Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi antakaa kiltit tukea minulle. Joudun jäämään etä-äidiksi :-(

Vierailija
25.04.2008 |

5-vuotias lapseni on minulle tärkein maailmassa. Avioero kuitenkin tulossa, ja käytännön syistä joudun muuttamaan toiselle puolelle kaupunkia, ja isä jää lapsen kanssa. :-( :-(

Päiväkotipaikan pysyminen on suurin syy tähän ratkaisuun sekä taloudellinen syy - en pystyisi yksin maksamaan tältä alueelta nykyistä tai muutakaan asuntoa.

Onko kellään muulla käynyt näin, miten olette pärjänneet, miltä ratkaisu on tuntunut.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mies kuulostaa aivan isäpuoleltani. Omia kokemuksia en tähän halua kirjoittaa,mutta halusin vain sanoa,että älä luovuta vaan taistele lapsesi takia. Paljon tsemppiä!!

Vierailija
42/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etä-äiti lapsilleni ja en kuitenkaan ole heitä hylännyt, olen äiti toisessa osoitteessa. Juuri niinkuin joku kirjoitti että lastaan rakastava osaa myös antaa periksi.. miksipä lapsi ei voisi jäädä isälleen jos kyseessä on hyvä ja huolehtiva isä!! Sinun tapauksessasi miehesi kuulostaa tyypilliseltä narsistilta, olen elänyt narsistin kanssa yli 30 vuotta ja juuri tuota se on. Älä suostu hänen vaatimuksiinsa ennenkuin olette käyneet lastenvalvojalla. Villinä veikkauksena heitän sulle että kun lapsi on jäänmyt isälleen pahimmillaan voi olla että hän terrorisoi sinun ja lapsesi välit piloille, narsistit on ovelia. Ei ole narskulle vaikeaa erottaa lapsi äidstään ja tuhota tapaamiset systemaattisesti.. he kun ovat loistavia keksimään erilaisia tarinoita. Älä hyvä nainen anna periksi, otat lapsen mukaasi ja alatte rakentamaan yhteistä ehjää tulevaisuutta, raha asiat kyllä järjestyy, usko siihen!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa lastani en jättäisi kuuna päivänä, hui

Vierailija
44/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa kyllä manipuloivalta ja itse en suosiolla lastani sellaiselle jättäisi.

Pystyisittekö viikko ja viikko systeemiin? Kummankaan ei tarvitsisi luopua lapsesta.

Vierailija
45/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän on koko ajan narsistisen/muuten omassa todellisuudessaan elävän isänsä vaikutuksen alaisena? Hän tulee tekemään lapsen vierailuista luonasi vaikeita. Mollaa ja valehtelee sinusta lapselle. Tekee kaikenlaisia ohareita, jotka laittaa sinun syyksesi ja pian lapsikin rupeaa uskomaan niihin.

Jos sinä saat nyt lähivanhemmuuden, lapsesi on sentään suurimman osan ajastaan normaalin ihmisen kanssa.

Ei se, että tässä vaiheessa luopuisit lapsesta isän painostuksesta välttääksesi riitaa ratkaise mitään. Tämä tai muu ratkaisu on vain prosessin alku.

Miehesi on siis saanut sinut lähestulkoon sairastumaan henkisesti, etkö luule että hän sairastuttaisi lapsesikin. Voi lapsiparkaa, oli ratkaisu mikä tahansa kovia aikoja on edessä.

Vierailija
46/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äskenpä soitti miehen äiti ja halusi jutustella siitä miten ikävää on jos asia menee oikeudenkäyntiin asti ja miten kaikkia sukulaisiakin tullaan siihen haastattelemaan jne ja heidän on sitten pakko kertoa " totuus" .

Että semmoista.

ap

Vierailija
47/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan saat jostain tukea? Ainakin voit sanoa jälkeenpäin yrittäneesi kaikkesi. Tuollaisen päiväkirjan merkityksen voi kyseenalaistaa esim. sillä, että normaali ihminen ei pidä tuonlaatuista päiväkirjaa eikä " kerää todistusaineistoa" normaalista arjesta.

