Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lapsia enää laiteta aikuisen passiin?!!

Vierailija
25.04.2008 |

Polisiin sivuilla näin. Eli siis pitää hommata nelivuotiaalle oma passi? Käydä kuvaamassa jne?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma passi on siis hankittava.

Vierailija
2/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee käydä kuvaajalla. Saa varmasti sellaiset, jotka viranomaiset kelpuuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tarvitsee vain kaksi kuvaa, kuvaajalta tulee silti aina neljä :/

Itsekin saa ottaa kuvat nykyään, poliisin sivuilla ohjeet.

Vierailija
4/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ollu hyvä jos lapsi vois äitinsä passilla kulkea esim. kaks vuotiaaksi.. typerää lähtee kuvauttaa parin kuukauden ikästä

Vierailija
5/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina tarvinnut uusia omaa passia kun lapsia on saatu (yht. 3 kpl), samoin on mahdollistanut lasten matkaamisen mm. isovanhempien kanssa. En ole ikinä ymmärtänyt sitä miksi lapset on laitettu vanhempien passiin.

Vierailija
6/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko siinä jotain ikärajaa mihin asti noin saa matkustaa?

Joskun otin itselleni passin, johon poika laitettiin. Nyt poika jo 9 v. :)

Vierailija
7/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti muuten onnistuu niin kauan kuin passi on voimassa. Mutta kannattaa tarkistaa aina maakohtaisesti.

Vierailija
8/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää syntymätodistus tai virkatodistus mukana mistä näkee, että olette lapsen vanhempia, jos teillä on lapsen kanssa eri sukunimi ja olette matkassa vain kaksistaan. Esim. siis meillä on lapsella miehen sukunimi ja minä olen pitänyt omani. Olimme matkalla Aasiaan ja meillä oli lennonvaihto Amsterdamissa jossa tarkastettiin passit. Ei meinattu päästä lapsen kanssa läpi, kun alkoivat kyselemään voinko todistaa mitenkään, että olen lapsen äiti!? Olin sitten ihan äimänä, että häh? Ei ollut tullu mieleenkään, että joku epäilisi. Mies oli tulossa jonossa vähän taaempana, eikä oltu siis kaikki siinä yhdessä ja huusin hänet sitten selvittämään asiaa, että ollaan samaa perhettä. Selvisihän se sitten, mutta mietin, että mitä jos olisin ollut yksin reissussa lapsen kanssa. Että siinä mielessä olisi ollut paljon selvempää, jos lapsi olisi ollut minun passissani niin asiasta ei olisi ollut mitään ongelmaa. Tai vaikka lapsella onkin oma passi, voisi asiasta olla jokin merkintä vanhempien passissa.

Vierailija
9/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa varmaan monikin, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään käytännössä niin tekevän.

Vierailija
10/10 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on sukulaisia ulkomailla. Ja joskus voi käydä niin, että esim. vanhemmat tulevat hiukan myöhemmin/lähtevät hiukan aikaisemmin lomalta, ja lapsi menee etukäteen/tulee hieman myöhemmin isovanhempin tai joskun muun sukulaisen kanssa kohdemaahan/kotiin.