Citymarket huijaa taas
Kävin tänään citymarketissa ostoksilla ja vertailin kurkkujen hintoja. Suomalainen 3,29 eur/kg ja Espanjalainen 1,69 eur/kg. Rahat kun on tiukalla päätin ostaa halvempaa, Espanjalaista (vaakanappi nro 13). Sitten punnitus, vaakanappi nro 13 ja lappu kurkun kylkeen.
Maksettuani tutkin kuittia ja ihmettelin, miksi kurkku maksoi niin paljon. Kuitissa luki: "Kurkku Suomi." -Mitä ihmettä? Painoinko väärää nappia?
Alkoi ihmetyttämään, joten menin kauppaan uudestaan ja painoin vaa'an nappia nro 13: "Kurkku Suomi"! WTF? Ihmettelin onko kyse tästä vaa'asta, vai jostain muusta, joten menin toiselle vaa'alle. Kurkku puntariin ja nappi nro 13 ja tulos: "Kurkku Suomi"! No johan on p*rkele! Ja ei kun kaupan tätiä hihasta kiinni.
Täti ihmetteli asiaa ja sanoi, että olen painanut väärää nappia. -Just joo! Painan kolme kertaa väärää nappia, jonka numeroa en edes tiedä. Ei ole todennäköistä!
Kitisin aikani ja myyjä lupasi, että infossa korjaavat asian. Sain rahani takaisin tietty, mutta jäi arvelluttamaan, että huijaavatko tahallaan?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:59"]Siis kamalaa ja hirveää. Eikös siellä cittarissakin ole töissä ihmisiä? En muista koska lopetin kaupassakäynnin ja viljelen ja kasvatan ruokani itse.
Naapuri kyllä kertoi kerran että Salessa veloitettiin Flora 15% ruokakermasta 1,19 vaikka hyllyssä luki 1,04. Ei kuulemma hänkään enää kaupassa asioi.
[/quote]:-D. 15 sentin takia.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:59"]Siis kamalaa ja hirveää. Eikös siellä cittarissakin ole töissä ihmisiä? En muista koska lopetin kaupassakäynnin ja viljelen ja kasvatan ruokani itse. Naapuri kyllä kertoi kerran että Salessa veloitettiin Flora 15% ruokakermasta 1,19 vaikka hyllyssä luki 1,04. Ei kuulemma hänkään enää kaupassa asioi. [/quote]:-D. 15 sentin takia.
[/quote]
Mikä on se raja, että saa äänestää jaloillaan?
Kannattaa aina tarkistaa kuitti.
Tällä viikolla ajattelin kokeilla, miltä Lidl:n vaniljadonitsit maistuvat ja ostin yhden. Kassan jälkeen aloin tarkistamaan kuittia ja kuinkas ollakaan: minua oli veloitettua yhdeksästä donitsista. -Meinasi tulla kallis donitsi.
Eniten virheitä kohdalleni on sattunut eräässä Citymarketissa Turussa. En edes käy siellä usein, mutta silti virheitä on todella usein. Välillä tunutuu, että he yrittävät kusettaa. Jokin aika sitten keskellä käytävää oli vierekkäin neljä isoa muovilaatikkoa, joissa oli joulukortteja. Vieressä oli iso kyltti, jossa luki 5 korttia eurolla. Mitään muuta kylttiä ei ollut missään, edes laatikoiden sivussa. Kassalla kuitenkin veloittivat kalliimman hinnan kaksiosaisista korteista (ei maailman kauneimpia kortteja, mistä syystä ajattelin niiden olleen "poistomyynnissä").
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:23"]
Kannattaa aina tarkistaa kuitti.
Tällä viikolla ajattelin kokeilla, miltä Lidl:n vaniljadonitsit maistuvat ja ostin yhden. Kassan jälkeen aloin tarkistamaan kuittia ja kuinkas ollakaan: minua oli veloitettua yhdeksästä donitsista. -Meinasi tulla kallis donitsi.
