Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi antakaa kiltit tukea minulle. Joudun jäämään etä-äidiksi :-(

Vierailija
25.04.2008 |

5-vuotias lapseni on minulle tärkein maailmassa. Avioero kuitenkin tulossa, ja käytännön syistä joudun muuttamaan toiselle puolelle kaupunkia, ja isä jää lapsen kanssa. :-( :-(

Päiväkotipaikan pysyminen on suurin syy tähän ratkaisuun sekä taloudellinen syy - en pystyisi yksin maksamaan tältä alueelta nykyistä tai muutakaan asuntoa.

Onko kellään muulla käynyt näin, miten olette pärjänneet, miltä ratkaisu on tuntunut.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on yhtäläinen oikeus lapseen...

Ehkä voisit etsiä uuden hoitopaikan, 5vuotias sopeutuu kyllä uuteenkin paikkaan hetkessä. Äidin " menetys" on asia erikseen, jos nyt olet sellainen " kunnon" äiti, ilman alko-ongelmaa,huumeita, riippuvaisuuksia etc..

Vierailija
22/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en alkaisi riitelemään lapsista. Olen kyllä ymmärtänyt niin että se on kaikkein haavoittavinta lapsille. Ja lapsen etu on tärkein. Olen myös kertonut miehelleni että en tule mahdollisessa erossa koskaan riitelemään lasten huoltajuudesta mutta että mielelläni olisin huoltaja itse. Mutta jos riitautetaan, niin en lähde riitelem' ' n. Onhan kuitenkin tapaamisoikeus sovittavissa, vai onko teillä? Luulen että aluksi ikävä on raastava ja tarvitset siihen tukea. Voitko soitella lapsesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ole mikään pakko suostua miehen vaatimuksiin. Jos molemmat on hyviä huoltajia ja halukkaita tiiviiseen lapsen huoltamiseen, voitte sopia vuorohoitosysteemistä (esim viikko-viikko). Huono puoli on se, että joudutte siinä olemaan melko paljon tekemisissä miehen kanssa, mutta niinpä joudutte silloinkin, jos näet lasta joka vkloppu.

Älä välitä näistä " kauhea äiti joka voi jättää lapsensa" -marmatuksista - ne ovat patavanhoillisten äitiydestä elävien pirttihirmujen mielipiteitä, ja näissä perheissä ei isille ole annettu sijaa arkipäivän huolenpitäjinä.

Vierailija
24/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tiedätte parhaiten mikä on just teille paras ratkaisu!

Itse harkitsen eroa ja neljä lasta jäisi asumaan entiseen kotiin isänsä kanssa, lapsiani en kuitenkaan todellakaan ole hylkäämässä!!!

Kummallista että kukaan ei ihmettele jos mies muuttaa ja lapset jää äidille mutta jestas kun asiat meneekin toisinpäin...

Ja kyllä, meistä vanhemmista molemmat ovat yhtähyviä vanhempia, ei alkoholiongelmaa yms. joten asiaan vaikuttaa eniten se että isän on taloudellisista syistä helpompi jäädä asumaan entiseen kotiin, lasten ei tarvitse vaihtaa koulua yms.. Enkä koe olevani kylmä tunteeton ihminen ja lapset ovat tärkeintä maailmassani,ja tulevat olemaan jatkossakin!

Vierailija
25/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ex-mies on ja hän teki ystäväni elämästä helvetin! Ei sellaista voi ymmärtääkään ennen kuin sen itse kokee tai pääsee läheltä seuraamaan. Ja tämä mies vaati myös yksinhuoltajuutta mutta ei onneksi saanut. Nyt heillä yhteishuoltajuus. Eri puolille kaupunkia hekin muuttivat. Mies osti ystäväni ulos heidän yhteisestä talostaan ja ystäväni on vuokralla yksiössä. Lapsi jatkaa samassa päiväkodissa mutta sinä viikkona, kun on äitinsä luona, äiti tekee lyhempää työpäivää, jotta ehtii kuskata lastaan toiselle puolelle kaupunkia hoitoon.

Lapsi on kuitenkin tyytyväinen ja rakastaa olla äitinsä luona vaikka puitteet eivät ole samat kuin ennen. Tärkeintä on rakkaus ja läheisyys, joka heillä on!

Tsemppiä!

Vierailija
26/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oma mielenterveyteni ja muukin terveyteni horjuu pahasti tämän paineen takia, on horjunut jo pitkään. Ja sitähän isä käyttää hyväkseen, valitettavasti. Hän on täysin häikäilemätön ja ilmeisen vakuuttunut asiastaan.

ap

Vierailija
27/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sinulle tärkeintä, taistele sen puolesta. Äiti on aina äiti, normaalisti kuitenkin ollut lapselle se läheisempi vauvasta asti, ellei mukana mitään päihdehommia tms. Enemmä lasta kirpaisee ero äidistä, kuin uusi hoitopaikka ja uusi koti. Kyllähän sitä nyt muutetaan juuriltaan muutenkin.

Vierailija
28/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä enemmän minusta kuulostaa siltä, ettei sinun pitäisi vain hyväksyä asiaa ja ryhtyä etä-äidiksi. Voiko miehesi olla sitten oikeasti paras lähivanhempi laselle, jos kerran hän on häikäilemätön ja moraaliton ja kohtelee sinua - lapsensa äitiä - ihan miten tahansa?!?

Miten hän muka sinua painostaa ja manipuloi tässä asiassa? Eihän sinun tarvitse terveyttäsi riskeerata tämän takia, mutta ei myöskään luopua lapsesi lähinahemmuudesta vasten tahtoasi!

Jos olette asiasta eri mieltä, antakaa objektiivisten tahojen ratkaista asia. Sinun ei tosiaan tarvitse kuunnella miehesi painostuksia. Käykää nyt ensinnäkin lastenvalvojan pakeilla, ja kuunnelkaa hänen mielipiteensä. Sitten asian voi ratkaista oikeus. Turhaan te siitä miehen kanssa riitelette. Ja entäs lapsi? Onko kukaan kysynyt lapselta, kumman kanssa tämä mieluummin asuisi ensisijaisesti?

Vierailija
29/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pakota lasta siihen tilanteeseen jossa tapellaan ja huudetaan, riidellään siitä kumpi on parempi vanhempi.

Rakasta lastasi viikonloppuisin ja silloin kun näet häntä, sinä olet kuitenkin hänen äitinsä

Vierailija
30/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotipaikan pysyvyys ei ole mitenkään tärkeää, miehesi ei voi saada lasta itselleen tuolla perusteella. Sinä olet lapsellesi tärkeä, älä luovuta. Jaksamista!

Vierailija
31/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös kaikkia niitä riitoja joita meillä on ollut tästä ja muista aiheista, jos olen hermostunut jostain, käyttäytynyt huonosti tms. Voitteko kuvitella! Hän on dokumentoinut kaiken juurta jaksaen ja aikoo käyttää sitä aseenaan, jos en taivu tähän ratkaisuun. :-(

Minä en ole koskaan tehnyt mitään tuollaista. Olen aina uskonut hyvään enkä ole laskelmoinut tällaista saati kirjoittanut mitään ylös. :-(

Päivänselvää on se, että tällaisesta häiriintyneestä miehestä tahdon eroon, ja se ainakin tulee toteutumaan.

t. ap

Vierailija
32/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a todistamassa niitä riitoja. Pahempaa on nähdä mallia siitä, miten isä lyttää äidin itsetunnon ja toimii häikäilemättömästi.

Vierailija
33/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

,kysy neuvoja, näytä miehellesi, ettet noin vain luovuta. Sitähän hän tuolla manipuloinnilla yrittää, ettet itsekään uskoisi olevasi parasta lapsellesi.

Vierailija
34/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen elämän pysyvyyden takia ei isän luokse jääminen varmaankaan ole huonompi juttu. Pidät vain hyvin huolta suhteestasi lapseen!

Vierailija
35/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytä hyväksesi sitä, että systeemi on lähes aina äidin puolella...

Vierailija
36/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi sanoisin, että etävanhemmuus EI tarkoita sitä että hylkää lapsensa!

Meillä oli ns. sopuero, en ole exän kanssa sen koommin riidellyt kun pois muutin. Hän on hyvä ihminen ja huolehtiva isä, saatoin turvallisin mielin suostua hänen lähivanhemmuuteensa. Minä kannan oman vanhemmuuteni eri osoitteesta, mutta mielestäni yhtä vastuullisesti.

En tiedä, ihmetelläänkö ratkaisuani, ei ainakaan kukaan ole tullut (uskaltanut ?) päin naamaa kyselemään. Joka tapauksessa olen ratkaisustani vastuussa ainoastaan lapselleni ja ex-miehelleni.

