❀❀LOKAkuun Päivänsäteet viikkoon 17!!❀❀
Uutta viikkopinoa taas pukkaa aurinkoisissa merkeissä.
Tässä edelliset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12916542&p=1&tmo…
Ja esittelypinkka:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12941805&p=4&tmo…
Kommentit (70)
Josko sitä itsekin rustaisi muutaman rivin, vaikka loppujen lopuksi eipä täällä (mahassa) ole mitään uutta tapahtunut. Jotenkin hirmu hitaasti menee aika ja olo tuntuu epävarmalta kun pahoinvointi on helpottanut, muttei liikkeet vielä tunnu :(
Me nyt repästiin ja ostettiin paritalo (oma kaksio edelleen myymättä), pikkasen turhan riskialtis ratkaisu, mutta saas nähdä. Eli kesäkuun alusta päästään muuttamaan :) Mä olen jo suunnitellut kaikenmoisia hankintoja ja pihanlaittoja :) Ihana muuttaa, ainoa mikä jää harmittämään on nbeuvolan vaihto. Meillä on sama täti ollut sekä odotuksessa, että lapsen kanssa ja hän on oikein mukava ja rento.
Täällä oli tekstiä vaikka muille jakaa, joten turhan tarkasti ei siihen kpysty syventymään.
Ihan yleisesti liikunnasta. Mä oon tällänen laiskimus, jonka aina pitäisi aloittaa uutta harrastusta, mutta kun kotona pyörii vuoden ikäinen ja mies on töissä kellon ympäri niin se on helpommin sanottu kuin tehty (ja siis se laiskuuskin vaikuttaa asiaan). Tällä hetkellä mun liikunnat rajoittuu ihan koiran ulkoilutukseen vaunujen ja muksun kanssa, kasaan tulee ehkä viitisen kilometriä päivässä. Ja illalla käydään sitten samaisen koiran kanssa juoksemassa. Tätä nykyä tuntuu kyllä, että tuo kunto on laskenut enemmän kuin tarpeen olisi.
Ja painoasiasta... Mulle on tainnut tulla painoa kaksi kiloa jo. Esikoisen kanssa paino nousi mukavat 16 kiloa. Tosin minulla oli raskausmyrkytys ja lopussa painoa tuli ihan tautisesti (=sitä turvotusta), laitokselle jäi kylläkin 10 kiloa ja neljä kiloa lähti melko vauhdilla (nyt siis painan 2 kg enenmmä kuin ennen). Painoindeksi on kuitenkin ok, mutta tosissaan kun tuota painoa tuli tuokin määrä, niin jalat oli tosi kovilla. Eli mielellään haluaisin vähemmällä päästä.
Ja vielä työasiaa. Meillä siis tämä toinen raskaus oli puhdas vahinko ja pelkäänpä, että se on samalla ammatillinen itsemurha. Valmistuin niin, että ehdin olla yliopistolla määräaikaisena vain kaksi kuukautta ennen kuin tuo meidän esikoinen syntyi. Keväällä (eli nyt) oli tarkoitus alkaa hirmuinen työnhankinta, mutta nyt se sattuneesta syystä siirtyi. Tässä huhti-toukokuussa teen jonkin verran opetushommia, mutta kieltämättä tulevaisuus ja se töiden saanti hirvittää aivan kamalasti. Ei varmaan ihminen, jolla on kolmen vuoden kotiäiteysura ole ihan hotinta hottia tuolla työmarkkinoilla. Mutta toisaalta kun järjellä ajattelee, niin eiköhän tuo lapsi (ja toivottavasti tämä kakkonen) ole ylivoimaisesti suurin saavutus mitä ikinä voisin saada aikaan olisin sitten kuinka huipputyöpaikassa vaan. Näillä eväillä mennään ja koitetaan pärjäillä.
Oikein mukavat viikonloput kaikille!
Coltsfoot ja miniH rv17 (vitsi mulla on noi ¿tarkat¿ päivät ihan hukassa!!)
huomenna tulee täyteen 16 viikkoa, en olis uskonut vielä. Odotan toista ja tästä ei voinut erehtyä, rummutus kesti tosi pitkään. Nyt vasta osaan iloita tästä raskaudesta, ihanaa!
Joko teillä muilla on tuntunut liikkeitä?
lähtien. Päivä päivältä voimistuvat ja nyt ne tuntee jo ihan liikkeessä ja työtä tehdessä.