Tietysti ap saattaa itse olla se narsisti ja kertoo meille täällä oman versionsa, mutta oikeudessa ne molemmat puolet kuullaan (toisin kuin täällä).

yksi edellisistä

Vierailija
48/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele hänen äläkä hänen äitinsä puheita. Jos oikeuteen menette niin sinä äitinä olet vahvoilla, niin se vain suomessa menee! Oikeusaputoimistosta saat itsellesi juristin joka varmasti hoitaa asian kotiin ja edullisesti!! Älä missään nimessä jätä lastasi miehellesi, se on virheistä viimeinen jonka narskun kanssa voit tehdä!! Niinkuin aiemmin kirjoitin niin 30 vuotta narsku oli minun elämässäni ja teot vain paheni vuosi vuodelta. Mitähän anoppisi mahtoi " totuudella" tarkoittaa? Jos tilanne menee uhkaavaksi, otat lapsen kainaloon ja marssit turvakotiin ja siellä kerrot miten asiat on. Sen jälkeen miehesi ja hänen sukulaisten on turha pullikoida vaikka kuinka oikeuteen menisitte!! Pidä kiinni lapsestasi äläkä alistu narskun tahtoon, se on loputon kierre joka tuhoaa aina jollain tavalla uhria!!

Vierailija
49/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös erotilanne päällä ja mies myös erittäin ilkeä ja hankala. Hän ei toistaiseksi vaadi lähivanhemmuutta, koska on työn takia niin paljon arkisin poissa. Muuten tekisi varmasti saman. Ja nyt vaatii kaikki viikonloput ja on myös värvännyt sukunsa soittelemaan. On painostanut minua niin, että terveys on minullakin rempallaan ja olen pitkällä sairaslomalla.

Mutta: lapsi tulee myöhemmässä elämässään näkemään sinut mahdollisesti hylkääjänä ja jättäjänä. Ja jos miehesi jatkaa ilkeyttään, hän todennäköisesti antaa lapsen ymmärtää myös niin. Sillä on vaikutus lapsen koko elämään.

Eli ratkaisu joka näyttäytyy sinulle nyt vapautuksena ahdistavasta tilanteesta, voi olla pitkällä aikavälillä vieläkin ahdistavampi. Yritä hakea apua, tukea, uskon että sitä saat kaupungilta. Ota rohkeasti yhteyttä viranomaisiin. Juuri tällaisissa tilanteissa heillä on ammattitaitoa ja saat myös taloudellista apua.

Ja toivon sinulle terveyttä ja voimia vaikealla tielläsi!

Vierailija
50/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistele ap! Se on sen arvoista.

Hanki apua. Ota yhteyttä sosiaalityöntekijään, lastenvalvojaan tmv.

Et voi antaa lapsesi kasvaa kuvailemasi ihmisen luona.

Vierailija
51/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään nimessä jätä sitä lasta narskun kynsiin!! narsku tuhoaa kaiken tielleen joutuvan.. jopa oman lapsen!!!

Vierailija
52/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä jätä lastasi isälleen.

Vaikuttaa tosiaan narsistilta joka on myrkyttänyt sukulaisensakin sinua vastaan.

Luuletko ettei ala myrkyttämään lapsenkin mieltä sinua vastaan jos kerran miehesi on noin sairas ihminen.

Menköön mihin oikeudenkäyntiin asti tahansa, sinä lapsen äitinä olet vahvoilla.

Älä luovu lapsestasi!

OTA YHTEYTTÄ LASTENVALVOJAAN TMV. HETI.

Apua kyllä saat jos vain pyydät.

Vierailija
53/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt heti yhteyttä sossuun, lastenvalvojaan tmv. ennenkuin miehesi alkaa kertomaan tarinoitaan sinnekin päin.

Vierailija
54/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaa kamat ja lapsi mukaan kun mies ei ole kotona ja häivy....minun mielestäni tossa tilanteessa lapselle on parasta vaikka ilman isää..

Vierailija
55/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun serkku erosi ja lapsien huoltajuus meni oikeuteen, minun serkku itse kysyi kuka haluaisi puhua hänen puolestaan, jolloin lakimies soitti minulle ja serkkuni äidille ja oikeus halusi kuulla vain serkkuni äitiä oikeudessa..

onko sinulla äitiä tai muuta hyvää ystävää joka puhuisi puolestaan?

ja yleensä narsistilla on ollu narsisti vanhempi,, eli jos lapsi jää isälleen niin luultavasti lapsesta kasvaa myös narsisti, haluatko sitä?

Vierailija
56/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se onkin miehen painostus ja valehtelu!

