¤¤¤ SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 17 ¤¤¤
Aurinkoista maanantaita!
Kukaan ei ollut vielä ehtinyt aloittaa tän viikon juttuja, joten uutta kehiin.
Sunnuntai kului taas joutuisasti asuntonäytöissä. Ceciliah kyseli millaista etsitään, rivitalo- tai paritalokoti olisi kiikarissa. Olennaista olisi 3 makkaria ja kiva ympäristö leikkipuistoineen. Valoisuus ja toimiva tilaratkaisu vaikuttavat myös. Yksi kiva bongattiinkin, katsotaan kuinka sen kanssa tilanne kehkeytyy =)
Mein pikku potki ja liikkenöi ihan villinä pitkin viikonloppua. Muistelen, et esikoisesta tuntui noin voimallisia liikkeitä vasta loppupuolella. Tavallaan ihan kivaa ja niin konkreettista, mutta eiköhän sitä meikäläinen saa huolestumista aikaan jo " liioista" liikkeistäkin. Hohhoijaa.
Sellainen hauska juttu tapahtui myös viikonloppuna, et mein esikoinen 1v 1 kk paijasi mun mahaa. Kun kysyin, että missä vauva on, niin osoitti terhakkaana mahaa etusormellaan ja totesi että öh. Alkaakohan tuleva isoveli jo hiffata jotain tästä odotuksesta?
Mulla vika varsinainen työviikko alkamassa, sitten alkaa ainakin näin korkeakoulumaailmassa jo puolitehoinen kesän ja loman odottelu. Ihanaa.
Keväistä viikkoa ja kuulumisiin!
Adalmiina ja pikku 20+3
Kommentit (82)
ei pakkausta oteta, vaan sen 140e. haluan ostella itse vaatteet ja makuupusseja olen ostanut muutaman ylimääräisen kirppiksiltä. esikoisesta otin pakkauksen v.-06. minusta ne vaatteet on rumia ja liian isoja.. sorry nyt vaan niille, jotka niistä pitää. makuasioista ei voi kiistellä! haalaritkin olen tykännyt ostaa itse :) paljon jäi tytön paketista käyttämättä, kun potkareitakin oli 70cm ja hän kun alkoi käyttää 70cm vaatteita, en olisi voinut kuvitellakaan pukevani hänet enää mihinkään potkareihin :/
olen kyllä laskenut, että ne vähäiset muutamat bodyt ja nutut mitä tälle toiselle tytölle tarvitaan ei tule maksamaan paljon mitään (muutamalla kymmenellä eurolla). tukiraha menee rattaiden ostoon siis. olisihan se mukavaa säästää pakkaus lapselle itselleen, mutta säästän niin paljon muuta vauvavuodesta, että se saa riittää :)
cec 20+6
ajattelin pompata tuolta enskojen puolelta tänne,kun kaikki enskat oottelee jo synnärille pääsyä,ovat jo niin pitkällä. jotenkin tuntuu " kotosammalta" kirjotella teidän kans joilla on viikot samoissa kun itellä.
Taisin minä jo käydäkkin la:n laittamassa,esittelyä en muista tehneeni,joten tässäpä hieman tietoa itsestäni.
Olen 25v,mieheni 29v,ensimmäinen siis tulossa,perheeseen kuuluu myös 6v sakemanni neiti. Asustellaan itä-suomessa päin. Minä olen tällä hetkellä sairaslomalla,kun sairastan diabetestä,sen seuranta on helpompaa saikulla kun töiden lomassa. Hyvin on mennyt tähän asti,ainut että valkuaisesta ei tahdo päästä eroon ja pääkivut on aivan kauheita. neuvolassa seuraavat ettei tule sitä raskausmyrkytystä,hyvät riskit kun siihen on.. Aurinkoisella mielellä yritetään kuiteskin edetä! :)
Tämmöstä siis tänne meille. Kevät tulee vauhdilla ja viikot lisii,yllättävän nopeesti on tämä alku menny,rakenneultra on parin viikon päästä,sitä jänskätetään vuorostaan!
Auronkoista loppuviikkoa teille muillekkin,meillä ainakin aurinko paistaa ihan riesaksi asti :) arskat saa olla sisälläkin ettei häikäse.
tiitu ja Ei enää niin papu 18+2
ja tuosta pakkauksesta vielä,kuten ceciliah sanoi makuasioista ei voi kiistellä, minusta tämän vuoden pakkaus ei ole yhtä hyvä kuin se viime vuoden. vaatteet jotenkin haaleita ja öklön värisiä ja huomasin myös että aika isoja,oliko peräti yksi asu joka oli 58cm.
