❀❀LOKAkuun Päivänsäteet viikkoon 17!!❀❀
Uutta viikkopinoa taas pukkaa aurinkoisissa merkeissä.
Tässä edelliset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12916542&p=1&tmo…
Ja esittelypinkka:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12941805&p=4&tmo…
Kommentit (70)
Mulla on nyt kahden kuukauden tauko, ettei ole neuvolakäyntejä ollenkaan. Soittelin tänään neuvolaan, josko olisi np-tulokset sinne tulleet, mutta eivät vielä olleet. Ilmeisesti ok, kun mulle ei ole tullut soittoa. Pyysin sitten josko pääsisi kuuntelemaan sydänääniä, kun niitä ei ole vielä kertaakaan kukaan löytänyt ja kiva kun antoivat ajan heti torstaille. Tosi pitkä tauko tässä muuten olisi. Haluan jotain väliaikatietoa, että siellä ollaan elossa...
Mulla ei ole paino noussut yhtään ja maha ei ole paljoa kasvanut, ei siitä osaa muut arvata mitään. Ei olla vielä kerrottu tästä odotuksesta varsinaisesti kenellekään, yksi ystävä oli alkanut vaan epäilemään, kun en juonut alkoholia heidän luonaan vieraisilla. Sille mies oli myöntänyt myöhemmin. Kukaan muu ei vielä tiedä, enkä vielä tiedä milloin kerrotakaan kun ei tämä näy. Jotenkin sitä haluu lykätä, kun pelkää että jotain sattuu. Ekaa lasta siis odotan.
Työ ei nappaa, kuten ei ennenkään koska en ole koulutusta vastaavassa hommassa. Odotan jo pois pääsemistä.
Rakenneultraa ei täällä tarjota ollenkaan, sain tietää joten menen sitä varten yksityiselle. Kalliiksi tulee. Pitää lähiviikkoina tilata aika.
Nyt olen käynyt silloin tällöin kuntosalilla, venyttelytunneilla ja tehnyt kevyttä joogaa, lisäksi kävin pulikoimassa uimahallin lämminvesialtaissa. Tuollaista kevyttä liikuntaa yritän harrastaa mutta työvuorojen takia vähän huonosti nyt päässyt.
Unohdin viikot eli
Imdina 14+4 on tilanne nyt.
Mulla on kauheita vieroitusoireita..olen toista aamua ilman hesaria..ja vaikeeta on. Mutta kun se on niin sairaan kallis:( Kuopus herätti kuudelta ja esikko nousi puol seiskalta.
Kävin eilen neuvolassa kuuntelemassasydänääniä jakuuluihan ne vihdoin. Mutta ei meinattu ensin pikkuista löytää. Istukka edessä tiellä ja pikkuinen olikin yllättävän korkealla. 135 jumputti, johan taas huojentunut olo. Kiloja tullut kivat 2,8kg..pitäis rajoittaa herkuttelua.
Vappukin tulee ja me taidetaan olla ihan kotona. Mutta mietettiin josko vietäis lapset perjantaina hoitoon ja lähettäis kaksin vaikka johonkin hotelliin..en muista milloin ollaan oltu viimeeksi kahdestaan yhtään missään.
Aurinkoista keskiviikkoa!
-Tiziana rv 15+4
Toinen neuvolakäynti takana. Kätilöopiskelija oli tällä kertaa mukana. Millään ei meinannut saada sydänääniä kuuluviin mutta kyllä ne sieltä aika pitkän etsimisen jälkeen löytyivät. Kohtu oli viikkoihin nähden kuulemma aika suuri ja korkealla. No sen kyllä huomaa:)
Käynti oli aika lyhyt eikä paljon mitään kyselty puolin eikä toisin.
Eilen illalla väsytti taas kovemmin kuin pitkään aikaan, ysiltä oli pakko mennä nukkumaan. Ihanaa kun on työviikko taas melkeen puolessa välissä ja pian taas viikonloppu.. Pitäis käydä pyytämässä tarjouksia keittiökalusteista.
