Kuinka paljon teillä juodaan maitoa viikossa? Tai siis, että kuinka monta purkkia teillä menee viikossa?
Meillä juodaan tosi nihkeästi maitoa, lapset ovat sitä mieltä, että maito maistuu pahalta ja sen takia maito ei kelpaa. Miehellä ja minullakin tuo maito tökkii jotenkin ja harvoin juodaan. Meillä juodaan sen sijaan piimää ja piimäpurkkeja saa olla koko ajan raahaamassa kaupasta. Se on myös lasten herkkua.
Ruuanlaitossa kyllä käytetään maitoa.
Kommentit (12)
Meitä on 2 aikuista ja 3 lasta, mutta yksi on maitoallerginen joten 4 noita juo.
Pikkunen vetää vielä korviketta...
6-8 purkkia per päivä (perhekoko 7 henkilöä) ja kaikki pitävät erityisen paljon maidosta.
Piimää meillä kuluu varmaankin 15 litraa viikossa.
ap
Meillä menee 2-3 l/vrk eli veikkaisin, että 14-18 l /vko. Ja aikuiset käyttävät maitoa vain kahvissa ja joskus harvoin muroissa.
Vierailija:
Meillä juodaan tosi nihkeästi maitoa, lapset ovat sitä mieltä, että maito maistuu pahalta ja sen takia maito ei kelpaa. Miehellä ja minullakin tuo maito tökkii jotenkin ja harvoin juodaan. Meillä juodaan sen sijaan piimää ja piimäpurkkeja saa olla koko ajan raahaamassa kaupasta. Se on myös lasten herkkua.
Ruuanlaitossa kyllä käytetään maitoa.
Rasvaton maito on se kaikkein miedoimman makuinen, kevyt/ykkös maito jo maistuu aika " raskaalta" .
Ollaan kokeiltu kaikkia " maitolajeja" , mutta kaikki on lapsien mielestä " yök" , meillä käytetään kevytmaitoa, silloin, kun sitä harvoin juodaan kaakaon kanssa. Rasvatonmaito on suurin yökkis lasten mielestä.
Meillä syödään murotkin piimän kanssa.
ap
mutta piimä menee... liekö pienenä tarjottu paljon piimää, vähän maitoa? Tosin ei piimässä mitään pahaa ole, vatsallekkin parempaa, mutta lapsi oppii tykkäämään kaikesta mitä pienestä pitäen syö =O)
Minä ja mies ei koskaan puhuta lasten kuullen, että joku ruoka on yök (esim. sienet on yök) ja lapsillekkin ollaan sanottu, ettei mikään ruoka ole yök ja niin ei saa sanoa.
ap
Jos piimää ei ole tarjolla, niin sitten he juovat joko mehua tai vettä.
ap
meis ei juo maitoa eikä nuorimmainenkaan vielä.
Maitoa kuluu varmaan noin 4-5 1,5 L:n tölkkiä viikossa. Jos on kaakaota kotona, niin vielä enemmän. Ukko käy aina yöpalalla...