On tärkeää keskustella asiasta lapsen kanssa, hänen tunteistaan, toiveistaan ja peloistaan. Asioita voi pulpahtaa pinnalle vasta vuosienkin päästä. Tärkeää olisi pysyä exän kanssa asiallisissa väleissä, että tapaamiset (vaihdot) sujuisivat mahdollisimman rauhallisissa ja hyväntuulisissa merkeissä. Lapselle on tärkeää nähdä, että hänen tärkeimmät ihmisensä ovat hyvissä väleissä.

Paljon voimia!

Vierailija
37/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siis vanno sillä vannominen on syntiä.

Vierailija - 25.04. 12:45 vastaa tähän viestiin (24/40)

Äiti joka pystyy jättämään lapsensa on kyllä todella kylmä!

Mutta onko tuo nyt ihmekään, kun monet äidithän jättää lapsensa kenelle vaan hoitoon että pääsee jatkamaan vapaata elämää, bilettämää sun muuta. Tässä oiva tilaisuus, miehestä ja lapsesta eroon.

ITSE EN PYSTYISI TAKUULLA OLEMAAN MIKÄÄN VIIKONLOPPU-ÄITI! Viikko ja viikko voisi pakon edessä mennä, muttei mikään etä-äiti.

Vierailija
38/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äärimmäisen itsekeskeinen ja luonteeltaan kostonhimoinen, kateellinen, negatiivinen ihminen, jonka kanssa on vaikea tehdä yhteistyötä ja joka ei pysty keskustelemaan asioista. Joka ei koskaan kehu, kiitä, tai arvosta toista, kunnioituksesta puhumattakaan. Varsinaisesti itserakas ei ole.

Liioittelee ja vääristelee asioita omaksi edukseen ja uskoo omiin puheisiinsa. En kerta kaikkiaan jaksa taistella hänen kanssaan, koska hän vääristelee asioita joka lauseessa, sehän on täysin uuvuttavaa, eihän siitä tule mitään! Mies siis tosiaan suggeroi itsensä uskomaan omat sanansa siten, että pyörittää samaa levyä yhä uudestaan ja uudestaan, jolloin valehtelu kuulostaa viranomaisellekin täysin uskottavalta. Hän on onnistunut myös kääntämään osan sukulaisista minua vastaan. :-(

Lapselleen on hyvä isä, mutta ihmisenä mahdoton, ärsytettynä varsinkin. Ulospäin tietysti mallikelpoinen ja kaikkea muuta, joten eihän kukaan minua usko.

t. ap

Vierailija
39/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue kirja nimeltä sata tapaa tappaa sielu.

mitä menetettävää sulla on jos taistelet, yrität edes? käydä lastenvalvojalla tai jotain. kai pahin mitä voi tapahtua on se mihin nyt aiot suostua vapaaehtoisesti, asumaan ilman lastasi.

pyydä apua sukulaisilta, ystäviltä, viranomaisilta. olet poikki, tarvit jonkun ajamaan asiaasi. voimia.

Vierailija
40/74 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta äärimmäisen itsekeskeinen ja luonteeltaan kostonhimoinen, kateellinen, negatiivinen ihminen, jonka kanssa on vaikea tehdä yhteistyötä ja joka ei pysty keskustelemaan asioista. Joka ei koskaan kehu, kiitä, tai arvosta toista, kunnioituksesta puhumattakaan. Varsinaisesti itserakas ei ole.

Liioittelee ja vääristelee asioita omaksi edukseen ja uskoo omiin puheisiinsa. En kerta kaikkiaan jaksa taistella hänen kanssaan, koska hän vääristelee asioita joka lauseessa, sehän on täysin uuvuttavaa, eihän siitä tule mitään! Mies siis tosiaan suggeroi itsensä uskomaan omat sanansa siten, että pyörittää samaa levyä yhä uudestaan ja uudestaan, jolloin valehtelu kuulostaa viranomaisellekin täysin uskottavalta. Hän on onnistunut myös kääntämään osan sukulaisista minua vastaan. :-(

Lapselleen on hyvä isä, mutta ihmisenä mahdoton, ärsytettynä varsinkin. Ulospäin tietysti mallikelpoinen ja kaikkea muuta, joten eihän kukaan minua usko.

t. ap