Me varmaan kuiteskin otetaan se kun ensimmäinen tulossa,ei ole entisiä jemmassa...
voi kurjuus kun pitää olla noita mieltä latistavia tyyppejä olemassa!
meiltä löytyy yksi ihan ikioma latistaja lähisuvusta (mieheni sisko), joka tokaisi rakenneultrasta ja sukupuolitiedosta: " Ei rakenneultrasta ole mitään hyötyä, ei ne siellä mitään näe ja sukupuolikin menee aina vikaan. Meidänkin molemmat tytöt on noilla viikoilla ollut poikia."
Kiitti. Hän on siis saman miehen tytär joka tokaisi meidän varovaisesti kerrottuun raskausuutiseen, että " ainahan se on raskaana."
Tämmöinen suku meillä. Ja TIETENKIN tämä samainen miehen sisko pitää pyytää kummiksi, kun on aika luonnollista että molempien siskot pyydetään. Ja oma sisko on se kätilö joka on hengessä mukana joka sekunti tämän matkan varrella, on maailman tärkein tuki ja turva. Kaksi aika erillaista kummia pojalla luvassa, jos kaikki menee hyvin.
Joko muilla pohditaan kummiasiaa..? Tää tuli miulla nyt vaan jostain syystä mieleen, en oikeesti uskalla vieläkään suunnitella mitään sen mukaan että meille oikeesti ois tulossa vauva. Vaikka tänään olen ottanut puheeksi sen äitiyspakkausasiankin.. Olenko ehkä sittenkin varovaisesti uskomassa että tähän raskauteen voi liittyä vauvakin..? Sitä se ultrassa käyminen teettää!
Aika luottavaisin mielin liikkeellä
Arkamamma ja suolakurkkunen rv 21
on meille rakenneultran kätilön mukaan tulossa:) Ihanaa!
Kuulemma pieni neito (käyrän alarajoilla) mutta niinpä oon minäkin ollut. Kaikki on näillä näkymin oikein hyvin.
Mulla on joku tulehdus (söin jo turhan antibioottikuurin virtsatieinfektioon, jota ei sitten ollutkaan), uudet labratulokset saa maanantaina. Toivottavasti selviää, mikä on. Oireista sen verran, että alapää (ei alavatsa) on tosi kipeä, ja etenkin pissatessa vihloo isosti.
Äitiyspakkaus vaikutti minusta hyvältä, mutta eipä näistä ole kokemusta tai vertailukohteita.
Yritän viikonloppuna ehtiä lukemaan ja kirjoittamaan lisää. Tänään avattiin grillikausi takapihalla... Oujee! Aurinkoa kaikille!:)
aidae ja mokkula 20+3
Kävinpä minäkin kurkkaamassa Kelan sivuilta tuota uutta äitiyspakkausta ja ihan mukavaltahan nuo vaatteet näytti.
Ainahan se menee niin, että toinen tykkää ja toinen ei. Mä ajattelen kuitenkin niin että äitiyspakkaus on valtiolta mukava kädenojennus odottaville perheille.
Varmasti sinne on koitettu valikoida käytännöllisiä, tarpeellisia ja laadukkaita tarvikkeita ja vaatteita. Aika neutraalejahan vaatteiden tulee olla, että käyvät molemmille sukupuolille, mutta näyttää että pakkauksessa kuitenkin vähän seuraillaan, mitä vauva-maailmassa on meneillään ja mitkä jutut on " in" .
Arkamammalle sitten noista kummeista. Jos miehen sisko tosiaan noin tökerosti käyttäytyy, niin olisikohan teillä varaa vielä harkita sitä haluatteko hänet kummiksi? Kun oikeasti mikään pakkohan ketään ei ole ottaa, vaikka kuinka olisi " suvun tapa" tms. Jos tuntuu että kemiat ei kohtaa tai toinen käyttäytyy ikävästi, niin reilusti voi jättää pyytämättäkin. Teidän lapsestahan siinä on kyse.
Meillä on kummeista keskusteltu lapsen isän kanssa ja olemme yksimielisesti (jee! :) ) päätyneet kolmeen kummiin, toistaiseksi.