Jotenkin tuntuu vastenmieliseltä koko taloprojekti, varsinkin kun ei olla vielä päästy edes aloittamaan kun lupien kanssa kestää.. tää " raskausprojekti" on paljon enemmän ajatuksissa.
katjaäippä ja masukki 16+1
.. eikä loppua näy=). Me rakennetaan pitkästä tavarasta, eli itse ollaan sahattu puut omasta metsästä, itse ollaan suunniteltu talo ja mies hartiapankkilaisena itse rakentaa taloa, miltä töiltään ja perhe-elämältään ennättää. Meillä ei tarkoituksella ole kiirettä eikä " jouluksi kotiin" aikatulua. Se on koettu hyväksi, perhe-elämä ja parisuhde ei ole kärsinyt. Kaikkia muita talon hidas valmistuminen tuntuu ärsyttävän.... Tsemppiä katjanäipän perheelle rakennusurakkaan!
Soiliina ja uhmis 05 sekä maha-asukki rv 17
Tupakkaa tekee mieli silloin tällöin, erityisesti viikonloppuisin ja välillä tuntuu, että tekis kyllä niiin hyvää päästä " vähän nollamaan" ihan siiderin tai punkun voimalla. :) Aurinkoiset ilmat mulla ainakin lisää tota bilefiilistä, joten saapi nähdä, kuinka suu mutrulla olen kesällä, kun en pääse partyilemaan. No, tää on vaan yksi kesä muiden joukossa eikä vaihtoehtoja tähän raittiiseen elämään nyt ole. :) Tää saattaa nyt jonkun mielestä kuulostaa siltä, että olisin suunnilleen alkoholisti, mutta siitä ei todellakaan ole kyse. Toivottavasti kukaan ei ymmärrä väärin.
Tanni ja Saneline07: Täällähän on muitakin opeja. Mä olisin siis palaamassa hoitovapaalta syksyllä töihin, joten ehkä siksikin se neljä viikkoa siellä tuntuu vähän hassulta. Ja kyllä mä niitä oppilaita ja sitä tulevaa sijaistakin mietin. Olisihan sijaisen helpompi aloittaa lukuvuosi heti alusta kuin vasta syyskuussa. Tietääkö kumpikaan, menettäiskö siinä rahallisesti kauheesti, jos aloittaisi varhennetun äitiysloman? Meillä kun se äippäloman loppu osuu kesälle, jolloin voi palata " töihin" ja palkka alkaa taas juosta. Eli onko sillä sitten merkitystä, jos se äippäloma loppuisikin pikkasen aikaisemmin? Nää on kyllä niiin monimutkaisia kuvioita, mutta kommentoikaa, jos tiedätte.
Muuten täällä olo suht ok. Tosin poskiontelot vähän vihoittelevat jälleen. Toivottavasti tästä ei taas kehity tulehdusta!
Tsemppiä ja jaksuja kaikille! Ja aurinkoista viikon jatkoa!
Cisse rv 15+4
Meillä on taas niinpäin että miehellä, joka kylläkin on rakennusalan yrittäjä itse, on aika utopistiset aikasuunnitelmat tuohon rakentamiseen. Meillä tulee kanssa pitkästä tavarasta eli ei pakettia mutta muuten aika perustalo yhdessä kerroksessa. Mutta kuulemma noin seitsemään- kymmeneen kuukauteen aikoo talon tehdä..!
Että niin, en kyllä ihan lähtis tohon uskomaan mutta saa nähdä!
Syy siihen on että hänen yhtiökumppani rakensi samantapaisen talon 7 kk:ssa. Eipä paljon sillä aikataululla isukkia näy kotona ainakaan:)
katjaäippä ja masukki 16+1
voit toki aloittaa varhennettuna ja se vaan vähentää niitä päiviä lopusta ja tosiaan, kun voi töihin palata ja palkka alkaa juosta niin se on itse asiassa parempi näin. Mutta miun kohdalla asia ei auta, koska varhennettuna jos aloittaisin , alkaisi äitiyslomani 19.8. eli joutuisin kuitenkin VIIKOKSI töihin. Sehän se vasta hullu ajoitus uuden luokan kanssa toimimiseen olisi...
Nyt taas pääsin kuulemaan pikkuisen sydänäänet. Vaivatta löytyivät.
Paino oli hieman jopa laskenut, joka ei kyllä minua haittaa. Tällä ruokahalulla saan sen varmasti kyllä nousemaankin.
Tohtori manasi että viimeistään parin viikon päästä kohtu pullahtaa eteen niin että sitten ei vissin enää ole kyseenalaista onko lihonut vai paksuna. Pitänee kiiruhtaa töissä noiden palkkaneuvotteluiden kanssa, heh, ennenkuin valttikortit käy vähiin kun alkaa muistuttamaan valasta.
