Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ENSKAT loppuviikolla 17**

24.04.2008 |

Laitampa joutessani uuden pinon loppuviikolle. Viime viikon pinokin venyi niin pitkäksi..

Mun ja Biancon tämän aamun kirjoittelut löytyy siis tuolta edellisestä pinosta.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12965145&p=1&tmo…

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että oli nätti ja lämmin ilma tänään. Tehtiin koko porukalla pitkä kävelylenkki ja poikettiin samalla kestovaippatapahtumassa. Kevään ekat jätskit maistui myös, nam.

Viime yö oli taas vähän hulinaa. Puoli kolmeen asti meni ihan ok parilla tutin laitolla mutta sitten ei auttanut temput ja annoin tissiä puolen tunnin yrityksen jälkeen. On se surku kun yölläkin pitäisi tota liikkumista reenata:( Kiia on muuten tänään useemman kerran nostanut itsensä konttausasentoon ja heijannut siinä paikallaan hetken. En tiedä onko jotain ohimenevää vai alkaako jo harjotteleen seuraavaa vaihetta. Suloisen näköistä joka tapauksessa.

Hienosta iltapäivästä tuhlattiin vielä hetki siivoamiseenkin, kun Kiia veteli päikkäreitä parvekkeella. Pakko oli saada lattiat pestyä nyt kun meillä tuo yksi tykkää joka paikkaan mönkiä tutkimaan, enkä edes muista koska ne on viimeksi pesty.

Hermione: Jaa että Eetu on alkanut aikastaan unille menoaan, herääkö silti normaaliin aikaan? Meillä päin vastoin ollaan nyt menty muutamina iltoina vasta lähempänä yhdeksää petiin, vähän sattumaltakin, mutta vielä ei ole vaikutusta näkynyt aamuihin.

Tipu: ihanaa kun saat nukkua kunnon unia. Voi kun meilläkin pian palattaisiin normaaliin rytmiin, oli niin ihanaa nukkua pitkiä pätkiä ja syöttää vasta silloin aamulla.

Keinuttelu kuulostaa mukavalta! Sienna taitaa istua jo hyvin, Kiia tarvitsee vielä aika paljon tukea ja apua.

Hannah: mites pyöräilyt onnistui? Entäs millaisen syöttötuolin ostitte?

Buttrefly: ihaa kun saa suunnitella ja haaveilla noita hääjuttuja. Ootteko jo miettineet pidättekö isot vai pienet häät? Ja sitten pojatkin on jo sen verran isompia että pääsee mukavasti osallistuun. Voi kun osaan kuvitella kuinka söpöjä ne on pienissä juhlatamineissaan:)

Gaiolelle ja piiperölle mukavaa loppureissua, kiva kuulla että matkustus oli onnistunut hyvin. Toivotaan sinne suuntaan parempia öitä myös.

Mitenkäs Maman Justuksen yöt on mennyt, onko hyvät nukahtamiset saaneet jatkoa?

Niin siitä piti vielä kysyä, että onko teillä muilla lapset kuinka äidin perään? Kiialla on nyt taas menossa sellanen vaihe että ei kauaa tykkää olla edes isin kanssa kaksin saati mummon tai muun vieraan. Vaikka siis juuri olisi syönyt ja nukkunutkin niin kohta alkaa kitinä joka muuttuu ajan kanssa itkuksi kunnes äiti palaa näkyviin. Kiialla oli joskus olisko ollut 2-3kk iässä samanlainen kausi mutta sitten se jo parani mutta nyt tosiaan alkanut palaamaan äidin tytöksi taas. Onhan se oikeesti ihanaa ja hellyyttävää kun toinen tykkää olla sylissä ja selvästi näkee että on ollut ikävä mutta silti, oonko vähän itsekäs kun toivon että isikin kelpaisi samalla tapaa. Mä kuitenkin tarvin ne omatkin menoni jotta jaksan olla hyvä äiti ja vaimo.

Nyt kutsuu uni. Toivotaan yhtä lämmintä ilmaa huomiseksi.

heltsy ja kiia kohta jo 7kk

Vierailija
22/26 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, käytiin sit heittään pieni pyörälenkki, Ella oli mun pyörän kyydissä. Isoveikka(-puoli) ajeli omalla fillarillaan ja isi juoksutti fillarinsa kera toista koiraamme. Ihan kivaa se tais olla Ellan mielestä, ei ainakaan huutanu yhtään ajon aikana. Ennen ajoa tosin meinas mennä hermot ku isi yritti säätää kypärän hihnoja sopivan mittaisiksi ja se kypärän moneen kertaan päähän laitto ei ollut yhtään kivaa. Peiliä kun ei ollut matkassa niin itse en nähnyt Ellan ilmeitä, mutta kyllä se kuulemma hymyili ja näytti tyytyväiseltä. Jossain vaiheessa innostui taputtamaan mua ristiselkään, pyyteli vissiin lisää vauhtia?!? Pyöräilyn jälkeen istuskeltiin tuossa naapurin pihassa sellaisessa puisessa oikeassa (aikuisten) keinussa ja niinhän se neiti nukahti siinäkin syliini.

Tänään oltiinkin taas aamutuimaan uimassa. Syömisen ja pottatuokion jälkeen mennään sitten taas ulkoilemaan.

hermione: juu ei toi mikään kitkeminen tai muu kukkapenkin huolto mun lempparijuttuja oo, mä vaan haravoisin :) kyllä noi kukkapenkit on tällai keväällä ihan kiva kuopsuttaa siisteiks, mut sit niitä kai pitäis koko kesän käydä tonkimassa et pysyis siistin näköisinä, mut se ei oo mun juttuni. onneks äiti käy kyläilemässä sillon tällön ja tykkää kaivella kukkapenkkejä, täytyy vaan toivoo et sen visiittien aikaan ois hyvää keliä tehdä ulkohommia. tulee reilun viikon päästä käymään ja vihjailin jo et noihin meijän sisäkukkiinkin tarvis varmaan vaihtaa multia. ja on tossa haravoinnissakin se et sen pitää olla täysin vapaaehtoista niin sit se on ihan kivaa. penskana mummulassa pappa antoi aina jonkun tietyn alueen mikä piti haravoida, sit sai palkaks karkkia tai jotain, mut ei se ollu kivaa ku oli tosiaan se pieni pakko siitä käsketystä alueesta. paljon mukavampaa kun voi vaan ottaa haravan käteen ja haravoida sen verran ku huvittaa ja jatkaa sit myöhemmin siitä mihin jäi.

sara-maria: en mä oikein itekään ymmärrä mistä tota energiaa riittää. tai oon mä kai aina ollu keskivertoa aktiivisesti puuhaamaan kaikenlaista, mut silti olin varautunut siihen et vauvan kanssa on ihan puhki eikä jaksa tehdä mitään. mut kai siihen vaikuttaa paljon se et ella on ollu aina tosi hyvä nukkuun, niin en oo joutunu öisin valvoon sen kans ja kun nukkuu päivällä niin pitkiä päikkäreitä et niitenkin aikaan ehtii tehdä tosi paljon hommia.

helsty: mitä? pitääks lattioita joskus pestäkin? :) hyvä kun saan imuroitua... no ei vaan kyllä mä josku slattioita pesen mut tosi harvoin, samoin tiän et mattoja pitäis " ulkoiluttaa" paljon useemmin, ei vaan kuulu mun suosikkeihin noi siivoushommat.

se meijän syöttötuoli oli ihan vaan sellanen citymarketin tuoli, oisko ollu carena merkiltään. ei mikään nätti mut kaipa se nyt tuossa menee sen aikaa mitä sitä tarvii.

meillä ella ei onneksi ole kamalasti mun perään. siis tottakai äiti on maailman paras ihminen, mut kelpuuttaa hyvin myös isin tai melkeinpä kenen tahansa seuran. oon kyllä ihan tietoisesti jättäny ellaa muitten seuraan ihan pienestä pitäen, moni tuttu oli ihmeissään, kun lähdin 5 päivää synnytyksen jälkeen koiran kanssa treenaamaan ja jätin vauvelin isin kanssa muutamaksi tunniksi. tiedän vaan muutaman tapauksen jotka ei oo päästäny äitiä katoamaan metriä kauemmas, joten oon yrittäny estää ettei niin pääsis käymään. tietenkin lapset on niin erilaisiakin, mut ainakin noi pari mun tuttua on tehny ihan ite sen mokan et ovat vaan pitäneet vauvaa omassa sylissä joten en yhtään ihmettele että eivät muita ihmisiä kelpuuta lainkaan. vaikka osittain tuo kyllä johtuu vauvan luonteestakin, ella on tosi sosiaalinen (äitiinsä tullut) ja on aina ollut hirveän utelias uusista ihmisistä ja halunnut tehdä tuttavuutta kaikkien kanssa, saa nähdä alkaako jossain vaiheessa vierastaa vai pysyykö aina tuollaisena " kaikkien kaverina" .

Nyt alkaa kuulua olkkarista sellaista huutelua että tarvii kai lähteä katsomaan neitokaiselle ruokaa nenän eteen.

hannnah ja ella 7,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläen verran isot vietettiin eilen ristiäisiä. Isot suvut molemmilla ettei kotona mahtunut pitämään vaan oltiin kirkolla. Siellä oli sitten serkuksilla tilaa temmeltää (12 alle 13vuotiasta paikalla).

Edwina nukkui käytännössä koko bileet, ei edes kasteen aikana kitissyt. Nimeksi tuli Lotta Karoliina.

mamajaJustus: Lotta syntyi 22.2 mutta la oli 10.3.

Nyt me lähdetään ulkoilemaan kun rskakin paistaa =)

Äiti ja Lotta 2kk 5pvä

Vierailija
24/26 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitijaedwina: kiva nimi! meijän ellankin toinen nimi on karoliina :)

hannnah ja ella

Vierailija
25/26 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edwina oli saanut hienon nimen! Ihan Lotan näköinen tyttö kyllä onkin, hyvin sopii nimi ulkonäköön.