Josta pääsemmekin sujuvasti omaan napaan.. Meillä päättyi tiistaina keittiöremontti ja tuli kai touhuiltua sen verran, että iltapäivän supisteli, samoin keskiviikon ja silloin kävin jo näytillä päivystyksessä. Kohdunsuu oli tiukasti kiinni, mutta supistelut sen kun jatkuvat edelleen, tosin (onneksi) hyvin hyvin epäsäännöllisinä. Kaikki supistukset eivät ole kipeitä, mutta osa on. Labrassakin on käyty, eikä sieltäkään mitään syytä supistelulle löytynyt.
Hyvä puoli on tietysti se, että vauva liikkuu ja mitään vuotoa ei ole, sekä se että tuo kohdunsuu oli kiinni. Tilanne voi toki muuttua, mutta pienen vienon toiveen lähetin jo yläkertaan, että jos tämä tästä rauhoittuisi, kun vielä on aivan liian aikaista pienen edes suunnitella ulostuloa tuolta pikku pesästään.
Kaikesta huolimatta aurinkoista lauantaita kaikille.
tittamarianne ja papu 18+3
että meilläkin on jo suunniteltu, ketä kutsutaan. meillä olisi vain kaksi kummia.. :)
ä-pakkauksesta vielä, että haalari ja vanuhaalari oli paremman näköisiä, kun pakkauksessa -06.
tänään oli vatsa ihmeen littana aamusta :/ miehellekin tokaisin, että ihan kuin ei olisi raskaana olleskaan kun masu on niin " timmi" :) sainpahan vedettyä hiukan kireämmät housutkin jalkaan. tänään on tyttö potkinutkin enemmän päivästä alkaen.. yleensä aina iltasella innostuu melskaamaan!
arkis: onpas tökeröä sakkia teidän suvussa.. :( kyllä sinäkin syksyllä sen nyytin saat. usko pois! ei aina voi huonosti käydä.
minä synnytin viime yönä poikavauvan kaikessa hiljaisuudessa ja rauhassa (vauva ei itkenyt enkä minä pitänyt mitään ääntä kun hän syntyi) mieskään ei ollut paikalla :) tosi outo uni..
cec ja tyttönen 21+0
lueskelin tässä huvikseni kirjotuksia ja huomasin että aidae valitteli tulehduksesta... mulla sama homma,söin virtsikseen kuurin joka loppui viikko sitten ja nyt taas tuntuu oireet,jomotus ja polttelu alapäässä. Tietty just viikonloppuna,ei kehtais polille lähteä jonottamaan. Minä oon muutenkin sairastanu virtsiksen aina kerran tai pari talvena,mutta raskaana ollessa (jos nyt muutenkaan) ei ole kyllä mukava. voiko siitä olla jotain haittaa vauvalle jos ei ihan heti mene labraan? muistelisin jostain lukevani että tulehdukset ei ikinä olis hyväksi raskaana ollessa,mutta miten on virtsiksen laita?
kuulostaa tietämättömältä,mutta eka raskaus ja kaikesta stressaa muutenkin!!
tiitu ja papu 18+3
Kirjoitin äsken pitkän jutun ja se katosi!
Tiitu: Itse odottelisin varmaan maanantaihin jos olisi vti-oireita, sikäli mikäli oireilta pystyisin.
Kummiasiaa: Ajateltiin pyytää mun molempia veljiä kummeiksi. Toivottavasti suostuvat! Miehen veli siitä varmaan saa hepulin, mutta sattuneista syistä häntä ei voi ajatellakaan..
Äitiyspakkaus: Oli ihan nätti pakkaus, mutta en silti aio sitä ottaa. Etenkin haalari oli hyvän kokoinen ajatellen syyskuussa syntyvää vauvaa, mutta pelkästään sen takia en pakkausta viitsi ottaa!
(.) Huimaa edelleen ja viimeksi tänä aamuna meinasin taas kupsahtaa. Onneksi ehdin kuitenkin sohvalle!
Liikkeitä ei ole nyt tuntunut kolmeen päivään ja alkaa tosi paljon huolestuttaa! Näen jo unia kuolleen lapsen synnyttämisestä ym. mukavaa! Aiemmin liikkeitä on tuntunut aika paljonkin ja joka päivä, nyt ei mitään. Onko kellään toisella ollut vastaavaa?
