Top 5 HUONOT kirjat
jos päähenkilö on liian tyhmä niin rajansa kaikella
Kommentit (43)
Sinuhe egyptiläinen jäi joskus multa kesken enkä ole vieläkään lukenut sitä loppuun.
Danielle Steeliä luin joskus yläasteella, mutta sen jälkeen en ole pystynyt lukemaan sivuakaan. Surkeeta.
kirjailijalla on aika laaja tuotanto (esim. Anja Snellman), että tyhmähän siinä täytyy olla, jos koko tuotannon lukee, vaikka ei tykkää. JA sitten jos on lukenut vain 1-3 kirjaa on todella typerää mennä teilaamaan kirjailijan koko tuotantoa.
jos se ei ole mielestään edes hyvä. Melkoista masokismia!
ei ihme että kelpasi jenkeille, on kyllä niin osoitellen tehtyä soossia. Toi Sokkopeli oli tosiaan huono, aikaisemmista oon ihan tykännyt. Da Vinci -koodi oli myös pettymys, varsinkin loppu (aihe on hieno, kirja vaan surkeesti kirjoitettu). Bridget Jonesin 2:s osa oli aivan käsittämätön, sitten se P.S I love You, järjetön pettymys, todella alakoulutyylillä raapustettu, kyllä tarvii olla vähintään pääministerin tytär, että saa kustannussopimuksen tuolla tyylillä. Forest Gump -kirja, ikinä lukenut mitään niin turhaa.
Oliko tuossa jo viisi, vai 50?
Miksi Vadelmavenepakolainen oli huono? Entä Itkosen Kohti? Kuriositeettina kysyn, kun molempien kirjoittajat ovat vanhoja tuttujani.
tyhmimmällekin, nuoriso-osastolle usw. kelpaavat Mikael Karvajalka ja Mikael Hakim
Oikeasti tosi huonoja en lue, niin paljon ei ole aikaa. Danielle Steelet yms. jäävät siis hyllyyn.
Leena Lehtolainen tökkii mulla. Mun mielestä ne on jotenkin epäuskottavia hahmoja. Sinänsä tykkään dekkareista, ne on mulle rentoutuslukemista. Aihepiirissäkin on paljon tuttua, Espoo, musiikki ja punk. Mutta se Maria Kallio on niin teennäinen.
Mä en ole noista Paolo Coelhoista päässyt eteenpäin. Myöskin useampaa yrittänyt. En saa vain kiinni.
Pussikaljaromaani tökki muakin, kovasti kehuttu. Mulla on siitä yksinkertainen maku, että tykkään juonesta.
Sen sijaan Sofi Oksanen on mun mielestä kyllä todella hyvä. Osaa siis kirjoittaa eikä arkaile aiheita. Puhdistusta en ole lukenut, kun tapana on ollut saada Finlandia-voittaja joululahjaksi. Näytelmästä tykkäsin paljon. Ne kaksi ensimmäistä olen lukenut.
Bridget Jones: tykkäsin. Mä asuin Englannissa kun Bridget Jones ilmestyi sanomalehtikolumneina, muistaakseni tiistaisin Independentissä. Odotin niitä innolla ja kyllä mä tykkäsin niistä kirjoistakin. Sanoin kyllä mä luen noita Cecilie Aherneja ja Marian Keyesejä, erityisen hyviä pitkillä lennoilla.
luettavaa useimmille tämän palstan idiooteille, siinä syy miksi inhoavat :-) Kun eivät raukat ymmärrä lukemaansa...
Kerstin jotain.... Se suomalainen nainen, jolla on kaksi lasta, jotka ovat isän huostassa USA:ssa... En muista opuksen nimeä, mutta ilmeisesti säälin tai terapian toivossa kynäilty opus, joka sai aikaan vain ärsyyntymisen k.o äitiä kohtaan; Jos viranomaiset kehoittavat toimimaan näin, toimitaan juuri päin vastoin ja sitten itketään...