G rv 18
Ihanaa kun on perjantai ja aurinko paistaa:) Kateellisena luin kun jotkut jo tuntee liikkeitä..minä en vielä vaikka kuinka olen niitä yrittänyt metsästää. Ekassa raskaudessa tunsin vasta rv 20 jälkeen, toisessa rv 17 jälkeen. Ja nyt on istukka edessä, lieneekö vaikutusta. Olisi vaan niin ihanaa kun tuntisi jotain liikettä, tekis tosiaan tän odotuksen todellisemmaksi. No, täytyy vaan odotella..aina pitää odottaa jotain;)
Mulla on sellainen fiilis että tässä raskaudessa tulee kiloja ja paljon:( Aiemmissa raskauksissa tullut 9kg ja 12kg..nyt tulee satavarmasti 15. No ensi vuonna käy tie taas Painonvartijoihin.
näköjään oli ilmestynyt kuvat uudesta ä-pakkauksestakin, ihan kivan värisiä vaatteita vaikka tällä kertaa en taida pakettia ottaa.
Nyt tunnin päikkäreille..
-Tiziana rv 15+6
Joko kävitte kurkkaamassa uutta äitiyspakkausta kelan sivulla? Näytti ihan hyvältä. Taidan kyllä ottaa, vaikka edellisestäkin on aika paljon vielä tallella. Hyvää on nyt mielestäni se, että toi toppapuku on 68-senttinen, eikä 80 niin kuin viimeksi vauvan saadessa. Ei paljon tullut pidettyä, kun vuoden vanhana olis tarvinnut jo vähän jämäkämpää pukua ulkoleikkeihin.
Isän kotiin jäämisestä on ollut puhetta. Meillä edellisestä isukki oli puoli vuotta kotona, kun itse menin suoraan äippälomalta töihin. Ihan toimiva ratkaisu, en tosin osaa sanoa, oliko sillä vaikutusta esim. " isälapsisuhteeseensa" . Isä joka tapauksessa osallistunut aina yhtä paljon lapsen hoitoon. Oppipahan kuietnkin tekemään ruokaa ja käymään kaupassa, ja minä sain tulla töistä aina suoraan ruokapöytään. :)
Nyt oon koittanut houkutella, että olis taas pari kuukautta kotona jossain vaiheessa, niin voisin käydä kääntymässä töissä. Eipä kovin innoissaan kyllä ollut ajatuksesta tällä kertaa... Joka tapauksessa aion olla pitempään kotona kuin viimeksi. Määräaikaisena kuitenkin on vähän epävarmaa, otetaanko kauhean helposti takaisin, jos on pitkään poissa ja ihan ulkona kuvioista.
Hyvää viikonlopun odotusta kaikille! Pitäisi vielä muutama tunti keksiä jotain tekemistä töissä... :(
elwa 14+5
Minä tosin vietän sen töissä eli 5 päivää on töitä tehty ja " vain" neljä on jäljellä =(
Toivoa täytyy, että ilmat jatkuisivat noin hyvänä.
Tizianalle halusin kommentoida tuota istukka-asiaa eli minulla myös nyt tässä kolmannessa raskaudessa on istukka edessä. Kätilö sanoi, että se on kuin patja siinä vaimentamassa potkuja eli ei huolta jos liikkeet ei tunnu kovin aikaisin ja tuntuvat vaimeampina kuin aikaisemmissa raskauksissa. Samoin sydänääniä voi olla vaikeampi saada kuuluviin.
Olen kuitenkin nyt varmuudella muutaman potkun bongannut eli kyllä ne sieltä taas rupeaa tuntumaan ja se istukan sijaintikin voi hivenen muuttua raskauden etenemisen myötä. Nousta hivenen siis ylöspäin.