Ihana aurinkoinen päivä tulossa, toivottavasti saan itseni repäistyä pihalle tänään! Väsymystä on edelleen niin paljon, että jos alas istuu niin kohta nukahdan... Ei kiva! Vaikka nukun 8 tuntia yössä, heti aamusta tuntuu, kuin ei olisi nukkunut lainkaan ja koko päivän nukuttaa!
t.Uninen ja huolestunut Sanelma 18+0
tiitu: vti voi aiheuttaa supistelua ja ennen aikaista synnytystä. hyvä olisi aina hoitaa pois ja sen vuoksi neuvolassakin tarkkaillaan pissiä. tuskin sulla nyt mikään kiire sentään on lähteä päivistykseen sitä hoitamaan kuten jo sanelmakin laittoi, että ehtii kyllä maanantaille :) mutta ehdottomasti on hoidettava alta pois! pissiitti on ikävä siinä mielessä, että uusii helposti, jos sen on kerran sairastanut.
sanelma: minulla on myös päiviä, jolloin ei masukista kuulu kunnolla mitään. olen ajatellut hänen olevan vain erilaisessa asennossa enkä tunne potkupaikkaa tuolloin :) istukka edessä, joka myös vaimentaa, vaikka tämä tyttö onkin ollut aika meuhtaava aika ajoin.. alavatsaan ja sivuille potkut tuntuu.
cec 21+1
Mulla oli esikoista odottaessa 16 vtit:ta ja loppuajalla sitten estolääkitys päällä.
Normaalioloissa en sairasta virtsiksiä ollenkaan, mutta silloin kävi krooniseksi. Vaivat loppui kuin seinään, kun lapsi syntyi.
Toista odottaessa oli kaksi kertaa, nyt ei vielä kertaakaan! *kopkop*
Se kannattaa koittaa hoitaa tosiaan kunnolla pois ettei jää muhimaan.
Äitiyspakkauksesta:
Tykkäsin tosi paljon kun katsoin kuvia!!
Mä olen käyttänyt edellisiäkin pakkauksia (paitsi haalareita) ja varmasti tuota tulevaakin (tuossa on ihan siisti toi haalarikin).
Mä kävin eilen vaunuja " koeajamassa" lisää ja taidan säästää muutamia satasia ja ostan halvemmat, koska löysin tosi kivanoloiset brion vaunut. (ehtona mulla on että pitää olla teleskooppiaisa :P!)
Nyt mökille grillaamaan :D
Marili & " Onni" 19+5
Kävinpä minäkin kurkistamassa Kelan sivuilta ä-pakkausta ja hyvältä näyttää. Anteeksi vaan teille, joilla on mollaavia kommentteja, mutta eikö ole aika hieno etuoikeus saada tämä pakkaus? Luulenpa, että moni äiti toisaalla voi vain unelmoida tällaisesta kädenojennuksesta. Toki monilapsisissa perheissä on vaatteita ym. kertynyt matkan varrella, eikä pakkaukselle ole tarvetta. Ymmärrän senkin, että joku ottaa rahana ja ostaa itse tarvikkeet, mutta en usko, että teistä kenelläkään on varaa lähteä pakkausta mollaamaan. Huvitutti-sivuilla oli kirjoitus ä-pakkauksesta:
" Äitiyspakkaus on suomalaisen äidin harvinainen etuoikeus, lähes ainut laatuaan maailmassa. Pakkauksen on tarkoitus auttaa perhe alkuun uuden perheenjäsenen tavarahankinnoissa. Se tarjoaa hyvän alun vaatehankinoille ja lisäksi mukana on muutamia tärkeitä hoitovälineitä. Pakkauslaatikko käy vauvan ensisängyksi muutaman ensimmäisen kuukauden ajaksi. Vaatteiden ja tarvikkeiden lisäksi pakkauksessa on vanhemmille tarjolla tietoa mm. imetyksen alkuvaiheista, parisuhteen hoidosta ja vauvan ruokailusta."
minä en ainakaan mitenkään " mollannut" pakkausta. en vain henk.kohtaisesti tykkää yhtään niistä vaatteista. (värit, liian isoja kokoja alkuunsa). toki siinä samalla tulee kaikkea tarpeellista tavaraa mukana. vielä näistä vaatteista, että minä en käytä potkareita vauvalla yleensä 60cm eteenpäin (eli siis ihan pikkuvauvalle tulee käytettyä). toisekseen tykkään pukea pikkuisen oikean kokoisiin vaatteisiin, ei niin että hihoja ja lahkeita pitää rullailla kovasti. joten pakkausesta ei jää kuin muutama vaate joita käytettäisiin edes! menen siis mielummin se 140e kourassa shoppailemaan meille mieluisia vaatteita, kooltaan ja väriltään. tämä pakkaus on ehkä kallisarvoisempi esikoistaan odottaville, kuin niille joilla sitä vaatetta ja tarviketta on jo rutkasti edellisistä vauva-ajoista, eikös vain miaea?
vielä painotan, että makuasioista ei voi kiistellä! :)
Sanelma: Mulla on just nyt toi sama ongelma. Tuntuu että on vaikka kuinka mones päivä, kun en tunne liikkeitä. Joskus ehkä jotain tosi hentosta, mutta ei silleen kuin on jo ehtinyt tottua. Yritän vakuutella itselleni (vaihtelevalla menestyksellä) että potkivat tosiaan nyt sellaiseen suuntaan, ettei kumpaakaan tunnu.
Kummeista ei olla ehditty vielä keskustelemaan. Mies varmasti haluaa parhaan lapsuudenystävänsä, joka on mulle ok. Minä tietysti omat luottoystävät (2). Onneksi kummeja saa olla niin paljon kuin haluaa... Sisko ja veli tietysti ja miehen veli.
Äitiyspakaukset aion ottaa molemmille ja kolmannen rahana. Meillä kun ei ennestään lapsia ole, niin kaikkea tarvitaan :)
(.) Tosi inhottava suonikohju on kiipeillyt nyt vuorokauden aikana oikeasta pohkeesta polven yli puoleen väliin etureittä :S Ei ole kipeä, niin ai kait ole vaarallista. Vois vaan jo pysähtyä...
Norah81 ja tuplat 20+3
että mullakaan ei nyt ole ollut virtsiksiä... kolmennessa raskaudessa oli kolme kertaa ja sen loppu odotuksen ajan jouduin syömään estolääkitystä, niiku joku toinenkin oli. Viime raskaudessa ei sit ollut kertaakaan ja nyt on aina peukut pystyssä kun neuvolaan meen...nimittäin mulla ne tulehdukset oli ihan oireettomia...niin melkein liputan joka kerta kun oon neuvolassa käynyt että eipäs ollut!!
Jooh ja äitiyspakkauksesta, vieläki oon hieman... otan,en ota,otan,en... saas nähdä sitten. mietiskelyä silti että voishan ne muutamat uudet bobyt ja kestovaipan ostaa itekki.... monistin kestovaippa ohjeet ja aion kokeilla itse tehdä...
Sanelma,mulla ollut kans 18+viikolla vielä sitä etten oo tuntenu pikkuruisen liikkeitä jopa pariin päivään,nyt onneksi taas mekastetaan joka päivä ja useita kertoja...ehkä jo jotain rytmiä niissä:) Että ei kantsi huolestua!!
Nyt taidamme mennä ulos terassille kaffille!
mukavat sunnuntaipv jatkot!
tuutski +pikkuruinen 19+5
Kattelin mäkin kuvia äitiyspakkauksesta ja ihan kivalta näytti, oli jopa ruskeat housut, mikä on iso plussa mielestäni :)
En kuitenkaan ota sitä vaan otan rahana ja se raha pistetään vaunuihin, koska uudet on saatava,sen verran turhamainen olen :P
Huokaisen helpotuksesta, kun tällä kertaa meidän ei tarvitse kummiasiaa miettiä. Olemme eronneet kirkosta ja vauvalle (työnimi muuttui Kaneliksi) pidetään sitten nimiäiset ihan oman perheen kesken.
Meillä on aina ristiäiset olleet jollain tapaa tosi stressaavat ja katastofaaliset ja kummit vähän niin ja näin.
Varasin 4D ultran 5.5, ihan pakko saada varmuus kumpi täällä mahassa köllöttelee, muuten en voi olla! :D Epäilen kyllä niiiiiin suuresti, että muka olisi tyttö, vaikkakin kovasti siltä näytti. Miehestä ei ole epäilystäkään asiasta, mutta itseni on aivan mhdoton uskoa.
En ole täällä kirjoitellut, ahkerasti olen lukenut viestejä.
Jos joku päivittää listaa, minut voi poistaa sieltä. Oikein ihanaa jatkoa kaikille ja hakekaa ihanat nyttinne syyskuussa. Meille syysvauvaa ei nyt sitten tullut. Käyn varmasti kurkkaamassa, mitä teille kuuluu...
Perjantaina alkoi menkkamaiset kivut. Ke kävin neuvolassa, ei saanut sysänääniä kuuluviin, sanoi, että monitorissa näkyi syke, n.130. Mutta kyllähän äiti aavistaa, jos asiat eivät ole kunnossa. Viikkoja oli eilen 18+1.
