Miksi joku saa päättää mikä on "muotia" ja sitten mitään muuta ei saa? Esim. olisin halunnut pienikokoiset silmälasikehykset, mutta ei
ole sellaisia saatavilla, kun isot on nyt optikon mukaan muotia!
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Tilaa netistä. Huomattavasti halvemmallakin saa kuin optikolta.
Kuka ne oikeanlaiset linssit niihin virittelee sitten?
Saat ne pienemmät kehykset niistä yksityisistä pikkuliikkeistä. Siellä on tarjolla kaikki myymättä jääneet kehykset ja hyvällä alennuksella. Itse tykkään matalista kehyksistä ja yksityisestä optikkoliikkeestä löysin mieleiset. Yksiteholasit kaikilla herkuilla 350€ ja juuri sellaiset mistä itse tykkään oli muodissa tai ei!
Jo kaivoon hyppääminen on muotia niin hyppäätkö muiden mukana?
On niitä saatavilla vaikka kuinka paljon esim. Silmäasemalla.
En yhtään ymmärrä kenen mielestä ne isot kehykset ovat tyylikkäitä. Saavat parikymppisen naisenkin näyttämään vanhalta tädiltä.
Sinänsä muoti on ihme juttu. Muodin orjallista seuraamista pidetään paremmissa piireissä hyveenä. Joku vain päättää että ensi kevään väri on vaaleansininen, ja sitten muka muun väriset vaatteet ovat ihan noloja ensi keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Optikolta uusi silmälasiresepti. Nettikaupasta valitset kehykset ja syötät optikon silmälasireseptistä tarvittavat tiedot niin saat sellaiset linssit kuin pitää. Nettikaupasta samat kehykset ja linssit kuin esim. instrusta tai silmäasemalta -50%. Itse olen jo vuosia tehnyt näin. smartbuyglasses.com on kauppa mistä itse ostan rillit. Itse pitää sangat taivuttaa ja nenätyynyjä vähän kääntää muttei ole mitään rakettitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä muoti on ihme juttu. Muodin orjallista seuraamista pidetään paremmissa piireissä hyveenä. Joku vain päättää että ensi kevään väri on vaaleansininen, ja sitten muka muun väriset vaatteet ovat ihan noloja ensi keväänä.
Ja ongelma ei sinänsä ole se, että jonkun mielestä on noloa, vaan se, että mitään mutta et kaupasta löydä !!
Saman totesin optikkoliikkeessä. Massiivisia kehyksiä, kuin UKK:lla. Hengettömät eli kehyksettömät olisin ostanut, ei ollut kuin miehille, ja sanoivat ettei näillä vahvuuksilla ole hyvännäköiset. Sitten päädyin kullanvärisiin pokiin.
Vierailija kirjoitti:
Saat ne pienemmät kehykset niistä yksityisistä pikkuliikkeistä. Siellä on tarjolla kaikki myymättä jääneet kehykset ja hyvällä alennuksella. Itse tykkään matalista kehyksistä ja yksityisestä optikkoliikkeestä löysin mieleiset. Yksiteholasit kaikilla herkuilla 350€ ja juuri sellaiset mistä itse tykkään oli muodissa tai ei!
Järkyttävä hinta yksitehoista!
Optikko oli väärässä, ei isot ole nyt muotia, vaan nimenomaan pienet kehykset ja ns. hengettömät silmälasit on in.
Toki voi olla, että kyseisestä liikkeestä haetaan vain vanhaa muotia eli niitä isoja kehyksiä mitä oli joskus 2017. Ja joillekinhan isommat kehykset sopii paremmin, pitää huomioida omat kasvonmuodot ja oma tyyli ennen muotia tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Optikolta uusi silmälasiresepti. Nettikaupasta valitset kehykset ja syötät optikon silmälasireseptistä tarvittavat tiedot niin saat sellaiset linssit kuin pitää. Nettikaupasta samat kehykset ja linssit kuin esim. instrusta tai silmäasemalta -50%. Itse olen jo vuosia tehnyt näin. smartbuyglasses.com on kauppa mistä itse ostan rillit. Itse pitää sangat taivuttaa ja nenätyynyjä vähän kääntää muttei ole mitään rakettitiedettä.
Mutta eihän sitä näe kuin vasta päässä, miltä ne näyttää? Sovittaessa liikkeessä monet näyttää hyvältä hyllyssä, mutta omassa päässä oudolta... (joo, on päässäkin vikaa, mutta...), en uskaltaisi netistä ostaa sovittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Optikko oli väärässä, ei isot ole nyt muotia, vaan nimenomaan pienet kehykset ja ns. hengettömät silmälasit on in.
Toki voi olla, että kyseisestä liikkeestä haetaan vain vanhaa muotia eli niitä isoja kehyksiä mitä oli joskus 2017. Ja joillekinhan isommat kehykset sopii paremmin, pitää huomioida omat kasvonmuodot ja oma tyyli ennen muotia tietenkin.
Niin, on ihan hulluna, että muoti määrää pääosan tarjonnasta kun eri ihmisille sopii erilaiset kehykset eikä välttämättä se mikä kulloinkin on muodissa. Itse en osta kuin ns. hengettömiä koska en vain pidä siitä miltä muut näyttävät minulla.
Sama vaatteissa ja niiden väreissä, joku väri tai malli ei vain maagisesti ala näyttämään hyvältä vaikka kuinka olisi muodissa. Omat värit ja vartalon muoto (en tarkoita nyt painoa) ovat ominaisuuksia, joihin ei juurikaan voi vaikuttaa. Miksi muoti määrää milloin kaupassa on kullekin väri- tai vartalotyypille sopivaa ostettavaa?
Aivan älytöntä, että voin esimerkiksi ostaa sopivan värisiä paitoja helposti vain tiettyjen vuosien tiettyinä vuodenaikoina. Huonoa on turha ostaa, joten olen sitten ilman. Silmälasejakin suurin osa käyttää vuosia, silloin varsinkin on järkevää ostaa itselle, eikä sen hetkiseen muotiin, sopivat. Ei välttämättä ole paras bisnesidea tämä rajoitettu tarjonta.