Liikunnasta oli puhetta. Itse jätin juoksun jo pois kun tuntui epämiellyttävältä tuolla nivusissa mutta kävelen/ pyöräilen ahkerasti työmatkat. Tänään on myös gymstick-jumpalla käyty ja uimassa, ihanaa. Nyt onkin sitten tosi raukea olo...eli nukkumatti kutsunee kohta ja huomenna sitten on polkaistava töihin.
susasana 16+2
Täällä nyt sitten posotellaan 16. viikolla. Olo on ollut ihan ok, mitä nyt vasenta jalkaa pakarasta alkaen välillä kivistää.. Tuntuu kyllä siltä, että siellä olisi joku hermo jumissa. Mitään en ole vaivalle oikein osannut tehdä, venytellyt vain eri asennoissa. Kävely ja salsa-tunnit vaivaa pahentaa, pyöräily taas jotenkin auttaa. Ehkäpä pyöräilyssä saa pakaralihas sopivaa liikuntaa. Ja niitä vauvan liikkeitä odotan kovasti, mutta mitään en ole tuntenut.. =(
Onko täällä muuten muuten muita, jotka ratsastavat tai ovat jättäneet ratsastuksen raskauden vuoksi? Itse olen harrastanut muutaman vuoden ratsastusta säännöllisesti, mutta raskauden alettua taisin käydä viimeisen kerran ratsastamassa viikolla 7. Kurjalta se tuntui rakas harrastus jättää tauolle, mutta toisaalta en uskalla sitä putoamisen riskiä ottaa. Muutenkin silloin raskauden alussa oli alavatsa kipeänä, eikä harjoitusravissa ratsastaminen asiaa yhtään auttanut.. No tarkoitus on kyllä toivottavasti ratsastusharrastus taas joskus aloittaa.
No, nyt lähden tästä pesemään ikkunaa. Ikkunoiden pesu on mulle niin kamalaa pakkopullaa, kun ikinä niistä ei tule hyvät, aina jää jotain tahroja tai raitoja. Pakko ne kuitenkin on taas pestä, mutta pesen kyllä vain yhden ikkunan päivässä, hermot ei riitä enempään!
t: Merrily 16+1
Mullakin on kyllä käyny ikkunanpesu mielessä, mutta mies laittoi mut ikkunanpesukieltoon :D Jätän kuulemma sellaset raidat, että se on sen homma. Blaah, tylsää odotella tän raskauden etenemistä. Kasvais jo maha kunnolla ja tuntis liikkeet, niin vois kuvitella oikeesti olevansa raskaana... No toisaalta tällä pienellä mahalla on parempi käydä lenkillä yms. Eilen kyllä jo kuvittelin liikkeitä (jep, jotain ilmavaivoja)... no jospa nyt parin viikon sisään jo jotain ihan oikeetakin alkais tuntua...
- bee 17+0 -
Olo on ollut niin normaali, etten aina edes muista olevani raskaana.. Työnantaja tuli kysymään laskettua aikaa, enkä heti sillä sekunnilla edes muistanut :D ei pitänyt kuitenkaan kalenterista tarkistaa, mutta tuntui hassulta, kun tähän asti ei mieleen ole mahtunut mitään muuta kuin pieni kasvava möykky vatsassa.. Sitten yhtäkkiä piti miettiä, että mikä se laskettu aika nyt olikaan. Työkaverit ei tosin muusta puhukaan kuin vauvoista ja raskauskiloista...
Vappuna meille tulee kavereita juopottelemaan :( Kuulun ehkä niihin, jotka eivät osaa pitää hauskaa selvinpäin, ainakaan kun muut ovat humalassa. Ei auta kun järjestää jotain tosi hyvää ruokaa, mitähän muuten laittaisi? Nyt ei kaloreita lasketa :) Grillikausihan on julistettu avatuksi, joten pihviä ja makkaraa :)
Fanny 15+1
enkä juuri ole kerennyt keskittyä tähän raskauteen. Kävin maanantaina lääkärissä ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuului ja painoakin oli tullut vasta 1 kilo.
Meillä jää vanhemmat lapset kotiin heti kun mun loma alkaa. Syynä on sekä raha että se, etten jaksa kuskata noita hoitoon, kun ei ole pakko. :)
Täälläkin iho kutisee, taitaa olla ihan normaalia.
Meillä tuli talo valmiiksi vähän aikaa sitten ja ollaan muutama viikko asuttu uudessa. Muutossa on kauhea homma, mutta on ihana, kun ny on tilaa ja oma piha (siis hiekkaa ja jätteitä tms...) mutta siis voi käydä lasten kans tuossa pihalla välillä.
Työstä oli puhetta. En ole missään unelmatyössä, mutta olen viihtynyt nyt hyvin ja tykännyt tehdä kaikkea. Mukavaa, kun vielä jaksaa hyvin eikä mahakaan ole tiellä. :)
Tiitti rv 14+5