Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Keskiviikkopinoa JOULUISILLE*

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme aamuvirkku on tuosta tytöstä tullut. No, tänään sentään oli suhtkoht helppo herätä tämän äidinkin.

Onko kukaan tulossa sinne Sanomatalolle? Taidetaan kahvitella taaperon kanssa kahdestaan...

kanika, olin jo varma, että oot päässy synnärille! Ja ajatelkaas, nyt on Lahjalla aika varmasti vauva kainalossa! Ja Parasken nyytti on päässyt jo kotiinkin!

Eilen oli se lääkärineuvola ja ihmeiden ihme: kohdunkaula oli lyhentynyt sentillä, kanava sormelle auki! Eli siis jotain toivoa on, että tuo joskus vaikka jopa ihan itsekseen syntyisikin. Ehkä.

Mutta sellaisia täältä, mainiota keskiviikkoa!

kaaka ja Tilkku 39+1

Vierailija
2/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, päätä jomottaa vielä enemmän kuin eilen. Otin just Panadolin ja nyt odotan että se auttaisi... Tekis ihan kamalasti mieli tulla Sanomatalolle mutta en taida uskaltaa lähteä -jos tämä särky yltyy... Joten me taidetaan tytön kanssa skipata treffit -eipä sinne taida olla kovin moni menossakaan :/

Zeta, kiva että tulit jutustelemaan tänne!!! Hyvä hyvä =)))

Ehkä olisi parasta nyt mennä pötköttelemään, tyttökin nukkuu vielä. Oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille, supistusrikasta sellaista!!! Niin, ja suurkiitokset tsempeistä, niitä tarvitaan! Ihanaa että olette olemassa =)

Tansku & vaavi rv 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi sitten laskettuaika,mutta taitaapa mennä yli. Eilen alkoi aivan hirveä päänsärky joka jatkuu myös tänäaamuna. Ja nyt aamusta alkaen tosi huono olo lisäksi. Olen saanut syötyä yhden leivän ja juotua vähän mehua...enteilisiköhän tämä jotain? *toiveajattelua* Ja olo on muutenkin jotenkin väsynyt. En tiiä, mitä lie loppuraskuden oikkuja... Ulkona tosi kylmä -17 näytti mittari. Eilen laitettiin kuusi ja nyt jotenkin jouluisempi mieli. Mutta tämä mamma lähtee tekemään nyt hieman kotiaskareita.

mamma03 ja rv39+6

Vierailija
4/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö heräsi " jo" 8.30.Yleensä ollaan nukuttu klo10.Parempi kyllä herätä vähän aikaisemmin niin ehtii uloskin.

Taitaa meistä vähän jokainen etsiä merkkejä lähenevästä synnytyksestä.Esikoisesta ei ollut mitään tuntemuksia yksi kaunis aamu vaan vedet meni.Nyt siis ajattelen koko ajan ettei yhtään tiedä milloin lähtö tulee=)Huomenna sitten neuvolaan ja voisi vielä käydä hieman kaupungilla.

Harmittaa todella paljon tytön puolesta kun äiti on etenkin iltaisin todella lyhyt pinnainen.Tyttö on kaksi vuotta ja tuntuu että vaadin ihan liikaa.En jaksa kiukuttelua,narinaa yms.Välillä pelkän tytön puhekin saa pinnan kireälle.Pitäis vaan istua hiljaa ja paikallaan.MUTTA EIHÄN SE TUON IKÄISELTÄ ONNISTU eikä tietenkään ole tarkoituskaan.Mies on tietenkin illat töissä niin ei siitäkään oikein apua.Toivotaan että lapsi selviää äidin raskausajasta kuitenkin pahimmilta traumoilta välttyen=)

Joulun herkkuja odottaen...

Rvko39+3

Vierailija
5/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan! Kyllähän näitä jouluisia kai vielä riittää, mullakin la 31.12....

