Citymarket huijaa taas
Kävin tänään citymarketissa ostoksilla ja vertailin kurkkujen hintoja. Suomalainen 3,29 eur/kg ja Espanjalainen 1,69 eur/kg. Rahat kun on tiukalla päätin ostaa halvempaa, Espanjalaista (vaakanappi nro 13). Sitten punnitus, vaakanappi nro 13 ja lappu kurkun kylkeen.
Maksettuani tutkin kuittia ja ihmettelin, miksi kurkku maksoi niin paljon. Kuitissa luki: "Kurkku Suomi." -Mitä ihmettä? Painoinko väärää nappia?
Alkoi ihmetyttämään, joten menin kauppaan uudestaan ja painoin vaa'an nappia nro 13: "Kurkku Suomi"! WTF? Ihmettelin onko kyse tästä vaa'asta, vai jostain muusta, joten menin toiselle vaa'alle. Kurkku puntariin ja nappi nro 13 ja tulos: "Kurkku Suomi"! No johan on p*rkele! Ja ei kun kaupan tätiä hihasta kiinni.
Täti ihmetteli asiaa ja sanoi, että olen painanut väärää nappia. -Just joo! Painan kolme kertaa väärää nappia, jonka numeroa en edes tiedä. Ei ole todennäköistä!
Kitisin aikani ja myyjä lupasi, että infossa korjaavat asian. Sain rahani takaisin tietty, mutta jäi arvelluttamaan, että huijaavatko tahallaan?
Kommentit (101)
Anttilassa oli vähän aikaa sitten Line Collectionin vaatteet -40% Plussakortilla. Tarkistin, että valitsemani vaatteet kuuluivat alennuksen pariin (eli eivät olleet esim. kylpytakkeja, ulkoiluvaatteita ym. kuulumattomia) ja menin kassalle sovituksesta.
Arvatkaa, tuliko alennus automaattisesti, vaikka koko vaateosasto oli täynnä sitä -40% mainosta? Ei tullut.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:43"]
Niin ne virheet taitaa jäädä paremmin mieleen.. Oon cm kassalla töissä, ja tosi usein asiakas on saanut positiivisen yllärin kun hinta on ollutkin alempi kuin hyllyssä, asennuksessa ilman että on laitettu punaista lappua. Samoin jtn adidaksen uusia shortseja meni vitosella kun oli jäänyt samalla koodilla vanhan kauden hinta koneelle :D kivat miinukset oli tuotoilla. Siis monesti saa asiakas myös halvemmalla! En toki puolustele sitä että asiakas maksaa enemmän kuin odottaa, siinä olisi petrattavaa.
[/quote]
Ne virheet jää joo mieleen, koska muissa ketjuissa ei vastaavia satu juuri koskaan. Lidlissä ei ole kertaakaan ollut korjaamista kassalla, Prismallakin kyse on ollut vain siitä, että jonkun vaatteen tai lelun hinta puuttuu kassajärjestelmästä (ja selviää puhelinsoitolla toiselle osastolle).
Mä haluan nähdä kun joku menee Lidliin punnuksen kanssa ja antaa sen kassalle jotta saa tietää onko vaaka oikeassa vai ei :D
Minä yritin tilata heiltä verkkokaupasta tarjouksessa olevaa tuotetta mutta kun siirrän tuotteen ostoskoriin, siitä poistuu se tarjoushinta!
Eli ei voi ostaa netistäkään heiltä :( Olisin saanut 10 euroa alennustakin koodilla, mutta ei niin ei.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:05"]
Minä yritin tilata heiltä verkkokaupasta tarjouksessa olevaa tuotetta mutta kun siirrän tuotteen ostoskoriin, siitä poistuu se tarjoushinta!
Eli ei voi ostaa netistäkään heiltä :( Olisin saanut 10 euroa alennustakin koodilla, mutta ei niin ei.
[/quote]
Mikä tuote? Aika harvinaista että verkkokaupassa ei tarjoustuote tulisi. Haluan nähdä tämän.
Mä kävin just cittarissa kun tuli iso mainos lohesta 8,99 kg. Paskat siellä mitään ollut. Kyllä vitutti.