Menin eilen Kättärille päivystykseen ja siellä todettiin, että sikiön kehitys pysähtynyt viikolle 14-15. Antoivat keltarauhashormonin ja huomenna oli aamusta määrä mennä osastolle.
Tänään supistukset alkoivat 4.30 ja enkelipoika syntyi kotiin 6.45. Ajoin itse (voi älynväläys) kättärille pienen enkelin kanssa ja jouduin kaavintaan. Jos olisin ollut kotona 15 min. kauemmin, matka olisi pitänyt tehdä ambulanssilla. Kunto romahti ihan täysin sairaalassa. Menetin verta n.1 l. Kokemus oli kaikkinensa todella rankka.
Kättäriltä vievät pienet sikiöt kerran kuussa poltettavaksi Honkanummelle, siellä on syntymättömille lapsille muistokivi. Ihanaa, että johonkin pienellä on joku paikka....
Niin pieni ja täydellinen enkelini... =(
Nyt hän on vaarinsa ja isovaarin kanssa taivaan isän luona.
Surun murtama Tunde 0+0
ps. Aivan ihana henkilökunta kättärillä, KIITOS heille!
Voi ei Tunde, olen niin pahoillani! On niin kamalaa kuulla että vielä näillä viikoillakin käy noin huonosti! Voimia sinne jaksamiseen!
Olet kyllä varmaan ollut melko shokissa kun olet autolla ajanut!! Onneksi ei sillä välin käynyt mitään!!! Se on jännä miten sitä ei enää ajattele järkevästi kun on shokkitilassa. Joskus esim. tuttuni melko ison kolarin jälkeen ei suostunut menemään ambulanssiin ennen kuin löysi kenkänsä... Jälkeen päin noita sitten ihmettelee itsekin.
Kannattaa varmaan tutkia (sitten kun aika tuntuu oikealta) netissä vertaistukiryhmiä. Niistä saat varmasti edes jotain lohdutusta.
Voimia tosiaan jaksamiseen, päivä kerrallaan nyt eteenpäin. Onnea teille jatkossa raskauksiin. Tämä ei vain vielä ollut tarkoitettu.
Siis, on aivan ihania nuo vaatteet nyt tässä uusimmassa pakkauksessa!
Olin jo ajatellut, että en ottaisi sitä, vaan menisin " vanhan" (06) pakkauksen vaatteilla, kun on sitten muutenkin kertynyt vaatetta. Ja varsinkin jos sattuu tulemaan tyttö, niin sitten haluaa ostaakin jotain pieniä mekkoja ym. Mutta nyt tuo uusi pakkaus sai hieman miettimään uudelleen. Toinen, mitä olen miettinyt, että jos lapset haluaisivatkin sitten itselleen jotain vaatteita... tai lähinnä esim. ne makuupussit ja toppapuvut... mutta jos säästäisi muuten kivoja kappaleita, niin kai sekin olisi ratkaisu. Ja todennäköisesti nämä ovat siinä vaiheessa ihan karmeita, eikä ollenkaan sen hetken " muodin" mukaisia. No, olipas pohdintaa pienestä asiasta...
Muuten täällä voidaan hyvin ja kuulostellaan aina masuasukin touhuja innolla. Onneksi on nyt säännöllisesti antanut kuulua itsestään.
Kovasti lasken jo viikkoja, että pääsee ainakin vuodeksi näistä töistä eroon ja iloitsen ensi viikon lyhyestä työviikosta. Mieskin on jo maininnut, että onpa kiva, kun olen sitten syksyllä aina kotona! Tosin on nauranut, että on aina tuoretta pullaa tarjolla, niin muistuttelin sitten niistä päivistä, kun kaipailin aikuisseuraa edellisen mammaloman aikana ; )
Rakenneultran ajankohdasta vielä sen verran... Olen itse ymmärtänyt, että jotkut paikat suosittelevat sen tekemistä tuolloin noin 19-20 rv:n paikkeilla, koska tällöin rakenteet näkyvät yleensä jo, mutta siinä jää sitten pari viikkoa miettimisaikaa, jos tuleekin huonoja uutisia. Mitä pidemmällä raskaus on, sitä vähemmän jää aikaa päätöksille.
Ja, kuten joillakin täälläkin, jos on epäselvä tilanne, näillä aiemmilla viikoilla, niin voidaan ultrata vielä uudestaan.
Mutta nyt takaisin " työn raskaan raadantaan" ...
Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!
Pikku Myy ja masuasukki 20+5