Tänään äitipolille, jänskättää kamalasti. Pakkasin jo puoli-innoissani sairaalakassia itselleni vähän, jottei sitten miehen tarvi ruveta käskystä etsimään sitä ja tätä. Toivoisin kyllä että paikat olis sen verran epäkypsät etteivät alkaisi käynnistelemään, ehdottomasti vasta joulun jälkeen! Ja mieluummin tietty 2.1. :)

Täällä on kans pinna kireellä lasten suhteen, 4 ja 3-vuotiaat pojat saa melkoista ääntä itsestään. Eilen olin vielä illan yksin niiden kans kun mies jossain kokouksessa (mä nimitän sitä miesten marttaillaksi).

Nuo supistelut on vähentyneet, nyt ne on muuttuneet sellaisiksi ihmeellisiksi selän jytkähtelyiksi! Tosi epämiellyttävää! En tiedä että johtuuko se mun lentisvaivasta vai vauvasta!

Kolme yööötäää jouuuuluuun oooooonnn, laskin aivan itse äsken...........

Vointeja ja joulumieltä, rocka 38+4

Vierailija
6/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, maha on iso edelleen ja vauva viihtyy yksiössään hyvin. Mahtaakohan ihan vuoden vaihteeseen asti olla :O Periaatteessa yksi laskettu aikakin meni jo..noh, niitä tulee ja menee...

Olo oli eilen aikas huono ja sattui alhaalle joka suuntaan, vauva oli vilkas ja itsellä veto pois. Nyt hyvin nukuttu yö takana joten senkin ansiosta ehkä vointi parempi.

Päätin että alan sitten odottamaan jouluaattoa ruokineen kun ei vauvaa kerran kuulu..mies on ihan jännityksestä sekaisin ja miettii ihan koko ajan että jos menee vedet ja hän on jossain että mitäs sitten jne :))

Jeps, saas katsoo nyt sitten miten tämän rouvan käy. Lahja tosiaan on nyyttiään hakemassa... hui.

ONNEA muuten kaikille jo vauvansa saaneille!!!

t. beal rv 39+4

Vierailija
7/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin TUHANNESTI onnea pienten (ja ei niin pienten) poikavauvojen syntymän johdosta HIPPOMAMA, SMIIGUS ja EMPPUTHE!!! Vaivuin ihan hetkeksi sellaiseen euforiseen olotilaan kun rupesin ajattelemaan että pian on pari sellaista pikkunyyttiä sylissä. Ja sitten seuraavalla hetkellä iskee kauhu että riittääköhän sitä syliä kahdelle vaativalle pikkuihmiselle ja roikkuuko mussa tästä lähin kaksi pikkaraista, yksi molemmissa tisseissä =O

No joo nyt loppuu ennen kuin alkaakaan. Joku eilen kyseli jouluperinteistä. Meillä jouluperintesiin kuuluu vanhempien luona käynti (molempien vanhemmat asuu Helsingissä niin ei onneksi pitkiä matkoja joudu menemään) ja itsensä ähkykuoleman partaalle ahmiminen ;) Sitten avataan lahjoja molempien luona ja yöksi ollaan tultu ainakin viimejouluna miehen kanssa kaksin nauttimaan siitä laatuajasta. Sitten meillä on tämä yhteinen uusi perinne että 25. pvä ollaan juhlittu yhdessä synttäreitä (mies täyttää aattona 25v ja minä joulupäivänä 22v), kyty syömässä hyvin ja sen jälkeen hieman viihteelläkin. Okei myönnetään että joulu on ajankohtana outo " bilettämiselle" mutta kun on synttäritkin niin mikä jottei! Nyt vaan taitaajäädä se tradtio pois kun pienet syntyvät ja laskettupäivä minun syntymäpäiväni =)

Omasta olosta sen verrran että viime yö meni vaihteeksi hyvin. " Halkokin" poistui kehostani ja nyt olo on taas ollut hyvä ottaen huomioon tämän valtaisan pötsin ja sen tuomat vaikeudet. Yöllä joutuu ravaamaan sen 5 kertaa vessassa, mutta silti sängystä nouseminen on tuskaista kun jalat on turvoksissa ja jalkapohjiin sattuu kävellessä =( Onko muilla ollut sellaista vaivaa että kädet puutuvat yöllä? Minä herään välillä valtavaan kipuun joka tulee uneen asti ja huomaan herätessä että kädet ovat aivan tunnottomat =/ Todella kurja vaiva.