Aloitin pari kuukautta sitten kaupassa työskentelyn, ja pakko nyt kyllä vähän avata ihmisille, miten nuo isot kauppaketjut, kuten Kesko, S-ryhmä ja Lidl toimivat.
Se on kuulkaa ihmiset MILJOONABISNESTÄ. Ei siinä ole kaupan menestymisen kannalta yhtään mitään väliä jollain muutamilla kymmenillä senteillä tai edes kymmenillä euroilla. Meillä menee suuressa kaupassa joka päivä kymmenien eurojen edestä tavaraa roskiin esim. sen takia, että asiakkaat jättävät kylmätuotteita kassalle, eikä kenelläkään ole aikaa alkaa viedä niitä hyllyyn. Millään euron rahkapurkeilla ei ole mitään merkitystä, kun sen myyjän työaika on kalliimpaa. Jos ymmärtää tämän, niin luulisi ymmärtävän myös sen, ettei millään muutamilla kymmenillä senteillä huijata - ettekö te tajua, kuinka haitallista se olisi kaupalle? Meillä myös ihan surutta heitetään roskiin kaikki vähänkin pehmeät mandariinit ja nahjistuneet salaatit, ja siinäkin todellakin ajatellaan sitä kaupan mainetta, eikä sitä, että "voi kun saatais nää euron salaatit myytyä".
Toinen juttu on vielä tuo yksittäisten myyjien huijaaminen... Miettikää nyt, melkein kuka tahansa pääsee kauppoihin töihin, jollain Citymarketilla ja Anttilalla on Suomessa satoja ellei tuhansia työntekijöitä. Mitä luulette, kuinka kauan menisi, että joku myyjistä kertoisi tuollaisesta teidän kuvailemastanne huijaamisesta julkisuuteen? Itse ainakin kertoisin ihan heti.
Myyjiä ohjeistetaan todella tarkoiksi, ja kyllä se asiakkaan tyytyväisyys on kaupalle kaikki kaikessa. Jos meille tulee esim. joku valittamaan, että on saanut tuotteen väärällä hinnalla (aika yleistä on esim. se, että asiakas näkee lehdessä jonkun broilerisuikaletarjouksen, tulee kauppaan, ottaa hyllystä eri paketin kuin lehdessä, ostaa sen ja palaa myöhemmin valittamaan hinnasta) niin se hyvitetään aina, jos kyse on vain muutamista euroista, vaikka tiedettäisiinkin, että asiakas on väärässä. Tämä johtuu ihan siitä, että ihmisillä on tapana kertoa todella monille, jos kokevat saavansa huonoa palvelua. Ei tee hyvää kaupalle.
Ja sit vielä se, että antakaa armoa niille myyjille... Olen opiskelija, joka työskentelee osa-aikaisena kaupan kassalla. Tulen töihin, vaihdan vaatteet ja menen istumaan kassalle, jossa sitten olenkin koko vuoron. En edes käy koko päivän aikana itse myymälässä, mulla ei ole valitettavasti hajuakaan, mitkä tuotteet ovat tarjouksessa ja mitä niissä ruokakermojen hintalapuissa lukee :D Tosi usein asiakas tulee kysymään jotain sellaista kuin "niin onko nuo karjalanpaistit nyt tarjouksessa ja paljonko ne maksaa?" ja valitettavasti en kyllä yhtään tiedä. Silloin tietysti tarkistan, mutta miettikää nyt, miten helppo myyjää olisi huijata tyylillä "tuolla luki että tää maksaa euron" jos kaikkia asiakkaita uskottaisiin...
Mokia kyllä sattuu, mutta niitä ei todellakaan tehdä tarkoituksella. Mulle kyllä sattuu ihan molempia, siis sitä, että otan liikaa rahaa tai liian vähän, mutta yleensä ihmiset nyt vaan huomaa helpommin sen, jos ostokset maksaa enemmän kuin he toivoivat... Kerran otin seitsemästä kissanruokapussista vain yhden pussin hinnan - luuletteko, että asiakas tuli takaisin valittamaan? :D Sitä liikaa rahan ottamista sattuu helpommin ihan vaan sen takia, että aika monet alennukset täytyy lyödä erikseen koneelle, ja ne viivakoodin lukijat on aika herkkiä ja ottaa joskus tuotteen hinnan esim. kaksi kertaa.
