Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektiopäätös NKL:n pelkopolilla eilen.....

Vierailija
22.04.2008 |

Kyseessä siis 4. käynti pelkopolilla. Tähän asti sekä kätilö että toinen lääkäri olivat vakuuttaneet mulle, että jos sektion haluan, sen myös saan.

Ja ettei sairaalalla ole oikeutta pelotella ja väkisin yrittää käännyttää äitiä, joka on päätöksen tehnyt.

Tämä eilinen lääkäri totesi heti ettei näe mitään syytä myöntää sektiopäätöstä ja sanoi että minulle on annettu aiemmilla käynneillä väärää tietoa.

Yritti antaa uutta aikaa viikoille 40+0 tilannearvioon. Sanoin siihen että ei käy ja itkuhan siinä taas tuli.

Lopuksi suuttui ja antoi luvan sektioon.

Sanoi, että minua tullaan osoittelemaan sormella osastolla ja leikkaussalissa tämän vuoksi. Ja että minua kohdellaan tämän takia eri tavalla (huonommin) kuin muita synnyttäjiä.

(Pelon taustalla vaikea synnytys). Sanoin lekurille, ettei hän voi tietää mun pelon määrää ja ahdistuneisuutta ko asiasta.

Käynnin päätteeksi tiuskaisi, että jos vauva päättää syntyä ennen leikkauspäivää, ei sitä missään tapauksessa leikata.

" Kiitos" sinulle Naistenklinikan ulkomaalainen, nuori mieslääkäri pahasta mielestä, jonka eilen teit potilaallesi! Enpä olisi uskonut, että vielä tänä päivänä potilaita saa kohdella miten haluaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti tyhmempiä ja kykenemättömiä lääketiedettä opiskelleena ja synnytyksiin erikoistuneina lukemaan tutkimuksia aiheesta kuin kotirouva, joka on ammatiltaan kampaaja.

He ovat myös ymmärtäneet täysin väärin riskikertoimet, jotka liittyvät elektiivisen sektioon verrattuna alatiesynnytykseen.

He ovat myös salaliitossa keskenään maailmanlaajuisesti, koska ovat yksissä tuumin päättäneet, että alatiesynnytys on parempi, sekä äidille että lapselle. Ihan vaan kiusatakseen äitejä ja säästääkseen terveydenhuoltokuluissa.

Vierailija
22/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni selvää että lääkäri käyttäytyi asiattomasti. Ota uudestaan yhteys ja vaadi aika toiselta lääkäriltä.

Minulla kaksi sektiota takana, ensimmäinen kiireellinen ja toinen hätä. Molemmilla kerroilla yritin lääkärien suosituksesta synnyttää alateitse, molemmilla kerroilla sektioon mentiin ja nopsasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein varsinainen tulkinta kirjoituksestani. Olen käynyt pelkopolilla ja huomannut kyllä nuo liioittelevat asenteet. TIEDÄN että sektiossa on riskejä, voi hyvänen aika! Mutta se, että alatiesynnytystä mainostetaan turvallisena (vaikka se voi pätyä hätäsektioon) ja räikeästi valehdellaan että alatiesynnytyksessä kaikki kivut loppuvat siihen kun lapsi pulpahtaa ulos jne jne bullshittia, sitä minä arvostelen.

En luule olevani pätevämpi lääkäri kuin koulutettu lääkäri. Mutta joo, mitäs tässä oikeastaan enää kirjoitan sinulle, kun olet jo puoleastani päättänyt millainen idiootti olen sinuun verrattuna...

Vierailija
24/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mahassani 12 tikin arpi, bikinirajasta napaan asti. Tosi varovainen täytyy vieläkin 8 viikon jälkeen olla nostelemisten kanssa. Varmasti olisin parantunut nopeammin alatiesynnytyksestä.

Siellä on tosiaan monessa kerroksessa ollut tikkejä, vatsalihakset katkaistu jne. Vatsakin palautuu hitaammin kuin alatiessä.

Että mieti nyt vielä..

Vierailija
25/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä se on huomattavasti.

Vierailija
26/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään voi tietää mistä verenvuoto omassa synnytyksessä johtui. Kyllä sen syy täytyy olla sektio, kaiken pahan alku ja juuri!! Reps teille sektiovastustushysteerikoille. Olen saanut kyllä monet naurut mokomien besserwissereiden ansiosta!

Vierailija
27/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän minäkin pääsin " helpolla" sektioissani kaiken jälkeen.

T. 22

Vierailija
28/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioon tosiaankin liittyy riskejä ja jos lääkäri on kerran menettänyt potilaan sektiopöydälle, niin yrittää varmasti viimeiseen asti puhua tulevat synnyttäjät ympäri ja kuitenkin yrittämään alatiesynnytystä.

Ihan taas toinen juttu on sitten lääkärin ihmissuhde/potilaan kohtaamistaidot, joissa varmaan hieman parantamisen varaa ko lääkärin kohdalla.

Terveisin: lääkärin vaimo

Vierailija
29/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkopolilla automaattisesti tarjosivat sektiota, jonka hylkäsin, koska sitä pelkän vieläkin enemmän. Kysyin mahdollisuutta käynnistykseen aikaisemmilla viikoilla (jos sikiö vaikuttaa isolta) ja ruinaamalla, kääntämällä ja vääntämällä itkusilmässä sain lääkärin lopulta kirjoittamaan papereihinsa, etten toivo sektiota vaan käynnistystä aikaisemmilla viikoilla.

Sektiopäätös olisi tullut samantien.

Vierailija
30/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain juuri samanlasta kohtelua aikoinaan OYS:ssa, nuori naislääkäri oli todella törkeä. Mutta minä en olekaan mikään " hiiruainen" vaan panin hänelle jauhot suuhun. Minua ei todellakaan kohdella sillä tavala... Otin yhteyttä johtavaan synnytyslääkäriin joka oli tosi empaattinen ja ystävällinen ja keskustelujen jälkeen lupasi sektion - jos haluan. Hän lupasi henkilökohtaisesti huolehtia että saan epiduraalin heti kun haluan, hän tulee vaikka yöllä antamaan sen itse :-) Pelkäsin eniten sitä että en ehdi saada kivunlievitystä esim yöllä kun talossa on vain muutama anestesialääkäri päivystämässä.

Uskoin häntä ja kun synnytys koitti, hän oli ensimmäisenä kyselemässä kuinka menee ja koska haluat epiduraalin. Sain sen heti halutessani ja synnytys oli täysin kivuton.

Ap:lla vähän eri asia kun eka synnytys ollut vaikea. Älä anna periksi ja tee valitus lääkäristä.

Vierailija
31/31 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei saa käyttäytyä tuolla tavoin eikä pelotella tuolla tavoin.

Toinen asia on sitten se jos hänen väitteensä pitävätkin paikkaansa, uskoisin että sairaalan johto haluaisi kuulla asiasta ja ryhtyä korjaustoimenpiteisiin potilaiden huonon ja epäasiallisen kohtelun vuoksi.