Paljon supistuksia kaikille ja TANSKULLE peukutukset että se toksemia pysyisi etäämmällä!!!!

MAriella ja double" trouble" 39+3

Vierailija
8/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ma siellä äitipolilla. Lantio on kuulemma ihan reilun kokoinen ja kirpulla mittaa vasta kolme kiloa, joten voisi alakautta syntyäkin pylly edellä. Varattiin sektio 3.1.06, jos ei sitä ennen ala syntymään. Nyt vaan odotellaan että TAPAHTUIS EDES JOTAIN!!! Mä en edes tiedä mitä supistukset on... En nyt tietty ehdoin tahdoin halua viettää joulua sairaalassa, mutta toisaalta ei se paljon haittaiskaan. Kun ei oo aikaisempia lapsia, joille pitäis joulua laittaa. No - täytyy vaan yrittää ajatella että se tulee kun aika on ja sillä tyylillä mikä on tarkotettu. Joulun odotusta kaikille ja onnea jo lahjansa saaneille!

Tiikeri-malttamaton ja kirppu 38+5

Vierailija
9/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilo ja kunnia ilmoittaa=)

LAHJA on saanut POJAN 21.12. viime yönä 1.53>painoa 4260g

Synnytys oli HELPPO ja hyvin meni kaikki,.Lahja sitte kertoo lisää..

ihan turhaan äiti hermoili(näin Lahja tekstitti)

t.AMA 40+3

Vierailija
10/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LAHJA!!!!!!

Ja toki myös muutkin jotka vauvansa on saanu.. :DDDDD

HEH,saatiinhan jouluisiin lisää poikia ;) on ollu niin tyttövoittoista kun la-listaa kattoo..hassua!!