Jos tuotteesta ei tule alennusta, vika ei kyllä useimmiten ole myyjässä, vaan ohjelmoinnissa ja viivakoodeissa, ja nämä eivät liity mitenkään yksittäisiin myymälöihin, ainakaan yleensä, vaan ovat muualta ohjelmoituja.
Ugh, olen puhunut.
P.S. Olkaa nyt itsekin tarkkoja niiden tarjousten kanssa... Aika monet vaan kattoo että "ruokakerma 0,50 €" eikä yhtään sitä, mitä ruokakermaa se koskee, vaan sitten otetaan se viereinen purkki. Sanotaan, että asiakas on aina oikeassa, mutta meillä ne asiakkaat on kyllä useimmiten väärässä :D Ei me tietysti sitä niille asiakkaille sanota.
Minua ärsyttää Prisma ja Prisman verkkokauppa. Sama nimi, mutta täysin erit firmat eikä esim. Prisman asiakaspalvelijat pysty ottamaan mitenkään yhteyttä verkkokaupan aspaan, jos on joku ongelma esim. tilauksen tekemisessä. Citymarketissa ja Anttilassa sentäs pystyvät soittamaan verkkokauppoihinsa, jos jotain ongelmia on, mutta Prisma ei pysty kommunikoimaan omansa kanssa mitenkään (ei edes puhelimitse).
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:13"]
Mä kävin just cittarissa kun tuli iso mainos lohesta 8,99 kg. Paskat siellä mitään ollut. Kyllä vitutti.
[/quote]
Vaivauduitko vielä vilkaisemaan mainoksesta, että mitä myymälää siinä tarkoitettiin?
Turkkarissa oli noin kuukausi sitten cittarin mainoksessa 600g Oivariini 3,00 euroa/rs. raj. 2/talous.
Ihmiset osti hulluna "halpaa" Oivariinia, kun kauppa oli jättänyt ovh:n tarjouskyltistä pois.
Ovh: 3,09 eur/rs. Huima 9 sentin alennus! :D
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:21"]
Turkkarissa oli noin kuukausi sitten cittarin mainoksessa 600g Oivariini 3,00 euroa/rs. raj. 2/talous.
Ihmiset osti hulluna "halpaa" Oivariinia, kun kauppa oli jättänyt ovh:n tarjouskyltistä pois.
[/quote]
Peruskauraa. Suomalaiselle ei tarvitse sanoa kuin "ale" ja se menee jo sekaisin. Ihan sama vaikka kyse olisi sentin alennuksesta.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:14"]Sanotaan, että asiakas on aina oikeassa, mutta meillä ne asiakkaat on kyllä useimmiten väärässä :D Ei me tietysti sitä niille asiakkaille sanota.
[/quote]
Kyllä meille ainakin tehtiin erittäin selväksi, että me asiakkaat, joista kukaan ei nähnyt A4-kokoista infolappua, olimme väärässä. Syy ei ollut tietenkään siinä, ettei kukaan myyjistä ollut ko. infoa muistanut laittaa esille... Asiakas on aina väärässä, niin se vain on.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:13"]
[/quote]
Vaivauduitko vielä vilkaisemaan mainoksesta, että mitä myymälää siinä tarkoitettiin?
[/Quebec
Kyllä vaivauduin. Kiitos kysymästä.
Kaks nuorta ihmistä seiso tiskin takana huuli pyöreänä kun menin kysymään.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:14"]Sanotaan, että asiakas on aina oikeassa, mutta meillä ne asiakkaat on kyllä useimmiten väärässä :D Ei me tietysti sitä niille asiakkaille sanota.
[/quote]
Kyllä meille ainakin tehtiin erittäin selväksi, että me asiakkaat, joista kukaan ei nähnyt A4-kokoista infolappua, olimme väärässä. Syy ei ollut tietenkään siinä, ettei kukaan myyjistä ollut ko. infoa muistanut laittaa esille... Asiakas on aina väärässä, niin se vain on.
