa ja jos/kun hermo palaa töissä niin tietävät että hormoonit hyrrää, ei sen vaarallisempaa.

Oksentaminen olis NIIIIIIIIIN ihana asia! Terkkuja kaikille pahonvoiville!! :D

Raahaudun hakeen jälkikasvuni, ei kyllä jaksais.

Pulla viikolla 7, tasan.

Vierailija
32/53 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä nimellä minä tänään täällä olen :D. Tervetuloa Lorindol ja Noffetus!

Ihanaa, että Iiikkiksellä ultrassa kaikki hyvin! Taisi sen napanuoran viuhkeen sinne doppleriin kuitenkin saada, varmasti tuli hyvä fiilis! Minulla onkin Canttarelli & LeeLoo samana päivänä varhaisultra kuin teillä! Neuvola menee sitten yhdeksännelle viikolle ollen 13.5. keskiviikkona.

Kiva kun Naranjakin pääsi pahoinvoinnilta koneelle. Itse olen voinut hämmentävän hyvin ja toivon kovasti, ettei se tälläkään kerralla ole huono merkki. Pikku-puhilla ja Myrtillä taisi olla samaa eli ei voimakkaita oireita. Turvotusta vaan on iltaisin jaloissa kovasti ja se huolestuttaa, koska esikoiselta turvottelu alkoi vasta ihan lopussa.

Leppiksen kanssa olen ollut samoissa mietteissä. Olen hoitovapaalla 1.9. asti, sitten pitäisi 2 kk tehdä töitä ja taas alkaisi ä-loma (oikeastaan 15.11. mutta mulla on sapatteja jemmassa jotka ajattelin ottaa marraskuun alkuun). Lain mukaan ilmoitus perhevapaille jäämisestä on tehtävä 2 kk ennen, eli teoriassa voisin mennä syyskuussa maha pystyssä töihin ja sanoa, että arvatkaas mitä ;). Vähän aikaisemmin ajattelin kyllä ilmoittaa toki. Mulla olisi 16 raskausviikkoa täynnä viikolla 28 (7.7. ->), että joskus niillä main tai sen jälkeen varmaan kerron sitten. Silloin ainakin pitäisi km-riskin olla jo tosi pieni ja eiköhän silloin ole jo ultrailtukin ainakin pariin otteeseen, että tietää, näyttääkö kaikki hyvältä.

Minihattis oli jo päässyt pikkuista kurkkimaankin, ihanaa <3! Saapa tosiaan nähdä, mitä sun lasketulle ajalle tehdään. Sinänsä itse pitäisin hölmönä, jos sitä ei varhaisultran perusteella muutettaisi. Menkkojen mukaan laskeminen kun on suhteellisen kivikautista ja erittäin epävarmaa, kierto kun voi heittää miten sattuu kellä tahansa vaikka yleensä olisikin säännöllinen. Ja tässä raskauden alkuvaiheessa alkion/sikiön iän voi määrittää kaikkein tarkimmin, mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän yksilölliset erot alkavat vaikuttaa kokoon (josta ikä määritellään). Mutta kysäisepä tosiaan, mikä kohtalosi on ;)!

Jaksuja pahoinvointiin Eriskummalliselle, Pikkupirulle ja Menninkäiselle, kiva kun S@s@lla jo hellittää! Näpyt eivät sitten ole niin kivoja, niistä myötätunnot myös Viuhalle.

Oukei, nyt suunnittelemaan kauppalistaa ja sitten ruuanlaittoon, mies tulee kohta töistä. Onneksi hänellä onkin huominen vapaa niin voidaan viettää aikaa yhdessäkin. En muista :D kerroinko jo vappusuunnitelmiani, mutta tänään olen menossa testaamaan autoiluselityksen läpimenoa kaverin kekkereille ja huomenna ajateltiin käydä vähän vappupromenaadilla ja grillailla taloyhtiön grillipaikalla. Kerrostalolähiön suuria iloja :D!

Vierailija
33/53 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, nyt on käyty ekassa neuvolassa. Eipä siellä oikeestaan muuta kuin juteltiin ja täytettiin lomakkeita. Tosi ihana terveydenhoitaja oli kyllä, olisin voinu jutella siellä vaikka koko päivän :) Nyt kun jaksais ens viikkoon siihen varhaisultraan. Siellä kyllä pitäis jo jotain kuulua.

Perintötekijöiden takia on edessä sokerirasitus, eli riski raskausajan diabetekseen on. Pitäisi kyllä alkaa vähän enemmän panostamaan tuohon ruokavalioon, syödä vähän järkevämmin. Nyt tulee puputettua mitä sattuu. Muuten kaikki ihan ok (näillä tiedoilla) :)

Hyvää vappua kaikille!

Vierailija
34/53 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

canttarelli (sori jos kirjoitin väärin nimimerkin)

Näpelöin viikot väärin eli oikeasti oli 4+ jotain.. tarvii harjoitella laskemaan niitä paremmin tuossa kun ensin shokista toipuu... Mies ei ole vielä sisäistänyt asiaa ollenkaan. Kaupassa tosin totes ettei osteta siideria mulle kun olen siunatussa tilassa :D

Vierailija
35/53 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalla päällä kuin mikä ja ihan tolkuttoman väsynyt.