Eniten virheitä kohdalleni on sattunut eräässä Citymarketissa Turussa. En edes käy siellä usein, mutta silti virheitä on todella usein. Välillä tunutuu, että he yrittävät kusettaa. Jokin aika sitten keskellä käytävää oli vierekkäin neljä isoa muovilaatikkoa, joissa oli joulukortteja. Vieressä oli iso kyltti, jossa luki 5 korttia eurolla. Mitään muuta kylttiä ei ollut missään, edes laatikoiden sivussa. Kassalla kuitenkin veloittivat kalliimman hinnan kaksiosaisista korteista (ei maailman kauneimpia kortteja, mistä syystä ajattelin niiden olleen "poistomyynnissä").
[/quote]
Turussa ainakin Ravattulan Cittari on kuuluisa siitä, että alennukset ei seuraa kassalle asti!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:10"]
Mikähän se on että tosiaan Cittarissa saa aina olla tarkkoja alennusten kanssa? Sitten kassalta soittelevat osastoille selvittääkseen, ettei asiakas huijaa :D
[/quote]
Normi käytäntö joka kaupassa. Jos tietäisitkin, miten moni tosissaan yrittää huijata sillä "Joo tää oli euron tuolla hyllyssä" -taktiikalla. Sen meinaan tunnistaa siitä, että rehellinen asiakas odottaa kun kassa soittaa osastolle. Huijarilla taas tuleekin äkkiä kiire lähteä.
T. Ex-kaupantäti
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:15"]
Anttilasta viime viikolla ostettiin miehelle saunatakki ja mulle yöpaita, molemmat 40% alessa. Mies maksoi, ja tarkistin sitten kuittia, niin eihän niistä mitään alea ollut tullut. No mentiin tietysti takasin vaatimaan alennusta, niin itsräni ihmetytti ettei myyjä edes soittanut kellekään ja kysynyt asiasta, vaan samantien laitto alet naama nyrpeenä. Jos kerta ties aleista, miks ei tarkistanut ekalla kerralla. Näitten meidän käyntien välillä oli n. 2 minuuttia.
[/quote]
Ei myyjäkään kaikkea muista.
Vai mitä luulet, jos kaupassa on noin tuhat eri myyntiartikkelia ja näistä kahdessa sadassa on meneillään joku ale niin kuinkahan hyvin itse pänttäisit näiden parinsadan tuotteen normihinnat ja uudet alehinnat? Ja aletuotteet totta kai vaihtuu viikottain, eli joka viikko pänttäämään uudet pari sataa tuotetta hintoineen.
Veikkaanpa, että myyjä oli joutunut jo aiemmin korjaamaan samanlaisen hintavirheen (ja hintavirhehän EI OLE kassan syytä) ja ei ole pystynyt pitämään tätä alea mielessään kun välissä käy helpostikin sata asiakasta, ennenkuin tulee uudestaan sama myyntiartikkeli vastaan. Muisti varmaan kun sanoit siitä.
Mulla on 50g tarkkuuspunnus, joka tuli tarkkuusvaa´an mukana kalibrointia varten. Aion huomenna suorittaa pistokokeita s-markettiin sekä k-kauppoihin ynnä lidliin. Näyttääkö vaa´at oikein?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:40"]
Mulla on 50g tarkkuuspunnus, joka tuli tarkkuusvaa´an mukana kalibrointia varten. Aion huomenna suorittaa pistokokeita s-markettiin sekä k-kauppoihin ynnä lidliin. Näyttääkö vaa´at oikein?
[/quote]
Siitä vaan. Kai tuokin harrastuksesta käy.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:15"] Anttilasta viime viikolla ostettiin miehelle saunatakki ja mulle yöpaita, molemmat 40% alessa. Mies maksoi, ja tarkistin sitten kuittia, niin eihän niistä mitään alea ollut tullut. No mentiin tietysti takasin vaatimaan alennusta, niin itsräni ihmetytti ettei myyjä edes soittanut kellekään ja kysynyt asiasta, vaan samantien laitto alet naama nyrpeenä. Jos kerta ties aleista, miks ei tarkistanut ekalla kerralla. Näitten meidän käyntien välillä oli n. 2 minuuttia. [/quote] Anttilassa muakin yritettiin huijata samalla tavalla, myyjä soitti sitten sinne osastolle ja vielä sellaisella vinkuvalla halveksivalla äänellä selitti miten asiakas ei nyt suostu tähän oikeaan hintaan... Osastollakin väitettiin ettei kyseisestä tuotteesta ole alennusta, kävin sitten ottamassa kännykällä kuvan alennuskyltistä, menin takaisin kassalle ja sain alennuksen. Säälittävää, enkä yhtään pistä pahakseni, että nuo vuosia asiakkaita huijanneet kaupat menevät heikolla tuloksella. [/quote] Miksi ihmeessä Anttilan myyjä huijaisi sinua??? Kerro minullekin miten hän siitä hyötyy?