[/quote]
Tietysti kauppakin tekee virheitä, mutta silloin ne myös yleensä hyvitetään auliisti. Ikävää, jos kaikissa kaupoissa ei näin toimita. Lähinnä tarkoitin sitä, että jos asiakas ei ole lukenut hintalappua tai tarjouslehteä kunnolla, niin aika turha tulla valittamaan vääristä hinnoista... Vaikka useimmiten se kyllä menee silloinkin läpi.
Vaikka ne valittavat asiakkaat ärsyttävätkin välillä, niin meidän kaupan motto on "Asiakas on kuningas" ja se kyllä oikeasti näkyy siinä kohtelussa, ikinä en ole asiakkaalle tyly. Ei todellakaan mene ainakaan meillä noin, että suhtauduttaisiin niin, että asiakas on aina väärässä...
Mutta hei, asenne ratkaisee tässäkin tosi paljon. Jos asiakas tulee kuitin kanssa ystävällisesti kysymään, onko tullut vahingossa väärä hinta, niin ei se ketään haittaa ja mielellämme sen korjaamme ja olemme pahoillamme. Mutta sitten kun joku, joka ei ole lukenut hintalappua kunnolla, tulee huutamaan että "yritetäänkö täällä huijata?" niin kyllähän se harmittaa... Samalla tavalla me silti näitä asiakkaita kohtelemme.
Minäkin lopetin citymarketista ostamisen kun uudehkon pc:n kovalevy hajosi ja väittivät, että takuu on vain vuosi.
joo, kaupat keksineet itse moisen takuun. Jouduin viemään asian kuluttajalautakuntaan ja kas, koneen pitää kestää moitteettomana useita vuosia. No, korjasivat koneen, kun oli pakko, mutta meidän perheemme rahoja eivät ole sen jälkeen nähneet eivätkä näe. Palvelukin oli aivan ala-arvoista tai ei ollut palvelua ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:17"]
En millään usko, että kysymys olisi ollut muusta kuin ohjelmointivirheestä. Miten muuten olisit reagoinut, jos olisit valinnut suomalaisen kurkun ja saanut sen espanjalaisen hinnalla? Ja vielä: K-marketista olisit saanut suomalaista kurkkua 1,99 e/kg.
[/quote]
Ja lidlistä 1,79e/kg.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:21"]Turkkarissa oli noin kuukausi sitten cittarin mainoksessa 600g Oivariini 3,00 euroa/rs. raj. 2/talous.
[/quote]
ei missään ole oivariini 600grammaset 3,09 normihinnalla! Ei missään! Keksit päästäsi tai muistat väärin!
Kaakkurin cittarilla oli "kaikki Ea-pelit 19.90 e paitsi NHL 2013 ja pari muuta. Ostin jonkun pelin pojalle ja kassalla kävi ilmi, ettei muka kuulunut tarjoukseen. Ei ollut NHL 2013 eikä muu tarjoukseen kuulumaton. Mutta oli Ea-peli. Kassa ei suostunut antamaan hintaan 19.90 e. Kävin ottamassa kuvan tarjouslapusta ja valitin ja sain sen 80 e pelin 19.90 e. Tämän jälkeen olen seurannut tarkasti ko. Kauppaa ja törmännyt usein vastaavanlaisiin epäselviin tarjouksiin...
esim kaikki lumene tuotteet -40% paitsi tarjoustuotteet. Sitten hyllynreunassa tarjouslappuja, joissa tuotteen hinta sama kuin normaalihinta hyllyn reunassa. Eli tehty tarjouslappuja näköisiä .... Ja kassalla ei tule alennusta. Tai minulle tuli kun valitin
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:40"]
Mulla on 50g tarkkuuspunnus, joka tuli tarkkuusvaa´an mukana kalibrointia varten. Aion huomenna suorittaa pistokokeita s-markettiin sekä k-kauppoihin ynnä lidliin. Näyttääkö vaa´at oikein?
[/quote]
Tuu ihmees kertoon tuloksia!!?
Virheitä löytäessäni dokumentoin tilanteen ja otan yhteyttä iltalehteen. Jännätään kaikki kusetusta yhdessä.