Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita ruokaa laitat silloin kun aikaa ei ole yhtaan jos mikrossa ei saa lammittaa eineksia tai syoda tahteita tai pakastimesta valmiiksi tehtya

Vierailija
21.04.2008 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikaa on 15-20 min, saa aikaan myös pastan ja kastikkeen.

Vierailija
2/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsille niin puuroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mikroa olekaan :-D

Vierailija
4/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaan sitten herneitä ja pecorino-juustoraastetta, ja risotto on valmis.

Vierailija
5/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

max. 10 minuuttia

Vierailija
6/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se jää kauhean irtonaiseksi?

Vierailija
7/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan jää irtonaiseksi.

Vierailija
8/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en kyllä edelleenkään ymmärrä miten siitä saa risottoa. Risottohan on enemmän lähellä puuroa kuin irtoriisiä.

Vierailija
9/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sekaan lorauttaa vaikka tilkan valkoviiniä, antaa hetken kiehua, lisää sitten paljon parmesania, niin on kyllä suussa sulava risotto valmis.

Paljon parempi kuin jostain risella puuroriisistä tehtynä...

Vierailija:

No, mä en kyllä edelleenkään ymmärrä miten siitä saa risottoa. Risottohan on enemmän lähellä puuroa kuin irtoriisiä.

Vierailija
10/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se muiden syy ole?

Vierailija
11/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin keitetty, jos sellaista on. Sen pitää olla mössöä.

Vierailija
12/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään risellasta saisi risottoa aikaiseksi. Mä teen aina risottoriisistä. Eipä ole tullut mieleenkään tehdä mistään pitkäjyväisestä riisistä.

Miten basmati keitetään niin, että siitä tulee risottoa?

Mä keitän basmatin ja muutin pitkäjyväiset riisit aina pienessä määrässä nestettä paistinpannulla.

Vierailija
13/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et osaa risottoa tehdä muista riiseistä kuin sellaisessa, jonka pakkauksessa lukee " RISOTTO" :-) Mutta onhan näitä uusavuttomia nykyään paljon...

Basmatiriisi keitetään ihan normaalisti kattilassa, ohjeen mukainen määrä nestettä eikä sekoitella keittämisen aikana. Silloin siitä tulee sellaista kuin basmatiriisin tuleekin olla - eli kiinteää mössöä.

Vierailija:

No en mäkään risellasta saisi risottoa aikaiseksi. Mä teen aina risottoriisistä. Eipä ole tullut mieleenkään tehdä mistään pitkäjyväisestä riisistä.

Miten basmati keitetään niin, että siitä tulee risottoa?

Mä keitän basmatin ja muutin pitkäjyväiset riisit aina pienessä määrässä nestettä paistinpannulla.

Vierailija
14/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä olen käsi, mutta ei siitä kyllä kovin risottomaista tule. Tai jos risotto on sellaista kuivaa riisimössöä missä on joku maku mukana, niin sitten kai basmatistakin saa risottoa.

Vierailija
15/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan sanoin että keität sen aina (väärin) irtonaiseksi.

Ja ihan oikeaan risottoon kyllä kuuluu valkoviini & juusto (parmesan tms.) oleellisena osana. Nämä lisättynä basmatiin, kuten edellä neuvoin tulee taivaallista risottoa.

Onko sinun risottosi sitten RISOTTO-riisi keitettynä jossain liemikuutiossa, herne-maissi-paprikat ja kanasuikaleet sekaan? :-P

Eipä kovin houkuttelevalta kuulosta... Kouluruoka tulee mieleen...

Vierailija
16/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan mehukasta mössöä. Ei irtonaista missään nimessä.

En ole se basmatiriisistä risottoa laittava, vaan toinen joka ihmettelee miten joku saa basmatiriisin keitettyä irtonaiseksi. Ja miksi ihmeessä? sehän on raakaa silloin, jos on irtonaista?! Se keitetään ohjeen mukaan aika niukassa vedessä ja annetaan MUHIA kannen alla vielä 5 minuuttia keittämisen jälkeen, jolloin se on juuri sellaista ihanaa mehukasta mössöä, jota sen pitääkin olla. Ei irtoaista.

Vierailija
17/17 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risottoriisihän on eri lajikkeista riisiä kuin basmatiriisi ja siksi se käyttäytyy keitettäessä erilailla kuin vaikka basmati. Innostuin tuosta basmatista risottoriisinä sen vuoksi, että se on jonkin verran halvempaa kuin arborio-risottoriisi, mutta en kyllä keksi miten siitä tulee sellaista puuromaista valuvaa risottoa. Sellaista kuivaa riisiä, joka on hyvää vaikka curryn kanssa osaan siitä keittää, mutta en todellakaan risottoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi