Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia sektiosta! Jännittää ja pelottaa.......

Vierailija
24.04.2008 |

Itsellä ensi viikolla edessä.

Kuinka pian pääsitte liikkeelle? Entäs itse toimenpide, sujuiko kaikki hyvin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mikä eniten jännittää? sektiosta toipuminen on hyvin yksilöllistä. Toiset toipuvat hyvinkin nopeasti, toisilla kestää hieman kauemmin.

Yleensä eka päivä huilaillaan, seuraavana päivän viimeistään sängystä ylös. Tämä tärkeää sentakia, ettei liikkumattomuudesta kehity veritulppaa. Ruokaa saat syödä n. 12 h sektion jälkeen, alkuun voi nukutusaineet oksettaa ja tämän vuoksi hyvä aloittaa esim. mustikkakeitolla tai muilla nestemmäisillä ruuilla.

Heti kun jaksat kävellä vessaan, otetaan katetri pois.

Sanoisin,että ensimmäinen päivä hankalin, väsyttävin. Mutta päiväpäivältä voit paremmin. Tärkeää myös syödä kipulääkkeitä säännöllisesti, eikä päästää kipua sietämättömäksi.

Oikein paljon tsemppiä leikkaukseen ja vauvan syntymäpäivään.

Kätilö

Vierailija
2/3 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen palautunut nopeasti. Nyt viimeisellä kerralla tulin jo kolmantena päivänä kotiin, jo kahden yön jälkeen kävelin täysin sairaalassa ja leikkauksesta seuraavana päivänä nousin ekan kerran ylös. Kipujakaan ei liiemmin ollut, sillä ymmärsin ottaa kipulääkettä ajoissa. Välillä odottivat yöpöydällä aika kauankin, eli otin kuitenkin vain tarpeeseen. Haava on parantunut ihan hyvn, on siistin näköinen viiva. Itseasiassa ulkonäkö on jokakerran jälkeen parempi, kurppaavat jotenkin edellisen arven pois.

Ei siinä mitään ihme jännittämistä ole, uskon, että kaikki menee hyvin! Ai niin, mieheni on ollut kolmessa sektiossa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi takana. Yöllä leikattiin ja seuraavana ap nousin ylös. Särkyä ei hirveästi ollut ja kävely sujui, pahin oli sängystä nousu haavakivun takia. Mutta sekin väheni kertakerralta. Alussa sain vielä apua vauvan kanssa koska rinnalle saanti vaikeaa, sitten myöhemmin pärjäsin jo itse. Katetri poistettiin ylösnousun myötä ja pääsin pesulle. Aamusta sain jotain jogurttia ja keittoa, tukevampaa kun kävelin. Kipulääkettä kannattaa syödä säännöllisesti jos yhtään siltä tuntuu. Toivuin aika nopeasti, maha piti huolen etten nostellut, imuroinut jne ennen aikarajan umpeutumista. Ap, kannatta lähteä liikkeelle heti

kun mahdollista, se nopeuttaa toipumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi