Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talo asiaa

Vierailija
25.04.2008 |

Kertokaa mitä tulee (noin) maksamaan ihan perustalo esim.5h+k+s? Perustuksineen yms. Jos ei tontin hintaa siihen lasketa. Voiko netistä löytää tälläisiä tietoja? Kiitokset etukäteen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneluvulla on vaikea sanoa, tiedän 120m2 ja 200m2 taloja joissa on 5 huonetta. Paljon vaikuttaa sekin mitä itse tekee ja mitä teettää. Minkälaisella alueella tontti on, paljonko sähkö, vesi ja viemäri liittymät maksaa jne.

Vierailija
2/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit täytyy itse osata tehdä jo tosi paljon

1500¿/ neliö aikahyvä arvio!

pk-seudulla ehkä vähän enemmän ja muualla vähän vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 taloa rakentaneena voin kertoa että rakennutettu talo pk-seudulle tai kehykseen maksaa vähintään 2000¿/asuin-m2 ja itse kaiken mahdollisen tehden n. 1500¿/m2. Siis perustalo puusta, perusvarustelu, helppo tontti jne.

Vierailija
4/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnaksi talolle tuli noin 900e/neliö. Talo on rakennettu vuosi sitten. Niin ja emme asu pääkaupunki seudulla. Talo on Jukkatalon suurelementeistä tehty. Elemetit ja kattoristikot on pystyttänyt kirvesmiehet, vesi ja sähkötyöt on teetetty, muu on tehty itse. Mitään erityisen kallista tai arvokasta ei ole käytetty. Koko talossa on koivuparketti, sauna ja pesutilat on tietysti laatoitettuja. Esim. portaat on tehty itse omasta puusta, mikä on yksittäinen suurin säästö.

t. 2

Vierailija
5/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun koko rojektissa kuin tontin, vai senkö myös? Vai vielä lisäksi sähkötyöt ym? Sori tyhmä kysymys, olen aloittelija näissä jutuissa...

Vierailija
6/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tekee itse aika paljon pääsee siihen tonniin/ neliö. Mutta monelta jää esim. portaat tekemättä. Ja aika moni muukin homma.

Ja fiksua varautua 1500 ¿/neliö jos vaikka menee sit 1300¿/neliö kuin että on varannut 1000 euroo neliölle. Sit voi olla totinen juttu hakea 30% lisää rahoitusta

Kaikkea lainaa ei ole pakko nostaa :-)

Vierailija
7/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo 1000 tms euroa per neliö sisältää ja ei sisällä?

Vierailija
8/8 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkät asuinneliöt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä