¤¤¤ SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 17 ¤¤¤
Aurinkoista maanantaita!
Kukaan ei ollut vielä ehtinyt aloittaa tän viikon juttuja, joten uutta kehiin.
Sunnuntai kului taas joutuisasti asuntonäytöissä. Ceciliah kyseli millaista etsitään, rivitalo- tai paritalokoti olisi kiikarissa. Olennaista olisi 3 makkaria ja kiva ympäristö leikkipuistoineen. Valoisuus ja toimiva tilaratkaisu vaikuttavat myös. Yksi kiva bongattiinkin, katsotaan kuinka sen kanssa tilanne kehkeytyy =)
Mein pikku potki ja liikkenöi ihan villinä pitkin viikonloppua. Muistelen, et esikoisesta tuntui noin voimallisia liikkeitä vasta loppupuolella. Tavallaan ihan kivaa ja niin konkreettista, mutta eiköhän sitä meikäläinen saa huolestumista aikaan jo " liioista" liikkeistäkin. Hohhoijaa.
Sellainen hauska juttu tapahtui myös viikonloppuna, et mein esikoinen 1v 1 kk paijasi mun mahaa. Kun kysyin, että missä vauva on, niin osoitti terhakkaana mahaa etusormellaan ja totesi että öh. Alkaakohan tuleva isoveli jo hiffata jotain tästä odotuksesta?
Mulla vika varsinainen työviikko alkamassa, sitten alkaa ainakin näin korkeakoulumaailmassa jo puolitehoinen kesän ja loman odottelu. Ihanaa.
Keväistä viikkoa ja kuulumisiin!
Adalmiina ja pikku 20+3
Kommentit (82)
kimaro: meidän esikoiselta ei aikoinaan nähty virtsarakkoa rakenneultrassa. oli justiinsa ilm. pissinyt joten oli litistynyt näkymättömiin.
aika poikavoittoiselta nyt vaikuttaa syyskuiset vauvat.. no me mustaverhon kanssa tehdään tyttöset ;)
rasina: minusta on ihan hömpän pömppää arvuutella sukupuolta vatsan muodon, äidin mielihalujen sun muiden mukaan :) ja sen kiinalaisen kalenterin mukaan minulla pitäisi nyt olla kaksi poikaa, vaikka tyttöjähän nuo ovat :)
jostain olen kuullut, että pakkaus vaihtuisi nyt toukokuussa?
minä en ä-pakkausta ota. haluan ostella vaatteet itse ja tavaraa on muutenkin vauvalle. nyt saankin 5.5 kelan paprut ja otan sen 140e paljon, paljon mielummin :)
vappuG: varmaan kotosalla ollaan ja grillaillaan vain :)
äitienpäiväG: mies leipoo kakun taas ja vietetään aikaa yhdessä.. ei sen kummempia :)
wilhelmiinan pojille paranemisia! itse olen hiukan flunssassa ja olo on aika-ajoin karmea.. toiv. ei tartu tuohon taaperooni.
arkamamma: meillä taas rakenneultraan toivottiin mentävän rv18-20 cacciatorelle. (siis kuulemma bruno tätä mieltä, että parempi silloin nähdä). olisin itse mennyt myöhemmin :/
marili: onnea ultraan ja pikkuisen näkemiseen ensi tiistaina!
tosi hassua, että on jo joulukuun odottajia :) vastahan me plussailtiin ja käytiin katselemassa onko masussa elämää.. aika menee kyllä tosi hurjaa vauhtia! esikoisesta muistan, kuinka hitaasti aika tuntui kuluvan.
(.) voi hyvin. kovasti on potkittu tuonne alas (ilm. istui tuolloin massussa) mutta aamusta sitten tuli iso pahkura vas.kylkeeni ja tyllerö vaihtoi asentoaan. nyt ei ole haisuakaan missä asennossa on, kun potkuja ei ole tuntunut. toissa iltana oli ihanaa, kun kädellä tunsi ja silmillä näki masun pinnasta kun potkaisi ! :D
ihanaa oli lukea, että pienokainen kuulee jo ääneni. hän on sitten saanutkin kuulla jatkuen sanoja " ei" " nyt lopetat" " ei saa mennä sinne" " nyt uskot" kun karjun esikolle.. alkanut olemaankin aika tapaus tuo meidän rinsessa nro1 :/ toivottavasti on helpompaa sitten syksyllä. :)
voikaahan hyvin ja paksusti!
cec ja typykki nro2 20+5
Nyt, kun on yön yli nukuttu niin on vähän rauhallisempi olo ja luottavaisin mielin mennään ens ke ultraan. Lääkäri eilen meitä rauhoitteli ja sanoi, että hän ei ole asiasta kovinkaan huolissaan. Tässä on vaan niin herkässä tilassa ja päässään pohtii jos jonkinlaisia asioita.
Meillä ultrat tekee ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri ja joskus aikaisemmin sitä sanoinkin, että olisi mukava päästä jollekkin enemmän asiaan perehtyneelle. Itse olin jo eilen varaamassa aikaa yksityiselle, mutta mies toppuutteli ja sanoi, että katotaan ensi viikolla tilanne uudestaan.
Hyviä vointeja meille kaikille!
kimaro 18+5
Kuinkakohan paljon on erhtymisen varaa? En meinaan jaksa usko, että meille tyttö tulisi, vaikka ultraava kätilö katsoi moneen kertaan ettei pippeliä näy ja kun olin näkevinäni kivekset, niin sanoi: ei noi ole kivekset, ne on häpyhuulet.
Pitääkö nyt vielä mennä 4D ultraan kuitenkin vai uskoako?
Muuten oli tosi hienoa huomata miten ultrauslaitteet olivat kehittyneet sitten viime kerran, eli vajaa 3v sitten. Ei silloin näkynyt sormia ja varpaita ja jopa niiden luita, nyt kaikki oli niin yksityiskohtaista ja hienoa, kaikki pienetkin sormet ja varpaat näkyivät niin selvästi, että ne sai laskettua, näimme vauvan kasvojenpiirteet, kaikki!
Aivan mielettömän upeaa!!
Teksi, niin mieli ostaa joku pikkuinen tytön vaate, mutta uskallanko? Jos se KUITENKIN on poika...en mä voi synnyttää tyttöä, näin olen tottunut ajattelemaan. Olen täysin poikien äiti ja tytöt ovat ihan vieraita mulle, en mä voi saada tyttöä, siksi en uskalla uskoa :(
No joo.
Vappu G: Ihan kotona ollaan ja tehdään hyvää ruokaa, ehkä grillataankin, mitä nyt vaan lapset haluavat. Mukavaa ja leppoisaa yhdessä oloa, sehän se on parasta :)
Äitienpäivä G: Kotona silloinkin. Oma äitini asuu Puolassa ja tulee vasta toukokuun lopulla Suomeen lomalle ja miehen äitiin ei ole välejä minkäänlaisia.
Jaahas jos taas vaihteeksi kirjoittaisi itsekkin kuulumisia.Joka päivä käyn lukemassa mutta olen jotenkin tullut laiskaksi kirjoittamaan.
Mustaverho:Itsekkin vähän epäilen tuota ultra juttua.Siis meillehän kätilö sanoi että pojalta näyttää.Mutta vauva oli tois huonossa asennossa ja kätilö sen itsekkin totesi että on vähän hankala nähdä mutta sanoi kuitenkin oman arvionsa.Mielenkiintoiseksi tämän tekee myös se että samainen kätilö totesi kolme vuotta sitten mieheni siskolle ultrassa että heille tulee poika ja tyttöhän sieltä syntyi.
Uskon kuitenkin että vauva on poika itellä on poika tunne ja kun tuo esikoinen on tyttö niin ihan kiva että tulisikin poika niin olisi sitten kumpikin vaikka ei mulle ole väliä sukupuolesta.Olisi tietenkin ollut kaikki valmiina toiselle tytölle:)
Mua myös himottaa tuo 4d-ultra mutta voi olla että se jäää väliin ellen nyt ihan kauheasti innostu.
Ja kaikille muille onnea hyvistä ultra uutisista!Ja kimaro eiköhän kaikki ole hyvin kuitenkin...peukut pystyssä täällä ollaan.
Vaikka täällä siis kätilö ultraa niin ne kätilöt jotka niitä ultria tekee on erikois koulutettu siihen eli kaikki kätilöt eivät täällä sairaalassa ultraa vaan ne jotka siihen on koulutettu.
VappuG:Kotona ollaan.Voisi vaikka grillata ja syödä muutekin herkkuja ja nauttia yhdessä olosta kun miehelläkin on sitte 4 päivää vapaata.