Täällä on juteltu rakentamisesta. Mekin ostettiin tontti, vaan sitä maksellessa ei nyt tarvi ihan heti aloittaa rakentamisurakkaa.
Ihanaa kevättä ja odotusta kanssa sisaret!
Eilen oli tosi huono päivä. Kun töistä päästiin tytön kanssa kotiin niin olin niin kuollu kun vaan voi olla ja särki joka paikkan varsinkin jalkoihin, tuli sellainen olo että kunpa nyt olisi jo lokakuu . Tänään hiukan parempi päivä vaikka raskas olo on koko ajan. Vatsassa varsinkin on sellanen ahdistus ja kireä tunne usein, onneksi nuo hoitolapset on aika helppoja, paitsi minun oma joka on minun mukana hoitamassa lapsia, keksii kyllä kaikki mahdolliset temput ja tahallaan ärsyttää, lienee mustasukkaisuutta. Nykyinen työsuhde kestää toukokuun loppuun ja mietin kyllä et menenko kesäksi töihin vai jäänkö tytön kanssa kotiin, kai sitä töihin pitää mennä.
Minulla oli neuvola 14.4 ja seuraava neuvola on ultran jälkeen 5.6. eli aika harvoin täälläkin. Esikoisesta kävin kyllä useammin. Tosin toukokuussa menen mittauttamaan verenpaineen ja hb:n.
Täälläkin iho kutisee hirveesti, varsinkin jalat ja selkä kun on noita näppylöitä. Samoin närärstys on joskus ihan hirveetä ja öisin herään suonenvetoon pohkeessa mut ihanahan tämä on eikös vain:) Esikoisesta ei ollut mitään vaivoja ja liikuntaa harrastin laskettuun aikaan saakka ongelmitta. Toivoin oikein että tulis edes jotain pahoivointia ja vaivoja että tuntis olevansa raskaana, varsinkin tässä alussa. Nyt sit vaivoja löytyy vaikka muille jakaa samoin vatsaa.
Nyt pitää lopetella taas ja mennä katsoo salkkarit (en ole yhtään koukussa) :) hyviä vointeja kaikille
äitykkäinen 14+6
Laitan tän tännekin taas...
Onko kellään muulla moista kummaa ongelmaa raskaudessa? Lähes kaikki muu on alkanut pahoinvoinnin helpotuttua pysymään mahassa, mut jätski, viili, jogurtti, pirtelöt ym kylmät maitotuotteet tulee rakettina takaisin 5 minsan sisällä nauttimisesta. Maitoa voin juoda ruuan kanssa tai pieniä hörppyjä muuten jos siltä tuntuu. Mut noi muut ei pysy sisällä, ei sitten millään. Tuon kalsiumin saannin takia hiukan mietin et tarviiko hakea jotain kalsiumia apteekista...
Määitte & Mini08 15+5
Kuullostaapas määitte oudolta, enpä ole ennen kuullutkaan moisesta. Varmaan kannattaa jotain lisäravinnetta apteekista ostaa, vai syötkö noita raskausajan vitamiinilisiä? Itse syön ladyvita plussaa, jossa näkyisi olevan 100% päivän kalsium tarpeesta.
Oli tänään tosiaan kolmas neuvola käynti, siellä kaikki ihan ok. Painoa oli tullut 425g viikkoa kohden, mikä oli pienoinen järkytys, kun olen vähentänyt herkkuja PALJON ja olin aika varma, että se olisi pysynyt samassa/laskenut. " Mukava" yllätys. Hemoglobiinikin oli laskenut tuosta 149, nyt oli 126, vaikka tuossa ladyvitassa on rautaakin. Sydänäänetkin löytyivät lopulta, aina kun terveydenhoitaja löysi ne, niin vauva karkasin Dopplerin alta pois! :) Sf-mitta 15cm, verenpaine 122/58 ja pissa puhdas.
Minulla ei ole ikinä ollut kuiva iho, en siis ikinä joudu rasvaamaan, muuta kuin kasvoja joskus talvisin. Nyt on sitten alkanut rinnat kutisemaan, erityisesti tuo nännin alue, mikä on inhoittavaa, koska se alue on kuitenkin nyt varsinkin niin herkkä, ettei sitä pysty mitenkään raapimaan tai edes hinkkaamaan, joutuu siis kestämään sitä kutinaa koko ajan. :/
Eipä tässä muuta sitten, mukavaa päivää kaikille!
Lillian, 17+1
Mulla on ihan raivo päivä tänään, heräsin kiukkusena 5ltä ja nyt töissäkin jo ärsyttää, kun tänään päivä jatkuu aina klo 22 asti (lukiolla on joku iltakoulu kokeilu, jossa pitäis energisenä vetästä musatyöpaja...). Jep jep.
Cisse78 ja Tanni: mulla on eka lapsi tulossa, en tiedä mistään aikaistetuista äitiyslomista enkä mistään mitään! Kaikki pitää ottaa selville ja Kelan viidakosta en tajuu mitään, vaikka olen yrittänyt lueskella niitä sivuja!
Eilen pohdittiin miehen kanssa mahdollisuutta, että hän jäisi sitten mun äitiysloman päättyessä syksyksi kotiin lapsen kanssa, hoitovapaalle siis. (ajoissahan kannattaa alkaa jo laskea ja suunnitella... ;) . Musta se ois hyvä ratkaisu, ei tarviis alle vuoden ikäsenä laittaa vielä hoitopaikkaan ja mieskin saisi kokemuksen siitä, mitä on pyörittää vauva-arkea kotona. Onko täällä ketään, joilla olisi tehty noin? taloudellinen katastrofihan se melkein olis, mutta jos jotenkin saatais järjestettyä, niin vois sitä 5kk sit kärvistellä!
Munkin tekee mieli " vappusimaa" , on tää kevät sen verran rankka ollut ja tulee olemaan... Mutta kuskin pesti on mun osa vielä pitkään... :(
Saneline 16+0
Olen ollut viime perjantaista sairaslomalla kun yövuorojen jälkeen alkoi supistella, ei kivuliaasti mutta kuitenkin ilkeästi. No, perjantai iltana jouduin lähtemään uudelleen lääkäriin kun oikea jalka kramppasi eikä mikään auttanut, iskiashermo jumissa lihasten välissä. Kipu aivan sietämätön, kyllä siinä itku tuli. Vietin yön ensiavussa tipassa ja lihakseen pistivät lisäksi oxanestia, muuten ei olisi saanut yhtään nukuttua.
Jalka ei vieläkään toimi, joudun syömään koko ajan kipulääkkeitä että voi jotenkin olla. Pohje ja jalkaterä osittain puuduksissa, kävellä ei juuri voi eikä oikein istuakaan. Nyt vaan odotellaan että aika auttaisi ja hieronta ja venyttely.
Maanantaina oli neuvola, painoa ei ollut tullut kuin 400g 7viikon aikana. Sykkeet kuului hyvin, ja kohtu hyvin kasvaa vaikkei päälle päin juuri näy. Tavalliset vaatteet kuitenkin ahdistaa ja olenkin suosiolla siirtynyt äitiysfarkkuihin. Hb oli noussut 130 -> 142, vaikka en ole rautaa edes syönyt. Rv 20 uä varattiin toukokuun lopulle ja seuraava neuvola kesäkuulle. Jalan ja supistelujen vuoksi käyn lääkärillä parin viikon päästä.
Tiistaina oli neuvolalääkäri jalan ja supistelujen takia. Kohdunkaula oli lyhentynyt 12 viikon UÄ:n mitoista mutta ei vielä syytä huoleen. Rauhallisesti pitää kuitenkin ottaa. Vauveli liikkui kovasti, oli mukava nähdä uä:llä kun lääkkeitäkin joutuu niin paljon käyttämään.
Aurinkoista viikkoa kaikille!
spp rv15+4.
Nyt on neuvolalääkärillä käyty ja taas on varmempi olo itellä!
Sydänäänet löytyi helposti ja oli n.150 :). Punajuurta oli tullu syötyä niin pitää huomen viedä pissanäyte et onko se okei. Muuten oli kaikki hyvin paineet ym. Jotenka nyt voi alkaa nauttimaan ja uskoa et kaikki menee hyvin. Tähän asti on pelännyt aina et sydän on lakannut pompottelemasta kuten kävi 12/07 :( .
Aurinko paistaa niin komeasti et pakko lähteä ulos ennen töihin menoa!
Hyviä vointeja kaikille !!!!
leipuri 14+6
Taas on hetki vierähtänyt viimeksi kirjoittelusta...
Tizianelle on pitänyt jo aikaa sitten pitänyt kirjoittaa onnittelut hyvistä biopsia-tuloksista. Ihana uutinen!
Ja Määitte oli myös saanut ihan positiivisia uutisia vuotoihin liittyen, hieno juttu!
Itse pelkäsin np-ultraa noiden aikaisempien keskenmenojen takia, mutta onneksi kaikki oli ihan ok ja seerumiseulan tuloskin jo tuli. Niiden perusteella ei ole aihetta lisätutkimuksille. Olen tosi helpottunut.
Kävin sitten jo toimistollakin kertomassa vauva-uutisen, sillä mun piti palata 1.9. töihin, mutta uusi äitiysloma alkaa 24.9. En siis aio mennä, ja halusin ilmoittaa ajoissa, että ehtivät järjestellä työt tai palkata sijaisen. Kyllähän tää kotona oleminen näin pitkään on murhaa urakehitykselle, mutta täytyy vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen... Ja tuskin firmassa mitenkään yllättyneitä oltiin, kun on meikäläisellä tuota ikääkin jo, ja " vasta yksi lapsi" olemassa. Varmaan osasivat odottaa toista äitiyslomaa pikapuoliin. Eli ei sitä urakehitystä siinäkään vaiheessa kauheesti tapahdu, kun työnantaja vaan odottelee seuraavan äippäloman alkamista. Kaukana on vielä tasa-arvo näissä asioissa!
Mistä siis aasinsiltana sanelinen kysymykseen, että hirveä vääntö käytiin miehen kanssa vanhempainloman jakamisesta, mutta ei suostunut mies jäämään kotiin. Tehdään molemmat vaativia hommia, ja palkkakin on melkein eurolleen sama. Hihat meinas mulla palaa, mutta annoin sitten periksi, sillä totuuden nimessä jäin ihan mielelläni esikoisen kanssa vielä kevääksi ja kesäksi kotiin. Mutta mun mielestä on NIIIN hienoa, jos mies jää lapsen tai lapsien kanssa kotiin. Eli tässä taloudessa käydään nyt keskustelua miehen jäämisestä sitten syksyllä 2009 kahden lapsen kanssa hetkeksi hoitovapaalle. Saa nähdä, miten käy...??
Tulihan sepustusta...ja vaahtoamista.
Poitsu 10kk heräilee päikkäreiltä, joten menen...
Hyviä vointeja kaikille!
Koala rv 13+1
Vitamiineista: Itse suhtaudun vähän skeptisesti noihin monivitamiinivalmisteisiin. Esim. rauta ja kalsium samassa tabletissa kuulostaa tosi oudolta, koska nehän ikään kuin blokkaa toisensa. Eihän rautatablettia saa esim. maidon kanssa juoda alas, tai se ei imeydy! Sen takia en liharuoankaan kanssa juo maitoa, vaan vettä. Ja sitten c-vitamiinia päälle, se taas auttaa raudan imeytymistä. Kalsium sitten eri aikaan.
Alkoholista: Mulla ei oo mitenkään erityisesti tehny mieli. Punaviiniä join ennen mielelläni, mutta nyt en enään tykkää sen hajusta. Siiderin taas voi korvata greippilimpparilla :) Mutta joskus kyllä esim. saunan jälkeen tekis mieli tummaa olutta! En nyt oo mikään kauhee oluen ystävä, mutta se tuoksu on viime aikoina nostanut veden kielelle :P No saahan sitä sentään saunan kiukaalle heittää, tulee ihana tuoreen ruisleivän tuoksu :)
Kotiinjäämisestä: Me ollaan vähän puhuttu, josko mies jäisi kotiin vuoden päästä, kun vanhempainraha loppuu. Ei haluttais vielä alle vuoden ikästä viedä hoitoon, ja taloudellisesti se olis oikeestaan ihan fiksu ratkaisu, koska mies opiskelee ja itse käyn töissä. Mutta sitä varmaan suunnitellaan sitten lähempänä lisää... Voi olla, että oon vielä sitten kesän loppuun kotihoidon tuella, kun mies kesällä kumminkin on töissä. Eihän se uralle hyvää tee vuotta olla poissa, mutta toisaalta kyllä vuosi koko työiästä on aika lyhyt aika :)
- bee 16+4 -
vai onkos se nyt ohraleipä, mikä oluesta saunankiukaalla tuoksuu.
... kirjoitin pitkät litanjat kun oli niin moniin viesteihin kommentoitavaa. Nyt ehkä SUPER-tiivistetysti
Määitte: Onneksi sait selvyyden vuodoille, ja vaikka " patistelin" sinua jumppailemaan, niin varmasti parempi että otat nyt vain ihan rauhallisesti että pysyy pienokainen kyydissä. Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi suorapuheisuudellani! Virtuaalihalaus- tästä läheltä X)
LIIKUNTAHARRASTUKSISTA: Menen tänään vetämään viimeisen jumppani, sitten jään niistä hommista JO äippälomalle, mutta jatkan edelleen äiti-vauva ryhmäni kanssa, yksityisten asiakkaiden kanssa. Lisäksi vaunuilen päivittäin 10 kk esikoiseni kanssa, käyn kerran viikossa kuntolentopallossa ja epämääräisesti kuntosalilla. Niin ja rakennuksella tulee jonkun verran hyötyliikuttua :) Esikoista odottaessani lopeitn kilpalentopallon pelaamisen sarjassa rv 15 jälkeen, mutta kävin vielä pitkälle kuntolentopallossa... tosin se oli psyykkeelle raskaampaa kuin kunnolle, kun olisi halunnut pelata kovempaa eikä saanut. Tuon aktiivipelaamisen jälkeen paino lähti hurjaan nousuun. Varmaan " paljon liikkuvalle" ihmiselle iski jonkin asteinen masennus kun ei enää saanut rehkiä samalla tavalla kuin ennen. Lihoin esikoisestani 25 kg. Kaikki kuitenkin lähti pois.
PAINOSTA muuten: Varmaan edelliskerrasta oppineena nyt katson vähän tarkemmin mitä suustani alas laitan. Alkuraskaudessa, kun vielä imetin ja oli pahoinvointia, paino tippui 4 kg, joten edelleen olen miinuksella, mutta on pohjalukemista jo noustu sentään 2,5 kg
(.) muuten: Olo on kyllä uskomattoman hyvä. Välillä jopa unohdan olevani raskaana. MAssu kyllä jo pullottaa niin ettei normihousuilla ole enää mitään asiaa jalkaan. Liikkeitä en ole vieläkään oikein tuntenut... vaikka sanotaan että toistaan odottavat tuntisivat ne herkemmin. Pitää toivoa että massussa ollaan kuitenkin vielä hengissä. Huomenna neuvolassa pääsee kuulemaan sydänäänet, joten toivotaan että saan vahvistusta raskauteeni.
Cana rv 17+1
PS: Esikoinen otti maanantaina ensiaskeleet * ylpeä äiti *
Esikoista odottaessa kävin salilla vielä kahta päivää ennen synnytystä, eli viikolla 41. ja sitä ennen säännöllisesti 2-3 kertaa viikossa ja samoin lenkillä. Juoksun taisin lopettaa 20+ viikoilla. Eihän se todellakaan hyväkuntoisella ihmisellä ja normaalissa raskaudessa eka raskaus varsinkaan mikään este liikunnalle ole. Eikä seuraavatkaan varmaan jos ehtii vähän välissä palautua.
Nyt pienen lapsen äitinä ei aikaa (ja vielä kun on tuo työkin jo) ole ylimääräisille harrastuksille. Vaunulenkkejä, pitkiä, teen vapaapäivinä ja kyllä aikamoinen liitoskipu niistä tulee jo nyt. Käyn silti kun ei supista ja tuo vaivaa lähinnä lenkin jälkeisenä iltana. Samasta syystä ei tee mieli tupakkaa, eikä alkoholiakaan, ei niiden makuun tässä imetyksen ja raskauksien välissä ehtinyt oikein päästä;) On pikkusen eri vapaa-ajantouhut taaperon kanssa... Toisaalta mun mielestä kiva, ei tarvii miettiä mitä tekis jos muut on viihteellä.
Työkuvio mulla on se jo mitä oon kertonutkin eli keskikokoisen yrityksen osaomistajana ja toimitusjohtajana jään varmaan aika viimetipassa äippälomalle. Työ on kivaa, maistuu, mutta myös todella raskasta ja stressaavaa välillä.
Määittelle: Toivottavasti saisit todella nyt nauttiakin tästä raskaudesta pian! Hyvä kuitenkin että vuodon syy selvisi, mua ainakin helpottaa tieto aina:)
Rouvaii 16+0