Eilen kävelyllä mies sitten otti hellästi kädestä,katsoi silmiin ja kysyi että olenko onnellinen,kun on pieni tulossa?

Tuli sellinen lämmin läikähdys sydämessä,että joo,olenhan mä onnellinen.Tosiaan,mulla kasvaa pieni ihme sydämen alla.

Mitäs siis tässä kiukuttelen???Väsymys kuuluu asiaan,tietää että jotain tapahtuu=)

Petite-te ja bèbè 8+5

Vierailija
36/53 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa... en olekaan vähään aikaan kirjotellu kun on ollu töissä kiirettä. Väsytys alkaa nostaa päätään pikkuhiljaa, pientä etomista on ollut ajoittain mut ei pahasti ainakaa vielä. Edellisessä raskaudessa olikin tosi huonoa oloa ja oksuja muutaman viikon ajan mut löysin siihen vähän helpotusta inkivääistä. Pieni pala tuoretta inkivääriä esim. teehen tai kuumaan veteen ja hörppii pikkuhiljaa. Mulla se ainakin autto jote kantsii kokeilla ne joilla toi paha olo vaivaa... Aikas monella jo taisi oksuoloja olla.

Kuinkas on vappu muilla täällä menny? Eilen oltiin kaverin vappukekkereillä käymäs, grillattiin ja höpöteltiin...kunnes sima rupes juhlijoilla mennä vappuhattuun, poistuttiin kotia nukkumaan. Mutta mukavaa oli eikähän ole tänään pää kipiä!:) Vapputorille ois lapsosten kans tarkotus viellä tänään lähtee käymään, katotaan jaksetaanko...

Vointeja kaikille kanssasiskoille ja oikeen hyvää vappua!!!

T:anneiki+bebek 5+5

Vierailija
37/53 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan jos ei syö tasaseen, voi tulla vähän huono ja heikko olo.

Ja tuntui myös että kaikki ei olisi hyvin, kun lääkäri eilen varhaisultrassa heti kyseli oireista, onko pahoinvointia ja rinnat arat - no ei ole.

Mutta vauveli siellä näytti kai olevan ihan ok, lääkärin mukaan.

(Jälkikäteen ihmettelen kyllä vähän sen kokoa.)

Mietin myös, onko sitä raskautta ylläpitävää hormonia nyt jotenkin liian vähän - toisaalta, ei kaikissa raskauksissa kai ole niin paljon pahoinvointia.

Mullakin edellinen raskaus jo oli selvästi helpompi pahoinvoinnin suhteen kuin kaksi ekaa, mutta ei sentään näin helppo....

(No, väsymystä ja tajutonta kiukkuisuutta yms. kyllä on, että ei tässä ihan oireetta saa olla...)

Vierailija
38/53 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tähän pinoon, on tullut kirjoiteltua tuolla enskoissa jo esikon odotuksesta saakka. Mutta nyt siis hyppään poppooseen mukaan, pikkusisarusta odotellaan syntyväksi joulukuun loppupuolella. Meneekin jännäksi, tuleeko vuoden 2008 vai 2009 vauva, kun la on 27.12. Esikoisesta ainakin meni reilusti yli lasketun ajan.

Tulin heti ekasta yrityskierrosta raskaaksi, mikä oli tietysti vähän ylläri, mutta arvasin jo ennen menkkojen myöhästymistä, mistä on kysymys. Kaamea närästys alkoi vaivata heti, ja vatsa oli kummallisen arka. Nyt oireina on lievä etominen ja valtava valtava väsymys! Todella mielenkiintoista seurata, kuinka paljon tämä raskaus eroaa ensimmäisestä. :)

Mun vappu on mennyt töissä ollessa, oltiin kyllä miehen ja esikoisen kanssa anopilla vappubrunssilla, mutta muuten olenkin ollut iltavuoroissa.

4.x ja laskiaispulla ¿ jostain luin, että 1/3 naisista ei voi pahoin raskausaikana. Joten ei se, ettei voi pahoin, välttämättä kertone mitään.

No mutta, nyt täytyy jatkaa töiden tekoa. Mukavaa vappuillan jatkoa kaikille!

Karssuli rv 5+5

Vierailija
39/53 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kirjaudun väittää etten oo kirjautunut ja välillä taas kirjaa mut sisään itsestään!Ja väittää että väärä sivu jne.

Ärsyttää kun ei pääse sivuille normaalisti...

Mrrrr!

No raskausrintamalle ei uutta=)

Onnittelut uusille joulukuisille!

Petite-te ja bèbè rv 8+6

Vierailija
40/53 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lohduttaa, niin ei mullakaan mitään kovin suuria oireita oo ollu, nyt oikeestaan on vasta toi etominen tullu kuvaan ja vain ja ainoastaan silloin kun en syö kunnolla. Muuten ei oo pahaa oloa. No tietysti jos lasketaan toi ihon kunto, niin se on mulla vaivana.

Oon ollu aivan käsittämättömän kiukkuinen, lähinnä tietenkin miehelle, kenellepä muullekaan.. Tekisi mieli vaan murjottaa koko ajan :(