Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ENSKAT loppuviikolla 17**

24.04.2008 |

Laitampa joutessani uuden pinon loppuviikolle. Viime viikon pinokin venyi niin pitkäksi..

Mun ja Biancon tämän aamun kirjoittelut löytyy siis tuolta edellisestä pinosta.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12965145&p=1&tmo…

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetun 7kk mitat oli 68cm ja 9230g ja pää 46cm. Seuraava käynti on 9kk iässä lääkärineuvola. Just ennen juhannusta. Viime yön nukku ihanasti, ei kertaakaan tarvinnut edes tuttia antaa. Mä menin eilen nukkumaan jo ennen yhdeksää, heräsin klo5. Eetu oli niin pahassa asennossa sillon viideltä niin mä pöljä menin sitä siirtämään niin sehän heräs. Maailman herkkäunisin kaveri tämä meidän poika. Annoin sille sitten tissiä että olis nukahtanut uudestaan vaan eipä tehonnut, sinne mä jätin sen makkariin kiekumaan miehen kans. Itse jo keitin kahvit ennen kuutta. Muuten olis voinut jäädä vielä makaamaan mut kun klo8 oli se neuvola. Kyllä Eetu vielä olis nukahtanut jos olisin vaan antanut olla sängyssä. Kerran se nimittäin heräs viideltä ja sit syötin ja se nukahti uudestaaan. Heräs vasta puol kasi! Mies vähä myöhästy töistä, me kun ei olla herätyskelloa tarvittu aikoihin kun Eetu herättää =)

Tsemppiä ja jaksamista heltsylle ja Kiian öihin. Vai että siellä Kiia jo ryömii täyttä häkää =)

Bianco, harmi jos se riisipuuro ei käy.. Hankalaa hommaa kyllä tuo selvittely jos lapsi on jollekin ruoka-aineelle allerginen. Voihan se alkuun vähän väännättää mutta jospa masu siihen tottui. Meillä oli alkuun porkkanan kanssa silleen. Hyviä päiväunia sinne! Ja hyvän kokoinenhan Kalle on! pitkä poika =)

Hannnah, kyselit pukeutumisesta. Eetulla on sisävaatteet (yleensä body ja puolipotkarit) ja sitten päälle vaan fleecepuku. Kypärälakki ja ohut myssy, villasukat ja villatumput. Päivällä jos on lämpimämpää niin availen noita vaunujen tuuletusräppänöitä että ilma kiertää. Ja yön jäljiltä jos on pakkasta tai nollassa niin laitan yhden sisävaatekerroksen lisää, joku kokopuku tms. Joskus oikein lämpimällä ilmalla alkaa toi fleece tuntua kuumalta, äippäpakkauksen kevytpuku ei varmaan hiostais samalla lailla mutta se alkaa olla vähän turhan pieni. Puvun osto olis meilläkin edessä. Useamman viikon ajan on mekin oltu jo ilman tuota makuupussia.

Mukavaa päivää kaikille!!

hermione ja Eetu 7kk

Vierailija
2/26 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa tuo ryömimishomma olla se unia häiritsevä tekijä. Viime yönä, tai siis jo alkuyöstä ennen kuin olin itse edes nukahtanut käänsin Kiian kaks kertaa takas selälleen kun oli unissaan kääntynyt ja heräs itkemään huonoa asentoa. Ja kahdelta sama juttu, silloin ei silittelyt auttanut, tosin en jaksanut kun vartin yrittää vaan annoin tissiä. Eipä tuolla tainnut nälkä olla mutta sainpas nukahtaan. Loppuyö meni onneksi hyvin. Seiskalta herättiin ja puoli kasiin saakka lykkäsin leluja ja soittorasiaa soimaan että sain pehmeemmän ylösnousun itselle. Toivottavasti tuo mun helppo ratkasu tissin tarjoominen ei vaikuta huonolla tapaa mutta kun ei väsyneenä jaksa kauaa tassuttaa ja toivon että tää todellakin olisi vaan väliaikasta.

Hermione ja Eetu on ollut jo neuvolassa. Mä en huoli ikinä ihan aamuaikoja, jos sellasen ottaisin niin todennäköisesti juuri sinä aamuna Kiia päättäis nukkua pidempään. Mutta hienot mitat kerrassaan herralla.

Biancolle hyviä päikkäreitä. Muakin nukuttaa mutta en taida malttaa mennä pitkäkseni, meillä nää parhaillaan menossa olevat aamutorkut kestää vaan puoli tuntia.

Ja Kallekin oli käynyt neuvolassa, hoikka poika tosiaan mutta yksilöllistähän tuo on. Minkä kokoisia vaatteita Kallella pidät?

Harmi että teilläkin oli risainen yö:(

Hannnah: voi kun kateellisena luin tuosta Ellan " vaan" kolmen tunnin päikkäreistä. Meillä siis eilen se reilu tunti vaan. Yleensä onneksi 2,5-3,5h.

GALLUPPIIN: Vaikeata tosiaan tuo pikkuisen pukeminen. Meilläkään ei enää makuupussia käytössä mutta joskus peitto vielä ollut. Kevyt toppapuku päällä ja siellä alla vaan pitkähihainen body ja sukkikset tai housut. Villasukkia tai tumppujakaan en oo enää joka päivä pitänyt jos on ollut paljon lämpöasteita. Meillä vielä paistaa aurinko parvekkeelle. Niin ja päässä joko vähän paksumpi pipo tai pelkkä kypärämyssy ja huppu.

Nyt meen jatkaan leipomista, suklaakakku tulossa piristään tätä päivää.

h&k

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kaikki olleet huomanneet uutta pinoa. Täytyy vastedes olla laittamatta uutta pinoa kesken viikon =( sorry vaan jos oon aiheuttanut sotkua..

Vierailija
4/26 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaterroristi täällä :) Mä näköjään kirjoitan harvoin, mutta silloin sitten ihan tosissani täytän palstaa!

Mut nostellaan tätä uutta ketjua, tuosta Hermionen laittamasta linkistähän löytyy siis joitakin tämän päivän juttuja myös. Musta ihan kiva, että on vähän lyhyempi ketju, eli sopii hyvin tällainen alkuvikko-loppuviikko jako.