Niin ja oli mulla kymysyskin..tietääkö kukaan siitä Lillasta.. eikös hän lähteny vauvojaan hakemaan liki kuukausi sitten.En ainakaan ole huomannut hänestä mitään uutisia :OO onkohan kaikki kunnossa????

~~~~supparisäteitä kaikille jotka niitä toivoo!!!!!!!!!!!!!

-Tiggr&Nasu-typy jo 3vk vanha!!

Vierailija
11/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Onnittelut kaikille jotka ovat jo joululahjansa saaneet :)

Ajattelin osallistua keskusteluun vihdoin, kun tuntuu meitä odottajia enää niin vähän olevan. Lukemassa olen kyllä käynyt aika usein teidän kuulumisia.

Minulla siis laskettu aika oli maanantaina, mutta täällä vielä kotona jouluhömpötyksiä järjestellään... Tosin odottelu on jo tuttua, esikoinen syntyi kolme vuotta sitten rv 41+6.

Nyt kun aatto on jo näin lähellä, sitä tosiaan jo melkein toivoo, että vauva syntyisi vasta joulun jälkeen, että saisi tytön kanssa viettää kuitenkin joulua! Mutta siis vain melkein, kyllä olo alkaa olla kuin ylensyötetyllä joulukinkulla, mahanahka vain paukkuu uusia arpia, yöllä vauva potkii palleaan ja kylkiluihin niin vimmatusti (vaikka on siis HYVIN jo asettunut alas), vanha raskausvaiva eli käsien puutuminen vaivaa taas, yöllä etenkin mutta myös päivällä jos kädet on tietyssä asennossa, esim. syödessä...

Kävin ensimmäisessä synnytystapa-arvioinnissa rv 36, jossa lääkäri lupaili, että jos vauva on isokokoinen, voitaisiin ehkä käynnistää laskettuna aikana (osasyynä edellisen synnytyksen päättyminen kiireelliseen sektioon). Viime viikolla rv 39+1 eri lääkäri teki uuden kokoarvion (3,8 kg) ja sanoi, että normaalilla neuvolaseurannalla jatketaan... :( Vähän jännittää, kun esikoinen painoi tuon 3,8 kg tosiaan 2 vk lasketun ajan jälkeen! Ja ensimmäinen lääkäri vielä sanoi, että voi olla että sektioon vaikutti juuri tuo vauvan yliaikaisuus, niin tottakai sitä alkaa jo miettiä kaikkea... ja yrittää seurailla jatkuvasti vauvan liikkeitä, jotka tietysti vielä ovat vähentyneet (pidempiä unituokioita?).

Mutta joo, oli pakko päästä vähän purkautumaan, kun alkaa olla niin turhautunut olo. Joka päivä joku soittaa että joko tuntuu että olis tulossa...? No EI TUNNU, ei supistuksen supistusta! Tosin, viimeksikin supistelut alkoivat vasta sitten, kun oli tosi kyseessä, se nyt lohduttaa vähän... Mutta, täällä siis kohtalotoveri :)

c@t 40+2

Vierailija
12/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu vauva, tänään olisi kaunis päivä syntyä... ;) Mulla näyttää tulevan turvotuksia puolisen kiloa päivässä, ja muitakin alkavan toksemian oireita näkyy, joten toivon ihan joka hetki, että pikkuinen syntyisi.

Eilen oli muutama ilmoitellut vauvasta, joten heille [color=green][b]lämpimät onnittelut nyytistä! :)[/b][/color] Ja näemmä tähän pinoon kerkisi Lahjan odotettu uutinen, eli myös sinne [color=blue][b]onnea pienen pojan koko perheelle! :)[/b][/color]

Joka päivä näemmä joku uusikin tulee kirjoittelemaan, se on oikein mukavaa. Itsellä on taas vierähtänyt monta päivää kirjoittelematta, olen tuolla Yahoossa jaaritellut vaikka mitä, ja sitten täällä riittää paukkuja vain lukea teidän kuulumisia. Jos nyt koittaisin vähän terästäytyä täälläkin.

Kaaka ja muut joilla pieniä lapsia... Täällä kans pinna kireellä ja hermo menee ihan heti, kun tulee joku mutka matkaan. Ihme kyllä 2- ja 3-vuotias leikkivät tosi paljon nätisti keskenään, ihan kun tajuaisivat välillä, ettei äiti ole oikein iskussa! Kotileikki niillä on usein menossa ja kestää pitkänkin aikaa. Meillä kans kyllä poika herää usein ihan pirteänä jo klo 6, on harvinaista, että saataisiin nukkua seiskaan saakka. No mä heräilen jostain syystä jo klo 5-6 kuitenkin, toivottavasti enteilee synnytystä. *toiveajattelua*