Toisena Sophie Kinsella; Varsinainen talousihme. Uskomatonta "romanttista" höttöä, Ihan kamalaa jaskaa. Kyllästyin komeisiin tummiin, salaperäisiin miehiin, ja höpsäköihin ja näpsäköihin naisiin jo alkumetreillä ja puolivälissä luovutin.
Sitten:
Kalle Päätalon useampikin kirja; en vaan pääse alkua pidemmälle. Pitkästyttää.
Bridget Jones; Toimii leffana, muttei kirjana mulle.
Jari Tervo; Rautapää. Ostin, kun aikanaan ilmestyttyään niin kehuttiin, mutta kävi päätalot; Pari lukua riitti. Kun ei nappaa, niin ei.
Lehtolainen: Kun luulit unohtaneesi
Sinisalo: Ennen päivänlaskua ei voi
Tuuri: Pohjanmaa (jonkin toisenkin kirjan häneltä luin, sitten luovutin, en tykkää)
Golding: Kärpästen herra
Monika Fagerholm: Diiva (Olen aloittanut jo 4 krt, mutta en jaksa ikinä lukea kovin kauaa)
Danielle Steelen kirjat (tylsäätylsäätylsää)
Johanna Sinisalo: Ennen päivänlaskua ei voi
Stephen Kingin sarja kuolemaantuomituista vangeista (en muista sarjan nimeä)
luettavaa useimmille tämän palstan idiooteille, siinä syy miksi inhoavat :-) Kun eivät raukat ymmärrä lukemaansa...
Stephen Kingin sarja kuolemaantuomituista vangeista (en muista sarjan nimeä)
Leffana todella hyvä! Kirjoja en ole lukenut.
Joyce: Odysseus
Kilpi: Alastalon salissa
Rimminen: Pussikalja-romaani
Coelho: Alkemisti
En keksi viidettä. Totta kai kaikenlaista roskaa on tullut luettua, mutta mainitsemani lähinnä sellaisia arvostettuja kirjoja, joita itse inhoaa.
Eli mihin olet pettynyt. Itsellä
Tuulen viemää
Tosiasioita Suomesta (Erlend Loe)
Kuinka minusta tuli tyhmä (Martin Page)
Kuiskausten talo (Majgulla Axelsson)
+ kaikki himoshoppaajat, manhattanin lastenhoita (vai mikä se nyt oli), sinkkuelämää ym kevyet naistenkirjat (Olen kokeillut pääntyhjennytlukemiseksi mutta ei vaan toimi mulle, yhtään en ole saanut luettua loppuun. Olen varmaan jotenkin valuvikainen :)
Muutaman kerran olen yrittänyt aloittaa lukemaan Zolan Nanaa, mutta ei jaksa ei.
Kaikki Sadie Smithin kirjat
Kata Kärkkäisen kirjat ei ole myöskään auenneet mulle
Da Vinci -koodi
McEwan: Sovinto + muu tuotanto. Tai no ei ne varsinaisesti huonoja ole, mutta yliarvostettuja.
Sofi Oksasen tuotanto
Virpi Hämeen-Anttilan tuotanto
Juha Itkonen: Kohti
Toistaa itseään ja tarinat usein tekemällä tehtyjä (joulumarkkinoille)..
McEwan: Sovinto + muu tuotanto. Tai no ei ne varsinaisesti huonoja ole, mutta yliarvostettuja.
Sofi Oksasen tuotanto
Virpi Hämeen-Anttilan tuotanto
Juha Itkonen: Kohti
Tää on kuin mun kynästä. Tosin Hämeen-Anttilalta en ole lukenut mitään.
Vai onko tämä jotain anti-finlandiaa?
Inhokkeja ovat mm.
* Gabriel Garcia Marquez (mm. Patriarkan syksy, jaarittelua, kamalaa, että yksi lause voi kestää sivutolkulla...)
* Ilmari Kianto, Punainen viiva (kurjaa, kurjaa elämää)
* Kalle Päätalon tuotanto (kaikki ne hyllymetrit)