ÄitienpäiväG:Varmaan saan nukkua pitkään ja saan aamiaisen sänkyyn on ollut tapan meillä.Ja ehkä jonkun pienen lahjan:)
Muuten ei omaan napaan kuulu ihmeempiä.Neuvola on 30.päivä vähän taas hirvittää tuon painon kanssa.Maha on kasvanut ja sitä ei tosiaan enää peitellä vaikka kaikki eivät ole suoraan sen koosta mitään kommentoineetkaan.Vauvan liikkeet näkyy hyvin päälle päin jos malttaa makoilla ja odotella.Kädelle en ole vielä saanut tuntumaan.
Esikoinen on niin ihana kun kysyn siltä että missä vauva niin taputtelee mahaa.On alkanut niin hoitamaan omia nukkejaan ja tänään juotti omasta vanhasta tuttipullosta vettä nukeille.Ja laittoi omaan sänkyyn nukkumaan.Suloinen kun touhuaa omiaan:)
No joo joskohan lopettelisi....sämpylätkin meinasi uuniin palaa kun tässä niin tohinalla kirjoittelin.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Terv:Sweety rv 21+4
Meillä eikoisella (joka alle 2v) todettiin tuoreet vasta-aineet eli oli saanut tartunnan perhepäivähoidosta. Mulla onneksi oli vanhat vasta-aineet, joten meillä ei asiasta huolta sen alkuhysterian jälkeen enää ollut. Meillä tulokset tuli alle viikossa, ja ihmeen rauhallisesti niitä sitten pystyin odottelemaan. Itse sain sen käsityksen, että harvoin parvorokkotartunta aiheuttaa sikiölle mitään, mutta tottahan se on mahdollista. Jos sikiö saa tartunnan, se voi aiheuttaa anemiaa sikiölle. Jos tilanne menee pahaksi, sikiölle käsittääkseni voidaan antaa verta, mutta ymmrsin että aikaisintaan noin 20 rv tienoilla. Mutta jos parvorokko tartuntaa pelkää, ehdottomasti kannattaa vasta-aineet tarkistaa. Useimmiten se on kai koulu-ikäisten sairaus mutta meilläkin tosiaan alle 2 vuotias sen sairasti. Itse sairaus oli niin samanlainen kuin flunssa, etten sitä vieläkään tiedä mikä se niistä tämän kevään flunssista oli. Mitään ihottumaa meillä ei kyllä ollut
havaittavissa.
Onpa ihana lukea kun oli niin paljon hyviä uutisia rakenneultrasta. Ja yllättävän moni tuntuu sukupuolenkin jo tietävän. Itse emme sukupuolea kysynyt, mutta poikaa veikkaamme ultran perusteella. Silti kyllä salaa toivomme tyttöä ;O) Pääasia kuitenkin on että kaikki menisi hyvin ja oman nyytin syyskuussa kainaloon saisimme, oli se sitten tyttö tai poika.
Vappug: Vapunaattona iltavuorossa, joten ei mitään suunnitelmia.
Äitienpäivä: Tuona viikonloppuna lennetään häihin Göteborgiin joten sunnuntai on kotimatkapäivä. Ei siis muita suunnitelmia äitienpäivälle.
Elohelmi + pirkko rv 20 + 4
Ihan mielettömän ihanaa on ollut lukea kaikkia näitä ultrakuulumisia! Uskon vakaasti että kimarokin saa hyvät uutiset ensi viikolla :)
Eilen oli lopultakin rakenneultra ja olo on edelleen epätodellinen. Onnenkyyneleet valuivat tutkittaessa... Kaikki oli normaalia. Vastasivat viikkoja ja liikkuivatkin ihan kiitettävästi ;) Toinen oli kätilön mielestä varmasti tyttö (eli liityn mustaverhon ja celiliahin kanssa tyttöjen odotukseen). Toinenkin on ehkä tyttö, siitä ei ollut varma.
VappuG. Töissähän tuo menee, joten varmaan sitten illalla grillataan ja oleskellaan.
Norah81 ja tuplat 20
Kiitos kaikille, jotka kommentoitte tota parvorokko asiaa.
Kävin tänään verikokeessa ja jos hyvä tuuri käy, saan tietää vastauksen huomenna. Voi mennä myös viikkokin.
Mietin vaan sitä, että onkohan siitä enää hyötyä, että pitäisi lapset poissa hoidosta? Parvorokon itämisaika voi olla tosi pitkä ja tartuntahan tapahtuu ennen ihottuman puhkeamista. Se voi myös hyvin olla lähes oireeton.
Luin kyllä, että suurin km:n riski on ensimmäisellä kolmanneksella. Toisella kolmanneksella on taas suuri riski (jos tartunnan saa) sikiön anemiaan ja kasvun hidastumiseen (ja tietenkin sitä myötä myös km:oon). Ei vaan olisi jaksanut tätä enää tähän... Nyt vaan odotellaan ja pidetään peukkuja, että olisin sen sairastanut.
Ihana kuulla noista rakenneultrista! Mulla se on 5.5 eli vielä joutuu odottamaan sitä!
Toivotaan että meillä kaikilla olisi parvorokkoa vastaan vasta-aineet, yhtään lisää stressiä en toivoisi raskausaikaan!
Tänään pomo sanoi töissä, että mun pitää viimeistään ensi viikon aikana ilmoittaa julkisesti raskaudestani, koska hän laittaa paikkani hakuun seuraavana maanantaina.Jos en ole itse ilmoittanut, hän aikoo ilmoittaa siitä sitten silloin viikon kuluttua. Hän oli sitä mieltä, että mahani on niin pieni, ettei siitä voi mitään päätellä, joten sitä aikaa ei voida jäädä odottelemaan että ihmiset itse hoksaisivat asian! Nyt mietinkin, kuinka asian hoitaisin pois päiväjärjestyksestä, eli hyviä vinkkejä vastaanotetaan!
Anoppi myös ilmoitti tiukasti, että jos on poika, niin nimeksi (jos ei ekaksi niin tokaksi) Kalevi, kun kulkee heidän suvussaan. Vähän hiertää toikin, kun en nimittäin pidä koko nimestä, joten pakkoko se on sitten lapselle antaa?
Minun suvussani kulkee myös yksi nimi, josta en pidä lainkaan, emmekä ole sitä kummallekaan lapselle antaneet ja aika hyvin suku sen on ottanut, vaikka vähän pelkäsinkin aikoinaan reaktioita!
Kommentteja tähänkin olisi kiva kuulla!
Meillä ei ole mitään suunnitelmia vapuksi tai äitienpäiväksi, varmaan ollaan kotosalla ja lasten kanssa käydään vappuhulinoita kattomassa. Äitienpäivänä saattaa olla että mies on töissä...
Iltapäivänjatkoja!
t. Sanelma 17+4
Ihana sää, piristää kummasti! Tuntui tosi pitkältä aika ultran ja nlan välissä (vaivaiset muutama viikko oikeasti).
Nlassa oli kaikki hyvin, kuunneltiin sydänääniä. Onneksi mun verenpaine on pysynyt kurissa, vaikka migreenin kanssa onkin taas ongelmia (jouduin lopettamaan estolääkityksen raskauden ajaksi). Ilmeisesti niska-hartiaseutu on niin jumissa, että pää kipeytyy :(
Rakenneultra meillä 9.5. ja halutaan tietää kumpi masussa mellastaa. Meidän tuurilla sitä ei tietenkään näe...aion odottaa niin kauan, että jotain vilkahtaa! Pikkuhiljaa olen alkanut tuntea sellaista kuplintaa masun päällä ja nlatädin mukaan se on vauvan liikehdintää. On ollut vaikea mikä on mitäkin, kun oma vatsakin on temppuillut (mm. ilmavaivoja).
Kunpa nämä pari viikkoa menisivät nopeasti, haluan nähdä masuasukin taas!
Aurinkoa kaikkien viikkoon ja tervetuloa uudet palstalaiset mukaan!
Miaea ja masumoikkaaja 18+3
Tänään oli vika " oikea" työpäivä eli pidin vikat luennot. Nyt enää jotain kokouksia ja suunnittelua kesäloman odottelua. Ja lomalta sitten äitiyslomalle. Ihanan leppoisa fiilis.
Ensi tiistaina tehdään asuntokaupat. Liekö teidän tsemppaus auttanut, kun löydettiin näinkin pian ihan just meille sopiva uusi koti. Uusi, valoisa ja leikkipaikkakin ihan vieressä. Viikonloppuna meinataan suunntata jo tapetteja valitsemaan ja joitain hankittavia huonekaluja katselemaan.
Hauskaa, kun niinkin moni meistä jo tietää kumpi sieltä on syyskuussa tulossa. Joku kyselikin uskotaanko saatuja arvioita - me ainakin, kun saatiin mustaa valkoisella. Pikku siis oikaisi ultrassa kinttunsa suoraksi ja ultraaja näppäsi kuvan, jossa aivan yksisielitteisen selkeät kivekset ja pippeli niiden välissä. Kuvan nähtyään ei voi epäillä (vaikka hieman tytöstä haaveilinkin).
VappuG: Aattona kyläillään tuttavaperheen luona ja vappupäivänä suunataan toisten tuttujen kanssa Tallinnaan. Yö siellä hotellissa ja esikoinen mummolassa. Ihan oikea miniloma.
ÄitienpäiväG: Luvassa erityshyvää aamupalaa, kakkukahvit ja miehen kokkaama herkkuateria. Varmaan jotain kivaa muistamistakin ja yleistä hemmottelua koko päivä - niin ainakin viime vuonna, kun oli se ihan eka oma äitienpäivä.
hyvissä fiiliksissä,
Adalmiina ja Pikku 20+6
Heippa kaikille!
Viime viikot on mennyt hurjaa vauhtia. Mulla oli viikko sitten kamala migreeni ja jäin päiväks kotia nukkumaan. Nyt yrittää ilmeisesti allergiat vaivata, kun nenä kutiaa ja korvat paukkuu. No onneksi kamalaa oloa ei ole juuri nyt.
Maanantaina käytiin rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin. Kätilö oli vain todella töykeä. Niillä oli uudet tilat, eikä siellä ollut verhoja vielä, joten kätilön monitorista ei nähnyt kuulemman kunnolla. Kai sitä kiukutti vielä se, kun ei kysytty sukupuolta. Olen ymmärtänyt, että täällä sitä ei kerrota, joten en kysynyt. Oli vain laittanut tulostettuihin kuviin yhden suoraan jalkovälistä. Sitä me ollaan tässä isännän kanssa nyt arvuuteltu kummalta tuo näyttää, turvonneilta häpyhuulilta vai kiveksiltä. Taidan ottaa kuvan mukaan ens viikolla neuvolaan. Kätilö tursautti sitä geeliä mun vatsalle varmaan puoli purkkia, eikä pyyhkinyt pois. Jouduin itse siivoamaan ja hakemaan lisää paperia ja putsaamaan housuni. Lopuksi tiuskasi, kun siinä odottelin mitä hän sanoisi, että tossa pöydän kulmalla on paperit. Kävelimme ulos huoneesta.
Kaikki siis hyvin, mutta viikkoja on noin yksi enemmän kuin kuukautisista laskettu. Kun yhdistän tämän siihen, että edellisessä synnytyksessä lääkäri totesi lapsen olevan viikkoa vanhempi kuin paperit, niin ajatuksissani olen siirtänyt odotetun päivän viikkoa aikaisemmaksi. Näin katsottuna, poikamme ovat syntyneet noin laskettuna aikana.
Meillä pienempikin on jo alkanut kyselemään vauvasta. Viimeksi tänä aamuna hän kysyi missä vauva nukkuu. Selitin tilanteen ja hän tarjosi paremman vahtoehdon. Hän menee itse isoveljen viereen nukkumaan ja vauva saa hänen sänkynsä. Todella suloista.
Sununtaina isäntäkin tunsi jo liikkeet ja aikamoista jumppaa meillä pidetään. Ultrasta jäi ihmetyttämään se, kuinka istukka on hypännyt takaseinästä etuseinään? Mulle se on aivan sama, sillä normaali synnytys on tiedossa. Hyvitti vain kun kätilö nakkeliniskojaan ja sanoi, että lapsi on vielä perätilassa. Sehän mahtuu siellä vielä heittämään vaikka minkälaista kuperkeikkaa, joten mitä väliä sillä on millaisessa asennossa se siellä on. Katsotaan tilannetta sitten 30 viikon jälkeen.
Mulla on ollut niitä repäisykipuja silloin tällöin ja ne pudottavat melkain polvilleen. Eniten rassaa tuo jatkuva polte vatsalihaksissa, kun ne venyvät. Pari päivää plttelee oikein kunnolla ja sitten helpottaa. Tuntuu kuin olisi käynyt tekemässä hirveät vatsalihas treenit.
Pitää varmaan lähteä pitämään miehelle seuraa. Eilen meni ilta vähän mönkään, kun olin ihan väsynyt. Mies kävi sitten neuvomaan lasten nukkumaan laitossa. Arvaatte varmaan mitä kävi. Multa paloi pinna.Kävin sitten ajelulla ja isäntä nukkui yön sohvalla. Silti ihmetteln kuinka tasainen mielen laatuni on nyt ollut verrattuna ekaan raskauteen. Nyt ehkä itken helpommin kaikesta, ja oikein hirvittää kun päiväkodilla on äitienpäivä juhla. Pitää varmaan ottaa pyyheliina sinne mukaan ettei tarvitse kokonaan kastua.
Nyt pitää lähteä. Huomenna heti aamusta muksujen kanssa lapsimessuille. Siellähän se koko päivä menee.
T: Utu + nassukka 20+2
SukupuoliG: Kuulimme useammalta henkilöltä etukäteen, että meille ultrannut gyne ei sitten ryhdy arvailemaan vauvan sukupuolta vaan kertoo vain, jos on asiastaan varma. Niinpä luotamme hänen kertomaansa poika -merkkiseen tietoon.
VappuG: Kotosalla aatto ja vappupäivänä torilla ekat jätskit. Olen luvannut paistaa kuudelle lapsellemme munkit aattona. Simat ostan kaupasta, sitä kuluu meillä niin vähän.
ÄitienpäiväG: Näyttää, että olemme mieheni kanssa kahden äitienpäivänä. Kaikki isommat lapset ovat silloin toisilla vanhemmillaan. Se tuntuu haikealta, sillä lapsilta saadut aamupusut äitienpäivänä ovat minulle SE juttu!
Ehdin jo vähän tässä kuulostella ja huolestua, kun toukkiksesta ei ole koko aamuun kuulunut mitään. Nytpä taisi pikkuinen kuitenkin aloittaa taas rummutuksen. Varsinainen Risto Räppääjä.
t. massumamma ja toukkis 20+2.
kirjoitin pitkän tekstin ja kadotin sen.. :(
sanelma: kuulostaapa töykeältä tuo painostus anopiltasi. tehköön itse kalevinsa? mitä miehesi tämmöiseen sanoo? minä en kyllä taipuisi tuossa nimiasiassa.
gallupia, otatteko vauvalle ennen syntymää vakuutusta? me otetaan ja kohta pitäisi laittaa hakemus menemään. meidän vakuutusyhtiössä oli 3kk ennen syntymää otettava.
sukupuolesta ollaan varmoja, koska rakenneultra tehtiin 4D tekniikalla ja en usko brunon erehtyneen. olisi ainakin sanonut, jos olisi ollut epävarma asiasta :)
minulla ei noita repäisykipuja ole ollut enää pitkään aikaan, mutta supistelua kyllä ajoittain. sellaista pientä ja viatonta vain, jos rehkin jotain :) eilen kävin 2km reippaan lenkillä esikoisen kanssa rattailla ja liitoksia jomotti loppumatkasta. vaikkei siis ollut matka eikä mikään :(
meilläkin esikoinen 1v.3kk on huomannut masun. taputtelee sitä innoissaan ja välillä repii navasta kovaa, jos kerkiää nostamaan paitaani :) vähän aika sitten hän huomasi rintani saunassa ja hoki pitkään " tissiä" . noloa oli, kun aina samalla alkoi repiä paitaani kurkatakseen niitä.. (kerran jopa kaupassa!) joo-o. onneksi nyt ei ole tehnyt sitä vähään aikaan :)
cec 20+6
Niin, anteeksi! Taisin hiukan naurahtaa luettuani tuosta Kalevi -nimestä. Meidän suvussa kulkee Olavi -nimi, enkä aio kenenkään painostuksesta sitä nimeä lapselleni antaa. Muunnos Olli kuulostaa jo sitten ihan eri jämäkältä. Lapset ehdottelivat meillä tulokkaalle jo Harry Potteriakin. Joo, sekin kuulostaa paremmalta kuin Olavi... vitsi vitsi...
t. massumamma ja Risto (ei nyt sentään sekään...)
Ihanaa ja hyviä ilmojakin luvattu =)
VappuG: Ollaan kotosalla ja käydään mun vanhempien mökillä ihan tuossa lähellä varmaan grillailemassa ja vähän talkoilemassa. Sitten pitäisikin loppuviikosta meidän koiran synnyttää joten ei uskalla kauas lähteä.
ÄitienpvG: Kotosalla ollaan ilman kiirettä ja hoppua. Ja hoivaillaan koiranpentuja =) Edellisenä päivänä juhlitaan kuopuksen 5v. synttäreitä.
Niin sunnuntaina on sitten hyvä levähtää.
Ihania uutisia taas olette saaneet ultrista, vielä muutama päivä niin sitten toivottavasti meillekin tulee hyviä uutisia..
Hitto, pyykinpesukone hajosi eilen, poikien talvivaatteet on koneessa sisällä eikä rumpua saa auki. Damn! Lupasivat tänään tulla korjaamaan, ettei mun itse tartte alkaa sitä purkamaan ja pelastamaan kalliita toppavaatteita :D
Hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
Marili ja " Onni" 19+3
Eihän kukaan voi pakottaa antamaan nimiä, vaikka ois miten suvussa.. :S
Ainakaan jos ei itse siitä pidä??
Mä en ainakaan suostuisi.
Saa nähdä millainen paini nimestä käydään vielä muutenkin isännän kanssa, ollaan eri planeetoilla nimiemme kanssa, oli se sitten poika tai tyttö :D
Hei,
uusi pakkaus on julkaistu Kelan sivuilla.
Mitä olitte ajatelleet tehdä sen suhteen?
Mehän saatiin viimevuotinen pakkaus, mutta valitettavasti emme päässet käyttämään sitä yhtään. Siinä oli kyllä ihan eri värit (suurimmaksi osaksi) kuin tässä tämänvuotisessa --> ja tämäkin näyttää hirmu kivalta. Mitä teen..?
Kuinka monta kappaletta/koko/vaate vauva tarvitsee?! Ehdinkö käyttämään 2 x äitiyspakkausta yhdelle vauvalle (jos nyt kaikki menisi hyvin)?
Kaikista vinkeistä kiitollisena
Arkamamma rv 21+0 (hih, jälleen uusi viikko)
Jep, minäkin ehdin jo tsekata tuon uuden pakkauksen sisällön. Näyttivätpä iiiihanilta!
Arkis: kyllä ehdit käyttää yhdellä vauvalla parinkin pakkauksen (ainakin) bodyt ja potkarit. Äitiyspakkauksen tuotteet ovat ainakin minun mielestäni olleet aina erittäin laadukkaita. Jos yksittäin hankkisi, niin aika hinnakkaaksipa tulisi.
Niin ja vielä Arkis: Kaikki menee tällä kertaa varmasti hyvin. Voi kun voisin valaa sinuun syvää uskoa siihen! Iso hali!
Mua ärsyttää nyt ihan suunnattomasti, kun olen tietysti innoissani kertonut tosta tyttö jutusta ihmisille ja nyt sitten yksi kaveri on jo useaan otteeseen
sanonut, ettei se voi olla varma ja että monille on sanotu tyttö ja silti on tullut poika.
Antaisi mun nyt iloita tästä asiasta edes sen pienen hetken,jos tyttö osoittautuukin pojaksi. Koskaan enne en ole edes tämän vertaa saanut tyttö fiiliksestä iloita, koska muita lapsia odottaessa on ultrissa heti sanottu, että poika, nyt oli eka kerta, kun sanottiin tyttö.
Jos se sitten onkin poika, niin sitten on. Onnellinen olen jokatapauksessa.
Tämä vaan on niin uutta ja erilaista ja sitten joku heti alkaa ilonpilaajaksi
:(
Mustaverho ja puoliväli!!!
Jos sinulla ei vielä ole vasta-aineita ja lastenne hoidossa parvorokkoa esiintyy runsaasti saat sairaslomaa jolloin hoidat lapsiasi kotona siihen asti,että epidemia on ohi.
Kannattaa ottaa tosissaan. En halua lietsoa pelkoa,mutta minä menetin vauvamme rv19 ja samaan aikaa töissämme lastenhoitoalalla lapsilta löytyi parvoa. Nyt odottelen vastauksia,että johtuiko siitä.
Kaapostiina ja enkelipoika