Mariella, teillähän sattuu kivasti koko perheen synttärit yhteen rytäkkään! :) Meillä on mun ja miehen ja pojan synttärit marraskuussa viikon sisään, mutta nyt sitten tulee tämä joulun vauva, ja tyttö viettäääkin ihan omassa ylhäisyydessään synttäreitä huhtikuussa.

Mutta nyt koitan mennä esikoisen kanssa torkuille, pikkukakkonen on jo tunnin koisinut.

[b]Sumunen[/b] rv 39+0

Vierailija
13/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kuulla, että turhaan oli hermoiltu, mä nääs eilen saunassa oivalsin, että perhana, tässä olisi pian ihan oikeasti kestettävä ne tuskat ja repeämiset - ja varsinkin synnytyksenjälkeiset vaivat. Rupesi hetkeksi kauhistuttamaan. vaan nyt taas iskussa!

Köpöttelin pojan knassa juuri nlaan, ja maha oli laskeutunut oikein reippaasti, ja mukkelo on kuulemma varsin reilunkokoinen, joten olisi hyvä pökätä se pihalle. Juu, vaan kuinka?! Palatessamme kotiin tunsin, miten supisteli kerrankin ihan kivuliaastikin ja hurrasin mielessäni ja lisäsin faartia. melkoisen kipeänä olin, kun päästiin kotiin. Vaan nyt lysti näyttää taas rauhoittuneen.

Ette ole ainoita, jotka potevat huonoa omaatuntoa ärsytyksen seassa siitä, että eivät jaksa jo olemassa olevia pikku vietikoitaan! Meidän pikkupossumme on kohta 1v10kk, yhtä touhua ja tohellusta koko ajan, mikä on sinänsä hellyttävää ja humorististakin, mutta kun itse ei vain jaksa tätä hulabaloota koko ajan! Lisäksi noinviikon on poika tintannut oikein kovasti äitemuoreelle ja toisaalta roikkuu mussa kiinni koko ajan ja ulvoo, jos ei pääse heti syliin (eikä tahdo sieltä sitten enää pois). Eilen karjui autossa, kannettiin ulvovana marketista, ja kotonakin nosti pienen älämölön ilmoille. Vaikka kuinka koettaa itse olla johodnmukainen, rauhallinen ja turvallinen auktoriteetti, niin tässä olotilassa piuhat pamahtavat normaalia nopeampaan ja tavallisesti matala ääneni rupeaa kirkumaan ylä-e:ssä näin musiikkitermejä käyttääkseni. JA siitähän ei ole yhtikäs mitään hyötyä, päinvastoin! Päikkärinukutuksetkin ovat yhtä taistelua, ja sataan ja tuhanteen saan laskea miljoona biljoona kertaa, eten ryhdy väkivaltaiseksi tai hylkää koko penskaparkaa yläkertaan vaarallisuuksia harrastamaan, kun voimat vain ovat loppua.

Vaan eiköhän tämä tästä. Nuo tämän päivän jomottelut kyllä lupaavat jotain tapahtuvaksi jos ei nyt ennen joulua, niin toivon mukaan aika pian kuitenkin. Hassua, ennen en tahtonut ajatellakaan viettäväni joulua sairaalassa, mutta nyt se kiehtoo mua mahdollisuutena kovastikin. Olisipa melko ainutlaatuinen kokemus, ja joulua voi sitten viettää sen jälkeen kotosalla perheen kanssa aivan rauhassa. Ska se nu...

Kaikkea hyvää meille kärvistelijöille ja teille jo synnyttäneille!

Vitanova rv 38+6

Vierailija
14/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoikohan helsinkiläisten joulukahveilla Sanomatalolla olla ketään? Kaaka, olitko sinä? Minä nukuin kymmenen tunnin yöunet heräillen välillä. Kävimme sitten mieheni kanssa tuttavien luona vaihtamassa joulupaketteja. Aiomme myös ostaa joulukuusen asuinalueemme ainoan kaupan pihalta, mutta myyjää ei näkytkään. Käymme varmaan illalla katselemassa kuusia naapurikaupunginosassa. Jotenkin on niin hassua miettiä joulua, kun ei yhtään tiedä, miten sen vietämme. Mutta kuusi pitää ainakin saada :)

Viime yönä supisteli taas selän puolella. Maanantaina th sanoi muuten neuvolassa, että toisilla supistukset tuntuvat vain selässä. Tänään aamulla supistukset olivat taas poissa, mutta aamun menojen jälkeen nipistelee hieman. Tätähän voi jatkua vaikka kuinka kauan, joten olen edelleen menossa sinne perjantain yliaikakontrolliin.

Miten Tansku nyt päivällä, onko päänsärky helpottanut?

Minulla olisi vähän hassu kysymys. Eräs toisella palstalla viihtyvä ystäväni oli saanut eilen vauvansa. Tuolla palstalla ihmiset pohtivat kaverini tilannetta... Onko kohteliasta kertoa heille, että vauva on syntynyt ja kaikki mennyt hyvin? Antaisin tuttavani ilman muuta kertoa vauvansa sukupuolen, koon ym. sitten kotiinpaluun jälkeen. Vai onko parempi olla vain hiljaa? :)

Tyhmiä kysellen,

SnowApple ja kiireetön vauva rv 41 tasan

Vierailija
15/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin jo Kättärille ja pyysivät edelleen seuraamaan. Särky ei ole pahentunut eikä siis ole kovin pahaa mutta sellaista ilkeää pientä jomotusta koko ajan... Pelottaa ihan kamalasti jos on toksemiaa. Onneks vaavi liikkuu ja pyörii koko ajan, se rauhoittaa mieltä kummasti =)

ONNEA Lahjalle tuhannesti!!!!!!!!

SnowApple, kyllähän mäkin kerroin Tikrun vauvauutiset vaikkei hän pyytänytkään.... Kerroin vain että vauva on syntynyt mutten mitään muuta (siis sukupuolta, mittoja jne.) Mutta voithan sä kysyä kaveriltas että saatko julkaista uutisen!

Mä kävin aamulla ruokakaupassa kun jääkaappi oli niin tyhjä ettei tosikaan. Eksyin sitten vaatekauppaankin ja ostin 40 eurolla tytölle vaatteita... Tosi fiksua, tammikuussahan olis alennukset... Ja tosi fiksua oli kierrellä kaupassa tän päänsäryn kanssa.

Eipä muuta taas tällä kertaa. Ilmoittelen jos tässä tulee äkkilähtö päivystykseen... :/

Tansku & vaavi rv 39+5

Vierailija
16/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottivat taas käyrää ja ultrasivat kera sisätutkimuksen. Kaikki muuten taas hyvin paitsi että nyt pissaan oli tullu proteiineja...? ja oma olo alkaa olla jo tosi huono. Perjantaista painoa tullu lisää taas reilun kilon, vaikka en syö liikaa enkä suolaa ollenkaan, mitä nyt leivässä. Perjantaina uusi aika. Väläyttivät mahdollisuutta käynnistykseen. Toivottavasti saan sen kun joulu olis kuitenkin kotona yhtä kärvistelyä eikä meillä ole vanhempia lapsia joiden takia olis kiva olla kotona. Painoarvio edelleen tuon 4,5kg. Tosin lääkäri ei kiellä ettei voisi olla isompikin. Oli tosin sitä mieltä että pituuttakin taitaa vauvalta löytyä.

Onnittelut Lahjalle! Vaikkei olekaan lukemassa...

Nyt taidan olla pisimmällä!

Mirva ja ahtaudessa elävä tyyppi 41+3

Vierailija
17/17 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää laskettuun aikaan ja kolme jouluun... Neuvolassa tuli käytyä ja muun päivää ramppasin kaupoissa ostamassa jouluruokia. Huono olo jatkuu ja vatsa on sekaisin. Yölliset unet on mitä sattuu.. Ensi viikon tiistaille sain jo seuraavan neuvola-ajan ja yritetään saada silloin soitettua yliaikaiskontrollia perjantaille tai sitten uuden vuoden jälkeen.

Neuvolassa kaikki ok. Yritti kovasti tsempata, että vatsa on laskenut ja jospa se siitä itsellään. Mutta olen niin varma, ettei tämä itsekseen lähde mihinkään, kun ei ole niitä supistuksia. Ja pääkin vielä pyörii tuolla lantiossa. Toivottavasti olisi sentään pienempi pää kuin kuopuksella, jolla oli aika iso pipo. Kyllä sen pään jälkeen ulos tulee se lapsikin.

Ystäväperhe kävi illalla vaihtamassa lahjoja ja sainpahan muuta ajateltavaa välillä. Huomennakin on kaveri tulossa ja sittenhän on jo melkein aatto. Ostin miehen vastusteluista huolimatta tekokuusen, kun ajattelin, etten muutamaan vuoteen viitsi sitä neulasten imurointia joka päivä. Koristeitä on kuitenkin niin paljon, ettei se kuusi sieltä takaa näy paljoakaan.

Sieltä taustoista vaan kaikki loputkin jouluiset esille, ettei täällä käy olo niin yksinäiseksi! Tammikuulle ajattelin täällä vielä viihtyä, seuraa siis kaipaisin..

*Kitta75 ja masuvauva rv 39+5*