Vierailija
57/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen avaukseen olisin sanonut, että on lapsen etu, että olot säilyvät samanlaisina - siis esim. että lapsi voi jatkaa asumistaan entisessä kodissa eron jälkeen sen vanhemman kanssa, joka siihen kotiin jää (jos jompikumpi jää). Eron tullen jommankumman vanhemmista tai molempien (jos vuoroviikko) on luovuttava, eikä äideillä _ole_ mitään etuoikeuksia lapsiin sellaisissa tilanteissa, kun kyse ei ole enää imetettävästä vauvasta ja molemmat vanhemmat ovat osallistuneet lapsen hoitoon. Äidit eivät omista lapsia sen enempää kuin isätkään.

Mutta kun luin koko ketjun, niin tuleva exäsi vaikuttaa sekopäältä. Kyttääminen ja muistiinmerkitseminen viittaa mustakin narsismiin tai johonkin muuhun luonnehäiriöön, samoin sukulaisten värvääminen puolelleen. Todennäköisesti vastassa voi olla tapaamisten hankaloittamista etc. jos ex haluaa jatkaa sikamaisuuttaan, ja yleensähän nämä tällaiset haluavat.

Otapa yhteyttä tarinasi kanssa vaikka uusionni piste net -palstalle, siellä varmaan on väkeä jolla vastaavia kokemuksia ja neuvojakin, tietämystä eroista ja uusperheistä enemmän kuin täällä keskimäärin..

Vierailija
58/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla kyllä täysi psykopaatti ennen kuin oikeus antaa lapsen isälleen. Anna juristien sopia homma ja älä rasita sillä itseäsi. Miehen yhteydenotot voit ohjata myös juristin kautta. Voit hävitä joko luovuttamalla tai hävitä taistelemalla. Veikkaanpa kuitenkin voittoa. Miten sulla voikin olla noin onneton itsetunto?

Vierailija
59/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ap mua ja monia muita: SUN MIES ON NARSISTI! Kuvailit tuossa juuri aiemmin miehesi piirteitä ja ne ovat narsistin piirteiä. Kirjoitin aiemmin ystävästäni, joka on nyt onnekseen päässyt eroon omasta narsistimiehestään. Kuulostaa NIIIN samankaltaiselta tapaukselta! Narsisti kääntää aina riidan toisen syyksi, vika on aina toisessa, etsimällä etsitään toisesta vikaa.

Ole nyt rohkea ja päätä viimeisillä voimilla, että et jätä lastasi miehesi luokse pääsääntöisesti. Narsistimiehen kasvattamasta lapsesta ei voi tulla kuin raunio: äärimmäisen heikko itsetunto tulee olemaan hänelläkin!

Vierailija:

Saat olla kyllä täysi psykopaatti ennen kuin oikeus antaa lapsen isälleen. Anna juristien sopia homma ja älä rasita sillä itseäsi. Miehen yhteydenotot voit ohjata myös juristin kautta. Voit hävitä joko luovuttamalla tai hävitä taistelemalla. Veikkaanpa kuitenkin voittoa. Miten sulla voikin olla noin onneton itsetunto?

Vierailija
60/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei tule saamaan lapsen huoltajuutta jos sinä et ole toiminut väärin.

Siis juopotellut yms...

Nasistiselta kuulostaa tuo mies.

Juuri noin exäni sanoi kun jätin hänet, mutta mitenkään hän ei pystynyt minua lapsesta erottamaan. Juu, ilmoitti sossuun ja viranomaisille. Mutta kun olin tavannut sossun tädit, niin he huomasivat eron minun ja exäni välillä... Narsisti on narsisti.

Kukaan täysipäinen mies ei eroittaisi tai vaatisi, ilman painavia syitä, äitiä jäämään etävanhemmaksi. Ei pakolla ainakaan. Sen pitää olla teidän yhteisen neuvoittelun tulos. Ei yksin miehen päätös.

Herää jo!

Mutta jos olet itsekin sitä mieltä että lapsen on parempi jäädä tuttuihin kuvioihin, niin silloin asia on ok.

Etävanhempi ei ole huonompi. Lapsi rakastaa molempia vanhempiaan yhtä paljon!

Tsemppiä, kyllä aika parantaa.

Muista tehdä päätös itse. Ja muista...yhteishuoltajuus!!!