Heltsy: ei Sienna mitenkään erityisen hyvin istu, kyllä se tarvitsee vielä apua. Tukiheijasteet puuttuvat myös, eli kun lähtee kaatumaan niin ei edes yritä ottaa kiinni. Ollaan nyt alettu harjoitella syöttötuolissa syömistä kun aiemmin ollaan syöty sitterissä. Syöttötuolissa homma on vielä aika huteraa, joten sotkua tulee enemmän kuin sitterissä.

Kääk, kävin just pelastamassa tytön pistorasialta... Meillä on ikävästi olohuoneessa pistorasia tosi keskeisellä paikalla ja tietysti ipana löysi heti tiensä sinne... Oli just irrottamassa jatkojohtoa pistorasiasta kun huomasin. Sienna ei pysy nyt hetkeäkään paikallaan, vaan kierii pitkiäkin matkoja, joten koko ajan pitäisi muistaa vahtia.

Viime yö oli neljäs peräkkäinen syötötön yö. Aamu alkoi klo 5.40, grrrr... Onneksi Sienna nukahti vielä syötön jälkeen hetkeksi, eli seitsemältä heräsi sitten oikeasti. Itsekin kai torkahdin.

Oltiin tänään kaveriporukalla " aamiaisella" Tin Tin Tangossa Töölössä, kello oli 12.30. Siellä kun tarjoillaan aamiaista koko päivän. Sienna jaksoi ihan hyvin kun oli paljon ihmeteltävää. (Ja taas ollaan johtojen kimpussa...) Niin, ja se sirukortti joka ei Zarassa toiminut aiemmin viikolla toimi ihan hyvin kahvilassa, eli nähtävästi ongelma oli Zaran laitteissa. No, jäipähän muutama euro talteen, ihan ylimääräinen ostos se t-paita olisi ollutkin.

Pitäisi varmaan alkaa vahtia tuota ipanaa ihan oikeasti. Ihanaa, ensi viikolla mies tulee kotiin!

Tipu & Sienna 7kk+

Vierailija
26/26 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saattaa joku muu vielä ehtiä kirjoitella minun jälkeenkin, yleensä kun olen täällä puolen yön aikaan illan viimeisiä kirjoitellut. Nyt on vaan sen verran flunssainen/tukkoinen olo, että pakko mennä jo aikaisemmin nukkumaan. Kunhan saan tämän kirjoitettua ja hoideltua nuo illan keittiöhommat (tiskikoneen täyttö, jotta saa yöksi päälle ja pitää kaivella pakkasesta Ellan huomiset ruoat), niin sitten ryömin peiton alle.

Toisen koiran kanssa kävin tänään virallisessa silmätarkastuksessa ja ihan terveet silmät olivat. Ellan täti ja serkkutyttö 13v tuossa käväisivät myös kahvilla, täti hiukan lupaili että tulisi huomennakin päivällä seurustelemaan tänne kun on vapaalla. Jos vaikka saisin pihahommiin apua :)

Kenkäongelmia täällä pohdin... Vielä en ole Ellalla mitään kenkiä käyttänyt, ihan vaan villasukka/tossu-linjalla ollaan menty. Mietin vaan että kyllähän ne kengät olisivat kivat tuossa keinutellessa, polkupyöräillessä ja hiekkalaatikossa istuessa, suojaisivat hiukan tuuleltakin. Mutta, mutta, se suurin ongelma tällä hetkellä on että uutta vai käytettyä. Olin niin ajatellut, että ensiaskelkengät ostaisin uutena. (Jostain kyllä luin ettei kenellekään suositella käytettyjen kenkien käyttöä, mutta ei etenkään lapsille eikä vauvoille.) Mutta katselin tuossa noita kenkiä ja hintoja, nehän maksaa ihan älyttömästi! Ja siis tosiaan ku Ella ei vielä kävele, niin sillä aloinkin miettiin et pitäiskö mun sittenkin vaan kaivaa kellarista sille käytetyt kengät (oon saanu parilta kaverilta aika paljon käytettyjä vaatteita ja kenkiä). Tuskin ne nyt keinussa istuessa kauheasti saa jalkaa väärään asentoon muovattua, vai saako? Ja että jos sitten vasta ostaisin ne uudet kunnon kengät kun alkaa kävellä. Koska jos nyt ostan uudet kengät niin ne ei takuulla mahdu jalkaan enää siinä vaiheessa kun Ella alkaa kävellä ja sitten saa taas olla ostamassa uusia kalliita kenkiä. Mitenkäs te muut olette näitä kenkäasioita ratkoneet? Tai aikoneet (siis ne joilla vielä ihan pieniä vauvoja...)?

Nyt keittiöhommien kautta nukkumaan...

hannnah ja ella vajaat 8 kk