Oli muuten hyvät päiväunet. Siis mulla :) Heräsin siihen, kun itkuhälyttimestä kuului vaatimus sisälle ottamisesta, ehdin nukkua 45 minuuttia. Nyt on ihan erilainen olo. Laitoin päikkäreiden jälkeen Kallen Ergo-reppuun, ja käytiin kaupassakin. Kalle viihtyy tosi paljon paremmin noin kuin vaunuissa: sieltä ei näy mitään ja kaupassa tulee lisäksi kuumakin. Sain ihan rauhassa tehdä ostoksia kun Kallella oli paljon katseltavaa.

Meidän eilisistä unista piti vielä kommentoida: Kalle ei sitten nukkunut laisinkaan viimeisiä päiväuniaan, vaan valvoi illalla kolmesta kahdeksaan eli 5 tuntia. Tämä on meillä tosi harvinaista, yleensä 2 tunnissa menee jaksamisen raja edelleen. En sitten tiedä, olisiko pikkuhiljaa pudottamassa noita viimeisiä unia pois.

Ja sitten tuosta vaunuihin pukemisesta piti myös sananen kirjoittaa. Aika samoissa mennään me kuin muutkin täällä: Kallella on sellainen ihan ohut fleecehaalari, jossa ei ole edes vuorta, kypärämyssy, tumput ja huppu kypärämyssyn päällä. Lisäksi laitan päälle sellaisen ohuen villapeiton, jos on aamulla kovin viileä (selvästi alle 10 astetta). Noin on pärjännyt hyvin, eikä ole ollut hikinenkään.

Vitsi Hermione kun Eetu on hienosti kasvanut. Eikö ole mahtavaa, kun myös oma haukkari kasvaa silmissä kun kanniskelee vauvaa päivisin :) Paitsi sä oot niin ahkera jumppaaja, että tuollainen ei taida tuntua missään. Jännä, että teillä menee noin erilailla nämä neuvolat: meillä on nyt seuraava neuvola 8 kk iässä, mikä on sit lääkärineuvola. Eli nyt tulee 2 kk väli, kun aiemmin on käyty kerran kuussa.

Butterfly: uskon hyvin että on haasteellista liikkua kahden kanssa, kun heillä on erilainen nukkumisrytmi. Tuntuu että joskus oon ihan hukassa tämän yhden unien ajoittamisen kanssa. Mutta varmasti siihenkin oppii - helppo tietysti täältä sanoa...

MamaJaJustus: Tosi mahtavaa, että teillä on nukahtaminen helpottunu noin hienosti! Meillä kävi myös niin, että yhtenä päivänä Kalle vaan päätti, että ei enää nukahda syliin vaan ainoastaan vaunuihin, auton istuimeen tai illalla pinnikseen. Sen jälkeen ei ole Kalle sylissä nukkunut. Eikä tissillekään enää nukahda, vaikka torkahtaisi niin herää melkein saman tien myös öisin siitä, ja vaatii että siirrän omaan sänkyyn että saa rauhassa nukkua :) Viime yönä oli historiallinen tapahtuma, kun sitten sen pari tuntia masua huudettuaan simahti mun syliin.

Heltsy: en usko, että saat Kiian rytmiä sotkettua vaikka otatkin yöllä syömään jos herää liikuskeluihin. Ja jos tilapäisesti rytmi muuttuukin, niin varmasti myös palautuu nopeasti. Mahtavaa, että Kiia noin hienosti jo ryömii!

Kas, nyt Kalle jo heräilee iltapäiväunilta. Saapa nähdä, tänään taitaa nukahtaa kyllä vielä kerran pikku pätkäksi.

Aurinkoa!

Bianco + Kalle

Vierailija
5/26 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Kiia päikkäreillä ulokona ja totta tosiaan toivon että nukkuu pidempään kun tunnin..

Bianco: Sama juttu täällä tuon liinailun suhteen, Kiia tykkää kovasti kun näkee enemmän. Nyt ollaan käyty kaupassa ja ulkoilemassa paljon kyllä vaunuillakin mutta oon laittanut vähän pystympään asentoon että näkee ympärilleen.

Meillä muuten taitaa olla samalla tapaa nuo neuvolat, 6kk iässä ja sit lääkärineuvola 8kk kohdilla.

Mama: loisto homma että Justus nukahti sänkyynsä, helpottaa omaa elämää kummasti. Ja yökin oli mennyt hienosti!

Butterfly: Eiköhän ne poikien rytmit ala pikkuhiljaa samanlaistuun, hankalaa tietysti kun joutuu menoja suunnittelemaan vähän eri tavalla kun yhen kanssa. Ja tohon kakkaamisjuttuun, Kiia kakkas alkuun tosi harvakseltaan ehkä kerran viikossa ja usein huomas että edellisenä päivänä oli vähän kitinää ja ähinää enemmän.

Jaksaiskohan sitä pestä taas pari ikkunaa tänään, eilen pesin kaksi ja vielä olisi 5 pestävää. Pakko jakaa pienempiin urakoihin, en oikeen tykkää ikkunoiden pesusta.

h&k

Vierailija
6/26 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akku loppuu läppäristä ihan kohta enkä jaksa lähteä johtoa hakemaan, joten pikaisesti.

Kiitokset mansikkakommenteista. Otan kohta rasian pakkasesta sulamaan ja kokeillaan miten maistuu.

Sienna nukkui viime yön ilman syöttöä, jee. Heräsi kyllä vähän ennen kahta itkemään, mutta rauhottui nopeasti kun silittelin ja lauloin 2 säkeistöä Sinistä unta. Uni maistui sitten melkein aamu kahdeksaan, virkistävää vaihtelua kahden kuudelta alkaneen päivän jälkeen. Silti nukuin ap-päikkärit yhdessä tytön kanssa.

Kävin äsken Siennan passia tilaamassa poliisilaitoksella ja vaikeaksihan se tietysti meni. Isältä pitää olla suostumus eikä mulla tietenkään ollut. Kuvittelin lisäksi, että mun ajokortti käy virallisesta henkkarista itselleni, mutta ei kuulemma käy, olisi pitänyt olla oma passi mukana. No, virkailija sitten kyseli kaikkea lähtien mun vanhempien toisista nimistä ja syntymäajoista mun edeliseen osoitteeseen ja kun osasin vastata, kelpuutti ajokortin henkkariksi. Passihakemus jäi sinne odottelemaan kunnes saadaan isältä kirjallinen suostumus.

Olin niin harmissani tästä episodista, että piti mennä Zaraan harjoittamaan ostosterapiaa. Kuinkas ollakaan, Siennalle löytyi söpö pieni t-paita. Kassalla kävi kuitenkin ilmi, että mun pankkikortin siru ei toiminutkaan eikä mulla koskaan ole käteistä. Paita jäi sinne ja lähdin sauhuten kotiin. Täytyy käydä huomenna jossain pankkiautomaatilla testaamassa toimiiko siru oikeasti vai oliko Zaran koneissa vikaa.

Puh. Ärsyttää. Taidan mennä syömään suklaata.

Tipu & Sienna 7kk+ (zzz)

Vierailija
7/26 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa innostun kirjoittamaan tänne, käyn kyllä lukemassa täällä taustalla usein.

Ensiksi kiitos pk-seudun enskatapaamisesta, oli kiva piristys äipän päivään.Otetaan uusiksi ja koitetaan saada enemmän enskoja liikkeelle.

Aamulla meillä oli 2kk neuvola, mukavasti on Edwinalle tullut lisää mittaa, 59,5 cm ja 5216g, ei tunnu enää pieneltä. Syntymästä tullut 10 cv ja 2 kiloo lisää...

Ristiäisiä täällä vietetään lauantaina, pieni stressi onko muistanut kaiken tarpeellisen...

Äiti ja nukkuva Edwina

Vierailija
8/26 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Kiia päätti että tänään vois alkaa aamun jo kuudelta niinpä nyt ollaan sitten jo ylhäällä. Viime yö meni vähän paremmin kuin edelliset, muutamat tutin laitot ja yks syöttö.

Tipulla olikin ollutkin vähän mutkia matkassa passin kanssa, no onneksi ei mitään ylitsepääsemättömiä. Meidänkin pitäisi nyt ryhdistäytyä tuossa Kiia passihakemuksen viemisessä ettei jää viime tippaan.

ÄitijaEdwina oli äynyt poikkeamassa, kiva kuulla kuulumisia. Tsemppiä sinne ristiäisvalmisteluihin. Pidättekö juhlat kotona?

Nyt puuron keittoon.

h+k

Vierailija
9/26 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy, täälläkin herättiin jo kukonlaulun aikaan. Vähän väsyttää!

mulla oli yks mammavieras tulossa iltapäivällä 2,5kk ikäisen vauvan kans niin valitettavasti piti perua =( eilen mulla oli olo ihan ok, mut nyt taas kurkku enempi kipeä ja nenä vuotaa.

Mulla ottaa päähän taas ihan sikana!!! naapuri paukuttaa mattoja jo ennen klo9 TOISEN kerran tällä viikolla. Mä en ymmärrä mikä vimma saa ihmiset kuskaamaan matot ulos kaks kertaa viikossa?? yritäppä siinä sitten saada poikaa ulos nukkumaan ku kauhea pauke kuuluu. Sitten kun se lopetti, toinen naapuri tuli tupakalla, karsea haju heti aamusta. Ne yleensä aina polttaa etupihalla mut ilmeisesti aamutupakat käydään polttamassa takapihalla. Ei se ole edes seinänaapuri vaan tosta kauempaa, silti haju tulee tosi voimakkaana =/ Oon kyllä itekin joskus polttanut eli en mä mikään tupakan vihaaja ole. Nyt vaan vituttaa kaikki! se samainen tupakanpolttaja nimittäin eilen huudatti moottoripyöräänsä talon edessä JUST sillon ku yritin Eetua nukuttaa. Ne muutti vasta viime syksynä tähän taloon niin voipi olla ihana kesä edessä. Sorry omanapainen valitus mutta nyt kyllä harmittaa ihan älytön.

Tipu, sulla oli eilen ihan mailman mukavin kaupunkireissu =/ mulla sattu vähän sama homma kun menin muka pojalle aukasemaan tiliä pankkiin. Enpä saanut avattua kun ei ollut isää/valtakirjaa mukana.

Jees, parempaa päivää teille muille. Mä alan miettimään mitäs mieltä ylentävää keksis?

Eetu ainakin nukahti =)

Vierailija
10/26 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus heräsi äsken jo tunnin unien jälkeen parvekkeella, mutta nukahti tutilla ja hytkyttelyllä. Saa nähdä, ehdinkö kirjoittaa vai herääkö kohta uudelleen¿

Edwinan äiti: Teilläkin tyttö kasvaa hienosti, saman verran painaa kuin meidän poika ja pituutta vähän enemmänkin. Syntyikös Edwina vähän Justusta aikaisemmin vai myöhemmin? Justus syntyi siis 3.3. Muistan kun odoteltiin samoihin aikoihin.

Kylläpä Tipulla olikin vastoinkäymisiä. Välillä on niitä päiviä kun mikään ei onnistu. Onneksi suklaa auttaa aina =) (Paitsi mun pitäisi sitä välttää Justuksen masun takia..) Tuosta sirukortista tuli mieleen, että mulla on ollut nyt paljon noloja tilanteita noiden uusien kortinlukijoiden kanssa.. En nimittäin muista meidän ¿taloustilin¿ kortin tunnuslukua, kun en koskaan nosta sillä käteistä rahaa, vaan maksan vaan kaupassa ruoka- yms. ostoksia. Nykyisin ei sitten monessa paikassa voikaan allekirjoittaa.

Bianco: Käytittekö minkä ikäisenä ekan kerran Ergoa? Meillä on nyt rengasliina, josta tykkään, mutta kovin kauaa en varmaan enää jaksa Justusta siinä kantaa ainakaan pitempiä aikoja. Tuo ergo ehkä kiinnostaisi pitkää liinaa enemmän.

Heltsy: Kiva että yö meni paremmin, vaikkakin aamu alkoi aikaisin. Meilläkin heräillään nykyisin siinä kuuden-seitsemän välillä. Mies menee kahdeksaan töihin, joten hän ottaa pojan mukaan töllistelemään aamutoimiaan ja minä saan vielä sen hetken nukkua. Yleensä Justus ottaa myös aamutirsat ennen kunnon päikkäreitä, jolloin minä yleensä torkun myös. Järkevää olisi tietysti käydä vaikka suihkussa tai syödä rauhassa aamupala noiden tirsojen aikaan, mutta uni vie voiton.

Hermionellakin oli kaikenlaista ärsyttävää sattunut. Toivottavasti on jo parempi mieli. Tupakoinnista tuli mieleen että yks mun kaveri sopi naapurin kanssa, että kurkkaavat aina, onko lapsi nukkumassa ja jos on, niin eivät silloin polta sillä puolella taloa. Meidän pitää kans kesälomalla tehdä samanlainen sopimus seinänaapurin kanssa. Nyt ei ole ollut haittaa, kun polttaa vaan työpäivän jälkeen, eikä Justus ole silloin yleensä parvekkeella. Itsekin olen polttanut, mutta ei sitä hajua silti lapsen päiväuniin halua. Lopetin itse asiassa tupakoinnin samana päivänä kun plussasin. Saa nähdä, miten eka ravintola-/terassireissu ilman poikaa sitten joskus sujuu, että repsahtaako taas¿ Missään nimessä en ala kotona tai pojan kanssa ulkoillessa polttamaan, mutta ehkä noin viihteellä ollessa.. vaikka eihän siinäkään tietysti mitään järkeä ole.

Meillä iltanukahtaminen sujui taas yhtä hyvin, samoin yö syöttöjen suhteen (ensin yli neljän tunnin, sitten kolmen tunnin ja sitten puolentoista pätkät). Sen sijaan ilmavaivoja oli pitkin yötä. Heräsin aina kun kuulin pojan liikkuvan ja ähisevän sängyssään. Kun menin katsomaan, oltiin täydessä unessa, niin en viitsinyt vaihtaa asentoa tms.

Nyt hän heräsi ulkoa, mutta nukahtikin tuohon sohvalle, missä riisuin¿ Varmaan kohta kuitenkin herää.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
11/26 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä reissun päältä! Nyt tulee omaa napaa pelkästään, pahoitteluni jo valmiiksi.. En millään ehdi koko ihanan pitkää pinoa lukea läpi täällä kylässä..

Tosiaan viimeksi kun kirjoitin, jäi teksti ihan kesken.. Näppiksestä loppui patterit kesken turinoinnin, ja sain vain hiirellä napautettua jo kirjoitetut löpinät palstalle.. Siihen loppu se tarina :)

Samana päivänä lähdettiinkin piiperön kanssa reissun päälle sukulaisiin, oikein junalla. Matka meni hienosti, vaikka tavaraa oli ihan kiitettävästi mukana. Piiperö ihmetteli tunnin verran hereillä ja nukkui loppumatkan matkarattaissa. Saatiin paikat sellasesta vaunusta, johon sai mentyä matkarattailla suoraan rullaten sisään ja vaunut mahtui olemaan avoinna yhdessä nurkassa.

Ollaan noita matkiksia ulkoilutettu kiitettävästi ja hyvät ovat olleet, liikkuvat pienessäkin tilassa näppärästi. Ja ulos meinasin piiperön laittaa niihin nytkin nukkumaan.

Nukkuminen on muuten muodostunut ongelmaksi tällä reissulla :( Piiperö ei millään malttaisi nukkua, sitten iskee yliväsymys ja ihan kamalat huutoraivarit. Viime yö oli jotain ihan kamalaa, kunnes uni vihdoin tuli. Toivottavasti nyt tasoittuisi, viimeistään kun kotiin palataan ensi viikolla.

Ja istumaan on kova hinku! Piiperö vääntää itseään istuma-asentoon koko ajan. Ei kai se kamalan pahasta ole, kun itse sitä tekee? Ei kyllä muuten noin pientä vielä istuteta, mutta punkee itse ihan innoissaan.

Nyt vaatetta päälle ja pihalle. Meni taas tämän päivän aikataulu uusiksi, kun piiperö veteli " yöunia" melkein puolille päivää.. No, hätäkös tässä.

Terveiset kaikille enskoille!

Gaiole ja piiperö - ihan kohta 4kk

Vierailija
12/26 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bianco: Muakin kiinnostaa tuo ergoreppu. Minkähintai on ja onko ollu hyvä hankinta?

Heltsy: Täällä kans yks joka inhoaa ikkunanpesua. Meillä onneks mies hoitaa sen puolen:)

Tipu: Voi mikä kaupunkireissu sulla:/ Toimiks siru kortissa?

ÄitijaEdwina: Kiva kuulla teistäkin ja hauskaa ristiäispäivää:)

Hermione: Kivaan aikaan teiän naapuri hakkaa niit mattojaan:/ Jaksuja ikävien naapureiden kanssa:)

Mama: Nuo ilmavaivat on niin ikävii pikkusilla. Meilläkin ähistiin ja itkettiin loppuyö kun molempia vaivas ilmavaivat. Pojat kyl nukkuu mut äiti ei.

Gaiole: Tsemppiä Piiperön itkuihin:)! Missäs iässä lapset alkaa istumaan? Tai saa tietty muutkin vastata... (Mun pitäs kyllä koulutukseni pohjalta tietää mut on vissiin tullu juoruiltua just siin välis vieruskaverin kaa...) ;)

Ommoo napaa: Ihanaa molemmat pojat nukkuneet parin tunnin päikkärit. Leevi oli ihan väsy tossa puol yhen aikaan niin piti lähtee vaunuttelemaan, kun hän ei muuten meinaa nukahtaa. Vaunuihin kun laitoin niin nukahti välittömästi.

Ihanaa ku mies pääs tänään jo kymmeneltä töistä niin ehtii tekemäänkin jotain=) Meinaa ruoka aina venyä jonnee kaheksaan illalla kun aikasemmin ei ehdi. Pitkästä aikaa keitin tutitkin:) Mä oon ollu jotenkin tosi huono keittämään noit pulloja ja tutteja ja enää en keitäkään ku tutit suunnilleen viikon välein. Tänää ostin uudet tutit pojille. Saa nähdä syöks he niit ku on vähän erilaisii ku entiset. Mä olin ainakin sellai pienenä et en suostunu syömään ku yhenlaista tuttia=) Tosin pojat nyt muutenkin syövät aika vähän tuttia.

Huomenna tulee anoppi ja appiukko kylään ja sit sunnuntaina tulee Laurin kummi. Miehen porukat on vissiin käyny tääl joka viikonloppu sen jälkeen ku pojat pääs kotiin. Mua ei kyl haittaa mut moni ois kyl varmaan jo sanonu et ei tarvii tulla. Must on ihana et pojilla on tollaset isovanhemmat, jotka oikeesti haluu viettää aikaa heidän kanssaan:)

Nyt meen tsiikailee viel vähän hääsaitteja ku ens kesän (siis 2009) ois meiän häät=) Täytys ettii joku kiva puvun malli minkä vois teettää... Aurinkoista viikonloppua kaikille enskakamuille:)

Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi 12vko+3pv

Vierailija
13/26 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän se eilinen päivä oikein katosi, kun en ehtinyt tänne lainkaan kirjoittelemaan... Ei vaan päivällä oltiin Ellan kanssa tuolla vauvakerhossa ja illalla olin koiran kanssa reenaamassa. Hyvä kun jaksoin suihkussa käydä ja mennä nukkumaan. Tänään sitten isi viritti tuon vauvakeinun pihalle ja päästiin sitä kokeilemaan. Kovasti Ella tykkäsi keinutella, istuskeli tyytyväisenä ja katseli kun haravoin, välillä seurasi lelun kanssa riehuvaa koiraa. Kovin kauaa Ella ei kyllä ehtinyt olla keinussa, kun alkoi väsyttää, melkein nukahti siihen keinuun :) Joten täytyi siirtää vaunuihin nukkumaan. Minä puolestani pääsin pitkästä aikaa leikkauttamaan hiuksiani, lähti pitkät pätkät huonokuntoisia latvoja pois ja eipä pääse nyt Ellakaan niin helposti tukistelemaan.

Bianco: Eipä meillä ole ainakaan vielä kenkiä hankittuna ulkoilua varten, tähän asti olen käyttänyt vain niitä toppatöppösiä " kenkinä" . Kyllähän ne tietenkin likaantuu helpommin, mutta en ole vielä ajatellut kenkiä hankkia, kun ei kuitenkaan vielä kävele. Sellaista tuulenpitävää haalaria kyllä suunnittelin ostavani, mutta enpä tiedä tuleeko nyt sitten ostettu, kun saatiin Ellan kummien lasten vanha keväthaalari, joka on juuri nyt sopivan kokoinen. Haalari on jo noin 10 vuotta vanha joten ei siis ole mikään tuulenpitävä. Tänään juuri laitoin tuon haalarin ekaa kertaa Ellan päälle, katsotaan nyt osoittautuuko käytössä riittäväksi vai pitääkö hankkia joku parempi.

Butterfly: Minäkin täällä pelkään vilustuttavani Ellan näillä kevään pettävillä keleillä. Jotenkin tuntuu hassulta että talvella puin Ellalle paljon vähemmän vaatetta päälle kuin moni muu äiti tässä tuttavapiirissä. Nyt kevään tullen tuntuu osat vaihtuneen niin että Ella on aina se jolla on eniten vaatetta päällä.

Kakka/mahakipuongelmista siellä kärsitään... Kuinkas usein pojat kakkailee? Meillä meinaan Ella kakkaili sen ekat 3 kk vaan 2-3 viikon välein, kun söi pelkkää rintamaitoa. Täällä myös iski mahakivut kakkaa edeltävänä päivänä, kaipa se vaan oli sitä että oli iso lasti tulossa... 3-kuisesta lähtien homma hiukan helpottui, kun aloin syöttää päivittäin luumusosetta, sen avulla saatiin kakka tulemaan kerran viikossa, eikä se sitten tainnut enää niin kipeää tehdäkään kun huudotkin lakkasi.

Istumisopettelut kai aloitellaan yleensä tuossa noin 6 kk:n iässä, neuvolassahan seurataan tuota selän kehittymistä, eli et milloin nousee makuulta ylös selkä suorana eikä selkä mutkalla kuten pienet vauvat. Ainakin meille neuvolantäti " antoi luvan" alkaa opetella istumista sillon noin 6kk:n iässä kun totesi tuon selän pysyvän suorana ylös noustessa. Selkähän siinä vain rasittuu, jos alkaa liian aikaisin istuttamaan.

Tipu: kerrohan sitten miten mansikat maistui? Minä kaivoin eilen illalla punaisia viinimarjoja pakkasesta kun edellinen mustikkarasia tuli tyhjäksi. Muutama marja jo maisteltiin tuossa lounaan päälle, hauskan näköisiä ilmeitä :)

Passin hankinta ja pankkitilin avaaminen lapselle on muuttunut viime vuosina hirveän tarkaksi, pitää tosiaan olla molempien vanhempien suostumukset . Tietenkin tuo tuntuu kovin hankalalta mutta onneksi on näin. Itse olen ollut aikanaan muutaman vuoden pankissa töissä ja sitä kautta ymmärtänyt ettei noita asioita huvin vuoksi ole tehty noin vaikeiksi. Kaiken näköisiä kieroja vanhempia kun tuntuu aina mahtuvan mukaan joukkoon. Ja varsinkin vanhempien eron sattuessa voi tulla ongelmia. Ja varsinkin tuossa passihommassa on hyvä ettei toinen vanhempi voi käydä salaa toiselta hankkimassa lapselle passia. Näitäkin tapauksia kun on ollut että salaa hankitulla passilla on viety lapsia maasta. Tuntuuhan se silloin hölmöltä kun vanhempien välit on kunnossa ja asiasta on jo yhdessä sovittu, sitten asia tehdään vaikeaksi sillä että vaaditaan molempien kirjalliset suostumukset, mutta kun viranomaiset eivät voi tietää asioita ilman että saavat molemmilta vanhemmilta luvan.

Mutta juu, löpinät sikseen, toistaiseksi, pitää lähteä nauttimaan auringon paisteesta.

hannnah ja ella 7,5kk

Vierailija
14/26 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoin Hannnahin lisäksi tuohon istumiseen, että sylissä voi ihan hyvin istuttaa tuettuna (tai siis puoli-istuvassa asennossa), se ei rasita lapsen selkää. Ihan eri juttu on sitten selkä suorana " ryhdikkäästi" istuminen, sitä ei pikkuinen niin kauaa jaksa. Meillä Sienna punkesi itsensä sylissä istumaan nelikuisena. Nyt 7kk iässä istuu jonkin verran itse ilman tukea, mutta kaatuilee edelleen ihan holtittomasti kun tasapaino pettää, eli en jätä vieläkään yksin mihinkään istumaan. Jotkun samanikäiset istuvat jo ihan tukevasti.

Me kokeiltiin tänään meidän pihan vauvakeinua ja Sienna oli riemuissaan! Sain hyviä valokuviakin.

Ottaa päähän, kun lounastreffit kaverin kanssa peruuntui. Kaveri oli sairastunut, mikä on toki hyvä syy, mutta ei vaivautunut ilmoittaa mulle ollenkaan... Soitin sille sopimuksen mukaisesti kun oltiin lähdössä kotoa, en saanut kiinni ja siinä vaiheessa vasta tuli tekstari että on kipeä. Ärsyttää, kun saman ihmisen kanssa ei treffit koskaan onnistu kerralla, se peruuttaa joka kerta ja vasta seuraavat tai sitä seuraavat onnistuu. Miksi joidenkin kanssa on aina tällaista? Se kuitenkin itse ehdottaa niitä treffejä, eli oletettavasti haluaa tavata mua.

No, oltiin sitten jo ulkovaatteet päällä eteisessä niin pitihän sitä johonkin lähteä. Käytiin viemässä isin suostumuspaperi passia varten poliisilaitokselle ja pyörähdettiin parissa kaupassa. Siennan isi oli siis yön kotona, tuli illalla työmatkalta jostain päin Suomea ja lähti aamulla takaisin ulkomaille. Onneksi pääsi sen verran aikaisin kotiin, että ehti syöttää Siennalle iltapuuron ja kylvettää.

Hannnah: mansikkaa annoin tänään pari lusikallista, ihan hyvältä se varmaan maistui, mutta oli vähän kokkareista kun vaan haarukalla muussasin, joten vähän Sienna kakisteli. Jatketaan testejä myöhemmin.

Yö meni taas ilman syöttöä, mutta aamumaidolle herättiin klo 5.40... Aargh. Onneksi Sienna nukahti vielä sen jälkeen takaisin ja heräsi joskus seiskan jälkeen. Mä en kyllä enää nukkunut kun mies kolisteli ja touhusi matkatavaroidensa kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille, mä täällä varmaan roikun taas joka päivä.

Tipu & Sienna 7kk+

Vierailija
15/26 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täältä kaikki kadonneet johonkin viikonlopun viettoon, kun on niin hiljaista?!?

Tipu: Juu siis itse mielsin tuon butterflyn kysymyksen istumisesta juuri tuollaiseksi ihan oikean istumisen opetteluksi, eli sitä ei kai juuri suositella alle puolivuotiaille. Mutta tosiaan sylissähän nuo tuppaavat istumaan jo paljon aiemmin. Ja meillä Ella on jo vaikka kuinka kaikkein mieluiten vaan seissyt. Neuvolantätikin nauroi sillon edellisellä kerralla (6kk) kun yritti saada Ellan käsistä vetämällä selältä istuma-asentoon, mutta neitihän ei istumisesta tykkää (tai siis tykkää seisomisesta sen verran enemmän) että eihän sellainen makuulta istumaannosto onnistu, koska heti kun pää on hiukan noussut, neiti jännittää koko kropan suoraksi niin että pääsee makuulta suoraan seisomaan.

Mullakin on yks sellainen kaveri jonka kanssa treffaaminen tuntuu aina yhtä vaikealta. Kaverilla on aina kalenteri buukattu täyteen ja sitten vihdoin kun löytyy joku sopiva aika, niin yleensä tulee ylitöitä tai sairastuu tai tulee jotain muuta menoa. Tämä kaveri on tuolta kymmenen vuoden takaa, jolloin olimme kuin paita ja peppu. Viime vuosina olemme tavanneet ehkä noin kerran vuodessa. Joka kerta nähdessämme kaveri on aina niin harmissaan kun ei olla useammin nähty ja lupailee että nyt aletaan nähdä vähän enemmän, mutta niin se vaan aina jää. Nytkin kaverin edellisestä visiitistä on jo noin puolisen vuotta, kävi vähän sen jälkeen kun Ella oli syntynyt. Muutama kuukausi sitten aloitti kaiken lisäksi työt tuossa ihan lähellä ja lupaili että sitten hän pääsee useammin käymään, vaan eipä ole näkynyt, juuri tuossa harmitteli kun on joutunut tekemään paljon ylitöitä kun muut sairastavat.

ON: Viinimarjoja (pun.) täällä on tosiaan tänään maisteltu. Annoin välillä yksittäisiä marjoja Ellan suuhun. Taisivat olla Ellankin mielestä hiukan kirpeitä kun aina välillä piti irvistellä, loppujen lopuksi kai kuitenkin tykkäsi koska kuitenkin komensi antamaan aina lisää kun sai edellisen marjan syödyksi.

Syöttötuoliostoksilla kävimme tänään. Saimme kyllä muutama viikko sitten käytetyn syöttiksen jota isäntä yritti hiukan entisöidä, mutta ei siitä kyllä hyvää saanut millään ja lopulta hänellä meni hermot tuolin fiksailuun ja halusi sitten käydä ostamassa uuden. Käytetyn tuolin ulkonäkö ei olisi häirinnyt mutta kun kaikista liimausyrityksistä huolimatta se oli hutera, niin ei sitten uskallettu ottaa käyttöön.

Kaupoilla käynnin jälkeen jäimme vielä pihaan keinumaan &haravoimaan (haravointi ei taida loppua ikinä....) Ja tuossa alkuillasta Ellan velipuolikin (9,5v) tuli meille viikonlopun viettoon.

Mutta juu, taitaa olla tämän yökyöpelin jälleen aika lähteä nukkumaan. Taidan olla joka päivä viimeinen kukkuja täällä....

hannnah ja ella 7,5 kk

Vierailija
16/26 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä Hannnah olet illan viimeinen niin mä olen sitten se aamun eka =) Sielläkin on keinuttu, me kans ollaan nyt parina päivänä keinuttu ja eilen Eetu hoksas miten mukavaa se on. Nauratti niin että piha raikui!

Eetu heräs puol kuudelta mut onneks nukahti vielä, mä nousin kahvin keittoon ku alko jo päätä särkeen. Lisäks eilen syötiin tosi tulista kiinalaista ja mahassa vähän väänsi =/ Eetu heräs yhden aikaa yöllä ja valvoi tunnin!! en tiiä mikä lie? ei se itkenyt eikä hirveesti jutellut, valvoi vaan. Onneks nukahti ilman että tarvis alkaa syöttämään. Tänään oliskin paljon tekemistä. Kaupassa käyntiä ja siivousta, leipoakin pitäis jotain. Meille on tulossa iltapäivällä parit synttärivieraat. Mä en todellakaan ole mikään juhlija-ihminen mutta aina on appivanhemmat vähintäänkin kutsuttava. Ja tuleehan ne Eetuakin mielellään katsomaran.

Gaiolelle ja Piiperölle mukavaa reissua ja toivottavasti Piiperö malttais nukkua vähän paremmin!

MamajaJustus, tosta tupakoinnista. Meillä on tässä yks asunto välissä niihin tupakan polttajiin +aitaa+pensasaitaa joten vaikeaksi menis niillä kurkata meidän pihalle. Mutta idea on kyllä hyvä! Onneks ne yleensä polttaa etupihalla joten harvemmin tuota hajuhaittaa on mutta on kuitenkin.

Butterfly, mä yöllä mietiskelin sua kun valvoin Eetun kans. Muistan hyvin silloin kun sä sait tietää että odotat kaksosia. Nyt ne on jo isoja poikia =) Kiva tosiaan että teillä on mukavat isovanhemmat auttelemassa. Ja mukavia hetkiä hääsuunnitteluun, se on kyllä ihanaa aikaa! Millaista pukua olet haaveillut? mä ostin aikoinaan oman ja nyt se roikkuu tyhjänpanttina komerossa, en vaan raski sitä myydäkään. Vuokrata ehkä voisin.

Tipu, tollaiset kaverit on kyllä raivostuttavia!! mulla taitaa olla kaikki vähemmän läheiset ystävät karisseet vuosien varrella. Jotenkin sitä vanhempana arvostaa enää vaan niitä tosi ystäviä, tollaiset ns.hyvänpäiväntutut on jääneet ihan unholaan. Hyvä että Siennalle mansikka maistuu jos sulla kerran sitä on pakastin täynnä. Ja kiva että perheen iskäkin piipahti yökylässä kotona =)

Heltsy, taitaa aika moni inhota tuota ikkunan pesua. Mä itseasiassa voisin pestä ikkunoita vaikka kuinka paljon mutta mua ärsyttää se muu työ mitä siitä tulee. Verhot pitää pestä ja silittää, tavarat siirtää ikkunoiden edestä, ikkunan avaajalla vääntää ikkunat auki. Meillä on vielä tosi ärsyttävät vanhan malliset ikkunat joissa on tosi hankalalla systeemillä se väli-ikkuna sisällä kiinni. Jos se oliskin vaan sitä ikkunan pesua niin se olis ihan ok.

Bianco, en mä nyt kovin usein jumpassa käy... Nyt itseasiassa vuokrasin kuukaudeksi niin saa vähän levähtää. Sattu hyvään saumaan vuokraus kun nyt oon ollut kipeenä niin en olis salille jaksanut mennäkään. Mitenkäs siellä Kalle on nukkunut?

Just kun sain tekstin valmiiks niin kuuluu Eetu heräävän, laulaakohan ne miehen kans mulle onnittelulaulun? =)

hermione ja Eetu 7kk

Vierailija
17/26 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän oli taas turhan nopee toi enter-sormi :)

Aamulla kävästiin uimassa Ellan kanssa, mennään kyllä varmaan huomennakin... Yhdentoista maissa neiti söi lounaan, kävi potalla ja sit lähdettiin ulkoilemaan. Ensin oltiin hetki tuossa naapurin pihassa, naapurin poitsu (9kk) oli keinumassa ja menin rupattelemaan. Ella vaan oli uinnin jälkeen niin väsynyt että nukahti vaunuihin istuviltaan, joten siirryttiin sit oman pihan puolelle nukkumaan. Ja naapurin poitsullakin koitti samaan aikaan ruokatunti. Haravoin ja tein muita pihahommia koko sen ajan kun Ella nukkui. Iskä ja isoveikka(-puoli) kävivät sillä välin Tampereella autoja ja moottoripyöriä ihailemassa. Hetken tuossa keinuttiinkin vielä ennen ku tultiin sisälle. Piti tulla laittamaan ruokaa. Mennään varmaan syömisen jälkeen uudestaan ulkoilemaan. Jos vaikka jo tänään päästäisiin kokeilemaan sitä pyöräilyä, isi jo eilen viritteli sen istuimen mun fillariin.

hermione: meitä eri lailla siivoushulluja löytyy monen näköisiä. mua ei toi ikkunanpesu kiinnosta pätkääkään, kuten ei tiskaus eikä siivouskaan. mutta minä kyllä ihan mielelläni pesen pyykkiä, silitän ja haravoin :) moni mua pitää ihan hulluna kun sanon silittäväni useimmiten ellankin vaatteet. eihän niitä todellakaan tarvis silittää, mut ku mä nyt vaan satun tykkään siitä hommasta.

nyt ruoan laittoon!

hannnah ja ella 7,5 kk

Vierailija
18/26 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on hiljaista, kaikki taitavat olla ulkoilemassa...

En olekaan Hermionea tainnut onnitella synttäreiden johdosta, teen sen nyt! Oliko se varsinainen päivä jo mennyt? Mitenkäs synttärijuhlat sujui?

Pääsivätkö Hannnah ja Ella jo pyöräilemään? Miten meni?

Gaiolelta piti kysyä junailusta sen verran, että pyysittekö lippuja ostaessa erityisesti paikkaa sellaisesta vaunusta, johon pääsee suoraan vaunuilla? Vai kävikö teillä vaan hyvä säkä? Harkitsen itse lähiaikoina Siennan ukin luo matkustamista ja sitä varten kyselen. Tavaramäärä hirvittää, kun turvakaukalokin pitäisi saada mukaan.

Me ollaan kanssa keinuttu tänään, Sienna rakastaa meidän pihan vauvakeinua! Sellaiset kikatukset saa aikaan että oikein itseäkin alkaa naurattaa. Oltiin hetki myös hiekkalaatikolla, lainattiin jonkun lapiota ja Sienna sai vähän aikaa leikkiä hiekalla. Pidin sitä jo ilman tumppuja ulkona kun oli niin lämmintä.

Meillä oli kolmas perättäinen syötötön yö, toivottavasti sama meno jatkuu. Aamu alkoi kyllä sitten klo 6, vähän turhan aikaisin mun mielestä... Tosin sain pidettyä Siennan omassa sängyssään seiskaan asti ja sitten pötköteltiin vielä mun sängyssä melkein puoli ysiin. Vedettiin sitten molemmat 2,5h päikkäreitä aamupäivällä...Ollaan aika kovia nukkumaan, näköjään.

Taidetaan lähteä vielä uudestaan ulos kunhan ipana on herännyt ja syönyt. Olisipa vappupäivänäkin tällainen ilma!

Tipu & Sienna 7kk+

Vierailija
19/26 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki varmaan nauttii ihanasta ulkoilmasta. Meillä vieraat lähti ja tässä odotan että Eetu nukahtaa. Hiljaista alkaa olla jo sängyssä.. Aikasten kyllä alkaa yöunille meidän poitsu =)

Hannnah, mä tykkään siivota ja pestä pyykkiä. Silitys ja tiskaus ei oo mun juttuja eikä mitkään pihahommat niinku kitkeminen ja yms. Ulkona kyllä muuten tykkään touhuta (entinen maalaistalon tyttö). Pihahommat on siihen asti kivoja kun ne on vapaa-ehtoisia =/

Tipu, kiitos onnitteluista. Tänään on varsinainen syntskä päivä. En mä mitään juhlia pidä, noi miehen vanhemmat oli tarkotus kutsua jokatapauksessa kylään Eetua morjenstamaan. Kiva että Sienna tykkää keinua ja että sellainen keinu läheltä löytyy! Meilläkin on vauvakeinu tossa omassa pihassa.

Eetukin on nyt hoksannut keinumisen ihanuuden, hyvät naurut saa =)

Tulkaahan muutkin enskat piiloistanne kertomaan kuulumisia!

taas vuotta vanhempi hermione ja Eetu 7kk

Vierailija
20/26 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tekee kyllä mieli manata ja paljon.. Tekstin sain katoamaan ku meinasin ottaa kopion tekstistä niin valitsinkin vahingossa pasten eli kaikki katosi kuin taivaan tuuliin eli lyhennelmä siis tulossa.

Hermione: onnittelut synttäripäivän johdosta.

butterfly: tais meidän hyvien unien päivä johtua edellisen päivän valvomisesta ku nyt ollaan jo aikalailla palattu normaaliin rytmiin.

Sehän on mukavaa että isovanhemmat käy poitsuja kattomassa ja on mukana niiden elämässä. Meillä mun vanhemmat asuu niin kaukana, että niitä harmittaa ku näkee poitsua harvoin livenä. Onneks on tuo webbikamera niin pääsevät sentään sen välityksellä näkemään.

Gaiole: toivon mukaan piiperö nukkui loppureissulla paremmin.

Tipu: Teillähän oli huono päivä sattunut matkaan. miten ihmeessä se onkaan että kaikki tapahtuu sitten yhtenä päivänä.. Tuo junalla matkustaminen mietityttää muakin tuon tavaramäärän takia. Mummolaan meillä on tarkotuksena matkustaa junalla tässä lähiaikoina ja viettää siellä sitten hiukan pidempi aika kerralla, tavaraa varmasti tulee mukaan ihan kiitettävästi. Onneks sentään turvakaukalo tulee nätisti ku saa sen kiinni noihin matkarattaisiin, oikein vaunut siis jää meillä kotiin.

Mama: Kivaa, että teillä on nuo iltanukahtamiset helpottanut ja yölläkin nukutaan hyviä pätkiä. Sitä jaksaa kummasti paremmin kun saa kunnon pätkissä itekkin nukkua.

Meillä on poitsu ilahduttanut äitiä nukkumalla yöllä kunnolla. Ma-Ti välisenä yönä poitsu nukkus 9 tuntii putkeen, sitten tosin noustiinkin. Viime yönä vedeltiin 7 tuntii putkeen ja tällä viikolla muinakin öinä tuo ensimmäinen pätkä on ollut 4-5 tuntii. Tosin aamun päikkärien jälkeen eli 1-2 jälkeen meillä vaan torkutaan, joten siitä kai noi kunnon unetkin johtuu.

Neuvolantäti kävi meillä kääntymässä ja poika punnittiin, pituutta ei saatu ollenkaan otettua. Poika paino 5 900 g ja ikäähän oli se muutama päivä yli 2 kk.

Miten ihmeessä teillä riittää energiaa kaikkiin noihin koti- ja pihahommiin? Mä mietin kauhulla tuota että ikkunatkin pitäis pestä, ei kuulu mun lempihommiin saati sitten että pihakin täytyy haravoida..

Nyt on lopettava ku läppäristä loppuu akku. Pitää vielä pyykit käydä laittamassa aamua varten koneeseen ja sitten nukkumaan. Poikakin juuri nukahti.

-Sara-Maria ja poitsu-