[/quote]
Eiköhän se ole niillä ohjeistuksena ettei alennuksista pidetä kiinni, ja sillä tavalla yritetään parantaa tulosta.
[/quote]
Vähän sitä foliohattua taas löysemmälle.
Niin ne virheet taitaa jäädä paremmin mieleen.. Oon cm kassalla töissä, ja tosi usein asiakas on saanut positiivisen yllärin kun hinta on ollutkin alempi kuin hyllyssä, asennuksessa ilman että on laitettu punaista lappua. Samoin jtn adidaksen uusia shortseja meni vitosella kun oli jäänyt samalla koodilla vanhan kauden hinta koneelle :D kivat miinukset oli tuotoilla. Siis monesti saa asiakas myös halvemmalla! En toki puolustele sitä että asiakas maksaa enemmän kuin odottaa, siinä olisi petrattavaa.
Jos säästö 600, syövätkö vain etanoita tms. Luxusta?
#80 ! 2000€-auto tai 300€ fillari, jolla säästöä myös salivoimailukuluista.
Usko tai älä, mutta meidän Cittarissa valmiiksi pakattujen kaalin puolikkaiden sun muiden piparjuurien ja inkiväärien parasta ennen-päiväyksen tullessa täyteen, lätkäistään muina miehinä uusi lappu päälle. Arvelisin säästön olevan vuositasolla korkeintaan muutamien satasten luokkaa, eli se siitä jonkun mainitsemasta miljoonabisneksestä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:40"]Mulla on 50g tarkkuuspunnus, joka tuli tarkkuusvaa´an mukana kalibrointia varten. Aion huomenna suorittaa pistokokeita s-markettiin sekä k-kauppoihin ynnä lidliin. Näyttääkö vaa´at oikein?
[/quote]
Muistathan koskea punnukseen vain puhtailla kumihanskoilla? Av-mamman tarkkuspunnaus tuskin on kovinkaan luotettava...
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:59"]
Tänään ostin cittarista maissia (siis niitä tähkiä mitkä on paketissa) tarjous hintalapussa hyllyssä luki: "maissintähkä kypsä 2kpl 1.90€" ymmärsin tämän sitten että tajoushinta tarkoittaa kaksi pakettia, sillä yhdessä paketissa oli aina 3pl maissintähkiä. Noh, katoin sitten kuittia kotona.. 1.90€ paketti.. Joita tuli ostettia kaksi, koska luulin että on että tarjous on kaksi pakettia 1.90€ ei 3,80€..
[/quote]
Siis tä, jos paketissa oli kolme maissia niin tarjouksen on pakko tarkoittaa kahta pakettia. MINÄ olisi vaatinut 2 pakettia yhteensä 1.90e
Jos mainoksessa olevat tiedot ovat ristiriitaisia, esimerkiksi tuotteen kuva- ja tekstitiedot eivät vastaa toisiaan, mainok-sen sisällön arvioinnin lähtökohtana on se, mitä kuluttajan oli aihetta olettaa tarjouksen sisällöltä. Kuluttajalla on oikeus luottaa mainonnan sisältöön. Epäselvien mainosten sisältöä tulkitaan siis sillä tavalla kuin kuluttajalla on ollut perustel-tua aihetta olettaa.
En millään usko, että kysymys olisi ollut muusta kuin ohjelmointivirheestä. Miten muuten olisit reagoinut, jos olisit valinnut suomalaisen kurkun ja saanut sen espanjalaisen hinnalla? Ja vielä: K-marketista olisit saanut suomalaista kurkkua 1,99 e/kg.
Kyllä. Näissä huijarivetoisissa kaupoissa pitää aina tarkastaa hinta.
2